Haha, "smurt" av en par pils og en konjakk lo jeg godt av dette. Ellers synes jeg GS er helt ok jeg, men ville personlig helt klart gått for KTM i samme segment.gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08 Aldersdiskriminering er provoserende, tåpelig og umodent. Likevel, "smurt" av 2 glass vin, 2 øl og 2 Fireball, tråkker jeg uti det: Noen verre gammelmannssykler enn det BMW varter opp med med sine GS-sykler kan jeg knapt forestille meg. Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.
Det er naturligvis ikke noe galt i å bli en gammel mann,og jeg håper jeg blir det selv. Dog, ikke før tida, og ikke kjørende BMW..
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillene, lenge før tida.
En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Kjøp deg en S1000RR HP4.gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08Aldersdiskriminering er provoserende, tåpelig og umodent. Likevel, "smurt" av 2 glass vin, 2 øl og 2 Fireball, tråkker jeg uti det: Noen verre gammelmannssykler enn det BMW varter opp med med sine GS-sykler kan jeg knapt forestille meg. Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.AJ skrev: 16 aug 2018, 15:19 Det er ingen grunn til å legge skjul på at jeg ikke er spesielt interessert i GS boxeren fra BMW, som mine øyne aldri hviler lenge på når sykkelen havner innafor synsfeltet...
Men at dette fortsatt er en veldig populær sykkel er det ingen tvil om.
Nå skjer det ting i GSverdenen. Antakelig mest på motorsiden hvor det har vært en evolusjonær uvikling med 1170 kubikk motoren siden 2004, sist med semivæskekjøling for noen år siden og økt effekt.
Nå tar BMW utviklingen åpenbart et skritt videre, skal vi tro oppslaget i linken nedenfor.
Uansett hva man mener om GSboxeren så kan vel ikke dette ses på som en spennende utvikling med en modell som så til de grrader har slått til inmarkedet gjennom flere år.
Så hva tenker folket her inne om den kommende 1250'en?
Som bl.a. at den ser ut til å få sånn ca. 135 HK, samme toppfart som dagens modell og en vektøkning på 5 kg, om jeg har snappet om denne infoen korrekt fra artikkelen i denne linken...:
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... e-revealed
Det er naturligvis ikke noe galt i å bli en gammel mann,og jeg håper jeg blir det selv. Dog, ikke før tida, og ikke kjørende BMW..
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillesnor, lenge før tida.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
S1000 i ulike utgaver er noe annet, ja. Spørs vel likevel om jeg ville gått for Honda eller Kawasaki om jeg skulle satset på den typen MC.ZZR-Erling skrev: 20 okt 2018, 07:21Kjøp deg en S1000RR HP4.gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08Aldersdiskriminering er provoserende, tåpelig og umodent. Likevel, "smurt" av 2 glass vin, 2 øl og 2 Fireball, tråkker jeg uti det: Noen verre gammelmannssykler enn det BMW varter opp med med sine GS-sykler kan jeg knapt forestille meg. Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.AJ skrev: 16 aug 2018, 15:19 Det er ingen grunn til å legge skjul på at jeg ikke er spesielt interessert i GS boxeren fra BMW, som mine øyne aldri hviler lenge på når sykkelen havner innafor synsfeltet...
Men at dette fortsatt er en veldig populær sykkel er det ingen tvil om.
Nå skjer det ting i GSverdenen. Antakelig mest på motorsiden hvor det har vært en evolusjonær uvikling med 1170 kubikk motoren siden 2004, sist med semivæskekjøling for noen år siden og økt effekt.
Nå tar BMW utviklingen åpenbart et skritt videre, skal vi tro oppslaget i linken nedenfor.
Uansett hva man mener om GSboxeren så kan vel dette ses på som en spennende utvikling med en modell som så til de grrader har slått til inmarkedet gjennom flere åvr.
Så hva tenker folket her inne om den kommende 1250'en?
Som bl.a. at den ser ut til å få sånn ca. 135 HK, samme toppfart som dagens modell og en vektøkning på 5 kg, om jeg har snappet om denne infoen korrekt fra artikkelen i denne linken...:
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... e-revealed
Det er naturligvis ikke noe galt i å bli en gammel mann,og jeg håper jeg blir det selv. Dog, ikke før tida, og ikke kjørende BMW..
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillesnor, lenge før tida.
Måtte ha kvittet meg med en noe av det jeg har stående først. Har feks 3 stk eldre CB 900/1100., som kjøres noen få mil i året, i beste fall.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.
[/quote]
Kanskje de som kjører GS ikke er interessert i å bestige "jomfruer" som lar seg imponere av riskokere med hylende motorer som blir brukt som penisforlengere, men vet de har stor nok manndom uten å måtte kjøpe ett bubstitutt og heller vil ha damer som liker mannen og ikke sykkelen?

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Kanskje de som kjører GS ikke er interessert i å bestige "jomfruer" som lar seg imponere av riskokere med hylende motorer som blir brukt som penisforlengere, men vet de har stor nok manndom uten å måtte kjøpe ett bubstitutt og heller vil ha damer som liker mannen og ikke sykkelen?

[/quote]
Hehe. Kanskje de som kjører GS sjelden gidder å bestige noe som helst? Kanskje mange som ikke kjører GS heller ikke trenger substitutter eller "penisforlengere"..
Folk får kjøre hva de vil. Jeg synes bare BMW GS-syklene er så ufattelig traurige. Det var deilig å få det ut.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Noe annet som taler for japansk kontra feks BMW er kvalitet og driftsutgifter, feks illustrert ved dette utsagnet:AJ skrev: 17 okt 2018, 18:44 Da begynner testene å komme.
Her et par av dem:
Må si jeg er overasket over at den nye modellen ikke har mer enn 136 HK.
Og like overrasket over at de har greid å oppnå 143 Nm moment. Det er egentlig ganske imponerende!
Faktisk mer enn KTM 1290 SA.
Registrerer også at sykkelen leveres med Bridgestone Battlax A-41 Adventure, samme dekk som jeg har på min KTM og som jeg er strålende fornøyd med så langt.
"There is a four times greater chance that a BMW will need repair than a Yamaha," said Consumer Reports' deputy editor Jeff Bartlett. "That's pretty significant, when you consider the cost of servicing a BMW is substantially higher. BMW makes great bikes, but the BMW owner has to have a few dollars set aside for repairs."
http://www.latimes.com/business/autos/l ... story.html
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
En interesant artikkel, hvor det også står følgende:
Ref: "Curiously, despite these statistical results, the most reliable motorcycles were not the best loved by their owners. Harley-Davidson owners rated their machines second-highest, after the smaller Victory brand, among those who were asked whether they would buy the same motorcycle again.
An impressive 72% of Harley owners said they would, as compared to 70% of Honda owners, 68% of BMW owners, 66% of Ducati owners and 63% of Yamaha owners."
Da jeg kjøpte min Yamaha, var nettopp dette med service, og kvalitet ett av hovedargumentene jeg hadde overfor meg selv når valget blir gjort. Kriterier som førte mitt tidligere merke Moto Guzzi langt ned på listen.
Men...er det noen som har en nyere (2015 - 2017) mod Stelvio til salgs??
Ref: "Curiously, despite these statistical results, the most reliable motorcycles were not the best loved by their owners. Harley-Davidson owners rated their machines second-highest, after the smaller Victory brand, among those who were asked whether they would buy the same motorcycle again.
An impressive 72% of Harley owners said they would, as compared to 70% of Honda owners, 68% of BMW owners, 66% of Ducati owners and 63% of Yamaha owners."
Da jeg kjøpte min Yamaha, var nettopp dette med service, og kvalitet ett av hovedargumentene jeg hadde overfor meg selv når valget blir gjort. Kriterier som førte mitt tidligere merke Moto Guzzi langt ned på listen.
Men...er det noen som har en nyere (2015 - 2017) mod Stelvio til salgs??
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDINGL-NA skrev: 20 okt 2018, 12:26 En interesant artikkel, hvor det også står følgende:
Ref: "Curiously, despite these statistical results, the most reliable motorcycles were not the best loved by their owners. Harley-Davidson owners rated their machines second-highest, after the smaller Victory brand, among those who were asked whether they would buy the same motorcycle again.
An impressive 72% of Harley owners said they would, as compared to 70% of Honda owners, 68% of BMW owners, 66% of Ducati owners and 63% of Yamaha owners."
Da jeg kjøpte min Yamaha, var nettopp dette med service, og kvalitet ett av hovedargumentene jeg hadde overfor meg selv når valget blir gjort. Kriterier som førte mitt tidligere merke Moto Guzzi langt ned på listen.
Men...er det noen som har en nyere (2015 - 2017) mod Stelvio til salgs??
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.


Og spesielt morsomme er kommentarene fra de som aldri har kjørt GS.
Europas mest solgte mc i seks år på rad. Testvinner i klassen i 6 år på rad. En av verdens mest solgte mc'er, med et vanvittig bruksområde.
Den gamle GS-traveren leverer 120 nm ved 6000 omdreininger, betydelig mer enn mange andre sykler. Hvis noen sliter med forbikjøringer med en GS, så må det være i en roll-on forbikjøring av en Busa som svarer

Men det er klart, millioner av mc-førere WW tar sikkert feil. Det er nok alle GS-haterne som vet best, de som aldri har prøvd ...

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Noen som har uttalt seg om GS som ikke har prøvd de?TGR skrev: 20 okt 2018, 12:51Ha ha, her var det møe rart
![]()
Og spesielt morsomme er kommentarene fra de som aldri har kjørt GS.
Europas mest solgte mc i seks år på rad. Testvinner i klassen i 6 år på rad. En av verdens mest solgte mc'er, med et vanvittig bruksområde.
Den gamle GS-traveren leverer 120 nm ved 6000 omdreininger, betydelig mer enn mange andre sykler. Hvis noen sliter med forbikjøringer med en GS, så må det være i en roll-on forbikjøring av en Busa som svarer![]()
Men det er klart, millioner av mc-førere WW tar sikkert feil. Det er nok alle GS-haterne som vet best, de som aldri har prøvd ...![]()
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
gsx750_80 skrev: 20 okt 2018, 12:53Noen som har uttalt seg om GS som ikke har prøvd de? Ikke at det spiller særlig rolle, men..TGR skrev: 20 okt 2018, 12:51Ha ha, her var det møe rart
![]()
Og spesielt morsomme er kommentarene fra de som aldri har kjørt GS.
Europas mest solgte mc i seks år på rad. Testvinner i klassen i 6 år på rad. En av verdens mest solgte mc'er, med et vanvittig bruksområde.
Den gamle GS-traveren leverer 120 nm ved 6000 omdreininger, betydelig mer enn mange andre sykler. Hvis noen sliter med forbikjøringer med en GS, så må det være i en roll-on forbikjøring av en Busa som svarer![]()
Men det er klart, millioner av mc-førere WW tar sikkert feil. Det er nok alle GS-haterne som vet best, de som aldri har prøvd ...![]()
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Men altså, vi snakker om eksakt vitenskap her, ikke sant?gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08 Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks?
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillene, lenge før tida.

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
-TGR skrev: 20 okt 2018, 13:07Men altså, vi snakker om eksakt vitenskap her, ikke sant?gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08 Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks?
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillene, lenge før tida.![]()
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Akkurat dette utsagnet stemmer helt når sykkelen er utenfor garanti periode med tanke på kundens lommebok. Før garantien er ute ordner BMW opp, der er de gode. Men ingenting er værre enn å måtte besøke et verksted når du helst skulle vært avgårde på tur.gsx750_80 skrev: 20 okt 2018, 11:30 Noe annet som taler for japansk kontra feks BMW er kvalitet og driftsutgifter, feks illustrert ved dette utsagnet:
"There is a four times greater chance that a BMW will need repair than a Yamaha," said Consumer Reports' deputy editor Jeff Bartlett. "That's pretty significant, when you consider the cost of servicing a BMW is substantially higher. BMW makes great bikes, but the BMW owner has to have a few dollars set aside for repairs."
http://www.latimes.com/business/autos/l ... story.html
Og fire ganger økt sjangse for å reparere en BMW kontra en Yamaha / japse... jeg ville sagt enda mer. (har selv eid BMW fra 2010-2017, og aldri vært så mye på verksted)
Kjørekomfort på BMW er helt topp, men det hjelper så lite når kvaliteten er under pari - dessverre. Til og med gjentagende feil klarer de ikke utbedre. Fixer feil med å bytte komponent med ny komponent av samme dårlige kvalitet. Forventer mer av en så seriøs leverandør!
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
De må nu ihvertfall bestige biken, og det tar jo si tid det, alt etter korsen de har parkert høyhesten da 
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Det hjelper ikke om sykkelen starter hver dag når man ikke har lyst til å starte sykkelen hver daggsx750_80 skrev: 20 okt 2018, 11:30
Noe annet som taler for japansk kontra feks BMW er kvalitet og driftsutgifter, feks illustrert ved dette utsagnet:
"There is a four times greater chance that a BMW will need repair than a Yamaha," said Consumer Reports' deputy editor Jeff Bartlett. "That's pretty significant, when you consider the cost of servicing a BMW is substantially higher. BMW makes great bikes, but the BMW owner has to have a few dollars set aside for repairs."
http://www.latimes.com/business/autos/l ... story.html

Spøk til side, her på berget er MC stort sett et rent nytelsesmiddel så hva som føles riktig trumfer rent praktiske betraktninger som absolutt driftssikkerhet. Har selv dårlig erfaring med en gjentakende feil på en bensinpumpe på en 800GS men jeg kommer til å kjøpe den nye 1250en likevel. Men ikke fra samme forhandler...
Har også kjørt litt 1290SA i sommer, tipp topp sykkel, men den treffer ikke meg personlig helt perfekt. Den mangler liksom noe i lydavdelingen

- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Jeg har kjørt bmw r1200 som har nøyaktig den samme motoren som GS. Helt greit med krefter nedover i registeret, men den mister fort pusten.
Ikke vanskelig å få til forbikjøringer med denne så klart, men det krever litt mer giring og prosessen blir mer anstrngt sammenlignet med sykler med mer krefter oppover i registeret.
Så ikke akkurat «spennende», men sikkert mer enn god nok for kundegruppen den er tiltenkt. At GS er en god sykkel isolert sett betviles ikke. Men en slik kommer ikke i min garasje vertfall.
Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
Ikke vanskelig å få til forbikjøringer med denne så klart, men det krever litt mer giring og prosessen blir mer anstrngt sammenlignet med sykler med mer krefter oppover i registeret.
Så ikke akkurat «spennende», men sikkert mer enn god nok for kundegruppen den er tiltenkt. At GS er en god sykkel isolert sett betviles ikke. Men en slik kommer ikke i min garasje vertfall.
Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Om motoren teknisk sett er den samme trenger ikke si så mye. Uten at jeg kjenner til BMW sine sykler og motorer så veldig godt, vet jeg at motorene kan være spesialtilpasset de forskjellige modellene og ha veldig forskjellig karakteristikk. Slik som for Yamaha YZF-R1 og MT-10. Disse har samme motor, men er likevel veldig forskjellige.Bjerknez skrev: 20 okt 2018, 22:59 Jeg har kjørt bmw r1200 som har nøyaktig den samme motoren som GS. Helt greit med krefter nedover i registeret, men den mister fort pusten.
Ikke vanskelig å få til forbikjøringer med denne så klart, men det krever litt mer giring og prosessen blir mer anstrngt sammenlignet med sykler med mer krefter oppover i registeret.
Så ikke akkurat «spennende», men sikkert mer enn god nok for kundegruppen den er tiltenkt. At GS er en god sykkel isolert sett betviles ikke. Men en slik kommer ikke i min garasje vertfall.
Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
Jeg kar kjørt R1200GS ved flere anledninger. Sist var Tore L sin fra Atna til Venabygd under forumtreffet i høst. Frisk og morsom sykkel det, ingenting å utsette på potensen i denne. Jeg ville naturligvis ikke sammenligne den med din, men du har også en helt annen sykkel og en helt annen motor.
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Snedig med alle disse feilene da..
Skal vi se.... min første GS var en 1100, i 1998. Blant annet Spaniatur med den. Så ble det flett ny 1200 i 2005, et par turer til Nordnorge, og litt nedover i Europa. Og så var jeg såvidt innom en 1150 med 113 k på telleren, funka den også.
Og nå har jeg en 2006 modell 1200 med 90 k på telleren. Maler som en katt....
Kan ikke si å ha merka noe til noen feil på noen av dem.... Har vel hatt en masse flaks jeg da ...

Skal vi se.... min første GS var en 1100, i 1998. Blant annet Spaniatur med den. Så ble det flett ny 1200 i 2005, et par turer til Nordnorge, og litt nedover i Europa. Og så var jeg såvidt innom en 1150 med 113 k på telleren, funka den også.
Og nå har jeg en 2006 modell 1200 med 90 k på telleren. Maler som en katt....
Kan ikke si å ha merka noe til noen feil på noen av dem.... Har vel hatt en masse flaks jeg da ...

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Er ganske stor forskjell på gamle boxern og den siste som er delvis vannavkjølt... Som natt og dag vedr vibrasjoner, pigghet og girkasse... Men, for svær, dæv og upresis til at jeg vil ha en.. Og ikke sexy 
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Alt koker ned til hva man er vant med og hva man sammenligner med. Men jeg ville uansett valgt en 1290 super adventure anytime forran en GS. Mest grunnet utseende, lyd og motor.kjellv skrev: 20 okt 2018, 23:58Om motoren teknisk sett er den samme trenger ikke si så mye. Uten at jeg kjenner til BMW sine sykler og motorer så veldig godt, vet jeg at motorene kan være spesialtilpasset de forskjellige modellene og ha veldig forskjellig karakteristikk. Slik som for Yamaha YZF-R1 og MT-10. Disse har samme motor, men er likevel veldig forskjellige.Bjerknez skrev: 20 okt 2018, 22:59 Jeg har kjørt bmw r1200 som har nøyaktig den samme motoren som GS. Helt greit med krefter nedover i registeret, men den mister fort pusten.
Ikke vanskelig å få til forbikjøringer med denne så klart, men det krever litt mer giring og prosessen blir mer anstrngt sammenlignet med sykler med mer krefter oppover i registeret.
Så ikke akkurat «spennende», men sikkert mer enn god nok for kundegruppen den er tiltenkt. At GS er en god sykkel isolert sett betviles ikke. Men en slik kommer ikke i min garasje vertfall.
Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
Jeg kar kjørt R1200GS ved flere anledninger. Sist var Tore L sin fra Atna til Venabygd under forumtreffet i høst. Frisk og morsom sykkel det, ingenting å utsette på potensen i denne. Jeg ville naturligvis ikke sammenligne den med din, men du har også en helt annen sykkel og en helt annen motor.
Men vi er forskjellige og takk gud for det :)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Kan hende, jeg har kun kjørt de luftavkjølte, så det kan jeg ikke uttale meg om.ZZR-Erling skrev: 21 okt 2018, 00:11 Er ganske stor forskjell på gamle boxern og den siste som er delvis vannavkjølt... Som natt og dag vedr vibrasjoner, pigghet og girkasse... Men, for svær, dæv og upresis til at jeg vil ha en.. Og ikke sexy![]()
Men den er ikke svær, bare høy. Lett i vekt, lett å handtere, og lettkjørt. Og om den er sexy, det avgjør øyet som ser.
Men, dævv og upresis? Det er en reise-enduro, ikke en r-sykkel. Til sitt bruk er den en helt superb "Go anywhere-bike". Og allikevel, med rett mann i salen, på vanlig norsk landevei, så henger den på en hvilken som helst plastikkracer. Mer enn presis nok, stiv og fin, bra dreiemoment, og med supre bremser.
Og hvis man på død og liv vil ha en sykkel som gjør at man føler seg som Rossi, med en smule kjappere styregeometri (hva man nå enn skal med det på vanlig vei) så kjøper man ikke en reise-enduro. De er til andre formål. Det blir jo helt feil å slakte GS fordi at det finnes andre sykler som egner seg bedre på bane.

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Er mer lyd i GS’en enn i våre sykler Bjerknez. Har prøvekjørt en GS selv, riktignok ikke lange turen. Hadde det ikke vært for vindskjermen hadde dette vært en prima sykkel. Savnet ingenting på den lille turen jeg hadde. Nå fikk jeg riktignok ikke presset den noe særlig men.Bjerknez skrev: 20 okt 2018, 22:59 Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
Fører har mye å si, har kjørt bak en stor GT på svingete landevei, og jeg måtte absolutt jobbe for å holde følge. Han tok meg litt ved en overraskelse kan du si. Og han greide å holde minst samme fart i svinger som jeg.
Ville nok ikke eid en GS selv, i hvertfall ikke med det første.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
GS'n er flott i sin sjanger, dog skal det sies at jeg kun har kjørt ny og gammel 1200GS og Rally, samt lille 800GS. "Arten" frister ikke til gjentagelse dersom jeg kan kjøre min egen, eller en av den sorten,(ZZR1400, K1300S, K1200S, VFR1200..).
Vedr 1250,kunne jeg kjørt den på tirsdag i 30min,men tok heller en tur på Speed sin Rally i over 1t
Istedet for å sitte å glo mens min HP LE var til oppgradering av starterkrets (for liten dim på kabel mellom batteri og starter, samt nytt startrele som vel tåler mer Amp).
Vedr 1250,kunne jeg kjørt den på tirsdag i 30min,men tok heller en tur på Speed sin Rally i over 1t
Istedet for å sitte å glo mens min HP LE var til oppgradering av starterkrets (for liten dim på kabel mellom batteri og starter, samt nytt startrele som vel tåler mer Amp).
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Helt grei betraktning det. Men da er det konseptet, type sykkel, som ikke passer deg. Det er noe annet enn å mene at GS, ny eller gammel, er dårlige greierZZR-Erling skrev: 21 okt 2018, 10:28 GS'n er flott i sin sjanger, dog skal det sies at jeg kun har kjørt ny og gammel 1200GS og Rally, samt lille 800GS. "Arten" frister ikke til gjentagelse dersom jeg kan kjøre min egen, eller en av den sorten,(ZZR1400, K1300S, K1200S, VFR1200..).
