VindR - Super sommer på Super'n

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Snikendeugle skrev: 07 aug 2019, 09:29 Ja du klarer deg nok helt fint med stock :)
Det du kommer til å merke, om du er den type person er hvor mye fint ettermarkedsutstyr som finnes til samtlige sykler for å gjøre de bedre/penere. For meg personlig er det et sort hull av rang for lommeboken min :-# :x


Bane kan absolutt anbefales for å bli en bedre sjåfør uansett. Jeg anbefaler varmt førerutviklingskursene til Senior MC. Etter å ha tatt de første obligatoriske kursene så er man fritt til å bli med på Rudskogen på de torsdagene de har leid banen.

Litt langt for deg i Gjøvik, men om du har fleksible dager burde det ikke være umulig.
Linker inn en annen tråd med mer info om dette: viewtopic.php?f=15&t=13480
Jeg er en slik person som fort kan bruke noen kroner tenker jeg :P Ikke ute etter noe ekstremt eller noe, men småting som kan gjøre den mer "stilig". Nå er det allerede gjort en del med denne sykkelen, så jeg er litt usikker på hva mer som kan gjøres uten at det blir for mye. Hvis det skulle vært noe, så tror jeg at det kunne være å fått på litt mer "anonyme" speil. Får kikke litt rundt og se hva jeg kommer over.

Jeg tror det kan være utrolig lærerrikt å kjøre på bane. Jeg har lest gjennom tråden angående Rudskogen (allerede før jeg laget konto her ;)), og det kan absolutt bli aktuelt. Men ikke denne sesongen tror jeg. Ser ut som dere har det veldig artig der, og lærer en masse!
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

tormodg
Innlegg: 299
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
Bosted: Oslo

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av tormodg »

Kult at du deler erfaringene og stilig sykkel. Er veldig happy med min Tracer 900 som vel har samme motor.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av dypen »

Lykke til med jobben mot motorsykkel sertifikat 👍
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

I går var det tid for å trene kjøreteknikk med kjøreskolen. Dette gjorde vi på en gokart-bane ikke så altfor langt unna. Jeg hadde håpet på fint være, da jeg har hørt skrekkhistorier om å kjøre på våt asfalt. Det regnet hele dagen, men det var stort sett opphold da vi kjørte. Flyfoto av banen under.
Gokart.png
Jeg må si jeg var imponert over hvor godt veigrep en sykkel faktisk har selv om det er vått! Vi var tre stykker som kjørte hver vår SV650, og vi kunne i grunn kjøre så hardt vi ville. Dette var første gangen jeg kjørte en sykkel så hardt, så jeg er litt stolt av å kunne si at jeg var den eneste (så vidt jeg veit) som gjentatte ganger skrapet fothvilerne i asfalten 8) Det gav absolutt mersmak!

Dette gav meg et helt annet inntrykk av hvor hardt du kan kjøre, hvor mye nedlegg du kan ha og generell håndtering av en tung motorsykkel. Vi hadde også øvelser med slalom i 30 km/t og raske bytter av fil (kjøre gjennom porter av kjegler plasser i forskjellige filer og bytte fil i 50 - 60 km/t). Alt i alt en utrolig morsom og lærerik dag!
Kjøreteknikk på bane.jpg
I kveld har jeg fått ordnet med transport av sykkelen min, så jeg skal ha en aften i kjøregården på biltilsynet. Skal bli godt å trene på noe annet enn grusplassen hjemme!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24623
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Bjerknez »

Skrapte du fothvilere på våt asfalt? :O

Da tar vertfall jeg meg av hatten...

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Bjerknez skrev: 09 aug 2019, 13:42 Skrapte du fothvilere på våt asfalt? :O

Da tar vertfall jeg meg av hatten...
Da jeg fant ut hvor langt ned jeg faktisk kunne gå og fikk tilpasset farten, så var det bare moro. Skal innrømme at det kanskje var igjen 5mm av pinnen på undersiden av fothvileren da jeg startet, så den gikk jo nedi før selve fothvileren traff bakken. Det bråket i hvert fall uansett, og jeg kjente at fothvileren ble klemt opp.

Moro var det i hvert fall :D
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Snikendeugle »

Ser ut som en veldig morsom og teknisk bane for slike type sykler som er veldig svingvillige :D Som du sier så er det overraskende hvor godt sykkelen sitter på våt asfalt, med de rette dekkene. Det er gull verdt å ha kjørt på våt bane for å slippe litt av nervene en vanligvis får på veien når det regner. Det hjalp mye for min egen del for å være mye mer avslappet på vått føre.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24623
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Bjerknez »

Uansett så synes jeg det er bemerkelsesverdig at en helt fersk MC fører skraper fothvilere på våt asfalt. Da er du ikke mye skuddredd for å si det sånn. Jeg tror IKKE du hadde mye grep igjen da og det er nesten så jeg vil dra frem ordet "flaks"?

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Snikendeugle skrev: 09 aug 2019, 13:53 Ser ut som en veldig morsom og teknisk bane for slike type sykler som er veldig svingvillige :D Som du sier så er det overraskende hvor godt sykkelen sitter på våt asfalt, med de rette dekkene. Det er gull verdt å ha kjørt på våt bane for å slippe litt av nervene en vanligvis får på veien når det regner. Det hjalp mye for min egen del for å være mye mer avslappet på vått føre.
Det var veldig morsomt!

Det er det jeg tenker også. Jeg har alltid vært nervøs for det med våt asfalt og sykkel. Så for meg at folk kom til å skli over alt i går, og gruet meg i tilfelle det skulle regne på en kjøretime. For ikke å snakke om på oppkjøringen! Men jeg føler meg mye tryggere og avslappet rundt dette nå :)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

kgjersda
Innlegg: 671
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: .
Bosted: Ukraina

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av kgjersda »

En kombinasjon av dårlig sittestilling, høydeforskjell i sving og for myke dempere kan raskt føre til at sykkelen går mye lavere enn den burde. Uansett så er det modig av deg, jeg har aldri ført hørt om en nybegynner som skraper med fothvileren. :D

Første turen jeg tok med en MT-09 på gokart-banen her så skrapte jeg tåen på skoen.
Nå er det ikke meg, men samme sykkelen på samme banen. Se på hvordan føttene går utover som en frosk. En god sittestilling hadde vært å ha tåspissene helt inn og forbi kanten av fothvileren. (Jeg går ut i fra at jeg hadde samme sittestilling.) Han her skraper raskt føttene og fothvileren raskt ned i .
2019-05-19 rustloser (49).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Bjerknez skrev: 09 aug 2019, 14:14 Uansett så synes jeg det er bemerkelsesverdig at en helt fersk MC fører skraper fothvilere på våt asfalt. Da er du ikke mye skuddredd for å si det sånn. Jeg tror IKKE du hadde mye grep igjen da og det er nesten så jeg vil dra frem ordet "flaks"?
Var på kanten et par ganger, men det merket jeg. Jeg merket bakhjulet begynte å gå ut av banen sin et par ganger, men fikk hentet den inn igjen før noe skjedde. Men det var en blanding av litt feil vektfordeling (bruk av kroppen), for mye gass og plassering i svingen tror jeg. Samtidig som det stort sett skjedde hvis jeg ikke la meg ned nok fra starten av og måtte "hente inn igjen" litt mot utgangen av svingen. Så lenge jeg passet på å holde bedre bane inn i svingen og jevnt trykk på både gass og nedlegg gjennom hele, så gikk det mye bedre. Kjente fort på kroppen hvis noe var galt.

En skal ha litt flaks av og til, skal man ikke ;) Får passe på å leke på grensa under kontrollerte omgivelser og utenfor trafikken, så veit en litt mer hvor den går når man kommer seg ut i gata.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

kgjersda
Innlegg: 671
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: .
Bosted: Ukraina

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av kgjersda »

Et bilde til fra samme dagen. Supermoto er en egen rase. :P
2019-05-19 rustloser (30).jpg


Her er mye bedre plassering av kroppen på sykkelen. :thumleft
2019-05-19 rustloser (53).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24623
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Bjerknez »

Du har rett i at man lærer mye angående dette ved å legge seg helt på grensen i trygge omgivelser. Tar av meg hatten for dem som drar den så langt på våt asfalt som fersk motorsyklist. Veldig bra :thumleft

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

kgjersda skrev: 09 aug 2019, 14:26 En kombinasjon av dårlig sittestilling, høydeforskjell i sving og for myke dempere kan raskt føre til at sykkelen går mye lavere enn den burde. Uansett så er det modig av deg, jeg har aldri ført hørt om en nybegynner som skraper med fothvileren. :D

Første turen jeg tok med en MT-09 på gokart-banen her så skrapte jeg tåen på skoen.
Nå er det ikke meg, men samme sykkelen på samme banen. Se på hvordan føttene går utover som en frosk. En god sittestilling hadde vært å ha tåspissene helt inn og forbi kanten av fothvileren. (Jeg går ut i fra at jeg hadde samme sittestilling.) Han her skraper raskt føttene og fothvileren raskt ned i .

2019-05-19 rustloser (49).jpg
Jeg har ikke fått testet MT'n min på bane (enda), men jeg ser for meg at jeg må ha noen runder for å gå så langt ned med den. Men det sitter nok mest i hodet, da jeg sitter høyere på den enn på kjøreskolen sin sykkel. Og siden jeg har Street Rally-versjonen, så sitter jeg enda høyere enn på en vanlig MT-09.

Jeg prøvde alltid å holde knærne tettere på sykkelen, og satt mest med tærne på fothvilerne (innover). Dette fordi jeg skapet skoen min første gangen jeg tok nedi med forhvileren, og jeg ville ikke gjøre det igjen. Så da gikk tærne mer innover mot sykkelen etter det.

Men ja, det kan hende det var noe med sykkelen som gjorde det. Stillingen min gjennom svingen ble fort at jeg presset ned på utvendig fotviler og strekte meg over på innsiden av sykkelen (litt mot motsatt speil). Følte jeg hadde mye bedre kontroll da. Om det påvirket det eller ikke, det er jeg usikker på. Men det funket i hvert fall psykisk :P

Hvordan var det å kjøre MT'n på gokart-bane forresten?

edit pga. bildene: Hehe, han på supermoto ser ut som han er på tur til å tippe fra stillestående! Imponerende sittestilling fra en slik vinkel :P Jeg var absolutt ikke der som han på KTM'en er. Jeg stakk ikke ut noe kne og hadde fortsatt begge sider av rompa på setet. Har nok litt å øve på der ja ;) Takk for bildene :)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Snikendeugle »

kgjersda skrev: 09 aug 2019, 14:30 Supermoto er en egen rase. :P
Skjønner ikke hva du mener :lol
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Au! Sparer i hvert fall skotuppen sin da :thumleft
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

M4s0n
Innlegg: 10
Registrert: 08 aug 2019, 21:57
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR750 K8, Suzuki GSX750 ES '85

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av M4s0n »

Hvis du ikke har lappen og det ikke var deg jeg møtte i Gjøvik i dag, så finnes det en i området med helt lik sykkel som deg. Møtte en på RV4 Hunndalen ca. kl 1430 i dag. La godt merke til den da jeg så bildet av sykkelen din i går.

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

M4s0n skrev: 09 aug 2019, 20:19 Hvis du ikke har lappen og det ikke var deg jeg møtte i Gjøvik i dag, så finnes det en i området med helt lik sykkel som deg. Møtte en på RV4 Hunndalen ca. kl 1430 i dag. La godt merke til den da jeg så bildet av sykkelen din i går.
Har ikke lappen enda :( Men det er faktisk et artig sammentreff ute og går der. Han jeg kjøpte sykkelen av har en kamerat som hadde helt lik sykkel. De kjøpte dem omtrent samtidig så vidt jeg veit. Kameraten hans solgte sykkelen sin rett før jeg kjøpte min, og den ble solgt til en kar på..... Gjøvik! Så begge Street Rally'ene gikk fra to kamerater til to karer i samme by! Jeg må nok ut på veien å finne han så fort jeg får muligheten til det :)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

På tide med et nytt innlegg etter en fantastisk helg på Gullvåg camping med folk fra siden her. Har på følelsen at det blir litt lengde på dette innlegget. Jeg beklager hvis det er noen som føler utelatt her, da får dere bare si ifra. Jeg er såpass fersk på denne siden at jeg har ikke helt fått med meg alle kallenavnene enda.

Det hele begynte jo med at jeg kommenterte noe sånt som. "Dette ser artig ut. Synd jeg ikke får lappen før tre uker senere". Da var det ikke snakk om timer en gang, før TGR og AJ hadde sagt seg villige til å kjøre med 'L' på ryggen for å få meg opp dit og ned igjen. Dere aner ikke hvor mye det betydde for meg. Både det å bli mottatt på den måten som et nytt medlem her inne (jeg har ikke vært medlem i tre uker en gang!), som ny i MC-miljøet generelt og som så fersk sjåfør at førerkortet ikke er i boks en gang. Tusen takk!!

Siden dette var min første tur, og faktisk første gangen jeg fikk prøvd sykkelen skikkelig, så ble det ordnet med sidevesker og diverse småting som kan være kjekt på tur. Nå skal det sies at etter denne turen, så blir det innkjøp av flere ting som viste seg å være kjekt å ha på tur... Sykkelen ble klargjort, og turen gikk nordover.
20190823_103023.jpg
Vi startet med å være tre stykker i følge fra Gjøvik: TGR, dmorvik og meg. Innen vi var framme på campingen hadde vi et lite følge på fem stykker.

Turen oppover gikk greit. Jeg merket at jeg ikke var vant til såpass lange strekninger, men jeg er blitt forsikret om at dette var helt normal og at følelsen i rompa kommer tilbake etterhvert. Heldigvis ble det brukt god tid og vi hadde flere gode pauser. Er man på tur, så er man på tur. Vi hadde god tid og kunne like gjerne bruke den.
20190823_165740.jpg
Siste biten av turen ble noe kjølig, samtidig som vi fikk en del regn. Dette la i grunn ikke noen demper på turen, men det kan hende jeg kommer til å vurdere varmeholker etterhvert. "Heldigvis" hadde jeg våt asfalt og noe regn på banedagen med kjøreskolen, så jeg er ikke like redd for våt asfalt som jeg var tidligere.

Vi ankom campingen litt utpå kvelden, hvor jeg fikk pakket av sykkelen og kunne nyte synet av fire turister som holdt på å slå opp telt i hagen min. Siden de hadde vært så ålreite å kjøre sammen med meg opp til campingen, så syntes jeg dette var det minste jeg kunne la dem gjøre :)
20190823_211116.jpg
Da alt var klart, forflyttet vi oss ned til grillhytta på campingen, hvor vi fikk servert en kjempegod bacalao. All ros til Audi Mannen for denne!

Lørdagen ble ikke helt som forventet. Frokosten ble inntatt, Barske og WikingTnT dukket på spektakulært vis opp (skal ha ros for de syklene der :thumleft) og vi gjorde oss klare til tur. Jeg fikk på utstyret, startet opp sykkelen, kjørte til samlingsplassen ved resepsjonen og parkerte der for fellesbilde. Så var det opp på sykkelen igjen, følget begynte å kjøre, men sykkelen min nektet å starte. 5D__12 lyste opp i instrumentpanelet.

Dette viste seg å være en kode som betyr at det er feil på "Camshaft position sensor". Kjapp oppsummering: Sykkelen nektet å starte, jeg ble igjen på hytta og kjellv kom tilbake fra turen for å hjelpe meg. Jompa var allerede på campingen, og slengte seg med i skruingen. Sykkelen ble åpnet, telefoner ble tatt, Google ble konsultert og teorier kom på løpende bånn. Det vi endte opp med, var å konstantere at startrelleét ikke åpnet for strøm til starteren og at batteriet var dødt. Dette fulladet jeg under to dager før dette skjedde, men det gav opp da vi overstyrte relleét.

Vi kastet oss i veien til Biltema, skaffet nytt batteri, fikk super hjelp av E-strom hele veien (han kom tidligere til campingen for å hjelpe til også), kom oss tilbake til campingen, og startet prosjektet. Da passet det veldig fint at alle var tilbake fra turen, og de stod nå samlet rundt stakkars MT'n som skulle til å bli forsøkt gjenopplivet. Vi byttet batteriet og krysset fingrene mens vi kortsluttet startrelleét. Og jammen ble det ikke liv i sykkelen!

Relleét er noe som jeg må få bestilt, men inntil videre så har jeg tatt en Reodor Felgen og montert en utvendig-startrelleé-kortslutnings-anordning. Denne fungerer helt utmerket, en må bare beregne dobbel tid på å starte sykkelen. Også tror jeg kanskje at jeg bør trille bort fra bensinpumpene før jeg starter den...
20190825_202602.jpg
Resten av kvelden ble benyttet i hyggelig lag, bedre humør enn tidligere på dagen og med grilling på campingen.

Søndagsmorgen ble det frokost, hyttevask og tur hjem igjen. Vi startet med seks stykker i følge, og skilte lag med de siste på Gjøvik. Da ble det bare AJ og meg den siste biten over Vardalsåsen utenfor Gjøvik.

Turen nedover gikk veldig bra. Fint vær, flott føre og flotte folk å kjøre med. Det ble noen pauser nedover igjen også, samt en "liten" matbit på Otta. Temperaturen gikk fra 13 grader og litt grått over fjellet, til 27 grader og strålende sol nærmere Lillehammer.
20190825_135829.jpg
Alt i alt så er jeg kjempefornøyd med helgen. Jeg har fått masse kjørtrening, møtt masse flotte folk, blitt bedre kjent med sykkelen min (på godt og vondt) og er storfornøyd med starten på (forhåpentligvis) en lang MC-førerkarriere! Tusen takk alle sammen for at jeg er blitt så godt mottatt, og igjen tusen takk til TGR og AJ for at dere ville bære 'L'-en på ryggen! Med fare for å høres veldig sentimental ut; Denne turen har betydd mye for meg!

Nå gjenstår det bare en kjøretime i morgen, langkjøring uken etter (jeg tror jeg har fått trent litt på det i helgen) og så er det oppkjøring mot midten av September. Merker dette skal bli spennende, så nå må jeg bare få trent litt i kjøregården!
20190825_111840.jpg
20190825_125517.jpg
20190825_171013.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av VindR den 25 aug 2019, 22:26, redigert 1 gang totalt.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av kjellv »

Det var E-strom som var vår los inn til Tillerbyen, og som foretok testkjøring av sykkelen din etter batteribytte.

Flott reisereferat og flotte bilder :prf Så bra du trivdes sammen med oss, vi trivdes sammen med deg også :thumleft

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

kjellv skrev: 25 aug 2019, 22:22 Det var E-strom som var vår los inn til Tillerbyen, og som foretok testkjøring av sykkelen din etter batteribytte.

Flott reisereferat og flotte bilder :prf Så bra du trivdes sammen med oss, vi trivdes sammen med deg også :thumleft
Flott, da har jeg redigert innlegget for å få med riktig navn. Æres de som æres bør, så får en bare krysse fingrene for at ingen føler seg glemt!

Godt å høre at jeg går an å omgås. Dere blir nok ikke kvitt meg så lett etter denne helgen ;) :twothumbs:
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av AJ »

Litt tidlig å spørre om det kanskje, men gjør det likevel;
har du fått fikset feilen på sykkelen din?
Det var strengt tatt bare en bagatell, regner jeg med...?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 27 aug 2019, 12:29 Litt tidlig å spørre om det kanskje, men gjør det likevel;
har du fått fikset feilen på sykkelen din?
Det var strengt tatt bare en bagatell, regner jeg med...?
Jeg er ganske sikker på at det er et gåent startrelé. Jeg har vært i kontakt med Motorspeed på Lillehammer, og så klart så "er nok dette et litt spesielt relé", så universale kan ikke brukes. Det er leveringstid på det, men regner med at jeg har det mot helgen. Men som alle andre "spesielle" deler, så koster det flere ganger prisen av standard greier. Men må man så må man.

Jeg får i hvert fall tid til å skrubbe og gni for å bli kvitt kjedeoljen som er over hele sykkelen mens jeg venter da :lol Og jeg har jo allerede en "unik" måte å starte sykkelen på, skal den brukes før jeg får reléet.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Bosted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Ellers så hadde jeg kjøretime i går. Startet med å kjøre kjøreskolelæreren til GMS på Gjøvik, for å hente en sykkel. Så ble det en liten rundtur i byen. Jeg merker at jeg føler meg mye tryggere i trafikken etter helgen! Etter byturen spurte jeg pent om kjøreskolelæreren kunne si hva jeg burde trene/tenke på, og da var det i grunn to ting: Bli litt mer aggressiv for å komme meg inn i luker utifra kryss (jeg er for redd for å skulle hindre trafikken, så jeg tar ikke ledige luker) og blinke litt tidligere utifra rundkjøringer. Så kjøring i trafikk er i grunn ikke så stort problem.

Så bar det i veien opp til Statens Vegvesen, og til den beryktede kjøregården... Merket at jeg hadde brukt mange timer på egen sykkel i helgen, og trengte tid til å venne meg til kjøreskolesykkelen. Den har et annerledes tyngdepunkt, helt andre bremser og er lavere. Det tar derfor noen runder med krypkjøring før jeg får igjen balansen på den. Tiden ble brukt på krypkjøring med slalom og snuing, unnamanøver og kontrollert nødbrems (så hardt som mulig, uten å aktivere ABS).

Jeg kan nå endelig si at jeg velter flere kjegler i bowling enn i kjøreparken! Dette har ikke alltid vært tilfelle :redface Klarte flere runder med krypkjøring uten å sette ned beina, kom meg unna kjeglene i unnamanøveren (de fleste gangene i hvert fall) og nedbremsing kjørte jeg noen få ganger, før jeg fikk beskjed om at det trengte vi ikke trene på. Det føles utrolig godt å endelig begynne å føle seg litt tryggere i kjøreparken. Men jeg må innrømme at det er fortsatt den biten jeg gruer meg absolutt mest til ved oppkjøringen!

Nå blir det langkjøring på Torsdag neste uke, og da er det bare én uke igjen til oppkjøring. Ventetiden virket veldig lang tidligere i sommer, men jeg merker nå at tiden går fort. Den kunne gjerne gått enda litt fortere men ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Jompa »

Du tar nok helt sikkert lappen på første forsøk.
Lykke 6 :sk?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar