Gammelt innlegg dette, men har ikke sett det før. For snart to år siden hadde jeg innbrudd i bobilen mens vi var inne på en matbutikk og handlet. De tok med seg det de kunne finne av elektronikk og de fikk god fangst. To iPad pro, en MacBook pro, en Apple Watch og et Ecoflow batteri. Vi var godt forsikret men de opererer med noe som heter avkortning ut fra alder på gjenstanden. For eksempel så mister min datter en 5 år gammel iPad pro som fungerte helt utmerket. Ny pris på den var 24 000kr når den ble kjøpt. Tilsvarende modell nå var ca 30 000kr. Men siden den var 5 år gammel så fikk hun 80% avkorting. Dvs hun fikk utbetalt 5000kr og måtte bruke 25 000kr av egne penger for å kjøpe ny iPad. Forsikring suger lut på elektronikk.Bjerknez skrev: 01 mar 2023, 17:471. det er ikke vanlig at man opplever innbrudd i løpet av livet. Men hvis det skjer så er man jo forsikret. Stort sett tar dem verdigjenstander som TV, stereo, mobiler, pc etc. dette kan jo lett erstattes. Bilder og slikt lagrer vel de fleste en kopi av i skyen i dag. La oss si man i gjennomsnitt opplever to innbrudd i løpet av livet og dem får med seg verdigjenstander med verdi 50.000 kroner hver gang. Altså 100.000 kroner, som man i stor grad for dekket via forsikringen med egenandel på rundt 5.000 kroner.Flattop skrev: 01 mar 2023, 17:24 Hadde innbrudd for omlag 20 år siden, og har hatt alarm siden. Ingen innbrudd siden da.
Har seriekobled brannvarsling, vakt på alle dører og vinduer som det er naturlige å sikre, samt kamera/bevegelsessensor.
Alle de gangene jeg har klart å gjøre noe dumt med brann sensorer, plukke ned i forbindelse med oppussing eller slite kodepanel av veggen (etter en kveld med gode/dårlige venner og rause mengder alkohol) så har selskapene som leverte alarmene ringt i løpet av minuttet.
Så det fins gode erfaringer med alarmer.
Har trådløst fra Verisure og er svært fornøyd.
Så tar man prisen for hva alarmselaskapet tar i løpet av et liv med en årlig sum på 5000 kroner. La oss si man har hatt alerm i 50 år. Det blir 250.000 kroner,
Ganske mye dyrere enn en egenandel på 5.000 kroner som du forøvrig uansett må ut med...
2. Når det gjelder det du skriver om at dem ringer skulle jo bare mangle. Dem ringte meg også... med en gang. Men det satt jaggu meg langt inne før dem gadd å sende en vekter. For det er nettopp denne itrykningen man i stor grad betaler for.
Husalarm
Re: Husalarm
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Men med husalarm hadde det jo ikke blitt noe bedre. Vil tyvene ha noe så bryter dem seg inn okke som, hvis det er verdifullt nok. Vektere er jo ikke på stedet før tyvene er hjemme og spiser frokost uansett. Å dem vekterne jeg har sett hadde nok uansett ikke tatt opp kampen med to tyver.JohnnyTh skrev: 15 apr 2025, 20:38Gammelt innlegg dette, men har ikke sett det før. For snart to år siden hadde jeg innbrudd i bobilen mens vi var inne på en matbutikk og handlet. De tok med seg det de kunne finne av elektronikk og de fikk god fangst. To iPad pro, en MacBook pro, en Apple Watch og et Ecoflow batteri. Vi var godt forsikret men de opererer med noe som heter avkortning ut fra alder på gjenstanden. For eksempel så mister min datter en 5 år gammel iPad pro som fungerte helt utmerket. Ny pris på den var 24 000kr når den ble kjøpt. Tilsvarende modell nå var ca 30 000kr. Men siden den var 5 år gammel så fikk hun 80% avkorting. Dvs hun fikk utbetalt 5000kr og måtte bruke 25 000kr av egne penger for å kjøpe ny iPad. Forsikring suger lut på elektronikk.Bjerknez skrev: 01 mar 2023, 17:471. det er ikke vanlig at man opplever innbrudd i løpet av livet. Men hvis det skjer så er man jo forsikret. Stort sett tar dem verdigjenstander som TV, stereo, mobiler, pc etc. dette kan jo lett erstattes. Bilder og slikt lagrer vel de fleste en kopi av i skyen i dag. La oss si man i gjennomsnitt opplever to innbrudd i løpet av livet og dem får med seg verdigjenstander med verdi 50.000 kroner hver gang. Altså 100.000 kroner, som man i stor grad for dekket via forsikringen med egenandel på rundt 5.000 kroner.Flattop skrev: 01 mar 2023, 17:24 Hadde innbrudd for omlag 20 år siden, og har hatt alarm siden. Ingen innbrudd siden da.
Har seriekobled brannvarsling, vakt på alle dører og vinduer som det er naturlige å sikre, samt kamera/bevegelsessensor.
Alle de gangene jeg har klart å gjøre noe dumt med brann sensorer, plukke ned i forbindelse med oppussing eller slite kodepanel av veggen (etter en kveld med gode/dårlige venner og rause mengder alkohol) så har selskapene som leverte alarmene ringt i løpet av minuttet.
Så det fins gode erfaringer med alarmer.
Har trådløst fra Verisure og er svært fornøyd.
Så tar man prisen for hva alarmselaskapet tar i løpet av et liv med en årlig sum på 5000 kroner. La oss si man har hatt alerm i 50 år. Det blir 250.000 kroner,
Ganske mye dyrere enn en egenandel på 5.000 kroner som du forøvrig uansett må ut med...
2. Når det gjelder det du skriver om at dem ringer skulle jo bare mangle. Dem ringte meg også... med en gang. Men det satt jaggu meg langt inne før dem gadd å sende en vekter. For det er nettopp denne itrykningen man i stor grad betaler for.
Den beste sikkerheten man kan få når det gjelder forebygging, hvis man ikke har råd eller lyst samt tør og skaffe seg en eiesyk pittbull, er nok kameraovervåking rund baut. Jeg har 6 kameraer rundt huset å jeg kan bevise at disse vertfall har hindret to innbrudd og eller tyverier fra eiendommen. Jeg har videoklipp fra en som lyste rett opp på kameraene med lommelykt kl. 02:30 på natten. Han syklet videre og stjelte hos tre andre naboer i steden.
Han andre tok jeg på fersken da jeg fikk en alarm fra en av kameraene. Jeg ringte politiet og viste dem video av fyren og dem viste hvem det var og han ble tatt.
ekstremt provoserende at de tilbyr så store rabatter når man prøver å si opp... Har selv fått min pris ned fra 700 kr mnd til 299 kr mnd bare ved å si jeg har fått bedre tilbud et annet sted
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Alarm er bare dritt.
Her tok jeg en på fersken takket være kameraene mine. Jeg filmet han med omtrent alle kameraene mine og politiet kjente han igjen når dem fikk videoen. Med alarm hadde han aldri blitt tatt da intensjonen hans trolig aldri varmå bryte seg inn, men å stjele ting på utsiden.
Det han ikke viste var atnjeg ventet på han på verandaen og skremte det hvite ut av øynene av hans.
https://youtu.be/2stfvk4RK0A?si=qZFJpU1kl1McrPYh
Her tok jeg en på fersken takket være kameraene mine. Jeg filmet han med omtrent alle kameraene mine og politiet kjente han igjen når dem fikk videoen. Med alarm hadde han aldri blitt tatt da intensjonen hans trolig aldri varmå bryte seg inn, men å stjele ting på utsiden.
Det han ikke viste var atnjeg ventet på han på verandaen og skremte det hvite ut av øynene av hans.
https://youtu.be/2stfvk4RK0A?si=qZFJpU1kl1McrPYh
- Abel
- Motorsykkelen din: BMW 1250 GSA & BMW R nineT Scrambler
Har nettopp kastet ut grisedyre og dårlige verisure. Fått inn Homely. Det er med vekterutrykning eller hva de mener det er. Jeg er pålagt å ha FG godkjent alarm med vekterutrykning, så å kjøre egenbestilt er ikke noe godt alternativ.
Det positive med homely er at det selvsagt er vesentlig billigere, og man støtter ikke kartellene Verisure og Sector. En annen meget hyggelig bivirkning er at det har blitt vesentlig bedre dekning på hjemme wifi, samt Sonos. Mistenker at systemet til verisure kjører et litt grisete nettverk som sabber til mye av andre IOT saker man måtte ha gående.
Veldig happy med Homely så langt vaffal.
Det positive med homely er at det selvsagt er vesentlig billigere, og man støtter ikke kartellene Verisure og Sector. En annen meget hyggelig bivirkning er at det har blitt vesentlig bedre dekning på hjemme wifi, samt Sonos. Mistenker at systemet til verisure kjører et litt grisete nettverk som sabber til mye av andre IOT saker man måtte ha gående.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Du mener Homley som rakker ned pp sine konkurrenter for å skaffe kunder? Ikke har dem videoovervåkning i alarmpakken heller. Så har du hatt tyver i huset og alarmen går så blir dem ikke engang filmet.Abel skrev: 17 apr 2025, 16:22 Har nettopp kastet ut grisedyre og dårlige verisure. Fått inn Homely. Det er med vekterutrykning eller hva de mener det er. Jeg er pålagt å ha FG godkjent alarm med vekterutrykning, så å kjøre egenbestilt er ikke noe godt alternativ.
Jeg synes alle alarmselskaper er helt håpløse. Det er greit med alarm. Jeg er ikke i mot det. Men jeg er i mot å betale for vekterutrykning. For hva er det egentlig du forventer at vekterne skal gjøre ved et innbrudd? Pågripe tyven(ene)? Dem er jo ikke engang på stedet før tyvene sitter hjemme og spiser frokost.
Jeg har selv hatt Sectoralarm å det var penger rett i dass. På tre år hadde jeg sikkert 30 falske alarmer og en reell en som KUNNE vært brann. Men dem dukket ikke opp før etter 45 minutter! Huset hadde brent ned før vekter hadde ankommet.
Dem ringer meg hele tiden og Homley er slett ikke bedre enn noen andre.
Jeg spurte dem hvorfor ikke deres alarmpakke hadde kamera. Da var svaret at dem fleste alarmene uansett var falske. Jeg spurte da hvorfor jeg skulle ha alarm. Det fikk jeg aldri svar på.
Bruk pengene du sparer på og ikke ha alarm på kameraovervåkning i steden.
- Abel
- Motorsykkelen din: BMW 1250 GSA & BMW R nineT Scrambler
La meg gjenta: "Jeg er pålagt å ha FG godkjent alarm med vekterutrykning, så å kjøre egenbestilt er ikke noe godt alternativ."
Med Homely får jeg FG-godkjenning og vekterutrykning, enten det gjelder ekte alarmer eller ikke, til kun 20 % av prisen sammenlignet med Verisure.
I tillegg liker jeg dårlig tanken på at ukjente, ukontrollerte personer kan ha mulighet til å overvåke meg via kameraer installert i mitt eget hjem etter eget forgodtbefinnende.
Med Homely får jeg FG-godkjenning og vekterutrykning, enten det gjelder ekte alarmer eller ikke, til kun 20 % av prisen sammenlignet med Verisure.
I tillegg liker jeg dårlig tanken på at ukjente, ukontrollerte personer kan ha mulighet til å overvåke meg via kameraer installert i mitt eget hjem etter eget forgodtbefinnende.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Ok
-
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2024, Honda NC 750 S 2018, Suzuki DL1000 V-Strom 2008 modell
190kr måneden? Siste faktura var på 860kr det blir sagt opp etter påske ja..Atrox skrev:Over to år siden jeg sa opp Verisure, ble ringt opp igjen nå med tilbud om gratis anlegg, 190,- i måneden og et gratis år som oppstart. Selger hadde all info om meg fra det tidligere kundeforholdet, all dialog som har vært osv. Siden jeg har dette firmaet så langt oppi halsen så sendte jeg begjæring om innsyn ref personvernloven. Fikk et latterlig svar om at "de hadde gjort en feil", men ikke hva feilen var eller hva de hadde lagret. Etter tre purringer fikk jeg tilslutt innsyn, men selger satt med mer info enn det Verisure angivelig har lagret.
Som en kuriositet så har jeg dørkamera, fikk en kar med Verisurejakke på besøk i fjor. Hen så alarmskiltet mitt, viste fingeren til døra og ropte høylyd "FAEN, de har RING!" og gikk igjen....
Må snart ha nye brann detektorer(pga batteri er ikke mulig å bytte) og det har jeg ikke tenkt å betale
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Det med alarm og vekterutrykning er rett og slett så bortkastet at jeg ikke engang vet hvor jeg skal starte.
Ok, jeg ser verdien av alarm i større bygninger (bedrifter) hvis det er riktig satt opp. Ikke for at alarm hindrer tyverier, men fordi man vet man er alene når man feks. Kommer først på jobb å at det ikke er uvedkommede i bygget. Det gir ansatte en liten trygghet.
På den annen side så har alarmen der jeg jobber blitt utløst en rekke ganger mens jeg har jobbet der. Alle gamgene har vært falske og skyldes defekte sensorer etc.
Den eneste gangen alarmen faktisk klarte å ta noen søppeltyver er når dem ble filmet av kameraene på utsiden. Vi fikk med skiltnummer på bil og et godt bilde av personene som kjørte av gårde med mange Europaller. Hadde dem brutt seg inn og stjålet noe som faktisk var av større verdi så hadde dem trolig aldri blitt tatt uten kameraene på utsiden.
Overvåkingskamera er helt essensielt når det kommer til alarm mener jeg. Uten kamera har man bare en fancy boks på veggen og en en sirene som ikke hjelper stort samt koster en god del.
Jeg er ikke motstander av alarm som nevnt. Alt hjelper LITT, men å betale 500-1000 kr. Pr. Måneden for vekternutrykning er i mine øyne helt galematias. En magnetkontakt på utsatte vinduer og dører og en glassknusesensor er helt greit ved siden av kameraovervåkingen man allerede har satt opp selv på utsiden. Men UTEN vekter utrykningen!
Jeg kjlrer Homey Pro hjemme som jeg kan bygge ut til å bli ganske mye smartere enn en dumme statiske alarmen som vekterselskapene setter opp. For målet er i utgangspunktet ikke å ta tyvene for et innbrudd, men å forhindre at dem bryter seg inn i utgangspunktet. Jeg er forsikret å jeg er usikker på hvor interresert jeg er i å få igjen en laptop som en tyv har hatt tilgang til i flere dager.
I mitt hus er det regelrett ikke mulig å komme seg inn i uten å bli filmet ok kameraene henger godt synlig. I mørket så lyser dem opp for å "fortelle" at dem er aktive så fort dem reagerer på bevegelse. Hele tre ganger det siste året har disse forhindret tyveri fra eiendommen. En av videoene la jeg inn over og de to andre har jeg slettet.
Når man har skilt som sier at huset har alarm og tyvene allikevel bryter seg inn..... tror man virkelig at tyvene blir skremt av alarmen? Har man ting av stor nok verdi så blir det stjålet okke som.
Bare se på Åsted Norge som går på TV. Hver ENESTE gang så er det kameraer som tar tyvene. Kun alarm alene lager bare lyd og er helt ubrukelig.
Ok, jeg ser verdien av alarm i større bygninger (bedrifter) hvis det er riktig satt opp. Ikke for at alarm hindrer tyverier, men fordi man vet man er alene når man feks. Kommer først på jobb å at det ikke er uvedkommede i bygget. Det gir ansatte en liten trygghet.
På den annen side så har alarmen der jeg jobber blitt utløst en rekke ganger mens jeg har jobbet der. Alle gamgene har vært falske og skyldes defekte sensorer etc.
Den eneste gangen alarmen faktisk klarte å ta noen søppeltyver er når dem ble filmet av kameraene på utsiden. Vi fikk med skiltnummer på bil og et godt bilde av personene som kjørte av gårde med mange Europaller. Hadde dem brutt seg inn og stjålet noe som faktisk var av større verdi så hadde dem trolig aldri blitt tatt uten kameraene på utsiden.
Overvåkingskamera er helt essensielt når det kommer til alarm mener jeg. Uten kamera har man bare en fancy boks på veggen og en en sirene som ikke hjelper stort samt koster en god del.
Jeg er ikke motstander av alarm som nevnt. Alt hjelper LITT, men å betale 500-1000 kr. Pr. Måneden for vekternutrykning er i mine øyne helt galematias. En magnetkontakt på utsatte vinduer og dører og en glassknusesensor er helt greit ved siden av kameraovervåkingen man allerede har satt opp selv på utsiden. Men UTEN vekter utrykningen!
Jeg kjlrer Homey Pro hjemme som jeg kan bygge ut til å bli ganske mye smartere enn en dumme statiske alarmen som vekterselskapene setter opp. For målet er i utgangspunktet ikke å ta tyvene for et innbrudd, men å forhindre at dem bryter seg inn i utgangspunktet. Jeg er forsikret å jeg er usikker på hvor interresert jeg er i å få igjen en laptop som en tyv har hatt tilgang til i flere dager.
I mitt hus er det regelrett ikke mulig å komme seg inn i uten å bli filmet ok kameraene henger godt synlig. I mørket så lyser dem opp for å "fortelle" at dem er aktive så fort dem reagerer på bevegelse. Hele tre ganger det siste året har disse forhindret tyveri fra eiendommen. En av videoene la jeg inn over og de to andre har jeg slettet.
Når man har skilt som sier at huset har alarm og tyvene allikevel bryter seg inn..... tror man virkelig at tyvene blir skremt av alarmen? Har man ting av stor nok verdi så blir det stjålet okke som.
Bare se på Åsted Norge som går på TV. Hver ENESTE gang så er det kameraer som tar tyvene. Kun alarm alene lager bare lyd og er helt ubrukelig.
-
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2024, Honda NC 750 S 2018, Suzuki DL1000 V-Strom 2008 modell
Kan du sende meg en PM med hva du bruker av Homey?Bjerknez skrev:Det med alarm og vekterutrykning er rett og slett så bortkastet at jeg ikke engang vet hvor jeg skal starte.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Da var endelig abonnementet hos Verisure sagt opp, og de lurte på grunnen til at jeg ikke ønsket alarm videre. Da sa jeg som det var; det er altfor dyrt og det blir ikke brukt. Nei men siden jeg hadde vært kunde så lenge så skulle jeg få redusert månedsprisen min med hele 250 kr.
Tok og en gjennomgang på hva de skulle demontere. Verisure prøvde seg på doorman og Arlo ring kamera, men de sa jeg at var mine og de har jeg kjøpt selv, så de skulle jeg får beholde.
Tok og en gjennomgang på hva de skulle demontere. Verisure prøvde seg på doorman og Arlo ring kamera, men de sa jeg at var mine og de har jeg kjøpt selv, så de skulle jeg får beholde.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Dem kommer ikke å demonterer uansett. Det koster dem mer enn at du bare beholder det. Men klart, dem sier det, for at folk ikke skal spekulere i det. Det skjedde vertfall hos Sektor alarm. Deler av alarmen henger oppe enda og det er 4 år siden vi hadde alarm fra dem. Når vi skulle pusse opp så måtte vi fjerne det selv og da spurte vi om dem kom og demonterte det eller om vi kunne kaste det. Vi fikk beskjed om å kaste det...kjland skrev: 12 mai 2025, 11:38 Da var endelig abonnementet hos Verisure sagt opp, og de lurte på grunnen til at jeg ikke ønsket alarm videre. Da sa jeg som det var; det er altfor dyrt og det blir ikke brukt. Nei men siden jeg hadde vært kunde så lenge så skulle jeg få redusert månedsprisen min med hele 250 kr.
Etter en stund så er jo ikke det noe verdt uansett for dem. Det koster dem trolig en ansatt inkludert kjøring og 1-2 timers jobb og demontere også.
- Atrox
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Nja, de hentet faktisk hos meg. Men tok bare sentral + hovedskiltene. Alt de trengte å ha stige for å nå ga de faen i.
Sector alarm hentet hos meg og fakturerte meg 1800kr for demontering. Følte meg lurt, men det var greit å bli ferdig med de ubrukelige greiene.Atrox skrev: 12 mai 2025, 21:57 Nja, de hentet faktisk hos meg. Men tok bare sentral + hovedskiltene. Alt de trengte å ha stige for å nå ga de faen i.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
De prøvde seg hos meg også, men dem hadde brutt kontrakten, så jeg kom meg ut av faenskapet og dem kom aldri å skrudde det ned. Aldri noensinne skal jeg ha alarm med utrykning igjen. Helt totalt fullstendig ubrukelig og det gir en falsk trygghet.JohnnyTh skrev: 13 mai 2025, 07:19Sector alarm hentet hos meg og fakturerte meg 1800kr for demontering. Følte meg lurt, men det var greit å bli ferdig med de ubrukelige greiene.Atrox skrev: 12 mai 2025, 21:57 Nja, de hentet faktisk hos meg. Men tok bare sentral + hovedskiltene. Alt de trengte å ha stige for å nå ga de faen i.
Modern har alarm fra Sector. Det er så mange falske alarmer at hver gang den går ved en feiltakelse så ringer Sector Alarm og neste n ler bort situasjonen og sier at hun ikke blir belastet for utrykning da det var feil på sensor etc.
Fantastisk.
Når selgeren var hos meg så sa jeg at jeg hadde katt. Det var ikke noe problem sa han for jeg kunne få alarm tilpasset husdyr. Alarmen gikk i hytt og pine, har ikke peiling på hvor mange alarmer det var, men det var mange og hver gang de ringte så var det katten. Jeg ble lei og spurte hvorfor dette ikke fungerte når det ble påstått at det ikke var et problem. Svaret var at systemet fungerte helt perfekt når katten var på gulvet, men hvis den hoppe opp på et bord eller sofa så gikk alarmen. Virker som de ikke har mye greie på katter.Bjerknez skrev: 13 mai 2025, 07:31De prøvde seg hos meg også, men dem hadde brutt kontrakten, så jeg kom meg ut av faenskapet og dem kom aldri å skrudde det ned. Aldri noensinne skal jeg ha alarm med utrykning igjen. Helt totalt fullstendig ubrukelig og det gir en falsk trygghet.JohnnyTh skrev: 13 mai 2025, 07:19Sector alarm hentet hos meg og fakturerte meg 1800kr for demontering. Følte meg lurt, men det var greit å bli ferdig med de ubrukelige greiene.Atrox skrev: 12 mai 2025, 21:57 Nja, de hentet faktisk hos meg. Men tok bare sentral + hovedskiltene. Alt de trengte å ha stige for å nå ga de faen i.
Modern har alarm fra Sector. Det er så mange falske alarmer at hver gang den går ved en feiltakelse så ringer Sector Alarm og neste n ler bort situasjonen og sier at hun ikke blir belastet for utrykning da det var feil på sensor etc.
Fantastisk.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Haha, det er ganske fantastisk. Jeg har ikke mye greie på katter jeg heller, men jeg vet nå uansett at katter kan være over alt og ingensteder på under 2 sekunder.JohnnyTh skrev: 13 mai 2025, 08:48Når selgeren var hos meg så sa jeg at jeg hadde katt. Det var ikke noe problem sa han for jeg kunne få alarm tilpasset husdyr. Alarmen gikk i hytt og pine, har ikke peiling på hvor mange alarmer det var, men det var mange og hver gang de ringte så var det katten. Jeg ble lei og spurte hvorfor dette ikke fungerte når det ble påstått at det ikke var et problem. Svaret var at systemet fungerte helt perfekt når katten var på gulvet, men hvis den hoppe opp på et bord eller sofa så gikk alarmen. Virker som de ikke har mye greie på katter.Bjerknez skrev: 13 mai 2025, 07:31De prøvde seg hos meg også, men dem hadde brutt kontrakten, så jeg kom meg ut av faenskapet og dem kom aldri å skrudde det ned. Aldri noensinne skal jeg ha alarm med utrykning igjen. Helt totalt fullstendig ubrukelig og det gir en falsk trygghet.JohnnyTh skrev: 13 mai 2025, 07:19Sector alarm hentet hos meg og fakturerte meg 1800kr for demontering. Følte meg lurt, men det var greit å bli ferdig med de ubrukelige greiene.Atrox skrev: 12 mai 2025, 21:57 Nja, de hentet faktisk hos meg. Men tok bare sentral + hovedskiltene. Alt de trengte å ha stige for å nå ga de faen i.
Fantastisk.
Jeg kunne skrevet en bok om hvor elendig alarm med utrykning er, men jeg nøyer meg med å si at alarm med utrykning bare er tull. Bruk penger på overvåking/kameraer i steden og sett opp sjøl. Mye mer effektivt og forebyggende.
Tror forøvrig ikke dem har så mye peiling på tyver heller...