Jalmar skrev:Men jeg tror nok Tage syns utviklingen var grei nok. Og vi klarer nok å få den inn på tema igjen etter hvert.

La meg bare si at dersom alle skal være enig, da må det være med meg. Og det vet jeg sannelig ikke om er en så veldig god idé.
I England (vel, i UK) har de et aktivt marathonmiljø (egentlig liker jeg ikke ordet marathonkjøring fordi marathon er en fast distanse. Men jeg liker ikke langdistansekjøring heller fordi det er for, vel, langt; andre forslag?). De arrangerer (lange) turer. Men om jeg har forstått det rett så drar man ikke samtidig, man møtes ved endepunktet. Dermed bestemmer man når man vil dra ut i fra formen, været, sykkelen etc, men møter opp til middag. Så kommer man hjem basert på hvor god form man er i.
Jeg ble klar over opplegget fordi de skal møtes til middag i Torino lødag 24. april. Noen kjører i ett strekk bare for å spise, noen planlegger en sving innom Østeuropa på veien, og så videre. Jeg stikker innom for å hilse på. Kan jo bli kjedelig i lengden bare snakke med Jalmar
Det jeg synes er fint er at det med stor omhu ikke er "fellesstart". Om man starter samtidig vil de "svakeste" lures til å kjøre lenger og fortere enn de egentlig er komfortable med. Resulatet at slikt kjenner vi.
Uansett - dersom noen føler for det: Samling på trappen foran katedralen i Torino, klokken 18, lørdag 24. april.
Selv om sesongen er kort så er vel Norge egentlig et perfekt land å øve seg på langdistansekjøring. Veiene er meget gode (selv om det klages hele tiden), massevis av døgnåpne bensinstasjoner, og det er lyst og fint.
Denne helgen er jeg alene hjemme, og planen var å forsøke 2.500 km på 36 timer. Jeg vurderte 2.500 km/24 timer for jeg vet at på Autostradaen har jeg tidligere greid 98 km/t (inklusive stopp) så med bedre planlegging av bensinfyllingne e(kjøre tanken helt tom før jeg fyller) burde det gå å lirke den over 100 km/t. Men 24 er for mye for meg i min alder.
Derfor var planen å prøve 2.500 på 36 timer. Sove hele formiddagen og dra herfra i sekstiden om kvelden. Kjøre 600 km og legge meg på en benk (med sovepose) for å sove fem timer. Så en lang dag med 14 timer og 1.200 km, fem nye timer på øyet, og derefter de siste seks timene hjem.
Men jeg var rundt på handletur forleden. SOlen skinte og det var fint, så jeg kjørte i jeans. Efterhvert som eftermiddagen seg på ble det fem grader. Jeg var blåfrossen da jeg kom hjem. Så nå er jeg sylte forkjølet og ikke i form til en langtur.
Isteden tror jeg at det passer med en svipptur til Roma. Jeg vil ta bilde av Bamsefar foran Spansketrappen, Forum Romanum og Pantheon (om det er mulig å kjøre helt frem da). Det vil tiden vise.
Svinger jeg innom noen steder i Toscana på veien blir det forhåpentligvis 1.000 km i morgen. Helgen er enda ung :-)
[TaSK]