joda, den er mest sannsynlig CE-merket, men ihht baderingsdirektivetGlobe skrev:Her er en AirBagRing, kanskje den kan hjelpe, neppe CE merket![]()

joda, den er mest sannsynlig CE-merket, men ihht baderingsdirektivetGlobe skrev:Her er en AirBagRing, kanskje den kan hjelpe, neppe CE merket![]()
Airbagvesten er helt fin å ha på, om du søker på "søk" øverst på siden her, søk på maxxismannen. og skrevet av; pollti, da ser du bilde av vesten min (og pondusen).Godtvoksen skrev:Se her lærte jeg en masse nytt som jeg snarest må sette meg inn i, og sjekke utsyret jeg har. Ryggskinnen til Globe så fin ut, og den skal jeg vurdere.
Jeg har også pondus, så hvor får en kjøpt airbagvest, og hvordan er de og ha på seg?Gammelgutt skrev: Men jeg har en lik plate i skinnjakken og i tillegg bruker jeg airbagvest, så jeg antar at jeg er rimelig sikret.
k3nt_ skrev:Moderator - Kan dere aktivere BBcode [youtube][/youtube] slik at man kan embedde youtube filmer?
Kode: Velg alt
[video][/video]
Ettersom de ikke skriver at ryggskinnen er CE godkjent vil jeg anta den ikke er det. Da det er høyere ansett en internasjonal ryggfinne, da det kan være som mangt.Godtvoksen skrev:Det er denne jakka jeg har:
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1603
Og her står det at den har Internasjonal ryggskinne og det skulle en vel tro er godt nok?
Hmmf...så ergelig - jeg burde vist ha spurt/undersøkt her inne før jeg kjøpte meg MC-bekledning...k3nt_ skrev: Ettersom de ikke skriver at ryggskinnen er CE godkjent vil jeg anta den ikke er det. Da det er høyere ansett en internasjonal ryggfinne, da det kan være som mangt.
Her var du vist, hvor er pondusen du snakket om?Gammelgutt skrev: Airbagvesten er helt fin å ha på, om du søker på "søk" øverst på siden her, søk på maxxismannen. og skrevet av; pollti, da ser du bilde av vesten min (og pondusen).
Da kan jeg neppe stole på denne "sikkerhetsnyheten" heller:k3nt_ skrev: Ettersom de ikke skriver at ryggskinnen er CE godkjent vil jeg anta den ikke er det. Da det er høyere ansett en internasjonal ryggfinne, da det kan være som mangt.
EDIT: Det betyr jo nødvendigvis ikke at den ikke tilfredstiller kravene.
Jeg var der på klubbtreff i mc-utstyr sine lokaler her for 2 uker siden. Da var det en visning på den vesten du linker til. Den virket i og for seg god nok men må ærlig innrømme at jeg forstår ikke helt hensikten med den lille beskyttelsen der fremme, den er på størrelse med en knytteneve så du skal ha ganske flaks "i" uflaks hvis du får en gjenstand til og treffe bullseye på beskyttelsen foran. Treffer den hardt nok knuser den brystet ditt uansett da det ikke er noe demping i den beskyttelsen. Utover det så går det mye igjen at prisen ofte reflekterer kvaliteten.Godtvoksen skrev:Da kan jeg neppe stole på denne "sikkerhetsnyheten" heller:k3nt_ skrev: Ettersom de ikke skriver at ryggskinnen er CE godkjent vil jeg anta den ikke er det. Da det er høyere ansett en internasjonal ryggfinne, da det kan være som mangt.
EDIT: Det betyr jo nødvendigvis ikke at den ikke tilfredstiller kravene.
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1910
Må vel ta en telefon/skrive mail først for å spørre om hva slags CE-godkjenning den har..
Vondt og vanskelig med linser eller går det greit?. Jeg burde kanskje forsøke jeg også men synes det virker skremmende å rote innpå øynene. Det er nok en fordel med linser på mange måter når en er så trangsynt som meg.Godtvoksen skrev:I dag har jeg vært å kjøpt meg kontaktlinser..:-) Slipper nå mørke farlige briller i tunnel
Ikke rote med øynene, GammelguttGammelgutt skrev: Jeg burde kanskje forsøke jeg også men synes det virker skremmende å rote innpå øynene. Det er nok en fordel med linser på mange måter når en er så trangsynt som meg.
Jeg har alltid vært skeptisk til å rote innpå øynene, men sjokket jeg fikk i tunnelen sist torsdag overbeviste meg om at denne skepsisen måtte jeg overvinne. De var overraskende gode å ha på seg. Bedre en briller. Utfordringen blir å lære seg å sette dem på seg selv.Gammelgutt skrev: Vondt og vanskelig med linser eller går det greit?. Jeg burde kanskje forsøke jeg også men synes det virker skremmende å rote innpå øynene. Det er nok en fordel med linser på mange måter når en er så trangsynt som meg.
Det kommer nok bilder etter hvert, foreløpig er det i nærområdet jeg kjører og fokuset mitt går foreløpig på å bli kjent med MC'n og meg selv som MC-sjåfør. Føler meg fortsatt veldig fersk på dette kjøretøyet.Globe skrev:Bilder GV...bilder??...du har vel med deg et kamera på slike utflukter??... :[-o<
Jeg blir med deg....vel og merke hvis det ikke striregner..:-)Duville skrev:Nå er det sånn at det skal være rustløser teori på Mandag i Stavanger
http://seniormc.intbuilder.com/lokal/in ... cat=600345" onclick="window.open(this.href);return false;
- alle velkommen - også dem som ikke er medlemmer --- kl 18.30. Jeg vet ikke hvor dette er i Stavanger, men det akter jeg å finne ut.
Jeg kommer til å kjøre bortover ca. 15.30 så får jeg en pause på veien.
Hvorfor Stavanger - ja si det, da
Noen som ønsker å ta samme turen så kan det justeres noe....
Her finner du bl.a. hvordan du kan sette inn bilderDuville skrev:En liten sak til, ikke for å være det ene eller andre men
- Årets første tur ble unnagjort i dag - riktig nor ikke mer enn 7-8 mil da men likevel.
Ut til Lista fyr og tilbake - fine tørre veier stort sett og lite grus
Hvis jeg visste hvordan jeg setter inn bilde så hadde jeg satt inn bilde av gpsmontasje med fyret i bakgrunnen, ja