Ble nevnt en webshop lengre opp.fotan skrev:Min VF 750 fra 82 har vandret 39000 miles, da sverger jeg til Motul 300V Compotition...og bare den. Noen som vet om exakt sjappe den selges?
hvor mye olje?
-
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Re: hvor mye olje?
for racing cars...ikke våt clutchAndreasB skrev:Ble nevnt en webshop lengre opp.fotan skrev:Min VF 750 fra 82 har vandret 39000 miles, da sverger jeg til Motul 300V Compotition...og bare den. Noen som vet om exakt sjappe den selges?
http://www.mamut.net/unomotorsport/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har vært på dette forum i 3 dager nå...og får for det meste anbefalt, som over her MOTOROLJE på min mc ?? :-#
-
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
PWND!mekkern skrev:mener du dette er bilolje?

-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
For det meste, var vel en drøy påstand...fotan skrev:Jeg har vært på dette forum i 3 dager nå...og får for det meste anbefalt, som over her MOTOROLJE på min mc ?? :-#

Den ene linken, som du selv gjentar to ganger, ser ut til å være til olje som ikke er beregnet på våtcluch, men eller blir det jo også nevnt Mororport og Bikerstreet, som begge selger Motul, og som sikkert klarer skille mellom våt- og tørcluch...
http://www.motorport.no/produktkatalog2 ... h=36_57_80" onclick="window.open(this.href);return false;
Sånn ser siden ut fra min pc...
Sånn ser siden ut fra min pc...
-
- Motorsykkelen din: x
Jeg handler Motul-olje over disk, ved personlig frem-møte med kontanter, hos den lokale MC-langern i Narvik, Svein Johnny på Autoforsyning A/S
Hvis du har probblemer med å få tak i Motul der sør, så bare si i fra, så kan jeg kjøpe noen kanner for deg og sende nedover

Hvis du har probblemer med å få tak i Motul der sør, så bare si i fra, så kan jeg kjøpe noen kanner for deg og sende nedover

Linken til Uno motorsport.....var d kun for bil....AndreasB skrev:PWND!mekkern skrev:mener du dette er bilolje?me like..
likeså mammut.net
Sist redigert av fotan den 30 sep 2012, 23:28, redigert 1 gang totalt.
Takk for det...ingen som har denne typen olje på Sunndalsøra. Rota til litt på bloggen her i småfylla :-) Men faktisk to som sendte linker til bilolje. Ellers så bestilte jeg 3 liter hos bikerstreet webshop. Ellers takk..ArcticTiger skrev:Jeg handler Motul-olje over disk, ved personlig frem-møte med kontanter, hos den lokale MC-langern i Narvik, Svein Johnny på Autoforsyning A/S![]()
- KrankenWagen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Du er nå jaggu en utakknemlig jævel !!!
Det er faktisk DIN jobb å finne ut akkurat hva olje du trenger, vi sender linker til Motul, forøvrig et merke jeg ikke gidder å sette meg inn etter en dårlig opplevelse med dem. Og hva får vi tilbake?
Hyl og skrik. Knøl!
Det er faktisk DIN jobb å finne ut akkurat hva olje du trenger, vi sender linker til Motul, forøvrig et merke jeg ikke gidder å sette meg inn etter en dårlig opplevelse med dem. Og hva får vi tilbake?
Hyl og skrik. Knøl!
Da får du gi f.. i svare på spørsmål da....værre er det ikke..Dette er jo et forum for å dele erfaringer, trodde jeg...KrankenWagen skrev:Du er nå jaggu en utakknemlig jævel !!!
Hyl og skrik. Knøl!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Så, så, folkens!fotan skrev:Da får du gi f.. i svare på spørsmål da....værre er det ikke..Dette er jo et forum for å dele erfaringer, trodde jeg...KrankenWagen skrev:Du er nå jaggu en utakknemlig jævel !!!
Hyl og skrik. Knøl!

Olje-tråder på MC-forum har en tendens til å få noe høy arbeidstemperatur innimellom... Ikke bare her, men på forum verden over, har jeg lagt merke til... :-)å

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- KrankenWagen
fotan skrev:Rota til litt på bloggen her i småfylla.
Tja, det går vel heller mere i talentløs oppførsel i fylla enn høy temperatur i oljetråd tenker jeg.
Og hva deg angår fotan så bør du vel egentlig tenke over måten du svarer tilbake på, er ikke så sikkert så mange gidd å svare deg neste gang du lurer på noe ang rakleverket du kjører.

Og hold deg til vann siden du tydeligvis ikke tåler stort sterkere.

Bare bruk bilolje på sykkelen din, som du anbefaler til andre du. Racingolje til bil sjø . Glad jeg ikke hørte på deg,og brukte bilolje på rakkelværket mitt .Får håpe at du ikke har gitt flere slike ugjennomtenkte råd til andre..det kan fort bli dyrt. Hvis du var edru når du skrev innleggene over her (fine ord) ,så er du sikkert enda hyggeligere i fylla enn meg.KrankenWagen skrev:Websjappe
Det var siste ord fra meg i denne saken

- ole m.
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Minn meg på at jeg aldri skal hjelpe deg med noe noen gang. Og om du lurer på hvorfor, så kan du ta en kikk på oppførselen din her.fotan skrev:Bare bruk bilolje på sykkelen din, som du anbefaler til andre du. Racingolje til bil sjø . Glad jeg ikke hørte på deg,og brukte bilolje på rakkelværket mitt .Får håpe at du ikke har gitt flere slike ugjennomtenkte råd til andre..det kan fort bli dyrt. Hvis du var edru når du skrev innleggene over her (fine ord) ,så er du sikkert enda hyggeligere i fylla enn meg.KrankenWagen skrev:Websjappe
Det var siste ord fra meg i denne saken
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
- KrankenWagen
fotan skrev: Det var siste ord fra meg i denne saken

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Jøss, olje skal jo minske friksjonen, ikke øke.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Ikke for å bære bensin te bålet, men æ bruke Statoil ClassicWay 10W-40 olje på sykkelen og skriv på dialekt. 

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Du e jo en provokatør av historiske dimensjonerJompa skrev:Ikke for å bære bensin te bålet, men æ bruke Statoil ClassicWay 10W-40 olje på sykkelen og skriv på dialekt.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Fatter ikke at det blir akseptert.. Begynner å snakke om bensin i en oljetråd...jhn skrev:Du e jo en provokatør av historiske dimensjonerJompa skrev:Ikke for å bære bensin te bålet, men æ bruke Statoil ClassicWay 10W-40 olje på sykkelen og skriv på dialekt.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- MaxTron
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Jadda..., såå.. neida!!SuperMorten skrev:Fatter ikke at det blir akseptert.. Begynner å snakke om bensin i en oljetråd...jhn skrev:Du e jo en provokatør av historiske dimensjonerJompa skrev:Ikke for å bære bensin te bålet, men æ bruke Statoil ClassicWay 10W-40 olje på sykkelen og skriv på dialekt.
Den der Classic Way har æ brukt på GammlMax'n æ og, har kjørt ett par sessonga på Castrol GTX3 og, begge er vel mineralsk, og begge er vel biloljer.
Men så har vi vel litt mindre fintfølende motora vi Jompa, kanskje vi er litt mindre fintfølende sjøl og...

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
I stedet for å starte enda en oljetråd fant jeg denne, og spør her:
Min 2005 BMW R1200RT bruker så og si ikke olje, men jeg kontrollerer jevnlig, og etterfyller en liten skvett av og til. Har kjørt ca 7000, og etterfylt max 2 dl. Men så til spørsmålet: Jeg fylte en liten skvett i helgen, slik at det stod like oppunder max på vinduet. I går morges parkerer jeg etter nattevakt, i garasjen hjemme. Setter den på midtstøtta, med tanke på å sjekke oljen senere. "Senere" ble utpå ettermiddagen når jeg står opp. Da var det plutselig helt i nederste kant på inspeksjonsvinduet. Sykkelen hadde da stått på midtstøtta i 6 timer. Siden det fortsatt var nok olje, kjørte jeg en liten runde og parkerer igjen. I dag tidlig når jeg skal ut igjen, sjekker jeg. Sykkelen har nå stått på midtstøtta siden i går kveld, og nå er det plutselig oppe på noe i nærheten av max igjen... Hva er det som gjør dette? Finnes det "lommer" hvor oljen kan gjemme seg? Finnes det noen BMW-eksperter her som skjønner noe av dette...?
Min 2005 BMW R1200RT bruker så og si ikke olje, men jeg kontrollerer jevnlig, og etterfyller en liten skvett av og til. Har kjørt ca 7000, og etterfylt max 2 dl. Men så til spørsmålet: Jeg fylte en liten skvett i helgen, slik at det stod like oppunder max på vinduet. I går morges parkerer jeg etter nattevakt, i garasjen hjemme. Setter den på midtstøtta, med tanke på å sjekke oljen senere. "Senere" ble utpå ettermiddagen når jeg står opp. Da var det plutselig helt i nederste kant på inspeksjonsvinduet. Sykkelen hadde da stått på midtstøtta i 6 timer. Siden det fortsatt var nok olje, kjørte jeg en liten runde og parkerer igjen. I dag tidlig når jeg skal ut igjen, sjekker jeg. Sykkelen har nå stått på midtstøtta siden i går kveld, og nå er det plutselig oppe på noe i nærheten av max igjen... Hva er det som gjør dette? Finnes det "lommer" hvor oljen kan gjemme seg? Finnes det noen BMW-eksperter her som skjønner noe av dette...?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Det er nok noe skikkelig traktormaskineri hvor sylinderne er helt oljefylte og da kommer det an på stemplenes posisjon
Men fant forøvrig dette på et utenlandsk forum. Det er visst ikke bare eieren som har et anfall av "BBF" (Bavarian Brain Fart) og ser syner - for oljenivået kan variere ganske mye og følgende metode skal brukes:

Men fant forøvrig dette på et utenlandsk forum. Det er visst ikke bare eieren som har et anfall av "BBF" (Bavarian Brain Fart) og ser syner - for oljenivået kan variere ganske mye og følgende metode skal brukes:
The procedure is along these lines to check the oil level and get consistent readings of level and avoid getting too low and thus a warning:
1) Go ride the bike until the oil is hot
2) Park the bike on the side-stand and wait for at least 5 minutes
3) Put the bike on the center stand and check your oil level. You are now looking at the actual level (normally one fills to at least the centre of the sight glass - I tend to fill to the top of the sight glass)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#