Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Toven

Re: Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

Legg inn av Toven »

Fjeldern skrev:Kan hende det er jeg som er bllind her, men er det en oversikt over demodager her noen stand? Skulle likte å visst sånn mot midten-slutten av august, eller rundt der. Tross alt da jeg har tunglappen i boks!
Det er laget en tråd som oppdateres etterhvert som ting dukker opp (forhåpentligvis) :prf

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... er#p260536

Brukeravatar
KawaJens
Motorsykkelen din: ?

Legg inn av KawaJens »

Fjeldern skrev:Kan hende det er jeg som er bllind her, men er det en oversikt over demodager her noen stand? Skulle likte å visst sånn mot midten-slutten av august, eller rundt der. Tross alt da jeg har tunglappen i boks!
Hoved tyngden av demodager er i april/mai.

Brukeravatar
Shawn91
Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999

Legg inn av Shawn91 »

Monsterbike har som regel demodager i slutten av sesongen også, uti september en gang tror jeg :thumleft
Shiny side up...

Pug-Nose
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av Pug-Nose »

ojda skrev:
Jeg skulle akurat til å begynne å skrive at denne og V-Strom1000 føltes ganske like,
men at Versysen føltes noe/endel piggere :janikk
Tittet innom dataene på respektive, å fant 20 extra hester på Kawaen :-)
Men bortsett fra det hadde jeg en bedre kvalitetsfølelse for Kavaen over Suzukien.
Helt ok sykkler begge to, vekt og styremessig veldig like. Stort + til begge
for lavt monterte exospotter (Mindre bredde med sidevesker).
Men hallo. En pris på kr 193 990,- for Kawaen. =;
Triumph Explorer 1200 koster 195000,- å er i en helt annnen liga :-)å

165000,- for V-Stromen føles mere som et fornuftig, rimligere alternativ :D
Artig å lese dine erfaringer med Versys og V-Strom. Jeg prøvde også begge to og sitter ikke igjen med helt samme inntrykk.

Vi er enige når det gjelder motorkraft, her vinner Versys uten tvil med sine 20 ekstra hestekrefter. Suzuki V-Strom har på sin side en helt annen motorkarakter og der man på Kawa må gire ned for å finne riktig rpm for forbikjøring følte jeg det var bare å gasse på med den tosylindra Suzukien - som har et helt annet bunndrag enn Versys'en.

Der vi er mer uenige er kvalitetsfølelsen mellom de to modellene. Tross den høyere prisen satt jeg igjen med et dårlig inntrykk av Kawa'en og det var spesielt girkassa jeg syntes var upresis. I tillegg føltes instrumentpanelene mer uferdig på Kawa'en - de kunne ha klart å integrere girindikatoren i displayet på en sykkel til nær 200K,-.

Jeg hadde nok valgt V-Strom selv om prisen på de to hadde vært lik.

Svar