ojda skrev:
Jeg skulle akurat til å begynne å skrive at denne og V-Strom1000 føltes ganske like,
men at Versysen føltes noe/endel piggere
Tittet innom dataene på respektive, å fant 20 extra hester på Kawaen :-)
Men bortsett fra det hadde jeg en bedre kvalitetsfølelse for Kavaen over Suzukien.
Helt ok sykkler begge to, vekt og styremessig veldig like. Stort + til begge
for lavt monterte exospotter (Mindre bredde med sidevesker).
Men hallo. En pris på kr 193 990,- for Kawaen.
Triumph Explorer 1200 koster 195000,- å er i en helt annnen liga :-)å
165000,- for V-Stromen føles mere som et fornuftig, rimligere alternativ
Artig å lese dine erfaringer med Versys og V-Strom. Jeg prøvde også begge to og sitter ikke igjen med helt samme inntrykk.
Vi er enige når det gjelder motorkraft, her vinner Versys uten tvil med sine 20 ekstra hestekrefter. Suzuki V-Strom har på sin side en helt annen motorkarakter og der man på Kawa må gire ned for å finne riktig rpm for forbikjøring følte jeg det var bare å gasse på med den tosylindra Suzukien - som har et helt annet bunndrag enn Versys'en.
Der vi er mer uenige er kvalitetsfølelsen mellom de to modellene. Tross den høyere prisen satt jeg igjen med et dårlig inntrykk av Kawa'en og det var spesielt girkassa jeg syntes var upresis. I tillegg føltes instrumentpanelene mer uferdig på Kawa'en - de kunne ha klart å integrere girindikatoren i displayet på en sykkel til nær 200K,-.
Jeg hadde nok valgt V-Strom selv om prisen på de to hadde vært lik.