Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Ambro skrev:MT-09 begynner faktisk å bli dyrere i forsikring, mulig det er litt for mye motor for pengene :-k
Multistradaen er faktisk noe rimeligere å forsikre...
Såvidt jeg kan se er det i traktorsegmentet du får mest motor i forhold til forsikringpremien.
Men så må man blad opp 100-lapper til også da for selve sykkelen... :redface

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Ashland »

Forsikring handler om alt annet enn fornuft og til tider sammenhengen hk/kg

Hvis du vil får du prøve Fazer´n min en runde :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

ja må følge hjertet ja og ikke hjernen :D dette er jo hobbyen min og det skal man blø litt for :D men hverken hjertet eller hjerne har klart å bestemme seg enda :lol

takker ikke nei til mindre testurer :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:ja må følge hjertet ja og ikke hjernen :D dette er jo hobbyen min og det skal man blø litt for :D men hverken hjertet eller hjerne har klart å bestemme seg enda :lol
Enkelt, kjøp den sykkelen du synes er kul ut fra budsjettet du har :thumleft
Du vil uansett kjøpe noe som er "bedre" neste gang. Det er alltid den siste sykkelen din som er den beste. Det er jo jeg et vandrende bevis på :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av xyvind »

Monster 796 er rå :thumleft og billig å forsikre.
Jeg var også veldig sugen på nakensykkel, så da ble det det, men savner allerede litt beskyttelse mot vær og vind.
Jeg ville vurdert noe med litt kåpe eller vindskjerm :mc5 Det er nå min mening da :mk

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Idag setter jeg meg på sykkeln om en liten halvtime og målet er Nesbyen og hytta som ligger i fjellheimen der , jeg tar med meg kartet og ser hvilke ruter jeg kan kjøre som dagsturer ifra hytta, lurer på å stå opp tidlig og komme meg avgårde på en lengre rundtur i området rundt hytta, da får jeg endelig litt nye veistrekker og utforske igjen skal bli herlig :) også er det jo litt motivasjon idag at det er knallvær godt og varmt og sool også venter mamma med hjemmelagde lasagne og en iskald øl når jeg kommer frem ikveld , er heller ikke feil etter noen timer på sykkeln :)


Jeg tenkte jeg skulle ta med meg speilreflekskamera denne gangen og prøve og ta noen skikkelige bilder .

Hiv oh hoi må få til noen turer nå før høsten og vintern setter inn for fullt :)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Kommet meg trygt opp og innlosjert på hytta, det blei lasagne og en par øl igårkveld før jeg gikk og la meg :)

Jeg kjørte opp hit via sigdal-egedal-haglebu-bromma-nesbyen-hytta

Idag så lurer jeg på en dagstur til aurland og opp til stegastein og over fjellet til Lærdal for så å returnere hjem igjen mot hytta og få seg nok en god middag :)

Jeg har tatt noen bilder men , det er kun med speilreflekskamera og ikke mobil så bildene kommer ikke før etter endt tur denne gangen.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Valgte å prøve rv 7 til Eidfjord så nå sitter jeg her å tar en medbrakt lunsj før jeg snur å vender tilbake igjen mot hytta .

BildeBildeBilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

helgetur til hytta og hardangervidda

ja da skal jeg lage et kort referat fra helgens tur,det blir ingen lang bibel det her for det har jeg ikke tolmodighet til :P :p

jeg visste at foreldrene mine og lillebroren min var reist opp til fjells og jeg skulle sjekke litt værmeldinger osv for å se om jeg også gadd og ta turen de andre hadde reist opp på onsdagen og var der allerede, mens andre måtte jobbe :scratch men uansett værmeldingen for helgen så ikke så ille ut så jeg ringte og sa ifra at jeg tok turen innom, Mamma skulle gjøre klart så det stod varm lasagne klart til meg og fattern sa han hadde noen kalde pils i kjøleskapet som han ikke klarte sluke unna selv :prf :lol så da var jeg ikke vanskelig å be :lol :prop:

jeg hadde jobbet hele uka og ville ha meg en times søvn før jeg reiste avgårde, så jeg tok en lur så jeg skulle være opplagt. og siden jeg skulle ha denne luren min så var jeg ikke avgårde før rundt 18:00 en gang :knegg merker allerede nå at sola går litt fortere ned så jeg fikk en fin stemning i solnedgangen på veien opp.

jeg kjørte e18 til drammen så videre på e134 et stykke før jeg tok av å kjørte retning sigdal-eggedal-haglebu-bromma-nesbyen-hytta. det som var like deilig som solnedgangen det var lite trafikk på veien :prf og jeg møtte nok flere sauer over haglebu en biler :lol og det var forøvrig her første stoppen ble gjort også, jeg stoppet for å knipse noen bilder og ringe for å si ifra om at de straks kunne sette lasagnen i ovnen for nå var jeg ikke alt for langt unna.

her kommer bildene
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

her er jeg på veien nedover igjen i godsvingene ned mot bromma hvor jeg forøvrig fyllte tanken og heiv på meg fleece-gensern det begynte å bli kjølig ute nå .
Bilde
Bilde

etter bensin stoppet på bromma blei det straka veien opp til hytta knipset et bilde når jeg kom opp også før jeg gikk inn og heiv innpå med hjemmelagd lasagne :P :p klokka var vel rundt 21:30 når jeg kom frem.
Bilde

lørdagen:

på lørdagen så lurte jeg først litt på kjøre til aurland og stegastein, men slik blei det ikke. jeg er en treiging om morran og selv om jeg ikke sover så alt for lenge alltid så liker jeg å loke litt på nett slappe av litt med tv osv før jeg får ræva i gir og kommer meg over dørstokk mila :lol da jeg endeleig fikk surra meg til avreise var klokka blitt 12:00, men samma det jeg hadde hele dagen jeg :D jeg kjørte først ned fra fjellveiene opp til hytta også hadde jeg glemt å putte i øreproppene så da blei det fotostopp også i samme slengen.

fikk tatt bilde av et fint fjell borte i det fjerne :D
Bilde

veien videre her var svingete men også nokså humpete så etterhvert bestemte jeg meg for å lage et eget navn til denne veien "rumperistern" , alle humpene i kombinasjon med at sauer lå strødd litt her og der langs veien gjorde sitt til at jeg senket tempoet noe for det var ingen som hadde lagt inn bestilling på fårikål på hytta såvidt jeg kan huske :scratch

Bilde

når jeg omsider var kommet til geilo så var det mye folk og det var sykkelritt over hardangervidda fra voss-geilo, jeg hadde ikke så lyst til å kjøre til stegastein alikevell når jeg kom til geilo jeg hadde jo vært der ifjor med mcsiden så jeg valgte denne rv7 over hardangervidda til tross for sykkleritt denne dagen, var det smart jeg vetta faen jeg :lol men noen ganger så er litt av gleden å se noe nytt også :D

det var nok folk over hardangervidda ihvertfall i forbindelse med sykkelrittet. men ingen krise på veien ned til eidsfjord det var værre på veien tilbake igjen (kjørte samme vegen hjem). og jeg tror ikke jeg har sett så mye politi siden breivik var ute på utøya. :-)å

jeg hadde meg medbrakt lunsh på veien opp ifra eidsfjord igjen som bestod av brødskive med brunost, varm kakao og bixit kjeks :prf
det var når jeg satt å spiste at det kom en annen biker inn på tunet også for lunsh, men denne var kommet langveisfra helt ifra russland, jeg hilste såvidt på de før jeg pakket sammen og reiste videre hjem igjen og alt i alt en fin dag over vidda :prop:

her kommer bildene fra hardangervidda.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

her er noen bilder som ble tatt på veien opp til hytta igjen, jeg leker at jeg kjører ktm690enduro, men noe overnervøs for å velte :lol
Bilde
Bilde
Bilde

på veien hjem så er det ikke mye spennende å skrive om jeg kjørte samme veien ned som jeg gjorde opp og det var en del mer trafikk nå som kuket det litt mere til ellers greit .

dette er altså første tur-rapport med skikkelig kamera sett bort fra alpeturen da :D sesongen er jo på hell nå og man må jo prøve og få til noen turer til før vintern. det eneste som suger balls nå er at jeg begynner å nærme meg service igjen :eh

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Fine bilder Freddy, virker ålreit med hytte i fjellområde :prf

Og selvfølgelig knall lesing :prf
Sist redigert av Toven den 16 aug 2015, 22:32, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av LordShaft »

Utrolig artig å se at flere er blitt interessert i å dele turene sine med bilder og kjekke tur referat.

Kjempe lesing og fantastiske bilder. Dette vil jeg se mye mer av.
:prf

Note4

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Flanker »

Veldig gode bilder, og hyggelig lesing! :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Tommas »

Flotte greier Freddy!

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Toven: hytte på fjellet kan være ålreit det .

Lordshaft: det blir nok aldri lordshaft klasse over det her , men noen oppdateringer med bilder i ny og en skal jeg nok klare å få til :)

Flanker: takker, du er jo en av de som er med å inspirere her inne med fine videoer og tireferater :)

Tommas: takk
Elolz: takk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Flott turrefferet med flott bilder fredd123 :thumleft
Ser ut til at du hadde en knall tur! :vs

Svar