
Satser på å bli med på banen etter ferien.
Da høres det ut som at det har sine fordeler med endunkerTheHaughom skrev:Går egentlig helt greit. 1000-kubikkere kan ikke konkurrere på den lille, tekniske banen jeg kjører på. De blir for store og tunge.
Mot rene R-maskiner (type R6) varierer det i henhold til kjøreerfaring. Generelt drar de fra meg på sletta, og så bruker jeg resten av runden på å hente inn igjen i svingene.
Fordelen med endunker er smidighet. Det er en veldig lett sykkel, så jeg kan begynne å bremse flere meter etter R-maskinene. I tillegg er gasskontrollen instant, på twin - og spesielt firere - tar det tid før ting skjer (1:1 powerstroke på singel, 1:4 powerstroke på firer). Det betyr at jeg har bedre feel for hvor nær grensa jeg er, som igjen betyr at jeg kan pushe sykkelen hardere både i og ut av svinger.
Er også lettere å redde seg inn med en singel om du f.eks. skulle gi på litt for tidlig ut av svingen og drifte litt sidelengs. Når man ikke har så altfor mange timer på banen er det som regel for sent for en firer å hente seg inn når bakdekket har sluppet.
Hadde det vært lengre strekk på banen og generelt høyere fart hadde jeg nok ikke hatt en sjanse. Små tekniske baner med korte straights er ideelt for singel-sykler. De har og drag fra bunnen, men blir parkert når man kommer over 80-ish. Jeg når 120km/t på rettstrekket om jeg får en god utgang, R-syklene ligger oppi 140.
Det er ikke noe press, du kjører så rolig du vil og øker hastighet i ditt eget tempo. Husker første treninga mi, ble frakjørt av alt og alle - satt fortsatt igjen med det største smiletKydeX skrev:Puh :) kanskje jeg tør allikevel da.
Har det blitt så mange merkelige lyder at du har parkert helt nå?lasse_hansen skrev:Sykkel å bane? Nei fysj, sykkelen skal stå pent utstilit i stuevindet den![]()
hehe
Haha :)TheHaughom skrev: Har det blitt for mange merkelige lyder at du har parkert helt nå?![]()
Har du sjekket bremsevæskenivået i reservoaret? Dersom det er for mye bremsevæske kan bremsene låse seg ved hard bremsing, f.eks. ved banekjøring. Bremsevæsken ekspanderer når den blir varm. Hvis det ikke er nok luftrom i reservoaret, vil ekspansjonen føre til at bremsene låser seg når væsken/bremsesystemet blir varmt nok. Kan være verdt å sjekke.TheHaughom skrev: Fremhjulet har låst seg 2 ganger i inngangen til sving. Usikker hvorfor, tipper kombinasjon mellom varmgang i dekk og litt for brått nedlegg.
Kjøpte den fra Fresco Exhaust. €120 + frakt.Snikendeugle skrev:Awesome
Virker som om det selger inn det den lover, så blir nok definitivt et kjøp senere i Juli/August.
For å ikke kapre den andre tråden her, angående straight pipe'n du har. Hvor kjøpte du den fra / hvor mye kostet den? (Til fremtidig bruk. Blir nok slipon inntil A2 restriksjonen er ute)