Men kan du si noe om dine erfaringringer å litt hva som må gjøres og se etter når man skal kjøpe en 2013 og 2014 modell da? Duke r da selvfølgelig

"must have" mods i rekkefølge ut i fra hvilken nytte jeg følte jeg fikk ut av de og litt vekt på hva som er billigst også:Kimhof skrev:Ja men så du tok den fryktelig ut å da!![]()
Men kan du si noe om dine erfaringringer å litt hva som må gjøres og se etter når man skal kjøpe en 2013 og 2014 modell da? Duke r da selvfølgelig
Jeg kjøpte den og likte effekten den ga. Ligger litt vagt i minnet nå, men jeg mener å huske det ble et mer jevnt sterkt drag i høyere RPM, men mistet litt i lavere rpm.JK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Vurderte den i våres, men etter å ha snakket med Spinnin Wheel slo jeg det litt fra meg. De mente at de ikke kunne garantere resultatet og var jeg uheldig kunne jeg ende opp med sykkel som ikke gikk rent/ døde på tomgang osv. AMD derimot nevnte ikke noe av detteJK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Brukte du originale? Jeg kjøpte et sett på på ebay men de passa ikke.Snikendeugle skrev: - Shorty hendler. Komplimenterer Duke som en leken sykkel. Mye enklere å bruke én finger på hendlene.
Jeg har EVO-kam, DNA S1 og S2, fjerna katalysator og remapping fra KTM. Merka stor forskjell fra ca 5000 RPM og opp. Jeg har også dreva om slik som Snikende nevner ovenfor at kan definitivt anbefale det. Kevs o2 mod har jeg også. Min daua på tomgang og til tider når jeg tok inn clutchen før jeg montert EVO-kam.JK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Jeg kjøpte skikkelig billige Shorty hendler fra Ebay. Den første pakken jeg fikk passet ikke bremsehendelen med fordi de sendte feil feste, men jeg fikk riktig så snart jeg nevnte det uten noe ekstra hassle.Trondgv skrev:Brukte du originale? Jeg kjøpte et sett på på ebay men de passa ikke.Snikendeugle skrev: - Shorty hendler. Komplimenterer Duke som en leken sykkel. Mye enklere å bruke én finger på hendlene.![]()
Jeg har EVO-kam, DNA S1 og S2, fjerna katalysator og remapping fra KTM. Merka stor forskjell fra ca 5000 RPM og opp. Jeg har også dreva om slik som Snikende nevner ovenfor at kan definitivt anbefale det. Kevs o2 mod har jeg også. Min daua på tomgang og til tider når jeg tok inn clutchen før jeg montert EVO-kam.JK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Mja...Kimhof skrev:Okei! Betaler man mye for alt det der ca da?
Har du link til de på ebay? Antar at vis de passer 390en din så passer de min også.Snikendeugle skrev:Jeg kjøpte skikkelig billige Shorty hendler fra Ebay. Den første pakken jeg fikk passet ikke bremsehendelen med fordi de sendte feil feste, men jeg fikk riktig så snart jeg nevnte det uten noe ekstra hassle.Trondgv skrev:Brukte du originale? Jeg kjøpte et sett på på ebay men de passa ikke.Snikendeugle skrev: - Shorty hendler. Komplimenterer Duke som en leken sykkel. Mye enklere å bruke én finger på hendlene.![]()
Bestilt de samme typene for RC390'en min nå :).
Vedr. kam, tok du en 15 minutters "idle reset" etter installasjon? Det vil si å starte sykkelen og la den stå i 15 minutter på tomgang uten å røre gassrulla. Da skal ECU ta en "reset" og justere seg etter forholdene.
Ikkesant!Hansien skrev:Kev's 02 mod montert på duken og nettopp kommet inn etter prøvekjøring.
Vell verdt pengene!
Helt knall oppgradering som faller under kategorien must do.Snikendeugle skrev: Ikkesant!![]()
Har funnet ut av krafttyven. Forrige eier solgte meg sykkelen og sa det var fulleffekt uten å vite at den faktisk ikke var det. Forhandler som hadde mappet om sykkelen hadde glemt at på de eldre modellene lc4 kom med 2 ECUer, en til gasspjeldet og en til fuel injectionen. Forhandler hadde glemt gasspjeldmappinga, som igjen gjorde at sykkelen kutte veldig tidlig.Blaamand skrev:HeHy skrev:Duke3 er kliss lik SM fra 2008-2011 i motorperspektiv. Så ja er enig med deg.Snikendeugle skrev:En helt standard 2011 Duke 3 skal vel egentlig klare så mye som litt over 190 også, men nå har den litt større boring enn 2008 modellen da om jeg husker rett (?).HeHy skrev:Noen som har erfaring med at sykkelen topper ut før den bør? Sykkelen min nekter omtrent å opp i mer enn 150km/t og da har jeg vel egentlig 6. Gir igjen... Vet ikke hvorfor heller, tenker kanskje clutch, men da burde jeg vel merka at omdreiningene skulle økt og farta ikke?
2008 modell, 25500km
Har uansett tenkt å dreve den ned et hakk fremme, men sykkelen skal vel klare minst 180 ish og egentlig opp o 190 (på speedo i hvertfall)?
Høres definitivt ut som om noe er galt.
Derfor jeg tror det er clutchen som tuller, problemet er bare det at den går ikke unormalt opp i turtall under pådrag (som sluring ved slitt clutch vill gitt), men det virker som den mister krefter når det jeg tror er "slipper"clutch funksjonen skulle stramma opp clutchen ved pådrag. Derfor mistenker jeg den/slitt clutch. Skal åpne opp og måle lamellene og fjærene senere en gang.
Funnet noe mer ut av det?
Det spørs hvilken belly pan du sikter til.Hansien skrev:Noen som vet om man må bytte katalysator eller skaffe catkiller for å montere belly Pan på duke? De syklene jeg ser som har katalysator har akra sin lille variant.