Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

1 kilo fettvev på kroppen = 7000 kcal. (enkelt forklart) Å gå ned 15 kilo (105.000kcal...hundreogfemtusen) på en måned i fett forstår de fleste er helt fætte umulig :redface

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Normalt forbruk er vel omtrent 2500 kcal per dag, så med litt slingringsmonn får man omtrent 2k underskudd pr dag. Det er jo kjapt 10 kg, og litt vann etc så 15 kg er langt fra umulig. Ulempen er så klart at du mister omtrent like mye muskler som fett, og det er på lang sikt en lite nyttig byttehandel.

Men du er sta som dagen er lang, så lykke til. Sørg for å få i deg litt vitaminer og mineraler i det minste ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Er dere rape gal?? :-k :scratch

Dette må være nok et cut for bieber greier, for dette er så dumt at det ikke er mulig å ta seriøst :lol

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Han fikk jo god respons i tråden sin så :-)å :knegg

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Men han ville jo ikke snakke om dette.
Nå er det jo blitt en rosablogg?

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Hallo bloggeeeeeeen

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Inside tips: i morgen får vi Bjerknez siste om behandling av uren hud, og accessoirer til både skinndress og goretex!

:P :p

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Tommas skrev:Inside tips: i morgen får vi Bjerknez siste om behandling av uren hud, og accessoirer til både skinndress og goretex!

:P :p
:lol :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Bilde

(Jeg klarte ikke å dy meg siden Bjerky har hatt noen småfrekke "Photoshopper" selv den siste tiden. Godt ment Bjerky, håper du kan tilgi meg :[-o< .)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ojsan... her har det jaggu meg skjedd jævlig mye siden sist (mildt sagt). Dette beviser jo bare at hvis man skal få liv i bloggen sin, så ikke post noe som er MC relatert. Fyrer man derimot et lite sitat angående slanking så tar det jo jaggu meg helt av! :lol :lol

Kan nevne at dette IKKE er en metode som anbefales andre. Ikke er det sundt og de aller fleste andre enn meg har en dags rytme og matvane som stiller i en helt annen liga. Mange jeg kjenner bli grinete så fort dem mister ett måltid. Får dem ikke i seg mat innen rimelig tid så blir dem jo nesten febrislke. ALT må avlyses før dem får i seg noe mat eller så "fungerer dem ikke". Jaja tenker jeg da. Dem hadde jaggu ikke overlevd lenge i en krig :lol

JEG kan fint gå en dag uten mat og stopper jeg ved en hamburgersjappe og det kommer en bekjent som spør om jeg vil være med på en svingom, ja så får burgeren vente litt til. Jeg har da mat hjemme for faen! Jeg dør jo ikke på sykkelen av matmangel av den grunn. Sånn sett så er det vel nok av andre faresoner enn akkurat slankingen når jeg kjører sykkel :lol Jeg liker rett og slett ikek at maten skal styre hverdagen min. Mat er for meg en nødvendig onde. Er jeg sulten og jeg har gått tom for brød og annen mat, så kan jeg gafle i meg en boks med makrell i tomat og kanskje en leverpostei boks. Så slapp jeg den utrolige kjedelige turen til butikken som jeg NETTOPP kjørte forbi på vei hjem.

Uansett... de fleste av dere vil aldri forstå det, så jeg ber om at videre diskusjon rundt dette skjer via PM. Alle innlegg heretter som handler om kostholdet mitt vil bli sitert med "send meg PM!". PM'en vil bli besvart, men den blir ikek akkurat høyt prioritert så smør dere med tolmodighet :lol

EDIT:
Den rosa sykkelen der kler vel bedre andre her inne som ønsker å snakke om kosthold. Jeg er nok den siste personen i verden som kan forenes med denne fargen :lol :lol
Men du kunne jo i det minste funnet et bilde av meg ETTER hårklippen da! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

I dag har sikkert fått en omgang med stell, slik at den er klar for tur til helgen :thumleft

Sykkelen er grundig vasket, kjedet er renset samt smurt. Gummilakken til Biltema har jeg revet av da den ikke tålte gnissninger fra beina og gikk dermed i oppløsning. Var på Graarud i dag og kjøpte ett sett med slike tankpads som jeg nå har satt på. Det var et sant helvete og sette på for en utolmodig sjel. Hvorfor i satan har dem laget det limet så jævlig seigt??? Men det ble OK til slutt. Jeg hopper ikke av glede for i utgangspunktet liker jeg ikke slike tankpads, men jeg synes jeg fant noen som var diskre nok. Hovedpoenget er at tanken ikke skal få riper/slitemerker etter beina etc.

Ikke 100% i vater disse merkene, men rett nok, og hensikten er oppnådd :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Så bra ut, men ville rippet av de svære kladasene på siden også (og byttet ut med diskret type) ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Så bra ut, men ville rippet av de svære kladasene på siden også (og byttet ut med diskret type) ;-)
Nei, dem har gjort nytten sin siden jeg kjøpte sykkelen så dem skal IKKE bort. Jeg synes faktisk dem ser bra ut på sykkelen også... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da er sykkelen nyvasket og fin, klar for å bli skiftet dekk på i morgen uten at Pitlane blir nevneverdig skitten på hendene :thumleft
Viktig å pynte seg når man skal til Pitlane. Spesielt med tanke på at man kanskje må parkere ved siden av det nye gliset hans :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Glemte å skrive at jeg også denne gang har gått i baret ved å kjøpe noe billig (og ubrukelig). Disse tankpadsa jeg kjøpte hos Graarud er ikke verdt pappen dem lå innpakket i engang. På første tur så løsnet to av de runde padsene og glei nedover tanken. I dag har jeg plukket av de som løsnet, renset bort limet som satt igjen og satt på sort gaffateip. Det eneste som duger og det koster ikke mer en en halvmeter med teip. Faktisk synes jeg det også ser litt bedre ut med gaffateip også. Det blir liksom et "røft" og "upolert" preg over sykkelen, noe jeg har litt sansen for. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Hahaha slike erfaringer er like jævla fortvilt hver gang :lol

Men et ikke svart gaffatape noe som fester seg noe jævlig og vanskelig å få vekk? Eller tar wd40 limet lett her også?

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Hahaha slike erfaringer er like jævla fortvilt hver gang :lol

Men et ikke svart gaffatape noe som fester seg noe jævlig og vanskelig å få vekk? Eller tar wd40 limet lett her også?

Note4
Gaffateipen er veldig lett og få av igjen. En hårfåner og et bestemt med lett drag så er den av. Limrestene fjerner jeg med bensin. Ja, folk kan gjerne kommentere det, men det krever et par lette strøk over med dasspapir dynket i bensin så er det borte. WD40 funker også, men krever mer gnikking.

Den mest skpnsomme måten er nok å varme limet skikkelig opp med hårføner og tørke av litt og litt med ny side av kluten til det er borte. Men faen om jeg gidder å bruke MYE mer av min tid på denne tankbeskyttelsen nå altså! :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Hahaha ler så jeg griner :lol

Er det noe du ikke har prøvd enda :knegg

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Hahaha ler så jeg griner :lol

Er det noe du ikke har prøvd enda :knegg

Note4
Det eneste jeg ikke har prøvd som jeg nok vet hadde funket er tanktrekk fra Bagster, men det sitter litt langt inne å bruke mye spenn på et slikt trekk når jeg uansett kommer til å levere sykkelen til Graarud etter sesongslutt. Jeg vet jo ikke hva slags sykkel det bli neste gang riktig ennå...

Jeg har prøvd gummilakk (Plastidip) og det funker dårlig på steder som blir utsatt for berøring over tid. Det er også tidkrevende og legge på da man må legge fire lag. Gummilakk funker i mine øyne kun til en ting og det er å endre farge på ting som ikke blir utsatt for slitasje. På en sykkel er det da altså ikke mange steder jeg synes man kan bruke dette.

Jeg har tankpads fra Techspec som fungerer ypperlig, men disse dekker ikke en stor nok del av tanken i fremkant. Jeg kjøpte dermed slike tankpads hos Graarud men jeg tror donald klistremerker hadde funger minst like bra. 100-spenn rett i dritærn for å si det på godt Østfoldsk, noe du kanskje er litt kjent med Lordy? :lol

Folie har jeg også prøvd. Men fy faen for noe satans f*** det er å få på skikkelig. Prøv å få på dette på en tank som buer i alle retninger og samtidig få det fint. Jeg vil heller ha en paraply opp i rassen (og åpne den) enn å prøve noe slikt igjen.

Så.... hva er det som funker?
GAFFATEIP! Koster meg ingenting og det er gjort på et blunk. Blir det ikke bra så riv det av igjen og sett på ny.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JK95 »

Bruker Chipguards formkuttede foile jeg, har funket som en drøm siden sesongstart :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:Bruker Chipguards formkuttede foile jeg, har funket som en drøm siden sesongstart :prf
For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp. :lol

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev: For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp. :lol
Da får du se på det som et tips til neste sykkel ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:
Bjerknez skrev: For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp. :lol
Da får du se på det som et tips til neste sykkel ;-)
Joda, men trenger jeg tankbeskyttelse på en ny sykkel så skal dem jaggu meg få lov til å sette det på hos forhandler, så lenge det blir bra. :thumleft

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Bosted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:Da er sykkelen nyvasket og fin, klar for å bli skiftet dekk på i morgen uten at Pitlane blir nevneverdig skitten på hendene :thumleft
Viktig å pynte seg når man skal til Pitlane. Spesielt med tanke på at man kanskje må parkere ved siden av det nye gliset hans :redface

:thumleft :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Må si denne vokser litt på meg for tiden... Ikke for at jeg er noen stor fan av wheelies, men litt kult å se at det er mulig å foreta noe slikt i over 170km/t med en slik type sykkel:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=YjzH470emmo[/video]

Føler også jeg er litt mer "på tur" med en slik sykkel. Jeg merker jeg begynner å bli litt smålei av småturer i nabolaget så man skal ikke se bort i fra at dette blir min nye sykkel. Kanskje madammen også slår seg med på tur hvis hun sitter litt bedre. Er jævlig usikker om det blir en slik eller en ny Street Triple R. Ja...je ger faktisk så glad i Street Triplen at jeg lett kunne valgt en lik sykkel igjen, men når jeg får mer plass samt blir sittende LITT mer oppreist (siden jeg da føler jeg er mer "på tur") etc. så skal man ikke se bort fra at det blir en slik neste gang. Får man bort tail tidy'en, får strammet opp demperne, senket den 15mm og byttet ut med en langt mindre samt sotet tredjeparts vindskjerm og så klart effektanlegg fra Arrow som i følge Graarud gir 5 HK'er mer enn Acrapovic anlegget... etc. så tror jeg det kan bli bra. Motoren kommer som en bonus. Kanskje ikke like raffinert som Streeten, men mer bøllete og en god del mer punch.

Den slår så klart ikke Streeten når det kommer til balanse etc. men det er nok evt. kamelen jeg må svelge muligens. Jeg har sikkert uansett ikke tenkt til å ta med sykkelen i graven, så står den ikke til forventningene så er den jo mulig å bytte ut som alt annet :thumleft

Men som sagt... føler det er 50/50 sjanse hvem jeg velger for øyeblikket. En lengre prøvekjøring med en Tracer er uansett et must før jeg bestemmer meg...

Svar