
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
1 kilo fettvev på kroppen = 7000 kcal. (enkelt forklart) Å gå ned 15 kilo (105.000kcal...hundreogfemtusen) på en måned i fett forstår de fleste er helt fætte umulig 

- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Normalt forbruk er vel omtrent 2500 kcal per dag, så med litt slingringsmonn får man omtrent 2k underskudd pr dag. Det er jo kjapt 10 kg, og litt vann etc så 15 kg er langt fra umulig. Ulempen er så klart at du mister omtrent like mye muskler som fett, og det er på lang sikt en lite nyttig byttehandel.
Men du er sta som dagen er lang, så lykke til. Sørg for å få i deg litt vitaminer og mineraler i det minste
Men du er sta som dagen er lang, så lykke til. Sørg for å få i deg litt vitaminer og mineraler i det minste

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Er dere rape gal??
Dette må være nok et cut for bieber greier, for dette er så dumt at det ikke er mulig å ta seriøst


Dette må være nok et cut for bieber greier, for dette er så dumt at det ikke er mulig å ta seriøst

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Han fikk jo god respons i tråden sin så :-)å 

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Men han ville jo ikke snakke om dette.
Nå er det jo blitt en rosablogg?
Nå er det jo blitt en rosablogg?
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Inside tips: i morgen får vi Bjerknez siste om behandling av uren hud, og accessoirer til både skinndress og goretex!



- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tommas skrev:Inside tips: i morgen får vi Bjerknez siste om behandling av uren hud, og accessoirer til både skinndress og goretex!
![]()


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
(Jeg klarte ikke å dy meg siden Bjerky har hatt noen småfrekke "Photoshopper" selv den siste tiden. Godt ment Bjerky, håper du kan tilgi meg :[-o< .)
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Ojsan... her har det jaggu meg skjedd jævlig mye siden sist (mildt sagt). Dette beviser jo bare at hvis man skal få liv i bloggen sin, så ikke post noe som er MC relatert. Fyrer man derimot et lite sitat angående slanking så tar det jo jaggu meg helt av!
Kan nevne at dette IKKE er en metode som anbefales andre. Ikke er det sundt og de aller fleste andre enn meg har en dags rytme og matvane som stiller i en helt annen liga. Mange jeg kjenner bli grinete så fort dem mister ett måltid. Får dem ikke i seg mat innen rimelig tid så blir dem jo nesten febrislke. ALT må avlyses før dem får i seg noe mat eller så "fungerer dem ikke". Jaja tenker jeg da. Dem hadde jaggu ikke overlevd lenge i en krig
JEG kan fint gå en dag uten mat og stopper jeg ved en hamburgersjappe og det kommer en bekjent som spør om jeg vil være med på en svingom, ja så får burgeren vente litt til. Jeg har da mat hjemme for faen! Jeg dør jo ikke på sykkelen av matmangel av den grunn. Sånn sett så er det vel nok av andre faresoner enn akkurat slankingen når jeg kjører sykkel
Jeg liker rett og slett ikek at maten skal styre hverdagen min. Mat er for meg en nødvendig onde. Er jeg sulten og jeg har gått tom for brød og annen mat, så kan jeg gafle i meg en boks med makrell i tomat og kanskje en leverpostei boks. Så slapp jeg den utrolige kjedelige turen til butikken som jeg NETTOPP kjørte forbi på vei hjem.
Uansett... de fleste av dere vil aldri forstå det, så jeg ber om at videre diskusjon rundt dette skjer via PM. Alle innlegg heretter som handler om kostholdet mitt vil bli sitert med "send meg PM!". PM'en vil bli besvart, men den blir ikek akkurat høyt prioritert så smør dere med tolmodighet
EDIT:
Den rosa sykkelen der kler vel bedre andre her inne som ønsker å snakke om kosthold. Jeg er nok den siste personen i verden som kan forenes med denne fargen
Men du kunne jo i det minste funnet et bilde av meg ETTER hårklippen da!


Kan nevne at dette IKKE er en metode som anbefales andre. Ikke er det sundt og de aller fleste andre enn meg har en dags rytme og matvane som stiller i en helt annen liga. Mange jeg kjenner bli grinete så fort dem mister ett måltid. Får dem ikke i seg mat innen rimelig tid så blir dem jo nesten febrislke. ALT må avlyses før dem får i seg noe mat eller så "fungerer dem ikke". Jaja tenker jeg da. Dem hadde jaggu ikke overlevd lenge i en krig

JEG kan fint gå en dag uten mat og stopper jeg ved en hamburgersjappe og det kommer en bekjent som spør om jeg vil være med på en svingom, ja så får burgeren vente litt til. Jeg har da mat hjemme for faen! Jeg dør jo ikke på sykkelen av matmangel av den grunn. Sånn sett så er det vel nok av andre faresoner enn akkurat slankingen når jeg kjører sykkel

Uansett... de fleste av dere vil aldri forstå det, så jeg ber om at videre diskusjon rundt dette skjer via PM. Alle innlegg heretter som handler om kostholdet mitt vil bli sitert med "send meg PM!". PM'en vil bli besvart, men den blir ikek akkurat høyt prioritert så smør dere med tolmodighet

EDIT:
Den rosa sykkelen der kler vel bedre andre her inne som ønsker å snakke om kosthold. Jeg er nok den siste personen i verden som kan forenes med denne fargen


Men du kunne jo i det minste funnet et bilde av meg ETTER hårklippen da!

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
I dag har sikkert fått en omgang med stell, slik at den er klar for tur til helgen
Sykkelen er grundig vasket, kjedet er renset samt smurt. Gummilakken til Biltema har jeg revet av da den ikke tålte gnissninger fra beina og gikk dermed i oppløsning. Var på Graarud i dag og kjøpte ett sett med slike tankpads som jeg nå har satt på. Det var et sant helvete og sette på for en utolmodig sjel. Hvorfor i satan har dem laget det limet så jævlig seigt??? Men det ble OK til slutt. Jeg hopper ikke av glede for i utgangspunktet liker jeg ikke slike tankpads, men jeg synes jeg fant noen som var diskre nok. Hovedpoenget er at tanken ikke skal få riper/slitemerker etter beina etc.
Ikke 100% i vater disse merkene, men rett nok, og hensikten er oppnådd


Sykkelen er grundig vasket, kjedet er renset samt smurt. Gummilakken til Biltema har jeg revet av da den ikke tålte gnissninger fra beina og gikk dermed i oppløsning. Var på Graarud i dag og kjøpte ett sett med slike tankpads som jeg nå har satt på. Det var et sant helvete og sette på for en utolmodig sjel. Hvorfor i satan har dem laget det limet så jævlig seigt??? Men det ble OK til slutt. Jeg hopper ikke av glede for i utgangspunktet liker jeg ikke slike tankpads, men jeg synes jeg fant noen som var diskre nok. Hovedpoenget er at tanken ikke skal få riper/slitemerker etter beina etc.
Ikke 100% i vater disse merkene, men rett nok, og hensikten er oppnådd


- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Så bra ut, men ville rippet av de svære kladasene på siden også (og byttet ut med diskret type) 

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Nei, dem har gjort nytten sin siden jeg kjøpte sykkelen så dem skal IKKE bort. Jeg synes faktisk dem ser bra ut på sykkelen også...Tommas skrev:Så bra ut, men ville rippet av de svære kladasene på siden også (og byttet ut med diskret type)

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Da er sykkelen nyvasket og fin, klar for å bli skiftet dekk på i morgen uten at Pitlane blir nevneverdig skitten på hendene
Viktig å pynte seg når man skal til Pitlane. Spesielt med tanke på at man kanskje må parkere ved siden av det nye gliset hans

Viktig å pynte seg når man skal til Pitlane. Spesielt med tanke på at man kanskje må parkere ved siden av det nye gliset hans

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Glemte å skrive at jeg også denne gang har gått i baret ved å kjøpe noe billig (og ubrukelig). Disse tankpadsa jeg kjøpte hos Graarud er ikke verdt pappen dem lå innpakket i engang. På første tur så løsnet to av de runde padsene og glei nedover tanken. I dag har jeg plukket av de som løsnet, renset bort limet som satt igjen og satt på sort gaffateip. Det eneste som duger og det koster ikke mer en en halvmeter med teip. Faktisk synes jeg det også ser litt bedre ut med gaffateip også. Det blir liksom et "røft" og "upolert" preg over sykkelen, noe jeg har litt sansen for. 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hahaha slike erfaringer er like jævla fortvilt hver gang 
Men et ikke svart gaffatape noe som fester seg noe jævlig og vanskelig å få vekk? Eller tar wd40 limet lett her også?
Note4

Men et ikke svart gaffatape noe som fester seg noe jævlig og vanskelig å få vekk? Eller tar wd40 limet lett her også?
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Gaffateipen er veldig lett og få av igjen. En hårfåner og et bestemt med lett drag så er den av. Limrestene fjerner jeg med bensin. Ja, folk kan gjerne kommentere det, men det krever et par lette strøk over med dasspapir dynket i bensin så er det borte. WD40 funker også, men krever mer gnikking.LordShaft skrev:Hahaha slike erfaringer er like jævla fortvilt hver gang
Men et ikke svart gaffatape noe som fester seg noe jævlig og vanskelig å få vekk? Eller tar wd40 limet lett her også?
Note4
Den mest skpnsomme måten er nok å varme limet skikkelig opp med hårføner og tørke av litt og litt med ny side av kluten til det er borte. Men faen om jeg gidder å bruke MYE mer av min tid på denne tankbeskyttelsen nå altså! :-)å
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hahaha ler så jeg griner 
Er det noe du ikke har prøvd enda
Note4

Er det noe du ikke har prøvd enda

Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det eneste jeg ikke har prøvd som jeg nok vet hadde funket er tanktrekk fra Bagster, men det sitter litt langt inne å bruke mye spenn på et slikt trekk når jeg uansett kommer til å levere sykkelen til Graarud etter sesongslutt. Jeg vet jo ikke hva slags sykkel det bli neste gang riktig ennå...LordShaft skrev:Hahaha ler så jeg griner
Er det noe du ikke har prøvd enda
Note4
Jeg har prøvd gummilakk (Plastidip) og det funker dårlig på steder som blir utsatt for berøring over tid. Det er også tidkrevende og legge på da man må legge fire lag. Gummilakk funker i mine øyne kun til en ting og det er å endre farge på ting som ikke blir utsatt for slitasje. På en sykkel er det da altså ikke mange steder jeg synes man kan bruke dette.
Jeg har tankpads fra Techspec som fungerer ypperlig, men disse dekker ikke en stor nok del av tanken i fremkant. Jeg kjøpte dermed slike tankpads hos Graarud men jeg tror donald klistremerker hadde funger minst like bra. 100-spenn rett i dritærn for å si det på godt Østfoldsk, noe du kanskje er litt kjent med Lordy?

Folie har jeg også prøvd. Men fy faen for noe satans f*** det er å få på skikkelig. Prøv å få på dette på en tank som buer i alle retninger og samtidig få det fint. Jeg vil heller ha en paraply opp i rassen (og åpne den) enn å prøve noe slikt igjen.
Så.... hva er det som funker?
GAFFATEIP! Koster meg ingenting og det er gjort på et blunk. Blir det ikke bra så riv det av igjen og sett på ny.
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Bruker Chipguards formkuttede foile jeg, har funket som en drøm siden sesongstart 

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp.JK95 skrev:Bruker Chipguards formkuttede foile jeg, har funket som en drøm siden sesongstart

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Da får du se på det som et tips til neste sykkelBjerknez skrev: For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp.

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Joda, men trenger jeg tankbeskyttelse på en ny sykkel så skal dem jaggu meg få lov til å sette det på hos forhandler, så lenge det blir bra.JK95 skrev:Da får du se på det som et tips til neste sykkelBjerknez skrev: For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp.

- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Bosted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Bjerknez skrev:Da er sykkelen nyvasket og fin, klar for å bli skiftet dekk på i morgen uten at Pitlane blir nevneverdig skitten på hendene![]()
Viktig å pynte seg når man skal til Pitlane. Spesielt med tanke på at man kanskje må parkere ved siden av det nye gliset hans


- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Må si denne vokser litt på meg for tiden... Ikke for at jeg er noen stor fan av wheelies, men litt kult å se at det er mulig å foreta noe slikt i over 170km/t med en slik type sykkel:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=YjzH470emmo[/video]
Føler også jeg er litt mer "på tur" med en slik sykkel. Jeg merker jeg begynner å bli litt smålei av småturer i nabolaget så man skal ikke se bort i fra at dette blir min nye sykkel. Kanskje madammen også slår seg med på tur hvis hun sitter litt bedre. Er jævlig usikker om det blir en slik eller en ny Street Triple R. Ja...je ger faktisk så glad i Street Triplen at jeg lett kunne valgt en lik sykkel igjen, men når jeg får mer plass samt blir sittende LITT mer oppreist (siden jeg da føler jeg er mer "på tur") etc. så skal man ikke se bort fra at det blir en slik neste gang. Får man bort tail tidy'en, får strammet opp demperne, senket den 15mm og byttet ut med en langt mindre samt sotet tredjeparts vindskjerm og så klart effektanlegg fra Arrow som i følge Graarud gir 5 HK'er mer enn Acrapovic anlegget... etc. så tror jeg det kan bli bra. Motoren kommer som en bonus. Kanskje ikke like raffinert som Streeten, men mer bøllete og en god del mer punch.
Den slår så klart ikke Streeten når det kommer til balanse etc. men det er nok evt. kamelen jeg må svelge muligens. Jeg har sikkert uansett ikke tenkt til å ta med sykkelen i graven, så står den ikke til forventningene så er den jo mulig å bytte ut som alt annet
Men som sagt... føler det er 50/50 sjanse hvem jeg velger for øyeblikket. En lengre prøvekjøring med en Tracer er uansett et must før jeg bestemmer meg...
[video]https://www.youtube.com/watch?v=YjzH470emmo[/video]
Føler også jeg er litt mer "på tur" med en slik sykkel. Jeg merker jeg begynner å bli litt smålei av småturer i nabolaget så man skal ikke se bort i fra at dette blir min nye sykkel. Kanskje madammen også slår seg med på tur hvis hun sitter litt bedre. Er jævlig usikker om det blir en slik eller en ny Street Triple R. Ja...je ger faktisk så glad i Street Triplen at jeg lett kunne valgt en lik sykkel igjen, men når jeg får mer plass samt blir sittende LITT mer oppreist (siden jeg da føler jeg er mer "på tur") etc. så skal man ikke se bort fra at det blir en slik neste gang. Får man bort tail tidy'en, får strammet opp demperne, senket den 15mm og byttet ut med en langt mindre samt sotet tredjeparts vindskjerm og så klart effektanlegg fra Arrow som i følge Graarud gir 5 HK'er mer enn Acrapovic anlegget... etc. så tror jeg det kan bli bra. Motoren kommer som en bonus. Kanskje ikke like raffinert som Streeten, men mer bøllete og en god del mer punch.
Den slår så klart ikke Streeten når det kommer til balanse etc. men det er nok evt. kamelen jeg må svelge muligens. Jeg har sikkert uansett ikke tenkt til å ta med sykkelen i graven, så står den ikke til forventningene så er den jo mulig å bytte ut som alt annet

Men som sagt... føler det er 50/50 sjanse hvem jeg velger for øyeblikket. En lengre prøvekjøring med en Tracer er uansett et must før jeg bestemmer meg...