Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev: Det er en dyr hobby, det er det ingen tvil om. :thumleft

Når man kjører såpass mye som jeg gjør, så blir en r sykkel ikke riktig for meg. Man kommer som sagt ikke raskere hjennom svingene med en raskere sykkel så sant man ikke klarer å håndtere kreftene. Jeg har heller ikke lyst til å avslutte mine dager på vår moder jord riktig ennå.

Vi har nok muligens to forskjellige oppfatninger av hva som er riktig sykkel. Vi er forskjellige alle sammen, og takk gud for det :thumleft

Jeg er ikke så veldig opptatt av verditapet. Det blir jo stort uansett når man brenner av aåpss mange km. I året samt kjøper nytt. Men det er en luksus jeg velger å betale for.

Det jeg IKKE akter å gjøre er å kjøpe noe som er dyrt bare for at det er "kult". Skal være litt funksjon også :thumleft

Dessuten så skal man ikke kimse av en slik Tracer. Den drar faktisk ganske bra og i følge youtube videoer så holder den fint følge med både R6 og kawasaki z1000 i dragrace. Hva som skjer over 150km/t er meg revnende likegyldig for det er ikke i slike hastigheter jeg synes det er artig å kjøre sykkel :thumleft
Hva som er best for deg, er ikke nødvendigvis best for meg. Alle velger sykkel etter sine egne preferanser. Jeg valgte R6-en fordi jeg liker sittestillingen, utseende, aggresiv kjøring og banekjøring. Hadde jeg tatt med meg sykkelen på en Europatur? Neppe, men jeg kunne det. Er ikke så veldig stor fan av langturer, men hvem vet kanskje en dag kjøper jeg meg GS jeg også :lol

Dette med å ikke kjøpe noe kult, har nok kommet med alderen Bjerknez :lol

Det finnes flere eksempler på folk som har kjørt verden rundt med R sykler, så det meste kan brukes til det man ønsker. Har lest litt på advrider forumet og AntiHero kjøpte seg en ny Panigale 1199 og kjørte først amerika på tvers, før han tok en europatur tror jeg det var.

På sist banedag lå jeg bak en GS som kjørte i ganske godt tempo, så det er ingen begrensinger. Men det er jo selvfølgelig det man føler er best for seg selv. Kjøper jo ikke R6 hvis man skal bare kjøre langturer f.eks

Traceren er sikkert flott den! Jeg liker ikke utseende på den, men alle har sin egen mening. Nå er ikke GS akkurat pen heller :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Vi er uansett på to forskjellige planeter her når det kommer til sykkelvalg, så vi blir nok ikke enige uansett :thumleft

Men sleng deg med på noen langturer så kan det hende du får et litt annet syn på hva som er den riktige sykkelen for deg.

Å putre rundt i nabolaget er liksom ikke så veldig spennende lenger synes jeg.

Du har all rett til å mene hva du vil om Traceren. Er det noe jeg forstår så er det hvorfor de fleste ungdom ikke ville kjøpt slik sykkel. Jeg ville ikke kjøpt en selv hvis jeg var på din alder med de meningene jeg hadde om mc den gangen. Da var det to ting som gjaldt. Hvem som så kulest ut og hvem som hadde størst kubikk benevnelse på kåpen.

Vi blir nok som sagt aldri enige, og det er helt greit. Jeg liker utseendet på mange r-sykler, men det stopper der. Jeg liker rett og slett ikke motorkarakteristikken. Mulig liter syklene er mer anvendlige, uten at jeg vet det.

Me jeg snakker ut fra mitt bruk og behov. Jeg liker en mer eller mindre forutsigbar kraft bra bunnen av og som varer til rødskalaen, uten ketchup effekten. Dog har jeg full forståelse for at andre liker dette.

Vi kan vel egentlig bare la det ligge med det, så er alle fornøyde :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Hehe, ja folk er forskjellige.

Jeg har absolutt lyst å prøve en større touring sykkel en dag, kanskje jeg får et helt annet syn på ting.
Jeg forstår at mange syns det er kjedelig at poweren er på toppen hos mange R sykler, men det går på ingen måte dårlig selv om man har lavt turtall. Ja, det røsker godt når man passerer 8000, men på veien her i Norge treffer man raskt fartsgrensen bare ved å "putre" rundt 5000

Det er jo flere R sykler som har twin, f.eks RC8 og Aprilia RSV4 og Panigale. Her får man mye mer effekt lavere i registrert. Men jeg har prøvd en 2008 R1, som har inline four 1000cc og hjelpe meg hvor det river uansett hvor man er i registrert. Så dårlig går det ikke.

Jeg syns R6 går veldig bra, og fokuserer heller på å utvilke kjøreferdigheter før jeg kaster med videre på en mer motorsterk sykkel.

Ja, vi får vel gi oss med diskusjonen! Slenger meg gjerne på en langtur engang, vil gjerne se hvordan min sykkel / og meg gjør det under slike forhold. :prf

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av lasse_hansen »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Hahaha ler så jeg griner :lol

Er det noe du ikke har prøvd enda :knegg

Note4
Det eneste jeg ikke har prøvd som jeg nok vet hadde funket er tanktrekk fra Bagster, men det sitter litt langt inne å bruke mye spenn på et slikt trekk når jeg uansett kommer til å levere sykkelen til Graarud etter sesongslutt. Jeg vet jo ikke hva slags sykkel det bli neste gang riktig ennå...

Jeg har prøvd gummilakk (Plastidip) og det funker dårlig på steder som blir utsatt for berøring over tid. Det er også tidkrevende og legge på da man må legge fire lag. Gummilakk funker i mine øyne kun til en ting og det er å endre farge på ting som ikke blir utsatt for slitasje. På en sykkel er det da altså ikke mange steder jeg synes man kan bruke dette.

Jeg har tankpads fra Techspec som fungerer ypperlig, men disse dekker ikke en stor nok del av tanken i fremkant. Jeg kjøpte dermed slike tankpads hos Graarud men jeg tror donald klistremerker hadde funger minst like bra. 100-spenn rett i dritærn for å si det på godt Østfoldsk, noe du kanskje er litt kjent med Lordy? :lol

Folie har jeg også prøvd. Men fy faen for noe satans f*** det er å få på skikkelig. Prøv å få på dette på en tank som buer i alle retninger og samtidig få det fint. Jeg vil heller ha en paraply opp i rassen (og åpne den) enn å prøve noe slikt igjen.

Så.... hva er det som funker?
GAFFATEIP! Koster meg ingenting og det er gjort på et blunk. Blir det ikke bra så riv det av igjen og sett på ny.
Koster deg ingenting?? Har u stjælt den gaffateipen?? :P


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Hahaha ler så jeg griner :lol

Er det noe du ikke har prøvd enda :knegg

Note4
Det eneste jeg ikke har prøvd som jeg nok vet hadde funket er tanktrekk fra Bagster, men det sitter litt langt inne å bruke mye spenn på et slikt trekk når jeg uansett kommer til å levere sykkelen til Graarud etter sesongslutt. Jeg vet jo ikke hva slags sykkel det bli neste gang riktig ennå...

Jeg har prøvd gummilakk (Plastidip) og det funker dårlig på steder som blir utsatt for berøring over tid. Det er også tidkrevende og legge på da man må legge fire lag. Gummilakk funker i mine øyne kun til en ting og det er å endre farge på ting som ikke blir utsatt for slitasje. På en sykkel er det da altså ikke mange steder jeg synes man kan bruke dette.

Jeg har tankpads fra Techspec som fungerer ypperlig, men disse dekker ikke en stor nok del av tanken i fremkant. Jeg kjøpte dermed slike tankpads hos Graarud men jeg tror donald klistremerker hadde funger minst like bra. 100-spenn rett i dritærn for å si det på godt Østfoldsk, noe du kanskje er litt kjent med Lordy? :lol

Folie har jeg også prøvd. Men fy faen for noe satans f*** det er å få på skikkelig. Prøv å få på dette på en tank som buer i alle retninger og samtidig få det fint. Jeg vil heller ha en paraply opp i rassen (og åpne den) enn å prøve noe slikt igjen.

Så.... hva er det som funker?
GAFFATEIP! Koster meg ingenting og det er gjort på et blunk. Blir det ikke bra så riv det av igjen og sett på ny.
Koster deg ingenting?? Har u stjælt den gaffateipen?? :P


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå tok du meg på fersken lasse_hansen :lol

Jeg må nok innrømme at jeg har brukt rundt 5-spenn med gaffateip :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Du kan da kjøre raskt rundt på nurbergring i en Rover Diesel. Det er ikke optimalt. Men gir du den til rette personen, ja så kan du faktisk ligge godt på med denne. Selv en ford transit.
Du trenger ikke en porche 911 gt3 eller en BMW M5 for dette.

Blir mye det samme å diskutere hvilke sykler det er mulig å kjøre fort på bane :roll
Det er jo en grunn til at de tøffeste bilene, syklene, skateboarda, skoa, klærne osv appelerer til den yngre vs den eldre garde :prf (uten å diskutere det noe nærmere)

Har du snart kjørt 30.000 denne sesongen Ove? Det er faen meg det dummeste jeg har hørt :-)å

Men hvorfor vil du ikke beholde sykkelen din etter at garantien er gått ut =;
Jeg tenker det må jo være bedre for deg å kanskje ha sykkelen et år eller to til. Km stand opplever jeg som lite problematisk på sykkel. Det er forskjell på R og alle andre modeller :roll
Hva er det som får ungdommen til å tro at en 2006 modell R1 som er gått 10.000 er et bedre kjøp enn en som er gått 50.000 med servicehefte.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

jasså Bjerknez.... du er på sporet for å ikonisere en ny sykkel ser jeg;) åsså en MT-09 da :-)å Tuller..., tror ikke du velger feil på den. Både pen rask og kjørbar... og bra pris. En bra kombinasjon spør du meg, men veeeeeldig forskjellig fra streeten?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

LordShaft skrev:Du kan da kjøre raskt rundt på nurbergring i en Rover Diesel. Det er ikke optimalt. Men gir du den til rette personen, ja så kan du faktisk ligge godt på med denne. Selv en ford transit.
Du trenger ikke en porche 911 gt3 eller en BMW M5 for dette.

Blir mye det samme å diskutere hvilke sykler det er mulig å kjøre fort på bane :roll
Det er jo en grunn til at de tøffeste bilene, syklene, skateboarda, skoa, klærne osv appelerer til den yngre vs den eldre garde :prf (uten å diskutere det noe nærmere)

Har du snart kjørt 30.000 denne sesongen Ove? Det er faen meg det dummeste jeg har hørt :-)å

Men hvorfor vil du ikke beholde sykkelen din etter at garantien er gått ut =;
Jeg tenker det må jo være bedre for deg å kanskje ha sykkelen et år eller to til. Km stand opplever jeg som lite problematisk på sykkel. Det er forskjell på R og alle andre modeller :roll
Hva er det som får ungdommen til å tro at en 2006 modell R1 som er gått 10.000 er et bedre kjøp enn en som er gått 50.000 med servicehefte.
han sa vel han hadde kjørt 15 men 30 før sesongen tok slutt
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Jeg som leste litt raskt der :redface

Legger skylden på mine lese, skrive og vansker :knegg
30.000 i året? Satan det er drøyt. Klart får en kjørt mye på tur så er nok dette knuse bra. Men 30 i sesongen rundt om i nærområdet blir i kjedeligste laget for min del.

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:jasså Bjerknez.... du er på sporet for å ikonisere en ny sykkel ser jeg;) åsså en MT-09 da :-)å Tuller..., tror ikke du velger feil på den. Både pen rask og kjørbar... og bra pris. En bra kombinasjon spør du meg, men veeeeeldig forskjellig fra streeten?
Traceren synes jeg har de tingene en MT09 mangler. Et vettugt speedometer display og bedre dempere. Dessuten så er det jo en delvis adventure sykkel, av mild grad. :thumleft

Streeten er uansett som nevnt den mest gjennomførte, men den mangler plass. Dessuten så sitter man litt mer oppreist på traceren samt høyere.

Men tiden får vise. Ingen kløe i fingrene ennå :vs

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Du kan da kjøre raskt rundt på nurbergring i en Rover Diesel. Det er ikke optimalt. Men gir du den til rette personen, ja så kan du faktisk ligge godt på med denne. Selv en ford transit.
Du trenger ikke en porche 911 gt3 eller en BMW M5 for dette.

Blir mye det samme å diskutere hvilke sykler det er mulig å kjøre fort på bane :roll
Det er jo en grunn til at de tøffeste bilene, syklene, skateboarda, skoa, klærne osv appelerer til den yngre vs den eldre garde :prf (uten å diskutere det noe nærmere)

Har du snart kjørt 30.000 denne sesongen Ove? Det er faen meg det dummeste jeg har hørt :-)å

Men hvorfor vil du ikke beholde sykkelen din etter at garantien er gått ut =;
Jeg tenker det må jo være bedre for deg å kanskje ha sykkelen et år eller to til. Km stand opplever jeg som lite problematisk på sykkel. Det er forskjell på R og alle andre modeller :roll
Hva er det som får ungdommen til å tro at en 2006 modell R1 som er gått 10.000 er et bedre kjøp enn en som er gått 50.000 med servicehefte.
Sabine Schmitz kjørte jo Nürburgring på 10 min og 8 sek med en Ford Transit diesel. Så alt går.


Bjerknez har du vært på langtur? Jeg var ikke klar over det :P
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez har du vært på langtur? Jeg var ikke klar over det :P
Litt usikker på hva du mener her, men har vert på ett par tre langturer i år ja. Eller vertfall to da på til sammen 250 mil. Ellers så blir det jo jobbkjøring hver dag samt en del andre mindre turer. Var jo i Sverige i helgen som var, men ble vel ikke mer enn rundt 35-40 mil på denne turen for min del.

Kilometerene renner fort på gitt :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da går snart turen til Eidsvoll og MrPitlane for dekkskifte :thumleft
Tenkte å teste ut GPS trackingen LocaToWeb så hvis noen her har et ekstremt kjedelig liv, så kan dere følge meg her:
http://locatoweb.com/map/single/104750719" onclick="window.open(this.href);return false;

Starter trackingen i 14:00 tiden når jeg kjører hjemmefra.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Strålende.... Da rekker jeg å poppe litt popcorn, fylle i litt pepsi max og finne fram litt lubricant :lol :lol God tur tante pose :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Strålende.... Da rekker jeg å poppe litt popcorn, fylle i litt pepsi max og finne fram litt lubricant :lol :lol God tur tante pose :redface
Spesielt... :roll
Skal du polere raketten mens du følger meg på trackingen? :-)å

Alternativt så kan du spise ostepop. Da merker ikke evt. Intrengere det på lukta vertfall :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Makan til lovløshet!

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Makan til lovløshet!

Bilde
89 km/t er da ikke fort Ugla :)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1008
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av jongsanim »

Denne appen var spennende! :) Stjeler den til langturer

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:
Bjerknez har du vært på langtur? Jeg var ikke klar over det :P
Litt usikker på hva du mener her, men har vert på ett par tre langturer i år ja. Eller vertfall to da på til sammen 250 mil. Ellers så blir det jo jobbkjøring hver dag samt en del andre mindre turer. Var jo i Sverige i helgen som var, men ble vel ikke mer enn rundt 35-40 mil på denne turen for min del.

Kilometerene renner fort på gitt :-)å
250 mil er jo en god langtur :) 40-50 mil synes jeg ikke er en langtur. Langtur går over flere dager i mitt hode :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

For det første må jeg takke alle min ivrige følgere på LocaToWeb :lol :lol
Strålende aktivitet må jeg si :lol

Da er nye dekk påmontert og snart må jeg vel se og få bort de pysestripene igjen for nå er dem svææære! :eh

Bilde

Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Tror nokk det er smart og ikke gi flatt jern i hver sving med flett ny gummi har jo det speilglatte belegget

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

freddy123 skrev:Tror nokk det er smart og ikke gi flatt jern i hver sving med flett ny gummi har jo det speilglatte belegget
Not this shit again :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av xyvind »

Det er bare noe dekkselgere sier for å lure oss! (Forvirringen er komplett)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

mortenolb skrev:
freddy123 skrev:Tror nokk det er smart og ikke gi flatt jern i hver sving med flett ny gummi har jo det speilglatte belegget
Not this shit again :lol
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4[/video]

Nei kjør på.
Full gass.
:prf

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Har minst like mye med kalde dekk å gjøre. De fleste store produsentene har sagt at det ikke er noe "mold release" brukt som liksom er det som er glatt. Av personlig erfaring er verken angel gt eller pr4 glatte som nye. Jeg klarer også å få bakhjulet til å slippe ved å gi gass med kalde dekk.

Svar