Hva som er best for deg, er ikke nødvendigvis best for meg. Alle velger sykkel etter sine egne preferanser. Jeg valgte R6-en fordi jeg liker sittestillingen, utseende, aggresiv kjøring og banekjøring. Hadde jeg tatt med meg sykkelen på en Europatur? Neppe, men jeg kunne det. Er ikke så veldig stor fan av langturer, men hvem vet kanskje en dag kjøper jeg meg GS jeg ogsåBjerknez skrev: Det er en dyr hobby, det er det ingen tvil om.![]()
Når man kjører såpass mye som jeg gjør, så blir en r sykkel ikke riktig for meg. Man kommer som sagt ikke raskere hjennom svingene med en raskere sykkel så sant man ikke klarer å håndtere kreftene. Jeg har heller ikke lyst til å avslutte mine dager på vår moder jord riktig ennå.
Vi har nok muligens to forskjellige oppfatninger av hva som er riktig sykkel. Vi er forskjellige alle sammen, og takk gud for det![]()
Jeg er ikke så veldig opptatt av verditapet. Det blir jo stort uansett når man brenner av aåpss mange km. I året samt kjøper nytt. Men det er en luksus jeg velger å betale for.
Det jeg IKKE akter å gjøre er å kjøpe noe som er dyrt bare for at det er "kult". Skal være litt funksjon også![]()
Dessuten så skal man ikke kimse av en slik Tracer. Den drar faktisk ganske bra og i følge youtube videoer så holder den fint følge med både R6 og kawasaki z1000 i dragrace. Hva som skjer over 150km/t er meg revnende likegyldig for det er ikke i slike hastigheter jeg synes det er artig å kjøre sykkel

Dette med å ikke kjøpe noe kult, har nok kommet med alderen Bjerknez

Det finnes flere eksempler på folk som har kjørt verden rundt med R sykler, så det meste kan brukes til det man ønsker. Har lest litt på advrider forumet og AntiHero kjøpte seg en ny Panigale 1199 og kjørte først amerika på tvers, før han tok en europatur tror jeg det var.
På sist banedag lå jeg bak en GS som kjørte i ganske godt tempo, så det er ingen begrensinger. Men det er jo selvfølgelig det man føler er best for seg selv. Kjøper jo ikke R6 hvis man skal bare kjøre langturer f.eks
Traceren er sikkert flott den! Jeg liker ikke utseende på den, men alle har sin egen mening. Nå er ikke GS akkurat pen heller