Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Jeg hadde ett par Dunlop dekk på cruiseren som var svinglatte rett etter pålegg hos Pitlane. Jeg kjørte ut fra gårdsplassen hans som består av ca. 30 meter med grusvei før jeg svingte ut på asfalten. Når jeg ga på litt (for å provosere frem et kontrollert hjulspinn) så kom ræva med EN gang og den kom såpass fort at det plutselig ble litt ukontrollert allikevel. Så jeg kjenner meg litt igjen når jeg ser han på videoen over.
Derfor så er jeg veldig forsiktig med nye dekk. Er nok fra den hendelsen jeg fikk litt støkk når det kommer til nye dekk. Det skal sies at jeg ikke har opplevd slikt siden på andre dekk, men tar det uansett pent noen mil før jeg våger meg på heftige nedlegg.
Så min konklusjon blir:
IKKE "kjør på" fra første stund. Tror det er dumt å gamble med slikt. For å være på den sikre siden så ta det pent i begynnelsen. Så travelt har man ikke...
Derfor så er jeg veldig forsiktig med nye dekk. Er nok fra den hendelsen jeg fikk litt støkk når det kommer til nye dekk. Det skal sies at jeg ikke har opplevd slikt siden på andre dekk, men tar det uansett pent noen mil før jeg våger meg på heftige nedlegg.
Så min konklusjon blir:
IKKE "kjør på" fra første stund. Tror det er dumt å gamble med slikt. For å være på den sikre siden så ta det pent i begynnelsen. Så travelt har man ikke...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Bjerknez skrev:For det første må jeg takke alle min ivrige følgere på LocaToWeb![]()
![]()
Strålende aktivitet må jeg si![]()
Da er nye dekk påmontert og snart må jeg vel se og få bort de pysestripene igjen for nå er dem svææære!![]()
Fyf for noen stygge dekk! :)
(ja, vi er der igjen!)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Haha
Heldigvis så tenker jeg ikke så mye på det. Egenskapene er viktigere for meg enn utseendet.

Heldigvis så tenker jeg ikke så mye på det. Egenskapene er viktigere for meg enn utseendet.

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Du burde prøve angel GT en gang Ove....
Note4

Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det kan nok hende jeg gjør det LordyLordShaft skrev:Du burde prøve angel GT en gang Ove....![]()
Note4

Men så langt har ikke PR4 skuffet meg og jeg liker at det i utgangspunktet skal tåle 10.000km. ++. Selv om ikke mitt forrige par gjorde dette. Hvis jeg ikke får mer enn 6-7000km. ut av de PR4 jeg har nå så blir det å prøve Angel GT neste gang tror jeg

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Har du også begynt med løse håndledd nå, LilleLord??LordShaft skrev:Du burde prøve angel GT en gang Ove....![]()
Note4
Jeg visste at det var noen av småttingene her inne som hang seg opp i slikt, men DU??
hmmmm hmmmm, tror jeg vet hvem som skal bo i annekset på turen...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Du kan forvente akkurat det samme av angel GT, men du får en litt sportsligere profil i dekket
Note4

Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Sportsligere profil vil si at dekket er "rundere"...? eller?LordShaft skrev:Du kan forvente akkurat det samme av angel GT, men du får en litt sportsligere profil i dekket![]()
Note4
Teach me Lordy...teache me!

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Nå har du hatt noe kraftig i pepermynte te'en din hører jeg. Hvordan klarte du å tolke løse håndledd av at han må prøve angel gt din tøysemikkel :-)åOlav K skrev:
Har du også begynt med løse håndledd nå, LilleLord??
Jeg visste at det var noen av småttingene her inne som hang seg opp i slikt, men DU??
hmmmm hmmmm, tror jeg vet hvem som skal bo i annekset på turen...
At folk kommenterer hvilke dekk som er "tøffest" elle ser best ut, tar jeg sterk avstand fra. Det driter jeg 200/0 i... Det som er viktigst for meg er grepet og kjøreegenskapene


Den egenskapen som skiller mest på pilot road 4 og angel gt er retningsstabiliteten. Når du ligger i sving er det faen meg som å følge et skinnespor.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Nå har jeg sagt til deg 94 ganger at angel gt vil ha noe lignende egenskaper i sving som de første sportsdekka dine, Ove
Altså mye bedre respons og feel, samt at de er veldig retningsstabile kontra pr4. Så fort lordylord her nevner det, DA hører du!

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Ord som Respekt, troverdighet, betydningsfull, overlegen osv kommer plutselig opp i hodet mitt nåmortenolb skrev:Så fort lordylord her nevner det, DA hører du!




- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Men jeg mener også at du har nevnt at PR4 er bedre ved tidligere kommentarer her i forumet og at det var derfor du ville prøve disse. Derfor så ble Lordy litt mer troverdig denne gangen. No fencemortenolb skrev:Nå har jeg sagt til deg 94 ganger at angel gt vil ha noe lignende egenskaper i sving som de første sportsdekka dine, OveAltså mye bedre respons og feel, samt at de er veldig retningsstabile kontra pr4. Så fort lordylord her nevner det, DA hører du!

Jeg er ikke så bekymret over grepet for jeg har mer enn nok grep med dem jeg har og jeg kommer ikke til å kjøre nevneverdig hardere i svingene enn det jeg gjør. Da står man igjen med hvor fort dekket slites og der er vel fortsatt PR4 hakket bedre?
Men vi får se hva jeg finner på ved neste bytte. Utseendet spiller vertfall liten trille for meg

Men når det er sagt så bør man kanskje ikke høre så alt for mye på noen som ruller mer enn 8.000 i året

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Sorry, men det har jeg vel aldri sagt
jeg har muligens sagt før jeg prøvde de at de kunne være bedre på kjørelengde. Noe det viser seg at de ikke nødvendigvis er. Mine har rulla rett over 10000 nå, og holder vel ikke så lenge til. De har dog blitt behandlet litt penere enn angel gt-setta jeg har hatt. Fikk 11000 ut av det første paret.
Har aldri sagt noe annet enn at angel gt føles bedre

Har aldri sagt noe annet enn at angel gt føles bedre

- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tror ikke det er for at Lord vet men det at han virker som om han gjør detmortenolb skrev:Sorry, men det har jeg vel aldri sagtjeg har muligens sagt før jeg prøvde de at de kunne være bedre på kjørelengde. Noe det viser seg at de ikke nødvendigvis er. Mine har rulla rett over 10000 nå, og holder vel ikke så lenge til. De har dog blitt behandlet litt penere enn angel gt-setta jeg har hatt. Fikk 11000 ut av det første paret.
Har aldri sagt noe annet enn at angel gt føles bedre

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Helt riktig, det var det med kjørelengde på dekkene du nevnte var bedre og siden du også bytta fra Angel GT til PR4 i utgangspunktet og ikke skriver noe om hvor rettningsstabile de er før leeeeenge etterpå så anntok jeg forskjellen som svært liten. Lordy derimot monterte på Angel GT og kom ganske sporenstreks med himmelfallne skussmål om dekket og da var det Lordy som trakk det langste strådet denne gangen mortenolbmortenolb skrev:Sorry, men det har jeg vel aldri sagtjeg har muligens sagt før jeg prøvde de at de kunne være bedre på kjørelengde. Noe det viser seg at de ikke nødvendigvis er. Mine har rulla rett over 10000 nå, og holder vel ikke så lenge til. De har dog blitt behandlet litt penere enn angel gt-setta jeg har hatt. Fikk 11000 ut av det første paret.
Har aldri sagt noe annet enn at angel gt føles bedre

Dessuten så har han jo kjøpt seg FujiFilm X-T1 og da skjønner jo at man ikke driver med tull og fanteri

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hvis man ikke kan komme med korrigering på eget utsagn etter personlig erfaring uten å miste troverdigheten så gir jeg faktisk opp livet i sin helhet 

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Spørsmålet er jo om Lordy faktisk har prøvd PR4.
Jeg har ikke prøvd Angel GT, men har hatt forgjengeren Angel ST. Da jeg gikk over til PR3 synes jeg det var raskere styrerespons på PR3. Man måtte jobbe litt mer med Angel ST i begynnelsen av nedlegget, men når man først hadde lagt ned sykkelen gikk den som på skinner.
Jeg har siden det sverget til Pilot Road dekkene. Spørst om det blir det samme på nye sykkelen da, eller om jeg heller skal prøve noe ala Metzeler Tourance Next.
Jeg har ikke prøvd Angel GT, men har hatt forgjengeren Angel ST. Da jeg gikk over til PR3 synes jeg det var raskere styrerespons på PR3. Man måtte jobbe litt mer med Angel ST i begynnelsen av nedlegget, men når man først hadde lagt ned sykkelen gikk den som på skinner.
Jeg har siden det sverget til Pilot Road dekkene. Spørst om det blir det samme på nye sykkelen da, eller om jeg heller skal prøve noe ala Metzeler Tourance Next.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det er ALLTID det første du sier som teller mest mortenolbmortenolb skrev:Hvis man ikke kan komme med korrigering på eget utsagn etter personlig erfaring uten å miste troverdigheten så gir jeg faktisk opp livet i sin helhet

Faen... da må jeg kanskje kjøpe meg cruiser igjen da...

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Fare for det, ja! Alle du ser på mer fremoverlent sittestilling driver jo å strekker på kroppen etter bare noen få mil, og det vil du ikke ha noe av! 

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Ikke jegmortenolb skrev:Fare for det, ja! Alle du ser på mer fremoverlent sittestilling driver jo å strekker på kroppen etter bare noen få mil, og det vil du ikke ha noe av!

Men føler liksom jeg er mer "på tur" når jeg sitter litt mer oppreist. Vanskelig å forklare men det er sikkert noen her som skjønner hva jeg mener... ?

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Altså, jeg tror jeg kan skjønne hva du mener, selv om det for meg er ganske uvesentlig 

- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Skulle jeg kjøpt ny sykkel nå, så hadde det blitt S1000XR.
Litt mer oppreist, og like bøllete som S1000R
Litt mer oppreist, og like bøllete som S1000R

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Også ser den helt forj*vlig utTommas skrev:Skulle jeg kjøpt ny sykkel nå, så hadde det blitt S1000XR.
Litt mer oppreist, og like bøllete som S1000R

Hold deg til det smykket du har!
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Synes den er litt tøff jeg 



Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det får du lov å synes
Er nok en fantastisk maskin uansett!

Er nok en fantastisk maskin uansett!