Dansekris - Ny sykkel
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Min F800 er ikke så gal på gassrespons, ikke nøkkete men litt følsom ved slakt kjede, her må det mapping tll for å få den perfekt.
Ikke noen problemer med vibrasjoner før jeg passerer 150 kmt, da blir det en velfig fin, høyfrekvent vibrasjon i fothvilere osv.
Turbulen er helt for jævlig, spesielt med mitt litt større Touratech kåpe/glass.
https://shop.touratech.no/motorsykkelti ... products/1
Blinklysene er helt på trynet og skjønner at de har gått vekk fra dette idiotiske systemet.
Sete er direkte ubehagelig etter noen timer, og skal byttes snart.
Litt lite effekt og det må gjerne gires en del for å få utnyttet effekten effektivt.
Bedritne lys, vurderer LED lykter.
Ikke noen problemer med vibrasjoner før jeg passerer 150 kmt, da blir det en velfig fin, høyfrekvent vibrasjon i fothvilere osv.
Turbulen er helt for jævlig, spesielt med mitt litt større Touratech kåpe/glass.
https://shop.touratech.no/motorsykkelti ... products/1
Blinklysene er helt på trynet og skjønner at de har gått vekk fra dette idiotiske systemet.
Sete er direkte ubehagelig etter noen timer, og skal byttes snart.
Litt lite effekt og det må gjerne gires en del for å få utnyttet effekten effektivt.
Bedritne lys, vurderer LED lykter.
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Riktig kjedeslakk hjelper godt på responsen, men er dessverre en del sykler som ikke blir helt bra uten modifikasjoner som mapping.
Dette med turbulens er også ganske individuelt. Jeg kjørte med en høy skjerm på GSen min når jeg kjøpt den, ingen turbulens i hele tatt. Hadde også en liten ekstra skjerm jeg kunne montere men da var det så ufattelig turbulens at jeg måtte stoppe etter maks 5 minutter og rive den av.
Kjørte lenge med den høye skjermen til jeg byttet hjelm, etter det har jeg ikke klart å kjøre med den bittelille original skjermen en gang. Prøvd å kjøpe en "adventure" hjelm (i forhold til racing hjelmen jeg først kjøpte) men hjalp ikke det heller.
Eneste som hjelper her er nok en del eksperimentering.
Dette med turbulens er også ganske individuelt. Jeg kjørte med en høy skjerm på GSen min når jeg kjøpt den, ingen turbulens i hele tatt. Hadde også en liten ekstra skjerm jeg kunne montere men da var det så ufattelig turbulens at jeg måtte stoppe etter maks 5 minutter og rive den av.
Kjørte lenge med den høye skjermen til jeg byttet hjelm, etter det har jeg ikke klart å kjøre med den bittelille original skjermen en gang. Prøvd å kjøpe en "adventure" hjelm (i forhold til racing hjelmen jeg først kjøpte) men hjalp ikke det heller.
Eneste som hjelper her er nok en del eksperimentering.
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Den lille MRA-skjermen som opprinnelig satt på Hondaen gjorde faktisk jobben sin! Det var ikke så gærnt i dag, bedre øreplugger og litt justering så er vi på et nivå jeg kan leve med.
Kjørte til Sverige i dag for å hente den nye potta mi og kjøpe litt harry-varer i samme slengen. Fikk plass til overraskende mye snadder i bagasjen, inkl to brett øl/brus og to fulle handleposer med dagligvarer. Nå brommer bimmern godt, nesten for godt! Denne låter vulgært
La merke til at motoren ble ganske mye varmere enn før jeg bytta, men det er vel normalt?
Kjørte til Sverige i dag for å hente den nye potta mi og kjøpe litt harry-varer i samme slengen. Fikk plass til overraskende mye snadder i bagasjen, inkl to brett øl/brus og to fulle handleposer med dagligvarer. Nå brommer bimmern godt, nesten for godt! Denne låter vulgært

La merke til at motoren ble ganske mye varmere enn før jeg bytta, men det er vel normalt?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Ser bra ut! Men hmm to brett øl, er det lov da? 

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Et brett Pmax og nesten et brett øl. Hadde jeg hatt bil hadde det blitt 2-3 brett med øl.
Liker å leve farlig

- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Ingen som forventer kvota en gang på MC, så det er bare å fylle på 

Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Og derrrrr ble Hondaen solgt! Pheww
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Hvor tok den veien?
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Det ble den første sykkelen til en hyggelig kar fra Raufoss :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Trigoman her på MCsiden?

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Jeg blir så stressa av tollere bare med kvoten at jeg ikke gidder risikere å ta med meg for mye i tillegg

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Å ta med seg et brett for mye er uproblematisk. Særlig om du har Halden eller sarpsborgskilt på bilen.
Ble stoppa en gang med gammelBenzen jeg hadde. Da var vi fem i bilen og bagasjerommet stacket opp med ølbrett, og kasser fra systemet, altfor mye tobakk.. Vi skulle ha fest sa vi. Da fikk vi kjøre videre.
Ble stoppa en gang med gammelBenzen jeg hadde. Da var vi fem i bilen og bagasjerommet stacket opp med ølbrett, og kasser fra systemet, altfor mye tobakk.. Vi skulle ha fest sa vi. Da fikk vi kjøre videre.
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Trenger å få tatt storservice på BMWen ganske fort. Den mangler siste storservice. I tillegg merker jeg at gafflene ikke er som de skal. De oppleves hakkete og ujevne. Dessuten knekker/knepper det i styret, så styrelageret må enten smøres opp og strammes eller i verste fall byttes.
Det blir en kostbar affære. MC Oslo opplyste meg i dag om at de har minimun to måneders ventetid nå, så det blir HS MC-senter på Ås igjen.
De hadde tid ganske fort. Det blir da en 40k-service, full overhaling av gaffel og evt bytte av styrelager.
+ Nye dekk så fort PostNord OMSIDER klarer å levere til Pitlane. Bestilte 11. april..........
Det blir en kostbar affære. MC Oslo opplyste meg i dag om at de har minimun to måneders ventetid nå, så det blir HS MC-senter på Ås igjen.
De hadde tid ganske fort. Det blir da en 40k-service, full overhaling av gaffel og evt bytte av styrelager.
+ Nye dekk så fort PostNord OMSIDER klarer å levere til Pitlane. Bestilte 11. april..........
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Skulle du få penger til overs etter verkstedbesøket så gi beskjed så sender jeg deg kontonummeret mitt 

Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Kan ikke tenke meg at jeg får en eneste krone til overs!Bjerknez skrev: 04 mai 2018, 14:12 Skulle du få penger til overs etter verkstedbesøket så gi beskjed så sender jeg deg kontonummeret mitt![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Det tror ikke jeg heller. Høres dyrt ut... (?)
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Tipper 8-9 løk 

- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Er det hovedservicen på min koster det, så ikke klag 

Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Klager ikke, men det er jo litt bittert å rive i såpass mye penger til service/utbedringer til en ny (for meg) sykkel.
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Ja, jeg ser den...så absolutt :)Dansekris skrev: 04 mai 2018, 15:07 Klager ikke, men det er jo litt bittert å rive i såpass mye penger til service/utbedringer til en ny (for meg) sykkel.
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Leverte GSen inn på service + dekkomlegg hos HS MC senter på Ås tidligere i dag.
Til min store glede hadde de Kawasaki på besøk med mange sykler for prøvekjøring, så jeg slo til! 25 grader i skyggen og ingen kø for å prøve
Kawasaki 900RS Denne var overraskende sprek, veldig lett og leken. Ikke helt fan av utseende, men morsom sykkel. Girkassa og kraftoverføringen var noe "klunky".
Kawasaki Z1000 SX: Denne derimot var en drøm å kjøre. Fader så sjukt det var å endelig få kjenne på hva 1000cc har å by på. Girkassa var myk som smør og bremsene fenomenale. Virkelig one finger pull!
Potensielt en ny drømmesykkel dette her. Null turbulens og bare masse deilig luft. Den er ganske tung, men vekta sitter såpass lavt at man ikke merker det. Svingvillig og kjapp.
Blir ikke like gøy å hente traktoren igjen i ettermiddag etter dette!
Til min store glede hadde de Kawasaki på besøk med mange sykler for prøvekjøring, så jeg slo til! 25 grader i skyggen og ingen kø for å prøve

Kawasaki 900RS Denne var overraskende sprek, veldig lett og leken. Ikke helt fan av utseende, men morsom sykkel. Girkassa og kraftoverføringen var noe "klunky".
Kawasaki Z1000 SX: Denne derimot var en drøm å kjøre. Fader så sjukt det var å endelig få kjenne på hva 1000cc har å by på. Girkassa var myk som smør og bremsene fenomenale. Virkelig one finger pull!
Potensielt en ny drømmesykkel dette her. Null turbulens og bare masse deilig luft. Den er ganske tung, men vekta sitter såpass lavt at man ikke merker det. Svingvillig og kjapp.
Blir ikke like gøy å hente traktoren igjen i ettermiddag etter dette!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
En 1000ccm rekkefirer i den klassen får vel det meste annet til å kjennes ut som moped tror jeg. Nå er jo ikke en GS bygget for å prestere på bane heller da. Utenfor løypene derimot er nok GS i sitt ess, for dem som liker å kjøre der :)
Alt til sitt bruk
Alt til sitt bruk

Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Jeg vet du liker å si det, men det er jo selvsagt ikke sant. Gamle Hondaen på høyt turtall i 2. gir dro også skinnet av pølsa og GSen drar som en okse på lavt turtall.Bjerknez skrev: 14 mai 2018, 15:47 En 1000ccm rekkefirer i den klassen får vel det meste annet til å kjennes ut som moped tror jeg.
Sykkelen var ikke klar da jeg kom og Kawasaki hadde fortsatt stand med prøvekjøring av div modeller. Jeg ble overtalt til å prøve denne:
Måtte filme litt!
Det er den sjukeste halvtimen jeg har opplevd. FY FADER for et beist. 200 kompressormata hester mellom beina ble nesten for voldsomt.
Quickshift og autoblipper. Sjeldent vært så redd og glad samtidig.
GSen fikk nye sko og full service med gaffeloverhaling og ventiljustering. Kjørte en ny sykkel hjem i finværet!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Dansekris den 14 mai 2018, 20:14, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Var nå litt overdrevet da. Regnet med du tok han :)
Men en 1000 kubikker i den klassen er jo helt noe annet enn en GS 800. Men nå velger man vel heller ikke en GS800 for å kjøre på bane eller leke seg i høye hastigheter. Den har jo et helt annet bruksområde :)
Men en 1000 kubikker i den klassen er jo helt noe annet enn en GS 800. Men nå velger man vel heller ikke en GS800 for å kjøre på bane eller leke seg i høye hastigheter. Den har jo et helt annet bruksområde :)
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Hadde vært gromt å prøve Kawasaki Ninja H2 SX, beskriv gjerne det nærmere 
