I dag er jeg litt sutrete, hehe.
Overgangen til GSen har ikke gått så knirkefritt som jeg hadde håpet og det tar vekk mye av gleden ved å ha ny motorsykkel. Tenkte det var greit å lufte dette. Det er sjeldent man snakker om de potensielt negative sidene av å bytte motorsykkel!
Gassresponsen er en helt annen. På lavt turtall i 2. og 3. gir er den helt jævlig! Jeg har ikke vært borti makan til rykk og napp (selv med Boosterplug). Dette i kombinasjon med blinklys-oppsettet gjør at særlig rundkjøringer er stress. Kjedet er slakt, kanskje det vil hjelpe litt med korrekt slakk?
Tanken er bitteliten, kun 16L! Kjørecomputeren klarer ikke å beregne hvor mange km jeg har igjen og bensinmåleren er ikke til å stole på. Dette er visst svært vanlig for F800 GS-eiere. Jeg må kjøre på triptelleren.
Turbulensen og vindstøyen er drepen! Jeg sliter i utgangspunktet mye med tinnitus, så hvis jeg ikke klarer å bli kvitt det verste må jeg vurdere å selge.
Moteren er ganske daff. Pluss for bra trøkk på lavt turtall. Det blir lite giring når man først kommer seg over 60-70km/t. For meg som er vant til at det SCHMELLER på 7-8k rpm er det ganske kjedelig når det motsatte skjer her og den bare flater ut.
I marsfart på motorveien med 4-5000 rpm vibrerer det såpass mye at jeg blir nummen i beina.
Selv med mine 184cm står jeg på tærne i lyskryss. Den er såpass tung og høy at jeg ikke enda føler at det er jeg som bestemmer, men det kommer seg vel.
Dette er mine tanker på en dårlig dag! Forhåptenligvis klarer jeg å snu hodet og igjen få glede av å kjøre rundt på et nytt glis. Nye dekk og slipon hjelper nok!

Ikke rart det tar litt tid å venne seg til den doningen der!