Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, i mitt tillfelle så er det jo fullt lovlig da, siden det er snakk om moped og den har hun jo lov til å kjøre :thumleft
Men er jo greit at jeg henger med da dette er heeeelt nytt :lol

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

husk helhjelm og fullt kjøreutstyr :knegg
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:husk helhjelm og fullt kjøreutstyr :knegg
Det gikk i maks 40km/t på så og si utrafikkert vei så det holdt med hjelm for hennes del denne gangen. Kjørte bak ho hele veien (nesten) så jeg glei ut med olabukse selv, men hadde på meg kjørejakke, hansker og så klart hjelm. Gikk så fint atte :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg og Cutless tok oss en liten kjøæretur i dag for å svi litt gummi på de lokale veiene. Vi filmet også deler av seansen, men filmen blir nok ikke klar før om noen dager.

Ikke så veldig mye pysestripe igjen nå. Er greit fornøyd med det ettersom jeg kun kjører på vanlige veier. Jeg skal nok klare og få bort resten også på vanlig vei. Er det et mål? Nei, er det gøy? Ja :prop:

Bilde

Så ett par bilder hentet fra GoPro videoen :thumleft

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår :knegg
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår :knegg
Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje? :lol

Jeg "skrapet" nedi for noen dager siden med det gamle dekket jeg også, men det var bare støvelen min som gikk nedi. Tipper ikke fothvileren var veldig langt unna :-)å

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Nytt medlem til låns i familien!
Nå kan kjærringa få "øvekjørt" litt. Den første kjøreturen i sammen på to hjul starter i dag. Blir ikke lange turen, men jeg gleder meg...faktisk... :lol

Bilde
Et skikkelig klenodium :thumleft Disse var det mange av da jeg vokste opp.Tempo Corvette, Safir og så den råtøffe Tempo Panter. Sjeldne nå til dags, men det finnes enda noen i god stand. Blokkeringsfrie bremser var det på dem ja, tromler foran og bak i trøsykkelstørrelse :thumleft
Han "Fritjof" i Enebakk har vel en Corvette med effektanlegg :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, jada, fin moped dette, men føler meg ikke veldig trygg på denne. Spinkle saker :-)å
Men artig å kjøre da vertfall :thumleft

Nå er den derimot levert tilbake igjen da madammen syntes den var litt vanskelig å gire med. Alt fungerer jo ikke like sømløst på slike gamle mopeder og det krever litt tilvenning og teknikk til tider. Nå blir det nok i steden kjøp av egen moped tror jeg. Men fy f*** så jævlig dyre de mopedene er! Man må jo punge ut med 7-8.000,- for en hel og pen moppe. Helt hårreisende spør du meg...

Problemet er at hun bør ha en moped med manuell giring og det finnes jo ikke akkurat veldig mange på finn av dem til en hyggelig pris som er lovlige å kjøre med. Man har jo den Yamaha TZR50 (eller hva den heter) men den vil hun ikke ha, noe jeg forsåvidt skjønner godt. Å kjøre rundt i en 50cc som ligner på en liten R-sykkel blir bare for dumt. Dem koster jo søren døtte meg rundt 25-lapper nye også. :lol

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Du må finne en gammal mt-5 da, første moppa jeg kjøpte og farta rundt i gata når jeg var rundt 15 :D

Twin-potter og greier på denna fra Arrow, var saker serru :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Du må finne en gammal mt-5 da, første moppa jeg kjøpte og farta rundt i gata når jeg var rundt 15 :D

Twin-potter og greier på denna fra Arrow, var saker serru :lol
En slik MT-5 er så absolutt av interesse, men dem er jo svindyre, hvis man skal ha noen i god stand... :-)å

Hadde selv en MB-5 jeg kjøpte brukt for 2.000-spenn. Den gikk som en klokke (mer eller mindre) i de to årene jeg hadde den og den gjorde 65-70km/t. Den ble ganske hardt kjørt også og den ble aldri vasket eller holdt vedlike de to årene jeg hadde den. Dekkene sjekket jeg aldri :lol

EDIT:
Fine blinklys forresten :lol :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Hehe, jada, fin moped dette, men føler meg ikke veldig trygg på denne. Spinkle saker :-)å
Men artig å kjøre da vertfall :thumleft

Nå er den derimot levert tilbake igjen da madammen syntes den var litt vanskelig å gire med. Alt fungerer jo ikke like sømløst på slike gamle mopeder og det krever litt tilvenning og teknikk til tider. Nå blir det nok i steden kjøp av egen moped tror jeg. Men fy f*** så jævlig dyre de mopedene er! Man må jo punge ut med 7-8.000,- for en hel og pen moppe. Helt hårreisende spør du meg...

Problemet er at hun bør ha en moped med manuell giring og det finnes jo ikke akkurat veldig mange på finn av dem til en hyggelig pris som er lovlige å kjøre med. Man har jo den Yamaha TZR50 (eller hva den heter) men den vil hun ikke ha, noe jeg forsåvidt skjønner godt. Å kjøre rundt i en 50cc som ligner på en liten R-sykkel blir bare for dumt. Dem koster jo søren døtte meg rundt 25-lapper nye også. :lol
Ny TZR50 koster 30 lapper den, helt ny.
Men hvorfor skal hun ha girmoped? Er det et ledd i en langtidsplan om tungsykkel etter hvert?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Hehe, jada, fin moped dette, men føler meg ikke veldig trygg på denne. Spinkle saker :-)å
Men artig å kjøre da vertfall :thumleft

Nå er den derimot levert tilbake igjen da madammen syntes den var litt vanskelig å gire med. Alt fungerer jo ikke like sømløst på slike gamle mopeder og det krever litt tilvenning og teknikk til tider. Nå blir det nok i steden kjøp av egen moped tror jeg. Men fy f*** så jævlig dyre de mopedene er! Man må jo punge ut med 7-8.000,- for en hel og pen moppe. Helt hårreisende spør du meg...

Problemet er at hun bør ha en moped med manuell giring og det finnes jo ikke akkurat veldig mange på finn av dem til en hyggelig pris som er lovlige å kjøre med. Man har jo den Yamaha TZR50 (eller hva den heter) men den vil hun ikke ha, noe jeg forsåvidt skjønner godt. Å kjøre rundt i en 50cc som ligner på en liten R-sykkel blir bare for dumt. Dem koster jo søren døtte meg rundt 25-lapper nye også. :lol
Ny TZR50 koster 30 lapper den, helt ny.
Men hvorfor skal hun ha girmoped? Er det et ledd i en langtidsplan om tungsykkel etter hvert?
30-lapper??
Å fy f***! Hvordan er det mulig sier jeg bare. :lol

Hehe, ja, ho har planer om å ta lappen på tung sykkel faktisk, men foreløpig er det bare planer. Men poenget er at hun skal lære seg det med giring samt ferdes i trafikken lovlig på to hjul på egenhånd. Da blir det enklest å starte med en moppe. Kunne jeg øvekjørt med ho så kunne hun jo bare kjøpt seg en sykkel med en gang, men det utgår. Vi får se ann litt. kan hende det bare var et innfall som går over... :-k

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår :knegg
Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje? :lol

Jeg "skrapet" nedi for noen dager siden med det gamle dekket jeg også, men det var bare støvelen min som gikk nedi. Tipper ikke fothvileren var veldig langt unna :-)å
Nå må du ikke gjøre narr av den flotte kinafothvileren min da :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår :knegg
Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje? :lol

Jeg "skrapet" nedi for noen dager siden med det gamle dekket jeg også, men det var bare støvelen min som gikk nedi. Tipper ikke fothvileren var veldig langt unna :-)å
Nå må du ikke gjøre narr av den flotte kinafothvileren min da :knegg
I rest my case :lol :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Jeg kan øvekjøre med hu om to år :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg kan øvekjøre med hu om to år :lol
Da tror jeg evt. heller at hun venter i fire og øvekjører med meg :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da er det siste arbeidsuke før sommerferien og snart er det vel på tide at jeg setter meg ned og planlegger årets sommertur sammens med Cutless som muligens blir med :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)
Vi får se om det blir til neste år. Men da skal jeg evt kjøre hele veien ned. Båt og tog gidder jeg ikke :thumleft

God tur videre freddy123. Husk flere bilder :vs

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

freddy123 skrev:Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)

Har de ikke pensjonert AutoDB/Motorail togene enda? Jeg hørte rykter om at 2014 var siste året de kom til å drive det.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Sitter og kikker litt på følgende sykler:

- KTM 1290 SuperDuke R
- Kawasaki S1000SX
- BMW S1000R
- Ducati Monster 1200S

........................................................................... :-)å :-)å :-)å

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JRO »

Bjerknez skrev:Sitter og kikker litt på følgende sykler:

- KTM 1290 SuperDuke R
- Kawasaki S1000SX
- BMW S1000R
- Ducati Monster 1200S

........................................................................... :-)å :-)å :-)å
Har du tenkt å ta steget opp i den gromme klassen nå :-) Hvis du gjør det vil du aldri tilbake til under 1k sykler. Lykke til. :thumleft
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Motorkarakteristikk er langt viktigere for meg enn. Antall kubikk og hester på papiret så det krever nok noen prøvekjøringer først.

S1000R stiller sterkt, men jeg hater lydfrekvensen på den...
blir evt. Mest for å prøve noe nytt, men må inrømme at Street Triple står mitt hjerte nærmest...

Noe må jeg jo ha å henge fingrene i når PMS sesongen nærmer seg :lol

Men kubikk i seg selv er ikke noe jeg ser så hardt på...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av AJ »

Kjører man alene (uten passasjer...) betyr ikke kubikk så mye. Med fullt oppakket bagasjeutstyr for to på lengre turer, bør man nok opp i 1000 kubikksklassen. Ikke minst med tanke på ndettopp lastekapasirtet og demperkomponenter. TDM 900, som vi brukte som langtursykkel funket den også, men demperoppsettet og dimensjoneringen sto ikke helt i stil under alle forhold.

Som kjent ble jeg svært fascinert av Moto Guzzi V7 II tidlig i denne sesongen da jeg testkjørte denne for avisen.
Og jeg står fortsatt på at jeg antakelig hadde kjøpt en slik om jeg skulle hatt sykkel kun til meg selv.
En fantastisk flott motorsykkel med massevis av kjøreglede.
Og en blikkmagnet og kontaktskaper uten like langs veien :-) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Store beist er oppskrytt så lenge en kjører alene på sykkelen :)
Syns det er helt greit å ha en sub-200kg sykkel, jeg.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar