Men er jo greit at jeg henger med da dette er heeeelt nytt

Det gikk i maks 40km/t på så og si utrafikkert vei så det holdt med hjelm for hennes del denne gangen. Kjørte bak ho hele veien (nesten) så jeg glei ut med olabukse selv, men hadde på meg kjørejakke, hansker og så klart hjelm. Gikk så fint atteZadnez skrev:husk helhjelm og fullt kjøreutstyr
Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje?Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår
Et skikkelig klenodiumBjerknez skrev:Nytt medlem til låns i familien!
Nå kan kjærringa få "øvekjørt" litt. Den første kjøreturen i sammen på to hjul starter i dag. Blir ikke lange turen, men jeg gleder meg...faktisk...![]()
En slik MT-5 er så absolutt av interesse, men dem er jo svindyre, hvis man skal ha noen i god stand... :-)åToven skrev:Du må finne en gammal mt-5 da, første moppa jeg kjøpte og farta rundt i gata når jeg var rundt 15
Twin-potter og greier på denna fra Arrow, var saker serru
Ny TZR50 koster 30 lapper den, helt ny.Bjerknez skrev:Hehe, jada, fin moped dette, men føler meg ikke veldig trygg på denne. Spinkle saker :-)å
Men artig å kjøre da vertfall![]()
Nå er den derimot levert tilbake igjen da madammen syntes den var litt vanskelig å gire med. Alt fungerer jo ikke like sømløst på slike gamle mopeder og det krever litt tilvenning og teknikk til tider. Nå blir det nok i steden kjøp av egen moped tror jeg. Men fy f*** så jævlig dyre de mopedene er! Man må jo punge ut med 7-8.000,- for en hel og pen moppe. Helt hårreisende spør du meg...
Problemet er at hun bør ha en moped med manuell giring og det finnes jo ikke akkurat veldig mange på finn av dem til en hyggelig pris som er lovlige å kjøre med. Man har jo den Yamaha TZR50 (eller hva den heter) men den vil hun ikke ha, noe jeg forsåvidt skjønner godt. Å kjøre rundt i en 50cc som ligner på en liten R-sykkel blir bare for dumt. Dem koster jo søren døtte meg rundt 25-lapper nye også.
30-lapper??kjellv skrev:Ny TZR50 koster 30 lapper den, helt ny.Bjerknez skrev:Hehe, jada, fin moped dette, men føler meg ikke veldig trygg på denne. Spinkle saker :-)å
Men artig å kjøre da vertfall![]()
Nå er den derimot levert tilbake igjen da madammen syntes den var litt vanskelig å gire med. Alt fungerer jo ikke like sømløst på slike gamle mopeder og det krever litt tilvenning og teknikk til tider. Nå blir det nok i steden kjøp av egen moped tror jeg. Men fy f*** så jævlig dyre de mopedene er! Man må jo punge ut med 7-8.000,- for en hel og pen moppe. Helt hårreisende spør du meg...
Problemet er at hun bør ha en moped med manuell giring og det finnes jo ikke akkurat veldig mange på finn av dem til en hyggelig pris som er lovlige å kjøre med. Man har jo den Yamaha TZR50 (eller hva den heter) men den vil hun ikke ha, noe jeg forsåvidt skjønner godt. Å kjøre rundt i en 50cc som ligner på en liten R-sykkel blir bare for dumt. Dem koster jo søren døtte meg rundt 25-lapper nye også.
Men hvorfor skal hun ha girmoped? Er det et ledd i en langtidsplan om tungsykkel etter hvert?
Nå må du ikke gjøre narr av den flotte kinafothvileren min daBjerknez skrev:Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje?Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår
Jeg "skrapet" nedi for noen dager siden med det gamle dekket jeg også, men det var bare støvelen min som gikk nedi. Tipper ikke fothvileren var veldig langt unna :-)å
I rest my caseKawagutten skrev:Nå må du ikke gjøre narr av den flotte kinafothvileren min daBjerknez skrev:Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje?Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår
Jeg "skrapet" nedi for noen dager siden med det gamle dekket jeg også, men det var bare støvelen min som gikk nedi. Tipper ikke fothvileren var veldig langt unna :-)å
Da tror jeg evt. heller at hun venter i fire og øvekjører med megmortenolb skrev:Jeg kan øvekjøre med hu om to år
Vi får se om det blir til neste år. Men da skal jeg evt kjøre hele veien ned. Båt og tog gidder jeg ikkefreddy123 skrev:Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)
freddy123 skrev:Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)
Har du tenkt å ta steget opp i den gromme klassen nå :-) Hvis du gjør det vil du aldri tilbake til under 1k sykler. Lykke til.Bjerknez skrev:Sitter og kikker litt på følgende sykler:
- KTM 1290 SuperDuke R
- Kawasaki S1000SX
- BMW S1000R
- Ducati Monster 1200S
........................................................................... :-)å :-)å :-)å