R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av AJ »

Høy fart i svinger, spesielt hårnåler, er ikke innafor behovsrepertoaret mitt, for å si det sånn...
Men å ha god momentkraft et stykke ned på turtallsregisteret i slike svinger, for å slippe å gire i tide og utide, er helt klart noe jeg setter pris på.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av Jompa »

http://www.bing.com/videos/search?q=you ... ORM=VRDGAR

Se på denne, etpar R-sykler her, og noen crossykler og noen motarder, kanskje en ADV, men den så ikke jeg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av simpson »

hakhap skrev:Siden RR er så overlegsne på hårnåler tenkte jeg at då må de dominere Hill Climb rave da, siden disse er opp veier med hårnåler og mye svinger eks Pikes Peak, så jeg såg på National Hill Climb Association i England og resultaten fra noen av dems race i 2015 og ikke en RR sykkel bland top 10 der.

Synes dette er rart hvis de nå er det beste av det beste for å kjøre sånn?

link så dere kan se kilde, dette er open class hvilket er hvor de kjappeste kjørere fra 250CC opp til 1300CC. Er ikke alle race det står hva for sykkel som kjørtes men de hvor det stod så var det SM på topp i stort sett hele tiden, gjerne en KTM.
Rakst søk viste at bla kawa har vunnet med RR i den tunge klassen i Pike Peaks.
Ikke værst til å være ett bakkeløp som vist nok ikke RR var brukanes :twothumbs:

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av JohnnyTh »

Hvordan er det på ISle of man TT. Er det adventure som dominerer der og siden de er best i svinger? Jeg har ikke sett så mange Adventure sykkler som er med der av en eller annen grunn...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av hakhap »

simpson skrev:
hakhap skrev:Siden RR er så overlegsne på hårnåler tenkte jeg at då må de dominere Hill Climb rave da, siden disse er opp veier med hårnåler og mye svinger eks Pikes Peak, så jeg såg på National Hill Climb Association i England og resultaten fra noen av dems race i 2015 og ikke en RR sykkel bland top 10 der.

Synes dette er rart hvis de nå er det beste av det beste for å kjøre sånn?

link så dere kan se kilde, dette er open class hvilket er hvor de kjappeste kjørere fra 250CC opp til 1300CC. Er ikke alle race det står hva for sykkel som kjørtes men de hvor det stod så var det SM på topp i stort sett hele tiden, gjerne en KTM.
Rakst søk viste at bla kawa har vunnet med RR i den tunge klassen i Pike Peaks.
Ikke værst til å være ett bakkeløp som vist nok ikke RR var brukanes :twothumbs:
Nå spørs det hvor mange hårnåler det er i Pike Peak, er usikker men det ser mer ut som litt mindre krappe svinger der mot hva andre Hill Climb har, men ja RR har vunnet på PP grunnen til å velge en annen kilde en PP er for a vise fra flere forskjellige Hill Climb. Det går alltid å finne 1 løp hvor en ser etter en spesifik ting som vinner. Og jeg sa aldri at de ikke kan vinne, bare att de ikke alltid vinner som det gavs utsagn om i tråden.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av simpson »

En Adventur er god til alt men ikke best i noe.
Med meg på en RR og Tom Sykes på Adventur hadde jeg blitt fullstendig parkert.
Med Tom SYkes på rr hadde ingen holdt følge med Adventur på asfalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:http://www.bing.com/videos/search?q=you ... ORM=VRDGAR

Se på denne, etpar R-sykler her, og noen crossykler og noen motarder, kanskje en ADV, men den så ikke jeg.
Litt OT tåler vi... ;) :
Tror Honda Civic Type R ville gjort det skarpt i et slikt race.
Testkjørte denne for avisa sammen med tidligere rallycross- og bakkeløpskjører Tom Einar Aaserud her om dagen.
Fantastisk bil som jeg tror MC-folk flest lett kan bli forelsket i.
310 HK, 400 Nm moment, 270 km/t toppfart og 0 - 100 på 5,7 sek., selv om andre enn Hondas egne folk har greid å samme distanse på 5,2...
Verdens sterkeste forhjulstrekker - en skikkelig fartsylt, festlig bil :crazy: !

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av simpson »

Jompa skrev:http://www.bing.com/videos/search?q=you ... ORM=VRDGAR

Se på denne, etpar R-sykler her, og noen crossykler og noen motarder, kanskje en ADV, men den så ikke jeg.
Så Ducati Multistrada, men den blir jo beskyldt for ikke å være adv pga dekkdimmesjon osv osv
Men den er den desidert raskeste adv uansett :D

Toven

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av Toven »

Hjelper ikke med flotte tall AJ når den aldeles ikke ser ut :P

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av Bjerknez »

Bilen er tøff nok den, men 300+ hk'er og fremhjulstrekk blir litt kjedelig. Bakhjulstrekk eller 4x4 derimot river litt bedre. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av AJ »

Toven skrev:Hjelper ikke med flotte tall AJ når den aldeles ikke ser ut :P
Det med designet er alltid noe man kan diskutere... ;) Men at bilen har eksepsjonelle kjøreegenskaper er det liten tvil om!
Kontraktunderskriving var ikke langt unna for verken meg eller testpiloten etter testkjøringen :yeyeye
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Bilen er tøff nok den, men 300+ hk'er og fremhjulstrekk blir litt kjedelig. Bakhjulstrekk eller 4x4 derimot river litt bedre. :)
Tror kanskje du skal prøve den, om du får mulighet, før du bestemmer deg for hva du skal mene... ;)
Denne bilen overrasker mer enn du antagelig vil tro :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av simpson »

AJ er faktisk ikke på bærtur her.
Har en bekjent som kjører GT 3. Det er 2 l med framhjulstrekk.
Rundetiden på Rudskogen ville ha knust de fleste på hvilken som helst sykkel.
Har kompiser som kjører roadracing på trening/hobby basis som hadde blitt parkert.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av AJ »

simpson skrev:AJ er faktisk ikke på bærtur her.
Godt å høre ;) .
Og jeg er fortsatt urokkelig trygg på hva jeg mener om denne bilen. Den er bare helt rå! Enkelt og greit!! \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Bilen er tøff nok den, men 300+ hk'er og fremhjulstrekk blir litt kjedelig. Bakhjulstrekk eller 4x4 derimot river litt bedre. :)
Tror kanskje du skal prøve den, om du får mulighet, før du bestemmer deg for hva du skal mene... ;)
Denne bilen overrasker mer enn du antagelig vil tro :) .
Jeg eide for litt siden en Mercedes A-250 Sport med AMG oppsett med 204HK'er og denne hadde fremhjulsdrift. Det bare spinner og spinner og antispinnlampe lyste som et juletre rett som det var. Denne Civicen har 100HK'er til og da kan jeg ikke helt se at man får brukt alle disse hestene med tanke på aksellerasjon etc.

Jeg hadde også en VW Touran som var chippet til 220 dieselhester og 410NM. Bare hjulspinn og juletrebelysning over hele fjøla under aksellerasjon.

Sett deg i en Audi S3 (som har 4x4) og gi gjernet fra stillestående så skjønner du hva jeg mener :knegg

Men er man allerede i fart så er det nok fart i den Civic'en AJ. :thumleft
Utseendet er jo også tøft :thumleft

Svar