Når sant skal sies så er det morsomst på glatta med bakhjulstrekk og manuell gir. Ingen tvil om det. Slik kjøring du nevner her drev jeg ofte med i mine yngre dager med eldre biler med bakhjulstrekk og manuell gir. Skikkelig gøy.FredrikE24 skrev: 02 jan 2025, 13:10Problemet med EL-bil er at man ikke får den samme menneskelige kontakten gjennom drivlinjen som på en bil med forbrenningsmotor. Jeg hadde blitt imponert om du hadde klart å ligge i sladd i landeveisfart på snødekket vei fra en sving til en annen med EL-bilen.Bjerknez skrev: 02 jan 2025, 13:06Var tidlig på jobb i dag og hadde en snødekt parkeringsplass for meg selv. Slo av TSC og det var intet problem å dra en breisladd med Bimmern. Egentlig alt for mye krefter og temme på glatt underlag, men med litt øvelse er det riktig så artig :)Audi Mannen skrev: 02 jan 2025, 13:02Helt korrekt, kjenner dette på meg selv. Men det må stå litt i forhold til prisen også. Når noe koster opp mot 8-900.000 uten at det er veldig spesielt så skal det også virke som tiltenkt uten noe prakk mener jeg. Selvfølgelig skal en ny bil til 4-500.000,- også virke, men det er ikke alle som skjønner hvordan alt virker og "bare" kjører. Har en kjenning som klaga over en rar lyd og at bilen var ekkel å kjøre en gang for mange år siden når han kom innom..... det er ikke noe rart sa jeg, du har jo punktert og nesten flatt hjulBjerknez skrev: 02 jan 2025, 10:47
Jeg tror også at dem som kjører Audi/BMW er mer allergiske for småfeil og rapporterer dette oftere enn dem som kjører Toyota eller Hyundai etc.. Det kunne han ikke forstå fikk jeg til svar.
En ribba "hvermansen" bil har lite som kan gå galt og og er gjerne utprøvd i mange modeller over lang tid. Derfor kjøper ikke vi de bilene. Blir for kjedelig. Og det skriver jeg som til tider er ute og fremdeles drar breisladd nå på vinterføret i en 2001 A6 Allroad. Ikke noe er så morro som en god gammeldags 4-hjuls sladd. En elbil på nesten 3 tonn er ikke egna til slikt.
Så EL-bil er ikke det ultimate hvis man skal leke seg på glatta, det er jeg enig i. Men nå er det uansett ikke det jeg prmært skal bruke bilen til. Men jeg KAN ha det litt gøy hvis jeg vil om ikke annet :)