[video]https://www.youtube.com/watch?v=HONkWVgqZ5w[/video]
Mye rart man kan oppnå med bl.a tenningrekkefølge og "alternativ" veiv...
Ja, også har vel karbonpottene også noe å si.

Her blei det en liten facepalm i stua mi. Uten om lyd, vilken grunn hører ikke en R4 inn i en slik sykkel og vilken type sykkel er det der i grunn. Venligst forklar eller er det bere et totalt synsing uten noe slags erfaringer eller hold i realiteten du komer med?Bjerknez skrev:Jeg mener at en rekkefirer ikke hører hjemme i en slik type sykkel. Men så er jo jeg bortskjemt med å ha hørt en Ducati Hypermotard live, og DETTE er en lyd få andre sykler kan slå. Den kler sykkelen 100%![]()
Les det jeg skriver lenger oppKawaJens skrev:Her blei det en liten facepalm i stua mi. Uten om lyd, vilken grunn hører ikke en R4 inn i en slik sykkel og vilken type sykkel er det der i grunn. Venligst forklar eller er det bere et totalt synsing uten noe slags erfaringer eller hold i realiteten du komer med?Bjerknez skrev:Jeg mener at en rekkefirer ikke hører hjemme i en slik type sykkel. Men så er jo jeg bortskjemt med å ha hørt en Ducati Hypermotard live, og DETTE er en lyd få andre sykler kan slå. Den kler sykkelen 100%![]()
Jeg snakker ut fra den lille erfaringen jeg har KawaJens. Hvis du kan opplyse meg om noe annet ut fra egne erfaringer så hadde det hjulpet meg mye.KawaJens skrev:Forstår deg slik fra her og andre poster så er din erfaring at R4 er svak lavt nede og midt men mest trøkk på 7000rpm+ og det er kun hyle lyd på 14 000odm som er med dem.
Du er klar over at det er mangen R4 som ikke drar noke over 7000rpm og har mer fokus på et lavere register? Desuten så har det vert sagt i alle år av folk at det er V4 som har den beste lyden.
NettoppTobben84 skrev:Det går vel virkelig ikke an å sitte å diskutere hvilken motorlyd som høres best ut!!noe mer subjektivt har jeg vanskelig for å se for meg. Erfaring med mc har vel null og nada med hva mitt øre liker å høre. Selvsagt vil man etterhvert utvikle en bedre forståelse for hva man selv liker,men utover det syns jeg det blir like dumt å diskutere som hvilken farge man liker best. Rettelse: det er vel aldri dumt å diskutere noe, men jeg oppfatter at det glir litt over i krangling.....
Hvis noen mener en R4 ikke hører hjemme i en type sykkel er jo det en mening, og ikke noe man nødvendigvis trenger å forsvare......
Bandit 1250 faller etter 7000odm.Bjerknez skrev:KawaJens skrev: Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?
Hva som er den beste lyden er vel uansett smak og behag, så hva andre mener rundt dette bryr jeg meg ikke så mye om. De rekkefirer'ne jeg har hørt så langt live har vertfall ikke imponert meg med tanke på lyd.
Men hva mener DU?
Edit:
Av de rekkefirerne (rekkefirern) jeg har kjørt så mener jeg den var relativt svak langt nede ja, i forhold til min.
Smak og behag kan ikke diskuteres, enig i det, så det diskuterer jeg ikke. Jeg bare mener at unødvendig og ubehagelig høy lyd er ... eeh ...Bjerknez skrev:NettoppTobben84 skrev:Det går vel virkelig ikke an å sitte å diskutere hvilken motorlyd som høres best ut!!noe mer subjektivt har jeg vanskelig for å se for meg. Erfaring med mc har vel null og nada med hva mitt øre liker å høre. Selvsagt vil man etterhvert utvikle en bedre forståelse for hva man selv liker,men utover det syns jeg det blir like dumt å diskutere som hvilken farge man liker best. Rettelse: det er vel aldri dumt å diskutere noe, men jeg oppfatter at det glir litt over i krangling.....
Hvis noen mener en R4 ikke hører hjemme i en type sykkel er jo det en mening, og ikke noe man nødvendigvis trenger å forsvare......
Mulig det. Men er det bare Bandit 1250? Kan du nevne flere?KawaJens skrev:Bandit 1250 faller etter 7000odm.Bjerknez skrev:KawaJens skrev: Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?
Hva som er den beste lyden er vel uansett smak og behag, så hva andre mener rundt dette bryr jeg meg ikke så mye om. De rekkefirer'ne jeg har hørt så langt live har vertfall ikke imponert meg med tanke på lyd.
Men hva mener DU?
Edit:
Av de rekkefirerne (rekkefirern) jeg har kjørt så mener jeg den var relativt svak langt nede ja, i forhold til min.
Og dem var vel mindre kubbik og? Best lyd har R6
Greit du vinner.Ingen R4 kan lages for å ha drag i bunn.Bjerknez skrev:Mulig det. Men er det bare Bandit 1250? Kan du nevne flere?KawaJens skrev:Bandit 1250 faller etter 7000odm.Bjerknez skrev:KawaJens skrev: Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?
Men hva mener DU?
Edit:
Jeg prøver bare å forstå her, og ikke "vinne". Jeg har heller ikke sagt eller ment at alle rekkefirere har dårlig drag i bunn.KawaJens skrev:Greit du vinner.Ingen R4 kan lages for å ha drag i bunn.Bjerknez skrev:Mulig det. Men er det bare Bandit 1250? Kan du nevne flere?KawaJens skrev:Bandit 1250 faller etter 7000odm.Bjerknez skrev:KawaJens skrev: Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?
Men hva mener DU?
Edit: