Kawazaki Versys 1000

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av ojda »

jhn skrev:
ojda skrev:
jhn skrev:Lyd eller ulyd kommer aldri til å ble et godt argument for å kjøpe/ikke kjøpe en sykkel.
Et ganske meningsløst argument i min verden.
Uenig med deg (Ække mulig :-k ). Ulyd er definitivt et godt argument til ikke å kjøpe sykkel :lol
Jeg trodde heller ikke det var mulig, din vriompeis ... men du har jo rett. :mk
:lol :lol


Nå skal det her sies, at jeg oftere irriterer meg over mye "stygglyd" (mye lyd) fra andres sykkler :evil
Nekter plent å ligge bak en sånn (tulling) som er fryktelig stolt av potta si :[-X
Men det er jo for all del bare å kjøre om da :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:
jhn skrev:Lyd eller ulyd kommer aldri til å ble et godt argument for å kjøpe/ikke kjøpe en sykkel.
Et ganske meningsløst argument i min verden.
Det er vel ikke for morroskyld at de aller fleste av oss brenner av penger på "effekt"-annlegg og jeg vil tippe dette gjøres grunnet lyden og ikke den "svimlende" effekten man får. Jeg kan være enig i at det er rørende og høre lyden av en R-sykkel i 14.000omdr. da en slik sykkel kler og ha en høyfrekvent lyd som virkelig skjærer i ørene, men på en slik sykkel som dette så foretrekker jeg nok litt råere lyd på lavere turtall også.

Jeg mener at en rekkefirer ikke hører hjemme i en slik type sykkel. Men så er jo jeg bortskjemt med å ha hørt en Ducati Hypermotard live, og DETTE er en lyd få andre sykler kan slå. Den kler sykkelen 100% :thumleft

Men det er ikke lyden i seg selv samt at det er en rekkefirer som hadde vert hovedargumentet mitt for å ikke velge denne sykkelen. Det var bare noe som fikk meg til å endre synspunkt fra "tja... egentlig ikke" til "nope!".
Jeg klarer desverre ikke å bli helt tilfreds med utseende på den sykkelen. Den er ikke direkte stygg, men den tilltaler meg ikke nevneverdig. Det at det var en firer trakk den bare enda mer ned i mine øyne.

Men hva vet vel jeg... med min mildt sagt bedritne erfaring. :lol
Men man må jo uansett ha lov til å mene noe selv om man ikke har doktorgrad :thumleft
Selvfølgelig har man lov til å mene ... det er jo det jeg også gjør. Og alle andre.
Men "morroskyld"? Hva er det da?
Det er ikke meg du er enig med at det er "rørende å høre ...." Det synes ikke jeg.
I racing er mye lyd et nødvendig onde ... på gata, et unødvendig onde.
Hvorfor hører ikke en R4 hjemme i en sånn sykkel?
[video]https://www.youtube.com/watch?v=A0d3B7MPqUg[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:
Bjerknez skrev:
Jompa skrev:
Bjerknez skrev:Ahh.. så ikke at det var rekkefirer før nå... Da vil vertfall ikke jeg hatt den uansett.

En slik sykkel må ha tre eller mindre i mine øyne.
Hvorfor ?
Fordi jeg liker lyden av V-Twin og triple bedre og jeg synes slike sykler bør ha en slik lyd. Et søk på youtube bekrefter nettopp dette. Selv om disse youtube lydtestene ikke alltid klarer å gjengi lyden 100%.
Jo... man hører forskjell på tre og fire cylindre på tomgang, over etpar tusen er det omtrent likt.
Og hvem kjøper en sykkel for å la den stå og putre ?
Mulig du har rett... Men hvilke fordeler har 4-sylidret motor kontra 3-sylindret/V-Twin i en slik sykkel?

Det skal vel også sies (kanskje) at det er stor forskjell på lyden mellom sykler med samme antall sylindere også, så da kan det jo hende at min lille erfaring kun har hørt eksempler som gjør at JEG mener 3-sylindrede sykler javnt over gir bedre lyd?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av jhn »

Et annet eksempel.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=iITomfFclpM[/video]
Jeg traff på denne karen en forblåst og kald februardag et par mil fra Nordkapp, for noen år siden.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Bjerknez »

Hvorfor hører ikke en R4 hjemme i en sånn sykkel?
[video]https://www.youtube.com/watch?v=A0d3B7MPqUg[/video]
Rett og slett fordi det minner meg litt om naboen som kjører rundt med sin bensindrevne radiostyrte bil. En slik sykkel synes jeg kler en langt "røffere" lyd enn dette. Men vi er forskjellige :thumleft

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Banditmannen »

Her en "alternativ" lyd på en rekkefirer.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=HONkWVgqZ5w[/video]
Mye rart man kan oppnå med bl.a tenningrekkefølge og "alternativ" veiv...
Ja, også har vel karbonpottene også noe å si. :P :p

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:Jeg mener at en rekkefirer ikke hører hjemme i en slik type sykkel. Men så er jo jeg bortskjemt med å ha hørt en Ducati Hypermotard live, og DETTE er en lyd få andre sykler kan slå. Den kler sykkelen 100% :thumleft
Her blei det en liten facepalm i stua mi. Uten om lyd, vilken grunn hører ikke en R4 inn i en slik sykkel og vilken type sykkel er det der i grunn. Venligst forklar eller er det bere et totalt synsing uten noe slags erfaringer eller hold i realiteten du komer med?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:Jeg mener at en rekkefirer ikke hører hjemme i en slik type sykkel. Men så er jo jeg bortskjemt med å ha hørt en Ducati Hypermotard live, og DETTE er en lyd få andre sykler kan slå. Den kler sykkelen 100% :thumleft
Her blei det en liten facepalm i stua mi. Uten om lyd, vilken grunn hører ikke en R4 inn i en slik sykkel og vilken type sykkel er det der i grunn. Venligst forklar eller er det bere et totalt synsing uten noe slags erfaringer eller hold i realiteten du komer med?
Les det jeg skriver lenger opp :thumleft

Jeg spør jo nettopp dere erfarne om det stikk motsatte for å få et svar, slik at kunnskapen min blir bedre rundt dette.

Jeg skriver også at jeg nærmest ikke har noe erfaring over hodet. :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av KawaJens »

Forstår deg slik fra her og andre poster så er din erfaring at R4 er svak lavt nede og midt men mest trøkk på 7000rpm+ og det er kun hyle lyd på 14 000odm som er med dem.
Du er klar over at det er mangen R4 som ikke drar noke over 7000rpm og har mer fokus på et lavere register? Desuten så har det vert sagt i alle år av folk at det er V4 som har den beste lyden.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Forstår deg slik fra her og andre poster så er din erfaring at R4 er svak lavt nede og midt men mest trøkk på 7000rpm+ og det er kun hyle lyd på 14 000odm som er med dem.
Du er klar over at det er mangen R4 som ikke drar noke over 7000rpm og har mer fokus på et lavere register? Desuten så har det vert sagt i alle år av folk at det er V4 som har den beste lyden.
Jeg snakker ut fra den lille erfaringen jeg har KawaJens. Hvis du kan opplyse meg om noe annet ut fra egne erfaringer så hadde det hjulpet meg mye.

Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?

Hva som er den beste lyden er vel uansett smak og behag, så hva andre mener rundt dette bryr jeg meg ikke så mye om. De rekkefirer'ne jeg har hørt så langt live har vertfall ikke imponert meg med tanke på lyd.

Men hva mener DU?

Edit:
Av de rekkefirerne (rekkefirern) jeg har kjørt så mener jeg den var relativt svak langt nede ja, i forhold til min.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Tobben84 »

Det går vel virkelig ikke an å sitte å diskutere hvilken motorlyd som høres best ut!!noe mer subjektivt har jeg vanskelig for å se for meg. Erfaring med mc har vel null og nada med hva mitt øre liker å høre. Selvsagt vil man etterhvert utvikle en bedre forståelse for hva man selv liker,men utover det syns jeg det blir like dumt å diskutere som hvilken farge man liker best. Rettelse: det er vel aldri dumt å diskutere noe, men jeg oppfatter at det glir litt over i krangling.....

Hvis noen mener en R4 ikke hører hjemme i en type sykkel er jo det en mening, og ikke noe man nødvendigvis trenger å forsvare......

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Bjerknez »

Tobben84 skrev:Det går vel virkelig ikke an å sitte å diskutere hvilken motorlyd som høres best ut!!noe mer subjektivt har jeg vanskelig for å se for meg. Erfaring med mc har vel null og nada med hva mitt øre liker å høre. Selvsagt vil man etterhvert utvikle en bedre forståelse for hva man selv liker,men utover det syns jeg det blir like dumt å diskutere som hvilken farge man liker best. Rettelse: det er vel aldri dumt å diskutere noe, men jeg oppfatter at det glir litt over i krangling.....

Hvis noen mener en R4 ikke hører hjemme i en type sykkel er jo det en mening, og ikke noe man nødvendigvis trenger å forsvare......
Nettopp :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av LordShaft »

Hva er den beste lyden, er vel omtrent like dumt å diskutere som hva er beste musikken og hva er best smak. Alt dette er veldig individuelt... Gratulere, dere har alle vunnet :thumleft

Men kan det være et gubbe syndrom å ikke like lyd? Mange eldrende syns jo ofte det er for høy lyd på konserter osv.
Selv er det fint lite som beruser meg mer enn heftig motorlyd fra alt som bruker fossilt brensel :knegg

Når en f-16 bryter lydmuren og rett før. En formel 1 bil som suser ned landstreffet, en motogp sykkel som hyler forbi så hårene reiser seg.... Eller en Dodge ram srt 10 som tråkker litt på gassen så hele bilen vipper til siden.
Er det totalt meningsløst? Helt sikkert for noen, men ikke for meg

Note 4

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:
KawaJens skrev: Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?
Hva som er den beste lyden er vel uansett smak og behag, så hva andre mener rundt dette bryr jeg meg ikke så mye om. De rekkefirer'ne jeg har hørt så langt live har vertfall ikke imponert meg med tanke på lyd.

Men hva mener DU?

Edit:
Av de rekkefirerne (rekkefirern) jeg har kjørt så mener jeg den var relativt svak langt nede ja, i forhold til min.
Bandit 1250 faller etter 7000odm.
Og dem var vel mindre kubbik og? Best lyd har R6 :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:
Tobben84 skrev:Det går vel virkelig ikke an å sitte å diskutere hvilken motorlyd som høres best ut!!noe mer subjektivt har jeg vanskelig for å se for meg. Erfaring med mc har vel null og nada med hva mitt øre liker å høre. Selvsagt vil man etterhvert utvikle en bedre forståelse for hva man selv liker,men utover det syns jeg det blir like dumt å diskutere som hvilken farge man liker best. Rettelse: det er vel aldri dumt å diskutere noe, men jeg oppfatter at det glir litt over i krangling.....

Hvis noen mener en R4 ikke hører hjemme i en type sykkel er jo det en mening, og ikke noe man nødvendigvis trenger å forsvare......
Nettopp :thumleft
Smak og behag kan ikke diskuteres, enig i det, så det diskuterer jeg ikke. Jeg bare mener at unødvendig og ubehagelig høy lyd er ... eeh ... :-k .. unødvendig og ubehagelig. Uavhengig av hvilken motor den kommer fra.
Men en R4 har en smoothere gange og bredere effektregister. Kreftene er lettere tilgjengelig på alle turtall i alle gir.
Det er mine argumenter for R4.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:
KawaJens skrev: Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?
Hva som er den beste lyden er vel uansett smak og behag, så hva andre mener rundt dette bryr jeg meg ikke så mye om. De rekkefirer'ne jeg har hørt så langt live har vertfall ikke imponert meg med tanke på lyd.

Men hva mener DU?

Edit:
Av de rekkefirerne (rekkefirern) jeg har kjørt så mener jeg den var relativt svak langt nede ja, i forhold til min.
Bandit 1250 faller etter 7000odm.
Og dem var vel mindre kubbik og? Best lyd har R6 :thumleft
Mulig det. Men er det bare Bandit 1250? Kan du nevne flere?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:
KawaJens skrev: Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?
Hva som er den beste lyden er vel uansett smak og behag, så hva andre mener rundt dette bryr jeg meg ikke så mye om. De rekkefirer'ne jeg har hørt så langt live har vertfall ikke imponert meg med tanke på lyd.

Men hva mener DU?

Edit:
Av de rekkefirerne (rekkefirern) jeg har kjørt så mener jeg den var relativt svak langt nede ja, i forhold til min.
Bandit 1250 faller etter 7000odm.
Og dem var vel mindre kubbik og? Best lyd har R6 :thumleft
Mulig det. Men er det bare Bandit 1250? Kan du nevne flere?
Greit du vinner.Ingen R4 kan lages for å ha drag i bunn.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:
KawaJens skrev: Hvilke R4 sykler er det som ikke dra noe over 7.000rpm.?
Hva som er den beste lyden er vel uansett smak og behag, så hva andre mener rundt dette bryr jeg meg ikke så mye om. De rekkefirer'ne jeg har hørt så langt live har vertfall ikke imponert meg med tanke på lyd.

Men hva mener DU?

Edit:
Av de rekkefirerne (rekkefirern) jeg har kjørt så mener jeg den var relativt svak langt nede ja, i forhold til min.
Bandit 1250 faller etter 7000odm.
Og dem var vel mindre kubbik og? Best lyd har R6 :thumleft
Mulig det. Men er det bare Bandit 1250? Kan du nevne flere?
Greit du vinner.Ingen R4 kan lages for å ha drag i bunn.
Jeg prøver bare å forstå her, og ikke "vinne". Jeg har heller ikke sagt eller ment at alle rekkefirere har dårlig drag i bunn.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Banditmannen »

Saken er vel at man KAN bygge en rekkefirer som virker som en traktormotor, men hvis man skal lage "traktor" f.eks. cruser, er det vel billigere å bruke en twin i en eller annen form...
En twin er jo også smalere(hvis man ikke insisterer å sette den på tvers da! :P :p )
En av få bakdeler med en rekkefirer er vel bredden(eller lengden), ja, og så er vel en firer mer kostbar å produsere(flere deler)

Men jeg driver bare med synsing jeg også, bare så det er sagt! :D

PS. Den ultimate mc-motoren er etter min mening V4! :thumleft Fire sylindre, men likevel ganske smal. :prf

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Bosted: Porsgrunn

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Anaxim »

Om den første videoen: Dette er så vidt jeg ser en R1, som i seinere år har fått s.k. "crossplane"-organisering av motorens indre. Dvs. at 2 og 2 sylindre er koplet sammen, slik at tenningsrekkefølgen blir omtrent som på en R2-rekkemotor. Mener dette kom først på noen MotoGP-sykler, for å gjøre dem mer lettkjørte.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Banditmannen »

Anaxim skrev:Om den første videoen: Dette er så vidt jeg ser en R1, som i seinere år har fått s.k. "crossplane"-organisering av motorens indre. Dvs. at 2 og 2 sylindre er koplet sammen, slik at tenningsrekkefølgen blir omtrent som på en R2-rekkemotor. Mener dette kom først på noen MotoGP-sykler, for å gjøre dem mer lettkjørte.
Nei, det stemmer ikke helt.

Her blir crossplane forklart:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=0Y8DcrGWF_M[/video]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av jhn »

Banditmannen skrev:
Anaxim skrev:Om den første videoen: Dette er så vidt jeg ser en R1, som i seinere år har fått s.k. "crossplane"-organisering av motorens indre. Dvs. at 2 og 2 sylindre er koplet sammen, slik at tenningsrekkefølgen blir omtrent som på en R2-rekkemotor. Mener dette kom først på noen MotoGP-sykler, for å gjøre dem mer lettkjørte.
Nei, det stemmer ikke helt.

Her blir crossplane forklart:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=0Y8DcrGWF_M[/video]
Ja, og forklart på en flott og lettfattelig måte også ... det var jo veldig kledelig med den trommisen som satt der og holdt takten.
Passet veldig godt til en illustrasjon som dette :prf

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Kawazaki Versys 1000

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:

Men kan det være et gubbe syndrom å ikke like lyd? Mange eldrende syns jo ofte det er for høy lyd på konserter osv.
Mye mulig at jeg er i ferd med å havne i den kategorien. Men det er litt mer enn bare så enkelt. Jeg gir blaffen i lyd når jeg kjører. Både bil og MC, traktor eller båt. Lyden er bare et bevis på at den virker, samt et diagnoseinstrument hvis noe er galt. Men musikk derimot. Konserter har aldri for høy lyd. Tenk hvis skravling fra publikum skulle overdøvet musikken? Det hadde vært nedtur det.. Men nå er vel jeg en av få som har klart det mesterverket det er å sovne inni den ene basshøytaleren til TNT, på konsert. Våknet når det ble stille.. Nå var det neppe musikken som fikk meg til å sovne da.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Kawagutten »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:

Men kan det være et gubbe syndrom å ikke like lyd? Mange eldrende syns jo ofte det er for høy lyd på konserter osv.
Mye mulig at jeg er i ferd med å havne i den kategorien. Men det er litt mer enn bare så enkelt. Jeg gir blaffen i lyd når jeg kjører. Både bil og MC, traktor eller båt. Lyden er bare et bevis på at den virker, samt et diagnoseinstrument hvis noe er galt. Men musikk derimot. Konserter har aldri for høy lyd. Tenk hvis skravling fra publikum skulle overdøvet musikken? Det hadde vært nedtur det.. Men nå er vel jeg en av få som har klart det mesterverket det er å sovne inni den ene basshøytaleren til TNT, på konsert. Våknet når det ble stille.. Nå var det neppe musikken som fikk meg til å sovne da.. :knegg
Hehe det er jo bare SUPER godt gjort :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:

Men kan det være et gubbe syndrom å ikke like lyd? Mange eldrende syns jo ofte det er for høy lyd på konserter osv.
Det er vel det også ... men for min del har jeg aldri vært fasinert av høy eksoslyd, og jeg har kjørt både båt og bil og mc i ca en mannsalder eller to.
Det går et tydelig skille mellom støy og musikk.
At aldrende har et litt mere anstrengt forhold til støy kommer kanskje av større erfaring med støy, og begynner å merke konsekvensene av uvesenet.
Mange som er i 20-30? årene kommer nok til å angre etterhvert på sin nonchalante holdning til støy :[-X ... vil jeg anta.

Svar