Jørgen`s alt-mulig-prat.! 04 R1. Skifte av gaffeltetning på gang.
Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)
Anbefaler Michelin Power Cup!
Supert på alt utenom våt vei, der er det andre typer dekk som gjelder.
Supert på alt utenom våt vei, der er det andre typer dekk som gjelder.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)
Er generelt sett enig med deg, men det finnes unntak her også!Elolz skrev:Veldig fornøyd med Pirelli Angel GT, vunnet flere tester, bla annet Motorrad sin sportstouring test. Supert grep på vått! Er kanskje litt dyrere enn andre dekk, men dette er et helt nytt dekk som skal vare lenge, så vil si det er verdt det.
Såvidt jeg forstår blir sportstouring dekk kjappere varme og varmere enn mer sportslige dekk, noe som er bra for veigrepet med tanke på norske forhold. Om du derimot skal på banekjøring eller kjører på grensen hver gang, da er det andre dekk som gjelder, men disse er glatte på vått igjen.
Ellers er det mellomting som f.eks Pirelli Diablo Rosso II, dette var jeg veldig fornøyd med på gamlesykkelen, men på større racingsykler slites de visst fort og våtgrepet er heller ikke like bra som Pirelli Angel GT. Tørrgrepet er nok et hakk bedre, men ikke så det merkes på veikjøring.
Kort oppsummert:
Sportstouring: godt grep både på vått og tørt, blir raskt varme, holder lenge. F.eks Pirelli Angel GT, Metzeler Z8, Michelin PR3.
Sportsdekk: hakket bedre på tørr vei, dårligere på vått, slites mye fortere. F.eks Pirelli Diabli Rosso II, Michelin Pilot Power 3, Metzeler Sportec M5/M7.
Supersport/racingdekk: best grep på tørt, veldig glatte på vått, slites veldig fort. F.eks Pirelli Diablo Corsa/Supercorsa, Michelin Power Cup, Metzeler Racetec.
Jeg gjorde nøye research på dekker som fungerte på både gate og bane, får somregel ikke i pose og sekk..

Tok beslutningen med å prøve Power Cup som hadde rask oppvarming, god levetid på gate(hard center) og ekstremt godt grep på tørt!
De er også lette, noe som gjør sykkelen svært kvikkstyrt, her er det faktisk stor forskjell!
I skikkelig regnvær er de nok like dårlig på resten av track dekka..
Mange av de andre banedekka fungerer ikke på veien siden de trenger høy temp for iheletatt å være kjørbare.
Men hvis du skal kun kjøre gate og koseturer, så ville jeg valgt: Angel GT, Z8, PR3(eller 4 som kommer straks) da får du lengst levetid, bra grep på tørt og vått!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)
Har 140mil på gate pluss en dag på rudskogen, så er litt tidlig å bedømme levetiden enda.
Det er iallefall ingen flatspots på midten enda, ser helt nytt ut der.
På kantene er de jo opptrevlet, men masse mønster igjen der og!
Tipper en får fra 400-700mil på de dekka avhengig av bruken.
Kjører du endel i regn så ville jeg faktisk ikke kjøpt slike dekk, men jeg som holder meg hjemme når det regner og liker det ekstra grepet dekka gir, så er det en no brainer..
Jeg kjører jo mest på gata, men tar med meg de banedagene jeg har tid til.
Det er iallefall ingen flatspots på midten enda, ser helt nytt ut der.
På kantene er de jo opptrevlet, men masse mønster igjen der og!
Tipper en får fra 400-700mil på de dekka avhengig av bruken.
Kjører du endel i regn så ville jeg faktisk ikke kjøpt slike dekk, men jeg som holder meg hjemme når det regner og liker det ekstra grepet dekka gir, så er det en no brainer..
Jeg kjører jo mest på gata, men tar med meg de banedagene jeg har tid til.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Bosted: Rogaland
Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)
Var noe kjent med R1'n jeg såg på Finn
Har du noe ny sykkel på gang? :-)


Har du noe ny sykkel på gang? :-)
- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)
Stemmer nok det..!
Off, nei.. Det blir ikke noe ny sykkel
Totalrenovering av bolig, med kun en lønning sier at det er bare dumt og ha kapital stående, så derfor ligger den for salg nå. Så blir det ny sykkel igjen når min bedre halvdel finner seg jobb her og kommer flyttende!
Har vært storfornøyd med sykkelen det lille jeg har fått brukt den, så det kommer nok til å bli R1 igjen, uten tvil.!
Her er FINN-annonse om noen er interessert i et godt kjøpt:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... ditAd=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Off, nei.. Det blir ikke noe ny sykkel

Har vært storfornøyd med sykkelen det lille jeg har fått brukt den, så det kommer nok til å bli R1 igjen, uten tvil.!
Her er FINN-annonse om noen er interessert i et godt kjøpt:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... ditAd=true" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". R1 selges s.3
Over et år siden siste update!
Grunn: Hus, hus, hus, flytting, og hus.
Har det siste året totalrenovert et gammelt småbruk, som har tatt stort sett all fritid, alt av penger, og litt til.
Men, nå er jeg på utkikk etter ny sykkel.
Det ligger nok an til at det blir en R-sykkel igjen, og R1 står høyt på ønskelista. Men, med litt begrenset budsjett, og dagens priser, så ser det ut som om jeg må ha litt is i magen fremover. Har også luktet litt på import fra øst-europea, så vi får se hva som skjer. Er i alle fall rimelig bestemt på at i løpet av sesongen 2015 så skal Mr.Lie ha navnet sitt i vognkortet på en MC igjen :)
Så om noen har f.eks en pen R1, GSXR 1000, 929rr/954rr eller lignende, så gi meg et hint.:)
Grunn: Hus, hus, hus, flytting, og hus.
Har det siste året totalrenovert et gammelt småbruk, som har tatt stort sett all fritid, alt av penger, og litt til.
Men, nå er jeg på utkikk etter ny sykkel.
Det ligger nok an til at det blir en R-sykkel igjen, og R1 står høyt på ønskelista. Men, med litt begrenset budsjett, og dagens priser, så ser det ut som om jeg må ha litt is i magen fremover. Har også luktet litt på import fra øst-europea, så vi får se hva som skjer. Er i alle fall rimelig bestemt på at i løpet av sesongen 2015 så skal Mr.Lie ha navnet sitt i vognkortet på en MC igjen :)
Så om noen har f.eks en pen R1, GSXR 1000, 929rr/954rr eller lignende, så gi meg et hint.:)
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Hør med Kjellv i forumet om han vet om noen sykler. Han jobber på Yamaha i Hjelset(?) og kan sikkert komme med noe "inside" info hvis han vet om noen pent brukte R1 sykler
Derimot håper jeg på og treffe deg i juli, for da kommer jeg til Molde, da jeg har familie der oppe. Blir i Jazzuken en gang.

Derimot håper jeg på og treffe deg i juli, for da kommer jeg til Molde, da jeg har familie der oppe. Blir i Jazzuken en gang.

- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Takk for info Bjerknez! Skal se om jeg får sendt han en PM :)
Er nok lite i Molde gitt. Aldri vært på jazzen heller! 3 timer og 2 ferger herifra, så det er litt mere enn bare en svipptur
Tror faktisk jeg er på sjøen den uka også:)
Er nok lite i Molde gitt. Aldri vært på jazzen heller! 3 timer og 2 ferger herifra, så det er litt mere enn bare en svipptur

Tror faktisk jeg er på sjøen den uka også:)
-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Hvordan er det med mc på Smøla? Dama har familie der men jeg har ikke registrert mange motorsyklister på innsmøla iallfall.
- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Den tiden jeg var 11-12-13år og oppover til 16-17år (jeg er 29 nå), så var Smøla MC-Klubb en veldig stor klubb med tanke på innbyggere her ute. Tror det var 40-50 medlemmer på d meste, pluss støttemedlemmer, når klubben var på topp.
Det ble skaffet klubbhus, arrangert treff med bortimot 300 stk på det meste.
Klubben døde sakte men sikkert ut, jevnt med mere og mere dugnad, der samme folka møtte opp. Flere solgte og kjøpte aldri ny sykkel.
Klubben ble vel avviklet for et par år siden da lederen som satt da døde i arbeidsulykke.
Pr i dag er det kanskje 10stk +/- som har MC, som jeg vet om. Smøla er godt besøkt av motorsyklister i løpet av sesongen, men miljøet her ute er vel lik null nå dessverre.
Det ble skaffet klubbhus, arrangert treff med bortimot 300 stk på det meste.
Klubben døde sakte men sikkert ut, jevnt med mere og mere dugnad, der samme folka møtte opp. Flere solgte og kjøpte aldri ny sykkel.
Klubben ble vel avviklet for et par år siden da lederen som satt da døde i arbeidsulykke.
Pr i dag er det kanskje 10stk +/- som har MC, som jeg vet om. Smøla er godt besøkt av motorsyklister i løpet av sesongen, men miljøet her ute er vel lik null nå dessverre.
-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Jeg letet etter min egen annonse på facebook hvor jeg skal selge en Piaggio scooter og kom over din ønskes kjøpt annonse, ser vi har en del felles venner.
- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Jasså? Nordmøringer eller?
-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Jepp, bor i Kristiansund på 8. året.
- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Da kan man vel kalles nordmøring;)
- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Honda VTR SP1.... Noen som har pluss / minus og si om den? :)
Sjelden sykkel?
Typiske problemer?
Sjelden sykkel?
Typiske problemer?
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Honda VTR SP1 ?
Sjekk med Elolz, han har vært på hugget i vinter.
Står noe om det i bloggen hans, tror han har Googla dette tett en stund
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=360" onclick="window.open(this.href);return false;
Står noe om det i bloggen hans, tror han har Googla dette tett en stund

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=360" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Honda VTR SP1 ?
Se der ja! :) Da har man litt lektyre
Takk!

- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Honda VTR SP1 ?
Fortsatt ikke funnet meg MC.! Har for så vidt ikke vært det helt store MC-været her i midt-norge heller enda, i tillegg til at jeg har vært borte på jobb noen uker.
Som skrevet i den posten jeg hadde ang priser på brukt MC, så sliter jeg med å forsvare at så gamle sykler er så dyre i forhold til at avgifter og priser på nye mc har gått ned.
Har fulgt med på de aktuelle syklene siste 8-10mnd, og sammenlignet med da jeg solgte min forrige R1 for snart 1,5 år siden.
R1, som er den aktuelle sykkelen, kom jo i 98, altså det begynner å bli en gammel sykkel. De fleste har kommet til rundt 60.000km, som vil si storservice med ventilsjekk / justering etc. Det er en kostnad på 7-10k, alt etter hva man trenger / velger å gjøre.
Har også snust litt på en billig GSXR 600 fra 97, men den er uten historikk og da vet man jo ikke når service etc er utført, og hva som er gjort.
Jeg høres kanskje gnålete ut, men liker at ting er på stell, og at jeg vet hva jeg kjøper, til en fornuftig pris.
Som skrevet i den posten jeg hadde ang priser på brukt MC, så sliter jeg med å forsvare at så gamle sykler er så dyre i forhold til at avgifter og priser på nye mc har gått ned.
Har fulgt med på de aktuelle syklene siste 8-10mnd, og sammenlignet med da jeg solgte min forrige R1 for snart 1,5 år siden.
R1, som er den aktuelle sykkelen, kom jo i 98, altså det begynner å bli en gammel sykkel. De fleste har kommet til rundt 60.000km, som vil si storservice med ventilsjekk / justering etc. Det er en kostnad på 7-10k, alt etter hva man trenger / velger å gjøre.
Har også snust litt på en billig GSXR 600 fra 97, men den er uten historikk og da vet man jo ikke når service etc er utført, og hva som er gjort.
Jeg høres kanskje gnålete ut, men liker at ting er på stell, og at jeg vet hva jeg kjøper, til en fornuftig pris.
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Fortsatt uten M
Hva med å ta turen over grensa og finne seg noe der ? Er jo litt mere styr såklart , men vil tro det er lettere i finne noe du liker og blir fornøyd med prismessig da :) visst ikke så må du jo bare fortsette og holde utkikk da for det dukker nok opp noe før eller siden :)
- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Fortsatt uten M
freddy123 skrev:Hva med å ta turen over grensa og finne seg noe der ? Er jo litt mere styr såklart , men vil tro det er lettere i finne noe du liker og blir fornøyd med prismessig da :) visst ikke så må du jo bare fortsette og holde utkikk da for det dukker nok opp noe før eller siden :)
Jeg har sett en del på sykkel i utlandet, og lest en del om et. Jeg "kvier" meg litt på å ta fatt på en slik jobb, selv om det sikkert ikke er så vanskelig. Så må man jo da egentlig bestemme seg for å kjøpe om man reiser, hvis ikke kan det vel bli litt bortkastet kapital i reising.
Jeg hadde max tak på 60k tidligere, men pga større opprustning rundt huset, så har jeg nå satt rundt 40 som maxpris for riktig objekt. Man får jo masse rimelig R1 i Sverige, av 1. 2. og 3.generasjon.
Jeg følger kraftig meg. Oppdaterer vel FINN sånn ca 20-30 ganger pr time når jeg er aktiv på elektriske duppedingser

- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter
Takk for flott innlegg! Selv om jeg har hatt to mc`er tidligere, så anser jeg meg selv som superfersk sjåfør. Kjørte en del den sesongen jeg kjørte opp, med en 03 R6 (hadde den 1,5 sesong), og fikk kjørt litt på den 02 R1 jeg hadde (nesten en sesong). Men noen erfaren sjåfør er jeg langt i fra.Elolz skrev:Hvordan har jeg unngått å få med meg denne posten.Jørgen L skrev:Honda VTR SP1.... Noen som har pluss / minus og si om den? :)
Sjelden sykkel?
Typiske problemer?![]()
Jeg endte opp med en sånn ja! Jeg liker sykkelen veldig godt, har montert PCV og lagt inn map fra siden deres, hadde tenkt på custom map hos forhandler, men synes dette ble greit nok. Ganske twitchy på gassen uten, absolutt et must på en SP1, SP2 skal være grei uten. Ikke gøy å bevege seg under 40-50. Absolutt ikke noe for mye bykjøring. Sykkelen er drevet veldig høyt. 2.gir og 4.500rpm = 80km/t. Jeg har vel ikke vært over 4.giret, for det meste blir det 2. og 3. Kommer nok til å dreve om når kjede og drev må byttes, må vel ha en speedohealer i tillegg da.
Rikelig med krefter, herlig drag og lyd! Skal være ekstremt pålitelige sykler. Var en på facebook som hadde 100.000 MILES uten å noen gang måtte åpne motoren. Gikk som en klokke fremdeles. Smilet er minst like bredt som når jeg kjørte Ducati 748 (når den faktisk funket...). Veldig mye likheter mellom den generasjonen Ducati og SP1/SP2, men Honda har jo en helt annen kvalitet.
Det er den mest krevende sykkelen jeg har hatt å kjøre. Føles som om den tvinger deg til å bruke riktig teknikk hele veien, ellers kommer du helt utav det og må sette ned farten. Jeg ser på dette som en positiv ting, liker litt utfordring og en sykkel som holder deg på hugget. Ellers er det absolutt en av de sjeldnere syklene her til lands, sjeldnere enn Ducatiene. var visst en ganske heftig nypris på disse, og likevel solgte visst Honda de med tap.
Ser det er 2stk SP1 på finn nå (og en svindyr SP2), men syns de er litt dyre... Jeg ga 62k for min, 2000mod med rett over 32.000km, og den har Akrapovic helanlegg i titanium til 20k nypris. Storservice på 24.000km var tatt. Den lå ute i høst til 70k i høst uten å bli solgt.
Er litt bedre utvalg i Tyskland og Nederland av disse, men du må nok likevel regne med å måtte ut med rundt 55-60k for en i grei stand etter avgiftene er betalt, med mindre du finner et kupp.
Sååå, slik sett hørtes kanskje VTR`en ut som "litt for meget" for min del. Jeg hadde en på hånden forrige fritur, men den ble snappet opp før jeg fikk rotet meg til å bli enig med meg selv, i tillegg til at det måtte klaffe å reise å hente den.
Nå har jeg, som skrevet i svaret til freddy123 over her, skrella av litt på max sum jeg ser meg råd til å bruke nå i år.
Det med å åpne motor er også en ting jeg har i bakhodet. Jeg er maskinist, og opptatt av at det tekniske er i orden. Da får jeg litt bismak når selger ikke vet når siste service vært, om det i det heletatt har vært motorsjekk med ventiler / synk av evt gassere etc.
Pr dags dato virker det som om jeg er en veldig sær fyr, der ingenting er bra nok, og alt er for dyrt


- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Fortsatt uten M
2000mod GSXR 600 da, noen som har erfaringer med disse? Gått ca 50.000km.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Fortsatt uten M
Jeg ville gått for noe større enn 600 til vei. Det er et helvetes turtalls jag på disse syklene. Greit med litt mere motor og trøkk i bunn og mellom register 

- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Fortsatt uten M
Jaa, du har rett der. Merket stor forskjell fra R6 jeg hadde når jeg gikk over til R1 :)
Greia er at det er et par stykker i nærheten her til salgs. Mulig jeg drar å ser på den ene iløpet av de kommende dagene!
Men du har jo et godt poeng der.. Og igjen, det er R1 som står øverst på ønskelista.........
Hadde det bare kommet en som ikke måtte ha storservice til en normal pris snart
Greia er at det er et par stykker i nærheten her til salgs. Mulig jeg drar å ser på den ene iløpet av de kommende dagene!
Men du har jo et godt poeng der.. Og igjen, det er R1 som står øverst på ønskelista.........
Hadde det bare kommet en som ikke måtte ha storservice til en normal pris snart

- Jørgen L
- Innlegg: 134
- Registrert: 02 sep 2013, 00:26
- Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
- Bosted: Smøla, Møre og Romsdal
Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! Fortsatt uten M
Blir det så veldig mye billigere å hente i Sverige når det er så gammelt da? Ligger rundt 25-30k der også, så kommer smørbrødlista med toll og avgifter, reise etc.. Da tipper jeg 40k er nådd.
Har sett litt på SV / TL osv, men blir ikke fortrolig med utseende. Må i så fall være hele kåper. TL1000r ser jo grei ut, men kunne tenke meg å sett en i virkeligheten..
Har sett litt på SV / TL osv, men blir ikke fortrolig med utseende. Må i så fall være hele kåper. TL1000r ser jo grei ut, men kunne tenke meg å sett en i virkeligheten..