Tore L, sin MC Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

DAE skrev: 05 mai 2025, 10:05 Så diskuteres det om motoren står på langs eller på tvers har eg hørt🙂
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=424739#p424739

;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 05 mai 2025, 09:29
Må si Moto Guzzi har klart å lage en ( gammel ) moderne sykkel, som ser ut som syklene når jeg var ung, og som har mye Sharm, ungdommelighet i en moderne utførelse. Veldig lett kjørt, nok power tross beskjeden 65 hk, 2 ventiler pr syl, luftkjølt, ikke et arsenal av sensorer og elektronikk som sier fra om alt og som kjører sykkelen for deg, her har du ABS og Traction control eller MGCT som Moto Guzzi kaller det, resten må du klare selv. Her har du ikke 5 kjøre moduser, som setter opp sykkelen for deg i alle tenkelige situasjoner, her har du en og det er deg selv som er kjøre modusen. Slik som det var på 70 og 80 tallet, du måtte kjøre sykkelen selv og tenke litt før du vride rulle helt i bonn.

Dette tar meg litt tilbake i tid da jeg kjørte Suzuki GS 650 Katana, dog var dette en luftkjølt 4 syl, rundt samme vekt som Guzzien, 73 hk ( tror jeg ), kardang, skivebremser og ellers lite elektronikk som kunne hjelpe deg, den hadde olje kjøler, noe som V7 ikke har. Men kjøreegenskapene var jo helt forferdelige i forhold til dagens moderne Guzzi, du måtte bryte den ned og opp igjen, men V7 danser av gårde og er utrolig lettkjørt. Konstruktørene har kommet et stykke på vei, men å lage lettkjørte sykler :D

For dere som er på jakt etter en moderne retro, prøv en V7 også, særdeles artig sykkel å kjøre. Selv om jeg bare har 800 km med erfaring på V7, kan jeg varmt anbefale den :twothumbs:
God oppsummering der som jeg kjenner meg godt igjen i @Tore L :drg .

Og igjen, bare å glede deg til etter 1. gangsservice hvor du kan skyve turtallsgrensa opp til 6800 eller, om du tar sjansen, til 7000.
Da tenker jeg du vil få en ny og enda bedre Guzziopplevelse :crazy: !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

En USB kontakt som denne er noe du kanskje bør skaffe deg til V7'ern @Tore L :

https://www.moto-guzzi-onlineshop.com/a ... iii/v7-850

Monteres under salen og gjør det dermed mulig å lade tlf. og batteribanker. Ikke nødvendigvis ved å legge enheten som skal lades under salen, men kanskje heller legge den i tankveske/sideveske, salveske koblet til ladekabel til, USB kongtakten undxer salen.

Har selv montert en slik og har i tillegg koblet til en USB dobbeltkontakt hvor jeg har trukket en USB kabel fram til styret, som jeg bruker til GPS'en.
Kan vise det oppsettet mitt neste gang møtes.
Kikk gjerne også på bildene i dette innlegget:

viewtopic.php?p=433641#p433641
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar