GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; det er VÅR.......igjen :)

Legg inn av Globe »

LItt grått og trist vær her i ettermiddag...men litt på "tidligkvelden" ble det en smuuule oppholds. Hev meg på sykkelen og kjørte meg en tur til wiggen, han hadde organisert et gruppeinnkjøp av disse gule vestene som det har vært diskutert en del rundt her i forumet ;e Så nå...vises jeg enda bedre i trafikken...eller ikke? :-k

Her er et bilde, av meg, med vesten på:

Bilde

og her er et bilde, tatt av meg, med vesten av:

Bilde

Se, og bedøm selv! :lol


Planlegging 1.mai - tur valgt
Etter en kaffekopp hos wiggen, tok jeg den laaaange ruta hjemover. Er så heldig at jeg har min moder og fader (Jolly Jumper) boende i nærmiljøet, så det ble en kjapp tur innom der også. Vi fikk da lagt de siste planene for 1.mai-turen vår. Valget falt på tur sammen med Senior-MC Trøndelag, fra Trondheim til Tautra T/RT

Trondheim - Stjørdal - Åsen - Tautra
Bilde


MC-folk snakker med MC-folk..sånn er det bare! :thumleft
På vei hjem, ringte kona, det gjaldt noe innkjøp til den ene datterens utetur på skolen i morgen...ok, jeg svipper innom en butikk. I det handlingen var unnagjort, kom jeg i prat med en trivelig kar som hadde parkert sin Suzuki GSF1000 (tror det var det :redface ) ved siden av meg. Vi kom i prat og han kunne bl.a. fortelle at han nylig hadde godt til innkjøp av en dnepr mt 11 Dette er en skikkelig Russer, med sidevogn og det hele. Faktisk er den ikke russisk bygget. Den er egentlig Ukrainsk, bygget i Kiev. Denne måtte jeg se, han bodde 200 meter nedenfor butikken, så jeg ble med ham for å beskue "doningen"

Jeg tillot meg selvfølgelig å ta noen bilder av hans nyanskaffelse:

Bilde
Bilde
Bilde
En slik "doning" har jo revers, spaken kan skimtes ca. midt i bildet.

Han mente at delene han trengte kunne skaffes fra BMW, samt hadde han egenskaper og tilgang til å få laget en del deler selv. Han hadde kjøpt denne for å bruke den i løpet av vintersesongen. Det var, bl.a. "Bomringtematikken" i Trondheim som hadde gitt ham den siste "pushen" til å gå til dette innkjøpet. Men, det lyste interesse av ham for prosjektet han skulle i gang med, i løpet av sommeren.

Jeg gav ham selvfølgelig all nødvendig info om oss her på MCsiden.no, og jo han bekreftet at han hadde vært innom og lest litt her, men lovet å registrere seg. Forhåpentligvis får vi "delta" litt i hans sommerprosjekt fremover. :thumleft

Heller ikke i dag noen lang tur, men jeg må si at jeg storkoser meg på sykkel. Trives bedre og bedre på Volusiaen. Jeg liker bunndraget i den, og kontrollen jeg etterhvert får med den. Det går an å bli gla' i en MC??..Ja for det begynner jeg å bli nå! :thumleft . :love

Takk for oppmerksomheten :thx

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39831
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av AJ »

Hey!
Artig lesning :knegg

Du syntes godt med den gule vesten, ja...
Men fullt så usynlig som det andre bildet viste er du vel neppe uten vesten... :-k
Jeg er av de som ikke kommer til å bruke gul vest... :[-(
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:Hey!
Artig lesning :knegg

Du syntes godt med den gule vesten, ja...
Men fullt så usynlig som det andre bildet viste er du vel neppe uten vesten... :-k
Jeg er av de som ikke kommer til å bruke gul vest... :[-(
Prøver å unngå det jeg også.
Men jeg har en regndress som ser ca slik ut:
[img]http://www.louis.de/shop/img250/208857_ ... DET_09.JPG[/img]

Kjøpt i Kiel for et par år siden. For nærmere titt, kan en trykke på bildet.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av mekkern »

Globe: skal du sette på andre potter enn de orginale?
Hvis ikke er det vel ingen grunn til å øke bensinforbruket? eller er det et problem at den ikke får nok bensin,f.eks lugging eller lignende? Skifting av luftfilter har MINIMAL påvirkning på oppsettet i forgasseren-hvor mye større er hoveddysen i settet?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Re: Globes Logg; det er VÅR.......igjen :)

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Så nå...vises jeg enda bedre i trafikken...eller ikke? :-k
Det er alltid moro/koselig å lese det du skriver - du burde jo satse på motorjournalist som en yrkeskareire... ;e

Du er i alle fall ikke mindre synlig i den gule vesten, og i enkelte vinkler/tilfeller vil du nok også kanskje syntes bedre.. :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Duville »

hm - dersom du sitter på sykkelen på BEGGE de øverste bildene og eneste forskjell er vesten - så vet jeg ikke helt om jeg ikke skal vurdere vest likevel...... :-k

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Globe »

Onsløv skrev:
AJ skrev:Hey!
Artig lesning :knegg

Du syntes godt med den gule vesten, ja...
Men fullt så usynlig som det andre bildet viste er du vel neppe uten vesten... :-k
Jeg er av de som ikke kommer til å bruke gul vest... :[-(
Prøver å unngå det jeg også.
Men jeg har en regndress som ser ca slik ut:
[img]http://www.louis.de/shop/img250/208857_ ... DET_09.JPG[/img]

Kjøpt i Kiel for et par år siden. For nærmere titt, kan en trykke på bildet.
Duville skrev:hm - dersom du sitter på sykkelen på BEGGE de øverste bildene og eneste forskjell er vesten - så vet jeg ikke helt om jeg ikke skal vurdere vest likevel...... :-k

Synes det virker fornuftig å bruke gul vest når man ferdes i bytrafikken, i tettbebygd strøk, tildlig formiddag, sen ettermiddag og da gjerne ved sesongens "tidlig vår" og "sen høst", da det gjerne er litt gråvær. Når man først har "bala" på seg kjøredress, vinterhansker og trukket visiret godt ned på helhjelmen er det lite "posørkjører" igjen....for det er vel i så fall det dette handler om? Utseende?

For det blir vel ikke vanskeligere å oppdage en person med knall gul vest?! Det blir ikke vanskeligere å kjøre med gul vest?...Men en interessant vinkling av dette med gul vest er påstanden om at de som har vesten på, selv tror at de vises så godt at de rett og slett kjører som om den gule vesten gjør jobben alene. "Alle ser meg nå så da kan jeg slappe av litt og kjøre mer på egen feeling". Og det er slett ikke umulig at vi faktisk tenker slik! Hmmm...ja ja...da må vi ta høyde for både det faktum at når mange har en slik vest, så forsvinner "fargekontrasteffekten" i det totale trafikkbildet noe, og når atpåtil alle de som kjører med det, faktisk kjører som om de tror at ALLE ser dem...ja så kan det fort bli årsaken til sammenstøt :-k

Uannsett...vesten er innkjøpt, og den blir ihvertfall "hengende" på jakka når jeg farter rundt i nærmiljøet her og i sentrum. :thumleft. Egentlig så finner jeg vel ikke en god grunn til ikke å ha den på :-k foruten litt forfengelighet da..og forfengelighet skal man selvfølgelig ikke skimse av!!
Appearance - appearance - appearance ;e

Hva gjelder den vesten jeg har kjøpt...så har den lomme bak, innerlomme og en lomme på høre side foran..og DET er jo kjekt å ha :knegg ..som om ikke jakke og bukse har tilstekkelig med lommer og glidelåser fra før :lol

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Intruder »

Holde fartsgrensen,tenke sikkerhet,tenke fremover og gul vest er et :skriver
sammensurium som ihvertfall gjør meg roligere... :D :=D> og tryggere...
OG,klubbmerker er jo for pokker trykt på vesten,må jo synes !! :mc2
Og holder du fartsgrensen så blir han onkel ikke sur heller ! :[-( :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Globe »

:knegg Ja, jeg har tilgode å se en GUL VEST med klubbmerker :knegg

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Intruder »

Globe skrev::knegg Ja, jeg har tilgode å se en GUL VEST med klubbmerker :knegg
Hehe Globe,noen må jo være den første ? , som Josef spurte Maria. :oh
Han var den første som virkelig var en tøffelhelt.. :thumleft

Øverst på vesten står RYK & REIS sin logo :notworthy:
under GAMMELKARA MK :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Globe »

Intruder skrev: Hehe Globe,noen må jo være den første ? , som Josef spurte Maria. :oh
Han var den første som virkelig var en tøffelhelt.. :thumleft

:knegg :lol :rofl: :rofl: Vet det er tidlig på dagen enda...men dette da være dagens :lol :rofl:

*Ler høyt og uhemmet

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Intruder »

Tenkte meg en tur til Hamar idag,vel ute på hovedveien kom en traktor fra venstre
og rett ut i veien... :-#
Takket være rask reaksjon fra begge to gikk det bra,og etter en kort passiar var jeg og traktorføreren godvenner igjen (en nabo). \:D/ :janikk
Jeg er så lei meg,sa han !---Greit det,jeg er lei deg jeg også,sa jeg !
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Svolp »

Flotte bilder Globe!! :-)
Skal også på vårsleppet i morgen hvis det ikke er øs pøs... Det er meldt fint vær men blir usikker gitt når det regner så voldsomt som det gjør nå.
Her i Rogaland er det bryne mc klubb trur jeg det var som står som arrangør. Turen tar deg fra bryne til sandnes, så stavanger og ned til egersund. Pause med kaffe og en matbit så RV44 langs kysten opp til bryne igjen. Fin tur som jeg kjører ofte til vanlig. Rund 160km totalt, legger ved ett kart.

Bilde

Når det kommer til refleksvesten er det noe jeg ikke kommer til og kjøpe eller og bruke, syntes det hele bare er en falsk trygghet og av min personlige mening føler ikke at forskjellen er nevneverdig mtp og bli sett. Treffer du riktig type i trafikken legger han ikke merke til deg uansett trur jeg. Mye av ulykkene som man er ute for er at bilist feilbedømmer farten din og svinger ut foran deg, dette vil han jo da gjøre uansett om du har en refleksvest eller ei.
En del av jobben min består av og kjøre utrykning med brannbil. De nye lastebilene har denne gule alarmfargen slik som vestene, når det kommer til og kjøre utrykning har jeg erfart av egene opplevelser at det spiller ingen rolle om jeg kjører gul eller rød brannbil med tanke på og bli sett og vi er STORE, selv blålysa er ubrukelig til tider, her er det sirena som gjelder. Bare for og sette det litt på spissen.. :knegg

NMCU hadde jo en sak oppe i 2007 der det var snakk om og få ned ett påbud om refleksvest. Dette ble jo ganske kjapt avfeid like fort som det kom. En refleksvest i andre trafikksammenheng skal jo gjøre trafikanter ekstra oppmerksomme og varsomme ved spesielle situasjoner som ulykker o.l. Hvis dette da hadde blitt et påbud slik at alle motorsykkelister måtte bruke disse hadde det til syvende og sist blitt en meget slapp holdning til denne "alarm" fargen, jeg bruker selv slik en vest når jeg er på jobb og vi kommer opp i en trafikkulykke og må jobbe på eller i en vei..
Som regel er det større kjøretøy som står ansvarlig når det er ei ulykke med en motorsykkelist, hvis du ikke da brukte denne vesten og uhellet hadde vært ute så ville det bli til at den store stygge ulven ble da oss som i utgangspunktet er det svakeste ledet i trafikken, turister på 2hjul ville også få et problem da dem ikke hadde kjent til dette. Nå er vi jo over på ett helt annet tema men fant en side på nettet her der NMCU ahdde skrevet en del men har klart og somle den vekk.. Kjekk og lese!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Globe »

mekkern skrev:Globe: skal du sette på andre potter enn de orginale?
Hvis ikke er det vel ingen grunn til å øke bensinforbruket? eller er det et problem at den ikke får nok bensin,f.eks lugging eller lignende? Skifting av luftfilter har MINIMAL påvirkning på oppsettet i forgasseren-hvor mye større er hoveddysen i settet?
Nei, det blir ikke nye potter...enda ;e

Jeg vil ikke si at jeg har noe problem, men litt lugging på lavt turtall, kan oppleve små "gulp" ved pådrag fra tomgang, og skal gå over til KN-filter.

Dysesettet leveres med hoveddyser for følgende kombinasjon, i tillegg til ny nål og fjær:

1: For original eksos og originalt filter
2: For original eksos og KN-filter
3: For "effektanlegg" til eksos og KN-filter

Jeg kjører nå alternativ 2. Ved skifte av eksosanlegg skulle det da bare være å skifte ut hoveddysa.

Ny dyse er (regnet fra tommer til mm med 2,54 som faktortall) 1.63mm, den originale tror jeg er 1,24mm.

Er det kun økt besinforbruk å hente med KN-filter og slikt dysesett, med mindre enn "tar den helt ut" og skifter til "effektanlegg" også?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Globe »

SVARTE!!!..Messingskruer og liiiiiit feil størrelse på stjernejernet, og liiiiitt for lite fast trykk på jernet...gir slike hoder:

Bilde

Kjenner det koker i huet nå....tar en pause...må finne ut om jeg skal gi opp denne...eller finne en måte å få "tak i den" på.

Selvgripstang er det ikke plass til inntil godset, mulig jeg kan file den om til å kunne ta den med skrujern..eller rett og slett BANNE DEN UT :ills :ills

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Globe »

Jolly Jumper stakk innom...alltid godt å kjefte sammen med andre ;e ..en ny person inn kan fort bidra med et litt mer åpent sinn til problematikken..

Selvgripstanga ble for stor....men...nedi en skuff her i garasjen fant jeg en liiiten rørtang jeg kjøpte som "kjekt å ha" en gang....Jolly Jumper hold et godt tak i forgasseren...jeg lot den lille rørtanga forsvinne inn i neven, knuget og strammet til det jeg kunne, dro til "anti clockwise"......KNIKK...der løsnet den aaahhhhh..et forløsende knikk.

Da er hoveddysen skiftet, nåla er skiftet...kun montering står nå igjen...dere skal se det blir 1.mai tur likevel :bananas

Det er HELT typisk meg å begynne med slikt...en fredags kveld...før en event!! :-J

Pollti

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Pollti »

4000 rpm Misha ? Du er ei pyse som kjører med Honda blokk og Jammaha sylindre altså. Her går det i 7300 rpm på østerisk møl supertrimmet av en sinnsyk spagetti gnafser. Merkelig, men jeg liker det jeg . \:D/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39831
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Det er HELT typsik meg å begynne med slikt...en fredags kveld...før en event!! :-J
:knegg
Kjenner igjen typen, ja... Gjør det samme rett som det er jeg også. Og når ting ikke går helt veien så blir det kjefting og smelling, noe fruen her i huset enda ikke skjønner nødvendigheten av, tross 30 års bofellesskap... :roll

Bra det ble årnings :thumleft
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av RuneMC »

Nettopp det jeg skulle til å foreslå. Dvs liten rørleggertang som kan få grep om selve skruehodet. Feiler det så spørs det om man ikke må til med siste metoden her:
http://www.busandcamper.com/door-screw- ... ricks.html Dvs sveise noe fast til den ](*,) skruen - og for all del kjøpe stålskrue i samme format som erstatning. (Hvis det ikke er en spesiell grunn til at det er messing da... (som at gjengeforingen den skrus inn i også er av messing)).

Kjøpte engang fine aluminiums ventilhetter til bildekkene mine... de så jo litt kule ut i eloksert blå metallic, men aluminiumet og metallet i ventilen reagerte jo så de grodde sammen og satt fastere enn med superlim etter en sesong. Problemet da var at jeg kunne ikke bruke ubegrenset kraft på å vri de av, for da ville sikkert ventilen tatt skade, så ble faktisk nødvendig å file av ventilhettene med baufil - det tok sin tid... Heretter bruker jeg bare helt vanlige ventilhetter som enten er av samme metall som ventilen eller i plast. Lærepengen er at funksjon får gå foran forfengelighet :D
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Onsløv »

Banne den ut fungerer ikke. Det har jeg prøvd mange ganger.
Se om du får filt opp et spor og bruk et flatt skrujern?
Alternativet er å borre midt i skruen, og bruke en skrueutrekker for å skru den ut igjen.
Evnt bare borre i hullets størrelse og gjenge opp igjen.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3163
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Bosted: Høyjord

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av cheron »

Eller kanskje leve med at den kom ut til slutt Onsløv :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Bosted: Regnværsbyen

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Misha »

Pollti skrev:4000 rpm Misha ? Du er ei pyse som kjører med Honda blokk og Jammaha sylindre altså. Her går det i 7300 rpm på østerisk møl supertrimmet av en sinnsyk spagetti gnafser. Merkelig, men jeg liker det jeg . \:D/
Rotet vekk brillene nå igjen? Du er i feil blogg... :knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Bosted: Regnværsbyen

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Misha »

Globe skrev:Jolly Jumper stakk innom...alltid godt å kjefte sammen med andre ;e ..en ny person inn kan fort bidra med et litt mer åpent sinn til problematikken..

Selvgripstanga ble for stor....men...nedi en skuff her i garasjen fant jeg en liiiten rørtang jeg kjøpte som "kjekt å ha" en gang....Jolly Jumper hold et godt tak i forgasseren...jeg lot den lille rørtanga forsvinne inn i neven, knuget og strammet til det jeg kunne, dro til "anti clockwise"......KNIKK...der løsnet den aaahhhhh..et forløsende knikk.

Da er hoveddysen skiftet, nåla er skiftet...kun montering står nå igjen...dere skal se det blir 1.mai tur likevel :bananas

Det er HELT typisk meg å begynne med slikt...en fredags kveld...før en event!! :-J
Et annet alternativ til rørtang er en sveisetang.

http://biltema.episerverhotell.net/no/V ... veisetang/

Disse fås i flere størrelser og er lettere å spenne fast rundt slike småskruer, og det er mindre risiko for å glippe taket når man skal prøve å løsne skruen, for tangen sitter (forhåpentligvis) fast på skruehodet.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Globe »

Misha skrev:
Pollti skrev:4000 rpm Misha ? Du er ei pyse som kjører med Honda blokk og Jammaha sylindre altså. Her går det i 7300 rpm på østerisk møl supertrimmet av en sinnsyk spagetti gnafser. Merkelig, men jeg liker det jeg . \:D/
Rotet vekk brillene nå igjen? Du er i feil blogg... :knegg

Han har nok det.... :D Han forsøkte å levere selvangivelsen her inne i går :lol

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Onsløv »

Globe skrev:
Misha skrev:
Pollti skrev:4000 rpm Misha ? Du er ei pyse som kjører med Honda blokk og Jammaha sylindre altså. Her går det i 7300 rpm på østerisk møl supertrimmet av en sinnsyk spagetti gnafser. Merkelig, men jeg liker det jeg . \:D/
Rotet vekk brillene nå igjen? Du er i feil blogg... :knegg

Han har nok det.... :D Han forsøkte å levere selvangivelsen her inne i går :lol
:knegg DAGENS!!! :rofl:
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svar