Her på Østlandet våknet vi til en aldeles strålende 1. mai!
Kanskje det var slik over store deler av landet i dag?
Litt etter kl. 09:00 dro jeg mot Minnesund for å være med på den store MC-samlingen der. Første gang for min del siden det ikke ble noen tur opp dit i det hustrige 1. mai vårværet vi hadde i fjor...
Første stopp, Lygna...
Deretter en ny stopp et lite stykke in på rv. 180 i retning Hurdal; flott Hadelandsnatur for de som liker skog...
Og
ja, jeg liker skogen
Deretter gikk turen over Minneåsen og på denne idylliske svingveien var jeg stort sett alene, kun en til lå foran meg i løypa.
Etter å ha sving meg over åsen var det strake veien til treffplassen.
Her var jeg så avgjort
ikke alene
Og det kom flere hele tiden mens jeg var der. Hørte nettopp på nyhetene at det hadde vært flere tusen innom.
Været hadde helt klart sitt å si, men også denne damen trakk en del folk også, vil jeg tro...

:
Hun så for øvrig ut som hun trivdes godt blant oss motorsyklister... :)
Før Siv Jensen holdt sitt politiske innlegg hadde bandet Los Mosquitos (tror jeg bandet het...?) spilt en del coverlåter og gjorde en anstednig jobb i så måte. Samtidig ruslet jeg rundt og tok noen bilder av artige sykler...
Var mye bra kubikk på stedet, ja!
Jeg dro fra Minnesund før det trolig begynte å bli litt kaotisk og dro mot Hamar/Gjøvik. Ingen kø, bare behagelig kjøring med innlagte pauser på dertil egnede steder...:
Dro til Gjøvik og tok en matbit på dette stedet...:
Var mange MCister på plassen utenfor Shell/CC og Statoil'en på Gjøvik også.
Tok deretter følge med en gjeng fra Gjøvik til Lygna, en kolonne på kanskje 100 meter i behagelig tempo.
Flott vær og fin temperatur, en utrolig fin dag!!
På Lygna var det også samlet mange...:
Så var jeg hjemme igjen på Hadeland, men dro slett ikke rett hjem! Måtte jo få med meg litt av Randsfjorden rundt også, ikke sant?
Kjørte over Tingelstad, stoppet og tok et bilde av Hadelandslandskapet...:
... og fortsatte langs Randsfjorden og tok følge med denne gjengen til Jevnaker...:
Alt i alt en meget hyggelig og flott dag for oss motorsyklister her på Østlandet!!!
Og
helt til slutt:
den kinesiske pepperbiffen på Harestua Kro ved gml. rv. 4 var en god avslutning på dagen
Her var det også flere MCister som valgte å ta en pause før siste etappe inn til Oslo.