MCnyheter vi har ventet på...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Mange MC-nettsteder og andre MC-publikasjoner er ivrige etter å spre nyheten om kommende Husqvarna 900.
Noen har greid å filme (proto)nyskapningen også...:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=cRy-O-TUUXw[/video]
Kan bli en meget interessant sykkel i 900-klassen, dette :-)
Noen har greid å filme (proto)nyskapningen også...:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=cRy-O-TUUXw[/video]
Kan bli en meget interessant sykkel i 900-klassen, dette :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg har fått tak i årets modell av Guzzi Stelvio NTX. Med den nye spec'en var i alle fall det en sykkel JEG har ventet på :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Så vi kan gratulere deg med en ny StelvioFidel skrev:Jeg har fått tak i årets modell av Guzzi Stelvio NTX. Med den nye spec'en var i alle fall det en sykkel JEG har ventet på :)

I så fall; gratulerer så mye

Og legg gjerne ut noen bilder - eller enda bedre; en video!
Helt klart en meget spennende og interessant sykkel i et tøft segment

Hvor mange Guzzi'er har dere nå, forresten...?

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Vi har bare fem nå. Jeg måtte bytte inn Grisoen for å få råd til Stelvioen.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Oj... bare fem, gitt
Tipper Stelvion passer deg bedre enn Griso'en. En god del mer motor, men litt uvanlig Moto Guzzi design, muligens...?
Burde være en verdig GS-konkurrent. Eller hva mener du?

Tipper Stelvion passer deg bedre enn Griso'en. En god del mer motor, men litt uvanlig Moto Guzzi design, muligens...?
Burde være en verdig GS-konkurrent. Eller hva mener du?

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Slett ikke uvanlig for Guzzi å lage slike "maxienduroer". Guzzi var på banen med den typen sykler tilbake på åttitallet, med V65TT, V65 NTX, 750 NTX og - ikke minst - 1000/1100 Quota. Man kan faktisk gå tilbake til sekstitallet og finne såkalte regolarità-modeller av gamle Lodola også. Quota'n gikk for øvrig ut av produksjon så sent som i begynnelse av 2000-tallet, og er omsider blitt erstattet av Stelvio'n, som ikke uventet spiser GS'er til frokost.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det må da bli et kostbart kosthold i lengdenFidel skrev: Quota'n gikk for øvrig ut av produksjon så sent som i begynnelse av 2000-tallet, og er omsider blitt erstattet av Stelvio'n, som ikke uventet spiser GS'er til frokost.

-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Alt går.
- KawaSuki
- Innlegg: 83
- Registrert: 06 mai 2011, 22:27
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
- Bosted: Halden/Tistedal
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Håper forumsmedlemmene , har meg unnskylt , jeg er nå langt O.T.
Til " Fidel " , vil jeg gjerne opplyse om at jeg er innom to andre forum , med Nick navn " Fidel " .
Ett med stor " F " , og ett med liten " f " .
Sorry !
KawaSuki

Til " Fidel " , vil jeg gjerne opplyse om at jeg er innom to andre forum , med Nick navn " Fidel " .
Ett med stor " F " , og ett med liten " f " .
Sorry !

KawaSuki
- KawaSuki
- Innlegg: 83
- Registrert: 06 mai 2011, 22:27
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
- Bosted: Halden/Tistedal
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Forøvrig " AJ " , Stelvioen " ER " , en GS konkurrent , mange mener til og med at den er bedre .
At OLA- Dunk , går med skylapper , og tror på julenissen ( Tyskerne ) , er vel ikke noe nytt .
Det som er det største problemet , ( etter min mening ) , er forhandlernett , og deletilgang .
Dette gjelder vel de fleste " Italienere " .
KawaSuki
At OLA- Dunk , går med skylapper , og tror på julenissen ( Tyskerne ) , er vel ikke noe nytt .
Det som er det største problemet , ( etter min mening ) , er forhandlernett , og deletilgang .

Dette gjelder vel de fleste " Italienere " .
](./images/smilies/grrr.gif)
KawaSuki
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Heldigvis for oss som kjører Guzzi, Aprilia og andre Piaggio-merker er forhandlernettverket og deletilgang BETYDELIG forbedret etter at LoxKel (Honda-Kellox' datterselskap) tok over importen. Såre vel, med andre ord :-)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Sånn blir den altså seende ut, nye Husqvarna Nuda 900R...:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... %20%281%29" onclick="window.open(this.href);return false;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ej4cQv-K0so[/video]
Ingen utpreget tursykkel akkurat, men oser av svingvilje og heftige wheelies...
Men kanskje det kommer en turmodell etter hvert...?
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... %20%281%29" onclick="window.open(this.href);return false;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ej4cQv-K0so[/video]
Ingen utpreget tursykkel akkurat, men oser av svingvilje og heftige wheelies...


Men kanskje det kommer en turmodell etter hvert...?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Wow...
Da er det vel offisielt, da...
Husqvarna 900 slippes løs på MC-folket:
Mer enn 100 HK og mer enn 100 Nm dreiemoment
100 HK skjønner jeg at de får til, men 100 Nm dreiemomement...
Hva har de tysk-østerriks-italienske motorkunstnerne gjort for å få til det, tro?

Da er det vel offisielt, da...
Husqvarna 900 slippes løs på MC-folket:
Mer enn 100 HK og mer enn 100 Nm dreiemoment

100 HK skjønner jeg at de får til, men 100 Nm dreiemomement...

Hva har de tysk-østerriks-italienske motorkunstnerne gjort for å få til det, tro?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
to takter og kompressor muligens?
I bilverden sier vi jo ca 100Nm per 1liter volum
I bilverden sier vi jo ca 100Nm per 1liter volum
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Definitivt ikke to-takter.Crinos skrev:to takter og kompressor muligens?
I bilverden sier vi jo ca 100Nm per 1liter volum
Kompressor? Tru'kke det heller, nei...
Uansett så må disse ingeniørene gjort noe genialt for å få såpass oppsiktsvekkende god kombinasjon i denne motoren - høye verdier på både HK og Nm.
Og jeg er ikke i særlig tvil om én soleklar ting: denne skapningen skal prøves

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Var ikke den motoren bygget på samme motoren som BMW blant annet har i F800GS? Den har jo 100 kubikk mindre, og 85 hester og ca samme dreiemoment. Litt mer kubikk forklarer jo litt av saken ihvertfall.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det er vel ikke noe hokus pokus å få 100k og 100nm ut av en 900.
En 4 år gammel kawa z1000 har 125hk, og 99,12 nm, har vel 950ccm. Det er en neddopa zx9r motor, og den hadde i 1999 141hk, og 101nm, og var på 899ccm.
Bare et par eksempler da. Nei, den husqvarna`n der var vel egentlig litt lite litt for sent.
En 4 år gammel kawa z1000 har 125hk, og 99,12 nm, har vel 950ccm. Det er en neddopa zx9r motor, og den hadde i 1999 141hk, og 101nm, og var på 899ccm.
Bare et par eksempler da. Nei, den husqvarna`n der var vel egentlig litt lite litt for sent.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hmmm...så stygg den er
synes jeg den er mange tiår forut for sin tid..
Men hver sin smak,for all del..



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Den Kverna var tøff den, sikkert et gromt leketøy. Er nok ikke umulig med Nm der, har jo 25nm over m3`på min sykkel.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Mulig det var lettere før uten alle disse kravene til støy og utslipp, for alt jeg vet...NickNei skrev:Det er vel ikke noe hokus pokus å få 100k og 100nm ut av en 900.
En 4 år gammel kawa z1000 har 125hk, og 99,12 nm, har vel 950ccm. Det er en neddopa zx9r motor, og den hadde i 1999 141hk, og 101nm, og var på 899ccm.
Bare et par eksempler da. Nei, den husqvarna`n der var vel egentlig litt lite litt for sent.
Men med de kravene man har i dag synes jeg fortsatt det er godt gjort å få over 100 Nm i en tosylindret motor på 900 kubikk.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Kjitta8648
- Innlegg: 161
- Registrert: 03 nov 2008, 18:35
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Bergen
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Boring og slaglengde + vinkelen på kammen.
Rexen har ca 1192ccm og ca 140 hk og 120 nm.
Rexen har ca 1192ccm og ca 140 hk og 120 nm.

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det er faktisk omvendt AJ. Med moderne digital styring av innsprøyting og tenning er det nå mulig å tune motorn myyye mer optimalt enn med gammeldagse gassere.AJ skrev:Mulig det var lettere før uten alle disse kravene til støy og utslipp, for alt jeg vet...NickNei skrev:Det er vel ikke noe hokus pokus å få 100k og 100nm ut av en 900.
En 4 år gammel kawa z1000 har 125hk, og 99,12 nm, har vel 950ccm. Det er en neddopa zx9r motor, og den hadde i 1999 141hk, og 101nm, og var på 899ccm.
Bare et par eksempler da. Nei, den husqvarna`n der var vel egentlig litt lite litt for sent.
Men med de kravene man har i dag synes jeg fortsatt det er godt gjort å få over 100 Nm i en tosylindret motor på 900 kubikk.
Dette gjør det og mulig å lage motorer med meget høy kompresjon, som øker virkningsgraden og gir mer effekt. Tigern din har f.eks 12:1 i kompresjon, dette var umulig på vanlig bensin før (tenningsbank, detonasjon). 9:1 var tidligere regnet som "ganske høy" kompresjon på vanlige motorer.
Høyt trimma racemotorer hadde så høy kompresjon som 12:1 eller litt høyere, men da måtte du kjøre de på metanol for å unngå tenningsbank.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Da ser det ut til at amerikanske MOTUS er produksjonsklar - i 2012.
Ser bra ut, synes jeg: Mer å lese her:
http://www.motusmotorcycles.com/mst-01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motusmotorcycles.com/PDF/motus_mst_proto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser bra ut, synes jeg: Mer å lese her:
http://www.motusmotorcycles.com/mst-01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motusmotorcycles.com/PDF/motus_mst_proto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ser veldig bra ut, men kjededrift? Kanskje for å holde vekten nede, er jo allerede 240 kg tørr. 1,6 L og 160 hk skulle være nok for di fleste.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
For egen del må jeg si jeg har ventet på denne gode MC-nyheten, nemlig at italienske MotoMorini ser ut til å gjenoppstå
Mer å lese her:
http://www.bikesales.com.au/news/2011/m ... cted-25815" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikesales.com.au/news-review ... 2&fn=25815" onclick="window.open(this.href);return false;
og i MC-Avisa

http://www.bikesales.com.au/news/2011/m ... cted-25815" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikesales.com.au/news-review ... 2&fn=25815" onclick="window.open(this.href);return false;
og i MC-Avisa
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.