Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Gaffateip ? Hmmmm....
Ja er ikke det ekstrautstyr på disse BMW'ene? Tror de har det på ramma.freddy123 skrev:Gaffateip ? Hmmmm....
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Diverse plastbiter? 

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jupp! Nye plastbiter samt et motordeksel. 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Da blir sykker'n som ny igjenBjerknez skrev:Jupp! Nye plastbiter samt et motordeksel.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Har du velta nå?

- Bjerknez
- Kontakt:
Lenge siden det nåMonstr skrev:Har du velta nå?![]()

Hadde ikke fått med meg det, jeg
Er jo så mange innlegg i denne tråden at jeg ikke har sjans til å følge med
På hvilken side kan jeg lese om dette da? :-(

- Bjerknez
- Kontakt:
På side 226 :)
- Bjerknez
- Kontakt:
I dag skal jeg kose meg med sykkelvask 

Muligens samme aktivitet her i kveld. Fin måte å bli bedre kjent med sykkelen påBjerknez skrev:I dag skal jeg kose meg med sykkelvask

Også ble vi bombardert av insekter i går kveld, ser ikke ut!
- Bjerknez
- Kontakt:
Å kjøre på E6 i kveldingen er ikke noe sjakktrekk med tanke på insekter nei :-)åxyvind skrev:Muligens samme aktivitet her i kveld. Fin måte å bli bedre kjent med sykkelen påBjerknez skrev:I dag skal jeg kose meg med sykkelvask![]()
Har til frokost i morgen for å si det sånn...
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Å ? I nøden spiser fanden fluer ?Bjerknez skrev:Å kjøre på E6 i kveldingen er ikke noe sjakktrekk med tanke på insekter nei :-)åxyvind skrev:Muligens samme aktivitet her i kveld. Fin måte å bli bedre kjent med sykkelen påBjerknez skrev:I dag skal jeg kose meg med sykkelvask![]()
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Bjerknez ble tydelig bitt av villmarksbasillen han forrige helgJompa skrev:Å ? I nøden spiser fanden fluer ?Bjerknez skrev:Å kjøre på E6 i kveldingen er ikke noe sjakktrekk med tanke på insekter nei :-)åxyvind skrev:Muligens samme aktivitet her i kveld. Fin måte å bli bedre kjent med sykkelen påBjerknez skrev:I dag skal jeg kose meg med sykkelvask![]()

Se der ja! Det var jo kjedelig! Godt det gikk bra bortsett fra de kosmetiske skadene. Dog etter å ha lest en 5-6 innlegg med "det er bare kosmetiske skader, så det er ikke så farlig, irriterer meg ikke over det lenger" så tror jeg ikke på deg herBjerknez skrev:På side 226 :)

Godt du får fikset det nå. Med en spell ny sykkel sånn skulle det jo bare mangle at man ikke ordnet sånt med det samme. Plasten kostet jo ikke så mye, og resten er jo bare småtterier man bytter fort!

Interessant diskusjon om dekk. Jeg kjører Pilot Power 3 både foran og bak, og jeg bruker jo sykkelen på Rudskogen. Har enda ikke opplevd dekkslipp eller noe sånt på den tiden jeg har kjørt på banen. Dog er jo min sykkel strupet til 48HK, så er jo ikke akkurat noe råskinn rett frem, men burde vel kanskje merket det i svingene i og med at jeg ikke har noen hjelpemidler.

Du har ikke vurdert å ta kurset til Senior MC og komme deg ut på banen da? Finnes jo 4 forskjellige grupper å kjøre i, etter ferdighet. Du har jo en sykkel som er tilnærmet laget for å bli pisket litt på bane av hobbykjøreren. :-)
Jeg vil si at nivået mitt har økt drastisk etter jeg tok kurset og begynte å trene på kjøreteknikk på Rudskogen. Her har du jo også mulighet til å få testet ting du lurer på under trygge omgivelser. Da kan du jo få testet å gi full gass fra første gir og oppover uten at du trenger å tenke på at det er trafikk rundt deg.
Kjør kurset med sykkelen din nå, og du blir kjent med sykkelen din på en helt annen måte enn tidligere, og det er en grunn til at det heter førerutviklingskurs. Kurset er også forsikringsgodkjent, så forsikringen din gjelder på banene, både Gardermoen og Rudskogen. Jeg skal helt klart ta kurset på nytt igjen neste vår når jeg tar i bruk TLen for å bli like godt kjent med den. :-)
- Bjerknez
- Kontakt:
Rett etter velten så var jeg ganske langt nede mentalt. Å se en klin ny sykkel ligge i gjørma, uten å vite hvor mye skader det ble etc. Jeg fikk reist den opp og kjørt av gårde (litt sånn som når man resier seg opp etter å ha snublet i et kjøpesenter. Man prøver og holde maska...) til nærmeste plass hvor jeg kunne få et overblikk over skadene. I første omgang så det ikke bra ut da det var leire over alt. Men etter en grundig vask og litt gnikking så ble skadene mindre og mindre jo mer leire jeg fikk fjernet. Det tok ett par dager før jeg gikk fra "FAEN!..FAEN!.." til "okay... var jo ikke så ille..." og videre til "nja.. får ta det etter sesongen..."
Så i dag så plager ikke skadene meg nevneverdig...faktisk. Jeg vet det bare er noe kosmetisk og jeg får t.o.m. hjelp til å bytte delene...gratis, så dette koster meg ikke så veldig mye heller. Men så klart er det surt og jeg skulle gjerne brukt disse pengene på noe annet, men man blir jo ikke akkurat bankrott av slikt heller, så jeg har til pålegg på brødskiva, hehe.
Men banekjring har ligget i tankene en god stund, men litt usikker å hvor lyst jeg har å ta med sykkelen ut på bane. Finnes sikker KUN gode argumenter for banekjøring og det er helt sikkert lærerikt og morsomt, men jeg føler jeg er utlært nå, så behovet er nok ikke der. Har jo tross alt hatt lappen ett år nå.
Neida.. fra spøk til revolver... banekjøring, eller førerutviklingskurs ligger i tankene
Så i dag så plager ikke skadene meg nevneverdig...faktisk. Jeg vet det bare er noe kosmetisk og jeg får t.o.m. hjelp til å bytte delene...gratis, så dette koster meg ikke så veldig mye heller. Men så klart er det surt og jeg skulle gjerne brukt disse pengene på noe annet, men man blir jo ikke akkurat bankrott av slikt heller, så jeg har til pålegg på brødskiva, hehe.
Men banekjring har ligget i tankene en god stund, men litt usikker å hvor lyst jeg har å ta med sykkelen ut på bane. Finnes sikker KUN gode argumenter for banekjøring og det er helt sikkert lærerikt og morsomt, men jeg føler jeg er utlært nå, så behovet er nok ikke der. Har jo tross alt hatt lappen ett år nå.
Neida.. fra spøk til revolver... banekjøring, eller førerutviklingskurs ligger i tankene

- Bjerknez
- Kontakt:
Sykkærn er nå vasket og snart er jeg klar for grillings og noen pils, før jeg beveger meg bortover til naboen og prater litt skjit
I morgen blir det kjedevask og smøring, samt henting av de nye delene på posten. Mulig jeg venter med å montere disse til etter sesongen. Må jo ha noe å bedrive PMS tiden med :-)å

I morgen blir det kjedevask og smøring, samt henting av de nye delene på posten. Mulig jeg venter med å montere disse til etter sesongen. Må jo ha noe å bedrive PMS tiden med :-)å
Fine greier! Skjønner man blir litt nede etter en velt med noe som er helt nytt! :-)Bjerknez skrev:Rett etter velten så var jeg ganske langt nede mentalt. Å se en klin ny sykkel ligge i gjørma, uten å vite hvor mye skader det ble etc. Jeg fikk reist den opp og kjørt av gårde (litt sånn som når man resier seg opp etter å ha snublet i et kjøpesenter. Man prøver og holde maska...) til nærmeste plass hvor jeg kunne få et overblikk over skadene. I første omgang så det ikke bra ut da det var leire over alt. Men etter en grundig vask og litt gnikking så ble skadene mindre og mindre jo mer leire jeg fikk fjernet. Det tok ett par dager før jeg gikk fra "FAEN!..FAEN!.." til "okay... var jo ikke så ille..." og videre til "nja.. får ta det etter sesongen..."
Er mye i Fredrikstad (fruen bor der) så må jo få møtt deg en dag for å få sett på dette 160HKs monsteret ditt! :-)
Banekjøring er utrolig gøy! Jeg begynte akkurat med det selv, og det gir en vannvittig trygghet på veien! Jeg har virkelig fått lære hvordan sykkelen oppfører seg i diverse scenarioer, og jeg har fått trent masse på hvordan jeg skal håndtere sykkelen for å komme meg ut av det! :-)
Håper virkelig å se deg på banen til våren! :-) Det hadde vært utrolig hyggelig å hatt flere MCsiden folk som deltok! :-) Bare vent til du har kjørt en trening, så er du solgt! Det er vannvittig gøy og lærerikt! :-)
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
En god 1 gang er senior mc sin rustløseren på 1 mai på rudskogen. Det var sånn der begynte for meg :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Vi få se på det til neste sesong hakhap 

Du kommer til å bli bitt av basillen! :-) Hadde uansett vært hyggelig å møtt deg før sesongen er over :-)Bjerknez skrev:Vi få se på det til neste sesong hakhap
- Bjerknez
- Kontakt:
Usikker på hvor du bor, men hvis du ikke bor så langt unna, så er jeg klar for tur i morgen jeg, hvis været blir OKMonstr skrev:Du kommer til å bli bitt av basillen! :-) Hadde uansett vært hyggelig å møtt deg før sesongen er over :-)Bjerknez skrev:Vi få se på det til neste sesong hakhap

Jeg bor i Oslo, men bruker stort sett helgene i Fredrikstad. Da bor jeg rett ved broa på sentrumsiden :-)
Skal nedover til helgen, så da må det jo være muligheter til å få til noe! Kom hjem fra Tyrkia i dag morges, så ble ingen kjøring i dag dessverre.
Skal nedover til helgen, så da må det jo være muligheter til å få til noe! Kom hjem fra Tyrkia i dag morges, så ble ingen kjøring i dag dessverre.