Kanskje Nissemor vil ha litt bedre plass. Se på mitt nye sete.Juleniss1 skrev: Imponert over hvor lettkjørt R1150GS er,størrelsen tatt i betraktning. Og merker nesten ikke forskjell om jeg hiver nissemor bakpå.
[TaSK]
Kanskje Nissemor vil ha litt bedre plass. Se på mitt nye sete.Juleniss1 skrev: Imponert over hvor lettkjørt R1150GS er,størrelsen tatt i betraktning. Og merker nesten ikke forskjell om jeg hiver nissemor bakpå.
Har skiftet vindskjerm til Givi som er 11 cm høyere.Carpa skrev:Jeg kjørte en slik på kjøreskolen og den er god å kjøre, og har bedre kjørekomfort enn min kawasaki er6. Men den er litt høy, jeg er 167 cm, og den har en anelse treg motor. Vinden treffer meg midt i fleisen når jeg sitter normalt, bøyer jeg meg litt blir det helt stille og strekker jeg meg litt blir det helt stille. Det går det sikkert an å gjøre noe med i form av en høyere vindskjerm kanskje...Bird skrev:Hei jeg har en Honda NC 700 D Integra kjøpt brukt fra Holland så den er mellomklasse 47 hk.
Trives godt på den, er kanskje kjedelig motor går på 3000 rpm i 100 km og maks turtall er 6000 fordi det er 80 mm slaglende.
Kjøreegenskaper er trygge og stabile, har kombibremser med abs, dette er gull etter min mening.
Automatgear har 6 trinns dobbelkløts med drive, sport og manuell.
Setehøyde er 79 cm dette er høyt til å være scooter, jeg er 180 cm har ingen problem.
Forbruk kjører 30 mil og fyller 10 liter, tanken tar 14 liter
Komfort Stort og godt sete med plass til å bevege seg på stor vindskjerm og fotbrett du sitter lunt og godt. Passasjer sitter greit men ikkeno mer.
Ulemper kjede på godt og vondt.
Er meget godt fornøyd, hvis ikke dette er fremtidens sykkel, så er det et par skritt i riktig retning.
Hilsen Bird
Hmmm, det forundrer meg litt at du oppfatter den slik. Riktignok har jeg selv aldri prøvd en VFR800, og ut fra hva jeg leser av andres erfaringer er det to skritt frem, og ett tilbake i forhold til VFR750. I tillegg er det vel litt subjektivt ut fra hva man er opptatt av, feks syns jeg de doble pottene oppe ved baklykten ser tøft ut, men det er vel ikke nødvendigvis noen fordel å plassere ekstra vekt der oppe om man tenker på tyngdepunkt.kbentsen skrev:
Jeg har VRF 800 08 Synes den er litt ugrei på lavt turtall til å kjøre langtur. Blir også ganske gåen i baken etter flere timer i salen.
Vet ikke hva jeg har lyst til å bytte til, men som andre sier her prøv sykkelen i flere timer før du bestemmer deg.
Jeg har hatt akkurat samme sykkel, og jeg tror deg. Seriøst ukomfortabel for røven var den!LordShaft skrev:Jeg hadde en VFR 800 98 modell. Jeg slet veldig med trøtthet i ræven og vonde skuldre. Jeg sitter mye mer komfortabelt på Ducatien og nå bmw'en min.... Få som tror meg, men det er faktisk tilfelle