GlobesLogg: takk for sist....u all :)
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
Det gikk greit, men jeg måtte lage hull for å tre den gjennom skinnet for å få det optimalt, men etter at dette var gjort ble det bra - skal se om jeg kan ta ett bilde elelr to etter hvert
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
Nei, se!!
Der er du jo

Der er du jo

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
Flott; ser gjerne løsningen liveDuville skrev:Det gikk greit, men jeg måtte lage hull for å tre den gjennom skinnet for å få det optimalt, men etter at dette var gjort ble det bra - skal se om jeg kan ta ett bilde elelr to etter hvert

- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
AJ skrev:Nei, se!!![]()
Der er du jo






Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
og hva sier kona til Globe nå da - hun trodde han var en helt annen plass enn dette den helga, så viser det seg at han var på treff med Evike i stedet
.


- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
Noen som kan gi meg noen "bra med" og "sjekk dette spesielt" på disse?
[img]http://img.skitch.com/20100620-ckatrn8p ... fxgknr.jpg[/img]
[img]http://img.skitch.com/20100620-rb9hne41 ... wtqin5.jpg[/img]
Klikk på bildene for å se hele annonseteksten.
Disse representerer nedre del og øvre del av budsjettet
Målet er en litt mer egnet touringbike for meg og fruen, samt en bike som jeg kan kose meg med i mine "soloride"
[img]http://img.skitch.com/20100620-ckatrn8p ... fxgknr.jpg[/img]
[img]http://img.skitch.com/20100620-rb9hne41 ... wtqin5.jpg[/img]
Klikk på bildene for å se hele annonseteksten.
Disse representerer nedre del og øvre del av budsjettet

Målet er en litt mer egnet touringbike for meg og fruen, samt en bike som jeg kan kose meg med i mine "soloride"

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
Vi skal ikke sladre...Duville skrev:og hva sier kona til Globe nå da - hun trodde han var en helt annen plass enn dette den helga, så viser det seg at han var på treff med Evike i stedet![]()
.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
Det jeg kan si om TDM 900 etter 50.000 kjørte km. er for det første at jeg har kjørt 50.000 km. på den siden sept. 2006. Det sier litt om at jeg trives med denne...Globe skrev:Noen som kan gi meg noen "bra med" og "sjekk dette spesielt" på disse?
[img]http://img.skitch.com/20100620-ckatrn8p ... fxgknr.jpg[/img]
Målet er en litt mer egnet touringbike for meg og fruen, samt en bike som jeg kan kose meg med i mine "soloride"

Det du skal passe på og spørre om når det gjelder TDM 900 modeller eldre enn 2006, er om TPS'en er byttet i forb. med tilbakekalling for bytte av disse. Dette bør selger/forhandler legge fram dokumentasjon på.
TPS'en - Throttle Position Sensor - på modellene 2002 - 2005 hadde en svakhet som gjorde at gassen ble ujevn på noen sykler, spesielt i lav hastighet. Ingen farlig feil, men ting ble mye bedre etter bytte til ny utbedret TPS som sitter i modellene fra 2006.
I motsetning til TDM 850 bruker ikke 900'en olje. Jeg har aldri etterfylt mellom ordinære intervall som er 10.000. Har fulgt disse intervallene kun to ganger. Ellers har jeg byttet olje ved omtrent 7-8000 kjørte km.
Motorolje er billig forsikring!
De som kjenner godt til TDM påstår at 900 motoren er bunnsolid. Det er tatt ut relativt lite HK i den, mens dreiemomentet er kraftig, spontant og solid

TDM er ingen turtallsmaskin, men sprinter kjapt opp til 100 km/t på... ja! 1, 2, 3 og nesten 4 - hvis du vil

Hun som sitter på med meg på turer og treff til steder som blant annet Lågendalen

Selv sitter jeg godt bak styret, men plages av og til av vindpress. Men ikke verre enn en del andre sykler.
Men dette med vindpress/værbeskyttelse på en halvkåpesykkel som dette må testes ut på en litt lengre prøvetur.
Servicevennligheten på TDM er så-som-så, men så fort man "knekker koden" så går ting mye lettere. Er ikke så gæern når det kommer til stykke, men det er bare å erkjenne at motoren har noe 'gamledagse' løsninger...
Jeg trives fortsatt godt med TDM'en og fryder meg når de svingene veiene dukker opp. Du har god nedbrekksvinkel på denne sykker'n. Og du sitter såpass høyt at du har godt overblikk over trafikkbildet også.
Dette er de tingene jeg kommer på i farten. Bare spørre hvis du lurer på mer :-)
Så kan du også sjekke http://www.carpe-tdm.net" onclick="window.open(this.href);return false; og lese hva folk mener om sykkelen på dette forumet.
Leste nettopp at en på Carpe-forumet hadde kvittet seg med sin Yamaha XJ 1300 (tror jeg det var...) til fordel for en TDM 900, som han han hadde hatt før han kjøpte 1300'en.
Interessant!
Ellers må jeg si at du vurderer to meget gode sykler

Blir spennende å se hva du ender opp med etter hvert!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Til det bilde; fantastisk!
PS! Skal ikke sladre

PS! Skal ikke sladre

Det er det samme for skylda hvem som har den...
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Ser ut som bra sykler det. Ser det er 82K heftelse på TDM'en så pass på at denne slettes ved kjøpet - det tryggeste er egentlig at han betaler deg 2K for å overta sykkelen inkl heftelse da :-) Sjekk om servicer er tatt (står ikke noe om det for TDM'en)
Ad ørepropper nevnt tidligere i tråden er disse Quies de beste jeg har prøvd av standardpropper mhp komfort og demping (35dB). Blir som å sitte inne i en bil, men tale, motorlyd osv dempes jo også mye. Men liker musikk, så mest bruker jeg noen Sony-ørepropper som er koblet til en Creative X-fi2 spiller - mulig jeg går for noe mer lyddempende hifi propper (35dB) etterhvert. Spilleren kan forøvrig anbefales med god lyd, meget bra batterilevetid og kort oppladingstid via mini-USB. Ikke av de minste, men den er ganske tynn så passer fint i innvendig jakkelomme.
Ad ørepropper nevnt tidligere i tråden er disse Quies de beste jeg har prøvd av standardpropper mhp komfort og demping (35dB). Blir som å sitte inne i en bil, men tale, motorlyd osv dempes jo også mye. Men liker musikk, så mest bruker jeg noen Sony-ørepropper som er koblet til en Creative X-fi2 spiller - mulig jeg går for noe mer lyddempende hifi propper (35dB) etterhvert. Spilleren kan forøvrig anbefales med god lyd, meget bra batterilevetid og kort oppladingstid via mini-USB. Ikke av de minste, men den er ganske tynn så passer fint i innvendig jakkelomme.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
Et godt sted å lete efter gode sykler er der man finner folk som kjører mer enn de aller fleste.
For eksempel "Iron Butt Rally".
For dem som ikke vet hva det er: Et "orienteringsløp" på MC. Det går over 11 døgn og du må kjøre minst 19.000 km (!) for å gjennomføre. Går annethvert år i USA.
BMW har 4% av markedet for motorsykler i USA. Antallet BMW R-serie i Iron Butt Rally ligger vanligtvis på omlag 30-40%.
Hvorfor er det slik?
Først og fremst fordi BMW er kjent for sin pålitelighet. Her er hva Robert Pirsig skriver i Zen and the Art of Motorcycle Maintenence:
Dernest fordi få, om noen, sykler er så lett å reparere. "Alt" som kan gå i stykker det stikker ut. Riktignok, på RT'en (avbildet over) er det mer plast ennMost touring cyclists know how to keep their machines tuned. Car owners usually won’t touch the engine, but every town of any size at all has a
garage with expensive lifts, special tools and diagnostic equipment that the average owner can’t afford. And a car engine is more complex and inaccessible
than a cycle engine so there’s more sense to this. But for John’s cycle, a BMW R60, I’ll bet there’s not a mechanic between here and Salt Lake City. If his
points or plugs burn out, he’s done for. I know he doesn’t have a set of spare points with him. He doesn’t know what points are. If it quits on him in western
South Dakota or Montana I don’t know what he’s going to do. Sell it to the Indians maybe. Right now I know what he’s doing. He’s carefully avoiding giving
any thought whatsoever to the subject. The BMW is famous for not giving mechanical problems on the road and that’s what he’s counting on.
på GS'en. Men selv på RT er det lett å komme til. Her er heller ikke noe kjede å smøre. Det er forresten GS som er den mest populære modellen i Iron Butt.
Til slutt: R-serien til BMW er (relativt) lett, har bra ytelse, og lavt tyngepunkt. De tre sammen gjør at sykkelen blir lett å ha med å gjøre. Lett å kjøre og
lett å manøvrere når det er trangt.
I tillegg: Den dykker ikke når du bremser. Intet øker komforten som å slippe å stupe nedover når du bremser.
Vi vurderte nøye å kjøpe RT. Men det var to ting som gjorde at vi gikk for GS isteden: Speilene står for lavt og jeg vil ikke ha plast som
skrapes opp når jeg velter. Og velte, det gjør jeg oftere enn jeg liker å innrømme.
Mitt råd: Se om du kan finne en R1100GS eller R1150GS.
De ser kanskje ut som "offroad" men bedre langtursykkel for to personer er det vanskelig å finne
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Selv om det bare tar et minutt å smøre kjedet sånn omtrent hver 500 km og etter regnværskjøring, ser jeg helt klart fordelen med kardang.tagesk skrev:
Dernest fordi få, om noen, sykler er så lett å reparere. "Alt" som kan gå i stykker det stikker ut. Riktignok, på RT'en (avbildet over) er det mer plast enn
på GS'en. Men selv på RT er det lett å komme til. Her er heller ikke noe kjede å smøre.
[TaSK]
Samme med servicevennligheten til BMW. Skulle ønske TDM'en var på samme nivå...

Men så er TDM'en ubetalelig morsom å kjøre, da! Kjenner ikke BMW'en godt nok til å si hvordan den er. Og så må jeg nevne at TDM'en aldri har sviktet i løpet av de 50.000 km. jeg har kjørt den. Originalt kjede og drev ble for øvrig byttet først etter ca. 45.000 km. og hadde nok holdt enda et par tusen, men jeg så ingen grunn til å ta sjanser på at det skulle ryke...
Uansett så bør Globe prøve disse to og muligens også noen andre før han bestemmer seg

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Det er neppe mulig å lage en sykkel som både er "pen" og som samtidig har alt stikkende ut i friluft.AJ skrev: Samme med servicevennligheten til BMW. Skulle ønske TDM'en var på samme nivå...![]()
Nesten som med oss middelaldrende menn

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Hva med en XJ900?
Gi meg et tilbud jeg ikke kan takke nei til om en måneds tid,
så kan du få en sykkel som hovedservicen er ferdig tatt på. (hver 24.000 km)
;)
Gi meg et tilbud jeg ikke kan takke nei til om en måneds tid,


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Sant nok :-)tagesk skrev:Det er neppe mulig å lage en sykkel som både er "pen" og som samtidig har alt stikkende ut i friluft.AJ skrev: Samme med servicevennligheten til BMW. Skulle ønske TDM'en var på samme nivå...![]()
Nesten som med oss middelaldrende menn![]()
[TaSK]
Men TDM'en og sannsynligvis også et knippe andre japanske sykler (pluss noen italienske også, kanskje...?) ville blitt betydelig mer servicevennlige med enklere tilgang til oljefilter og annen plassering av luftfilter, som igjen ville gitt lettere adgang til motorens topplokk og dermed også tennplugger.
Men har man først lært seg 'koden' for hvordan ting gjøres er det likevel egentlig ikke så vanskelig. Men spesielt intuitive er en del av serviceoperasjonene dog ikke...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Skifte olje og filter på en KTM: Et 14-siders dokument her.AJ skrev: Men TDM'en og sannsynligvis også et knippe andre japanske sykler (pluss noen italienske også, kanskje...?) ville blitt betydelig mer servicevennlige med enklere tilgang til oljefilter og annen plassering av luftfilter, som igjen ville gitt lettere adgang til motorens topplokk og dermed også tennplugger.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
skulle jeg valgt en av de 2 hadde jeg valgt BMW..dette er en skikkelig traktormotor. også pga lasteevne når en skal på tur...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Skal få tilsendt skriftlig tilbud på BMW'n i morra
Takk for bekreftelsen fra dere om at dette er en "arbeidshest". I tillegg liker jeg det jeg ser...på bilder, så langt
Hvit...hmmmm...ikke noe "alle" har...liker det også. I tillegg har den endel utstyr som pirrer gadgetfreaken i meg
Må innrømme at det var Nordlendingen sitt innkjøp som fikk meg litt mer en høflig nysgjerrig på modellen
Var på en liten utflukt i dag, og så fort jeg setter meg på sykkelen og er på vei, tenker jeg: "Nei, denne skal ikke selges, dette er jeg så fornøyd med" ...men, så vel hjemme, titter litt innom her i tråden, leser, sjekker Finn.no..ja, så melder lysten seg på å prøve noe annet...igjen!
Nesten rart jeg har vært gift, med samme kone, i snart 18 år 

Takk for bekreftelsen fra dere om at dette er en "arbeidshest". I tillegg liker jeg det jeg ser...på bilder, så langt

Hvit...hmmmm...ikke noe "alle" har...liker det også. I tillegg har den endel utstyr som pirrer gadgetfreaken i meg

Må innrømme at det var Nordlendingen sitt innkjøp som fikk meg litt mer en høflig nysgjerrig på modellen

Var på en liten utflukt i dag, og så fort jeg setter meg på sykkelen og er på vei, tenker jeg: "Nei, denne skal ikke selges, dette er jeg så fornøyd med" ...men, så vel hjemme, titter litt innom her i tråden, leser, sjekker Finn.no..ja, så melder lysten seg på å prøve noe annet...igjen!


-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
sett et par røde og blå striper på den så blir du ikke oversett i trafikken-hvem overser vel Politisykler?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Ser veldig pen og fin ut den BMW'en, ja!
Ser i annonsen at prisen er 105K om man kjøper begge...
Skal bli interessant å se hva slags tilbud du får da. For du har vel tenkt å kjøpe en, ikke begger...
Ser i annonsen at prisen er 105K om man kjøper begge...
Skal bli interessant å se hva slags tilbud du får da. For du har vel tenkt å kjøpe en, ikke begger...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Første inntrykk av ny hjelm, SHOEI XR1100 !
Siden du har sett deg ut disse to modellene i utgangspunktet kan det kanskje være interessant å se hva eierne mener om de og så sammenligne for å se hvordan de er i forhold til hverandre.Globe skrev: [img]http://img.skitch.com/20100620-ckatrn8p ... fxgknr.jpg[/img]
[img]http://img.skitch.com/20100620-rb9hne41 ... wtqin5.jpg[/img]
Klikk på bildene for å se hele annonseteksten.
Gir selvfølgelig ingen fasitsvar, men kanskje et og annet interessant svar likevel...

En slik sammenligning gjør du her:
http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=20107" onclick="window.open(this.href);return false;
Scroll nederst på siden og velg 2003 - Yamaha - TDM 900 i de tre feltene som skal fylles ut for å gjøre en sammenligning med BMW'en.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Det får holde med 1 stk ja
Var forøvrig innom byens nye Yamaha forhandler i dag. De har 1 stk ny TDM 900 ABS stående....pris oppgitt til 150' ferdig reg, med sidevesker og toppboks. Selger kunne mye om modellen, fikk dermed endel nyttig info, tilbud om prøvekjøring, samt avsluttet han samtalen med å si at "nysalget" av tung mc gikk litt tregt, så pris var det alltid mulig å diskutere
Prøvekjørte ikke, passerer budsjettet med god margin, men tanken er jo ikke helt fremmed
Avtalte at jeg skulle stikke innom en dag hvor jeg mente å ha bedre tid, for en liiiiten testrunde
Det er denne jeg så på:
[img]http://img.skitch.com/20100621-fmmhpt5m ... uh1gix.jpg[/img]
De kunne ta innbytte også
Vi får forøvrig ny forhandler av BMW her i byen, åpning om en uke. Var innom dem i dag og de lovte at de ville stille med et bredt utvalg av sykler, nye og brukte...blir vel å ta en tur i forbindelse med åpningen
[img]http://img.skitch.com/20100621-8idrwwhi ... ce9brw.jpg[/img]

Var forøvrig innom byens nye Yamaha forhandler i dag. De har 1 stk ny TDM 900 ABS stående....pris oppgitt til 150' ferdig reg, med sidevesker og toppboks. Selger kunne mye om modellen, fikk dermed endel nyttig info, tilbud om prøvekjøring, samt avsluttet han samtalen med å si at "nysalget" av tung mc gikk litt tregt, så pris var det alltid mulig å diskutere

Prøvekjørte ikke, passerer budsjettet med god margin, men tanken er jo ikke helt fremmed

Avtalte at jeg skulle stikke innom en dag hvor jeg mente å ha bedre tid, for en liiiiten testrunde

Det er denne jeg så på:
[img]http://img.skitch.com/20100621-fmmhpt5m ... uh1gix.jpg[/img]
De kunne ta innbytte også

Vi får forøvrig ny forhandler av BMW her i byen, åpning om en uke. Var innom dem i dag og de lovte at de ville stille med et bredt utvalg av sykler, nye og brukte...blir vel å ta en tur i forbindelse med åpningen

[img]http://img.skitch.com/20100621-8idrwwhi ... ce9brw.jpg[/img]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
TDM'en er fin som sort, synes jeg, da... :-)
Lakkerte kofferter gjør seg også.
Kjøpte ny TDM høsten 2006 og da betalte jeg nøyaktig kr. 140.000,- og fikk med tre kofferter tilsvarende den i annonsen, sorte ullakkerte, samt høy original touringsskjerm, bukspoiler under motoren og midtstøtte.
Det var et meget godt tilbud! Så godt at forhandleren - Jeco Motor - gikk konk enten året etter eller snaue to å etter kjøpet...
Kunne jo ikke være god butikk i lengden å selge sykler med masse dyrt originalutstyr til samme pris som for en sykkel uten noe ekstrautstyr i det hele tatt.
Husker at jeg samtidig fikk tilbud fra TRIO Motor i Lier på en TDM derfra med samme utstyr, men uten midtstøtte, på vel 150.000. Så vidt jeg vet holder TRIO på enda selv om jeg ikke kjøpte sykkel der...
;)
Tilbudet fra RIDE er et bra tilbud, ser det ut til. Og med enda litt mer avslag begynner det virkelig å bli bra. Men helst ikke så 'bra' at RIDE forsvinner om et år...
Lakkerte kofferter gjør seg også.
Kjøpte ny TDM høsten 2006 og da betalte jeg nøyaktig kr. 140.000,- og fikk med tre kofferter tilsvarende den i annonsen, sorte ullakkerte, samt høy original touringsskjerm, bukspoiler under motoren og midtstøtte.
Det var et meget godt tilbud! Så godt at forhandleren - Jeco Motor - gikk konk enten året etter eller snaue to å etter kjøpet...
Kunne jo ikke være god butikk i lengden å selge sykler med masse dyrt originalutstyr til samme pris som for en sykkel uten noe ekstrautstyr i det hele tatt.
Husker at jeg samtidig fikk tilbud fra TRIO Motor i Lier på en TDM derfra med samme utstyr, men uten midtstøtte, på vel 150.000. Så vidt jeg vet holder TRIO på enda selv om jeg ikke kjøpte sykkel der...

Tilbudet fra RIDE er et bra tilbud, ser det ut til. Og med enda litt mer avslag begynner det virkelig å bli bra. Men helst ikke så 'bra' at RIDE forsvinner om et år...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
ta med fruen på prøvekjøringer også..prioriteres baksetekomfort tror jeg tyskeren stiller veldig sterkt.
sier en som kjører riskoker selv...husk også å prute på bruktsykler-mye å gå på -begynner alltid 20% under forlangende så de forstår at jeg ikke er intressert i internettfantasipriser.
sier en som kjører riskoker selv...husk også å prute på bruktsykler-mye å gå på -begynner alltid 20% under forlangende så de forstår at jeg ikke er intressert i internettfantasipriser.
Sist redigert av mekkern den 21 jun 2010, 21:40, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Vurderer Yamaha og BMW, touringmodell - tip
Fru rogg har god erfaring med BMW...mekkern skrev:ta med fruen på prøvekjøringer også..prioriteres baksetekomfort tror jeg tyskeren stiller veldig sterkt.
sier en som kjører riskoker selv...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.