Dessverre var ikke landhandelen åpen i dag, så det ble en is på Shell i stedet.
For en fantastisk fin høstdag!

Sånn!45316 skrev:Får ikke opp bildene. [CRYING FACE]
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Hei,Dansekris skrev:God ettermiddag!..
Her følger en liten oppdatering fra meg:
Den siste tiden har ikke alt vært som det skulle. Angst og depresjon har tatt over store deler av tilværelsen. Vinteren er sur, mørk og våt. Og ikke minst fryktelig lang. Dette er ikke et vanlig tema her på siden, men jeg tenkte jeg skulle gå foran og dele hvordan jeg har det, i håp om at det kan være til hjelp for andre i samme situasjon. Menn har vanskeligere for å søke hjelp og være åpen om sine problemer, og det er ikke slik det skal være. Man er ikke alene og det finnes massevis av hjelp å få hvis man bare orker å be om det!![]()
Takk for fine ord og for et innblikk i ditt liv. Jeg er selv 24 år gammel, så det gjorde inntrykk å lese, til tross for at jeg har fått meg med dette i tidligere poster. Det står stor respekt av din åpenhet og den er nok til hjelp for mange!AJ skrev: Hei,
innlegg som dette fortjener et svar og ikke fortielse, nettopp fordi det er et viktig tema.
Og det er ingen grunn til ikke å nevne det her på MCsiden.no.
Blant brukerne her er det flere av oss som har delt opplevelser og erfaringer de gjerne skulle vært foruten.
Min store sorg er tapet av vår neste eldste sønn, Håkon som døde plutselig og uventet fra oss fredag 19.9.2008, bare 24 år ung, noe jeg delte her på forumet i mitt første blogginnlegg her inne - http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=6127#p6127.
Denne hendelsen i livet mitt førte til at jeg pådro meg det legen diagnostiserte som en depressiv reaksjon, som varte ganske lenge og gjorde meg arbeidsufør en lang periode.
Siden vår sønns dødsdag har ikke livet vært det samme, men etter mye god hjelp og målrettet egeninnsats har kona mi, jeg og våre øvrige tre voksne barn, kommet oss helskinnet gjennom den vanskelige tiden etter Håkons død.
Men arrene er der fortsatt og sorgreaksjoner kan plutselig og uventet komme, selv så mange år senere.
Og det vil det antakelig gjøre resten av våre liv.
For min del står angsten sterkest, med en underliggende depresjon som jeg mener er sesongbestemt. Jeg har selv levd nordpå (Evenes) i ti år, så jeg kjenner til den ekstra lange mørketiden og de utfordringene det fører med seg. Jeg kjøpte nylig en lysterapilampe fra Philips jeg venter spent på effekten av.Jompa skrev: Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver.
Da jeg var ung var jeg plaget av depresjon hver vinter, angst har jeg heldigvis aldri hatt.
Vintern var ei gørrtung tid, vanskelig å stå opp om morran og en båt som gikk ti på halv sju....
Trur depresjonene forsvant da vi fikk ungene, de siste 20 årene har ikke vinteren vært spesielt tung, selv om jeg fremdeles har tungt for å komme meg opp av senga. Akkurat det er nok medfødt.
Skal ikke prøve å komme med noen glupe råd til deg, men vet av egen erfaring at depresjon kan være selvforsterkende.
Så på en eller annen måte gjelder det å komme seg ut av "nedturen"
Et av mine mål for kommende sesong er å få møtt noen av dere her inne, så det takker jeg ikke nei til! Jeg er vel mer usikker på om pengene rekker til det jeg har lyst på. Jeg tror også jeg har godt av å legge fra meg den gresset er grønnere på andre siden-mentaliteten jeg har, og heller kose meg og fortsette å lære på Horneten. Men vi får se!FredrikE24 skrev: Er du usikker på sykkelvalg, så kan man jo treffes på gamla en gang til våren og kjøre litt. Ikke noe i veien for at du(om du føler deg trygg) kan prøve K1200RSen litt. Etter min mening en perfekt kombinasjon av sport og touring. Som det så fint står i brosjyren:"BMW Motorrad har inntatt et suverent standpunkt. Ikke "enten eller", men "begge både og". En bekjent kjører forøvrig MT09 Tracer, og han er meget meget fornøyd med denne, og det forstår jeg godt, men vi snakker en helt annen pris(og kjededrift).
Angående depresjoner så kjente jeg lenge på den, inntil jeg fikk kost meg litt med sykkelen(vedlikehold). Den største forskjellen er at man ikke kan kjøre, men man gleder seg bare enda mer når man holder på med den.
PS! Jeg får ikke betalt av BMW Motorrad
Takk for en lang og god post! Jeg har heldigvis fått angstdempende jeg kan ta. Ble satt på antidepressiva, men etter tre dager fant jeg ut at det ville jeg for enhver pris prøve å holde meg unna. Nå har jeg startet et opplegg hos en psykolog med privat praksis. Heldigvis har jeg fått støtte hjemmefra til dette. Det er 12 ukers ventetid i det offentlige, og det er umenneskelig lenge å vente når man står midt oppe i en krise.Spaghettiræser skrev: Vanskelig å vite om en bør blande seg.....eller bare gi støtte. Dette blir nok lengre enn planlagt...
Kliniske depresjoner er noe dritt som krever behandling. Alle har vi humørsvingninger, men den typen som her beskrives hører hjemme hos en lege.
Jeg er så heldig at jeg har sluppet denne typen sykdom, men har hatt "heavy" sykliske depresjoner m.m. rundt meg i snart 40 år. Av den typen som krever legebistand. Dette er alvorlig sykdom på linje med kreft, selv om det har en helt annen behandling. Jeg har vært med på tvangsinnleggelser og som støtteapparat etter behandling. Diskutert medisinering og tiltak... osv...
Depresjoner tar liv, selv om kroppen overlever kan selve livet gå tapt. Og det nytter ikke "å ta seg sammen". Det kan du med smerter, har nettopp hatt en lang runde med det, men ikke med psykiske ting. Joda du kan det i en kort periode, men det hjelper ikke, igjen i motsetning til smerter...
Takk for hyggelige ord. Jeg bor på St.hanshaugen i Oslo, så jeg representerer den kaffelatte-drikkende eliten i dette forumet.JK95 skrev:Trist å høre om slike plager, ønsker deg alt godt![]()
Hvor i lamdet holder du hus? Å møte forumfolk er alltid hyggeligHar du foresten vurdert MC-messa? Mange som skal dit
Dette er terapi! Omgås folk i naturlige settinger og felles interesse.Dansekris skrev:
Et av mine mål for kommende sesong er å få møtt noen av dere her inne, så det takker jeg ikke nei til!
Jeg glemte å svare deg. Jeg kjører primært i Osloområdet, men er stadig innom Hønefoss der jeg opprinnelig kommer fra.gbruaset skrev:Hei, Dansekris. Hyggelig å lese bloggen din. Begynner å glede meg til mc sesongen starter opp noen måneder! Fint at du skriver litt om hvordan du har det også. Kjører du mest i Oslo området, eller?