Fornøyd med denne tråden her nå altså
Massevis av gode innlegg, med gjentatte påpekninger av viktige ting mtp å kjøre mc på en trygg måte. Det handler om å mestre teknikker, om å feste blikket riktig, om ikke å stivne selv om det flyter litt, om å holde hodet kaldt og handle rasjonelt, bøttevis av gode elementer er nevnt her nå.
I likhet med hva andre har vært innom her, så fatter ikke jeg hvordan noen kan overleve 15 minutter på mc uten å kontrastyre. Eller pushteknikk som vi kalte det dengang vårherre gikk i knebukser. Sjøl kjørte jeg opp til lett mc i tunet til lensmannen i Kviteseid i 1969, helt uten at noen hadde lært meg noen ting. Sjølvlært på moped :)
Det var den gang. Men med litt nyfíkenhet, ydmykhet, vitebegjærlighet og mengdetrening, så lærer man seg jo med årene. Og når jeg endelig tenkte at nå er jeg egentlig en ganske stødig mc-fører, så fant jeg den innstillingen såpass forkastelig at jeg oppsøkte enhver mulighet for å kjøre på bane, altså uten lisens. Så det har blitt noen runder på Rudskogen, Anderstorp, Arctic Circle, og Cartagena. Og etter 6 år uten mc så kjenner jeg at jeg må finne meg en bane snart, og få banka bort litt gravrust.
Men hvorom allting er, så er jeg altså nøgd med denne tråden. Dersom noen av de langt over 1000 som har vært innom tråden har fått med seg et eller annet lite poeng, eller alternativt aktivt tilegner seg bedre kjøreferdigheter som resultat av tråden, ja da kan jo kjapt et liv være spart