[video]http://www.youtube.com/watch?v=CxR_rimqvAE[/video]
AJ skrev:Flott sykkel å se på, ja!Globe skrev:Var selv innom Fritidssenteret her i Trondheim i dag, hentet litt brosjyremateriell og fikk en MC-prat med en selger der.
Min nysgjerrighet er rettet mot 2011 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
Den er å finne på MC-Messa 2011![]()
Vil muligens ikke forundre meg om Globe blir Guzzi-Globe etter MC-Messa
Men! jeg råder deg sterkt til å prøvekjøre og deretter gjøre en vurdering i forhold til den sykker'n du har...
Som tidligere nevnt prøvde jeg 1200 Sport og glemte den faktisk rimelig kjapt etter at jeg fyrte opp TDM'en igjen :-)
Men det er meg. Andre kan få en helt annen aha!-opplevelse...
Da ville jeg gått for den sorteGlobe skrev: Om jeg finner dette mulig...så er det eneste tunge valget jeg må ta...om jeg går for ny: HVIT eller SORT...det er de to fargene denne modellen leveres i!
Veeel, etter min smak så var det jo den karakteristiske ramma og og de to runde lyktene med en liten vindskjerm over som "GJORDE" Speed Triple, var dens signatur så og si.Brumme skrev:Om to mnd'er vil alle,vel de fleste, ha glemt den forferdelige tida vi e inne i nu![]()
Og ja sykkel'n ser rå ut,vet ikke helt hvilken modell av '10 og '11 som har best utseende![]()
Den røde 2010 mod som et linka tidligere i tråden er jo rå, men det er jo en del nytt designmessig på årets modell![]()
Blir nok mange timer med vurderingermoro
http://www.finn.no/finn/mc/new/viewimag ... e=25502352" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/new/viewimag ... e=26220381" onclick="window.open(this.href);return false;
Tviler sterkt på på att 2010 Speed Triple er "rævva å kjøre", mulig at 2011 er ett lite hakk bedre men sykklene no til dags er jo så bra at man gjerne må være øvet testfører for å kunne presse dem så langt at en merker svakhetene...Brumme skrev:Utifra testen som ble gjort på de to modellene så skulle visst den nye være hakket bedre på alt.
Men liker utseende best på 2010 modellen,men må vel prøves. Mye som sikkert ser rått ut men er rævva å kjøre.
Ikke lenge til messa så man får sett og klådd litt på godsakene :) jaja hvis d e lov da
Turen de snakket om, var til Norgestreffet, i juniMaxTron skrev:Svart SELVFØLGELIG Globe!!
Men den turen til Lillestrøm så tidlig på året høres jo litt riski ut så tidlig på året...
Satser på at de stter på vinterdekk!!
Usj...kjenner at jeg møter meg selv GRUNDIG i døra her nå.....med mitt noe overdrevne mobbefokus på din overgang til SE (SE = Single Exhaust)...ja ja...men om jeg tar valget..så skal jeg nok kunne stå stødig med det...slik også du har gjortAJ skrev:Men...![]()
![]()
Hva med symmetrien, godeste Globe?
Kun ei eksospotte!?![]()
![]()
Du får sammenligne med Skruzukien min, så tenker jeg du får deg en overraskelse.AJ skrev:Gjorde en sammenligningstest på http://www.bikez.com/" onclick="window.open(this.href);return false; mellom Moto Guzzi 1200 Norge 2010 mod. og Yamaha TDM 900/A, 2006 mod (min forrige sykkel...) og fikk et resultatet som egentlig ikke overrasket så veldig...
Gjorde en ny sammenligning med Moto Guzzi'en og min nåværende sykkel - Triumph Tiger 1050 SE - og ble nok litt overrasket...
For å konkludere: kanskje jeg burde beholdt TDM'en...![]()
Veldig uhøytidelig og ikke særlig objektivt sammenligningsgrunnlag basert på eiernes egenvurdering av syklene, men likevel...
OOokay!! Misforstod visst her ja, var så mye snakk om messa at æ må ha blanna sammen. Men Da er det jo ikke farlig!! Uansett det er bare 3 måter å finne ut av dette på: prøvekjør, PRØVEKJØR og PRØVEKJØR!!Globe skrev:Turen de snakket om, var til Norgestreffet, i juniMaxTron skrev:Svart SELVFØLGELIG Globe!!
Men den turen til Lillestrøm så tidlig på året høres jo litt riski ut så tidlig på året...
Satser på at de stter på vinterdekk!!Nei, prøvekjøring i forbindelse med Messa i Lillestrøm har jeg ingen ambisjoner om....og det har nok heller ikke de
Ja, det må jeg siSnikkeren skrev:Du får sammenligne med Skruzukien min, så tenker jeg du får deg en overraskelse.AJ skrev:Gjorde en sammenligningstest på http://www.bikez.com/" onclick="window.open(this.href);return false; mellom Moto Guzzi 1200 Norge 2010 mod. og Yamaha TDM 900/A, 2006 mod (min forrige sykkel...) og fikk et resultatet som egentlig ikke overrasket så veldig...
Gjorde en ny sammenligning med Moto Guzzi'en og min nåværende sykkel - Triumph Tiger 1050 SE - og ble nok litt overrasket...
For å konkludere: kanskje jeg burde beholdt TDM'en...![]()
Veldig uhøytidelig og ikke særlig objektivt sammenligningsgrunnlag basert på eiernes egenvurdering av syklene, men likevel...
Kan da ikke skjønne at du savner noen krefter her!!?? Den slår jo nyMax'n på "Engine performance", riktignok knepent men læll!!Snikkeren skrev:En liten prøvetur kan vi sikkert ordne i løpet av sesongen. Regner med (med forbehold om eventuelle eksamener) at jeg skal på Norgestreffet. Uansett så skal jeg til østlandsområdet i løpet av sommeren.
Men jeg må si at de som har stemt på den har vært litt vel positive. For all del, det er en flott sykkel, men jeg savner litt krefter når man kjører 2 på den.
Akkurat det samme tenkte æ og.Snikkeren skrev: ...De som har stemt har kanskje ikke kjørt så mange andre sykler...
Og når i år blir Yamahaen lagt ut for salg?Globe skrev:..og i dag ringte Fritidssenteret meg tilbake...de kunne fortelle at det ankom en hvit Moto Guzzi Norge til messa i Lillestrøm. De skulle også få en hvit til butikken etter messa...til demokjøring.
I tillegg vil selgeren sende meg noen inngangsbiletter til messa. Det kommer et "spesialtilbud" på ny sykkel i en innboks nær meg i løpet av få uker![]()