Undersøkelser sier jo at vi egentlig kjører svært bra. Store prosenter av ulykkene skyldes enkelte av oss som vi vet hvem er men mangler evne eller vilje til å gjøre noe med. Dette er de store risikosøkerene som på toppen av å kjøre villmann også gjør dette uten bilbelte og mange av dem også er også tidligere straffedømte. Kombinasjonene her er det få som snakker om. De snakker bilbelte når det passer og fart når det passer og alt skal lage begrensninger på hele samfunnet.jhn skrev:Æ må bare beklage på det aller sterkeste at æ va så tankeløs i formuleringen da æ sa at vi ikke eier veien, unnskyld.![]()
Men om vi eier veien eller bare kjøper tillatelse til å kjøre på den gjør ingen forskjell, veien ligger, og om du e deleier, så kan du fremdeles ikke gjøre hva du vil med veien eller på veien. Du har ikke flere rettigheter enn utlendinger som besøker oss, du har de samme rettighetene på svenske veier som svenskene, selv om du ikke eier en meter.
Æ for min del har ingen interresse av å eie noen vei
mekkern sa:
"Har du mening som går på kryss av de vedtatte sannheter er du enten Idiot/frepper/(valgfritt nedsettende ord)-dette har venstresiden lykkes nesten totalt med i de fleste fora."
Men de som går på kryss av vedtatte sannheter i dette tilfellet, e de som ser "logikken" bak, eller si tanken bak, eller..(leter etter ord). Den vedtatte sannheten e jo at vi vil og skal kunne kjøre så fort vi vil, de som sier noe annet e kommunist og politi, nærmest en landsviker
Men det vel nettopp pga våre holdninger til fartsgrenser slike forslag kommer
Tvungen fartsregulering
Re: Tvungen fartsregulering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Tvungen fartsregulering
Mulig vi kjører vi kjører svært bra, men antaglivis kjører svært mange av oss for fort også.Duville skrev:Undersøkelser sier jo at vi egentlig kjører svært bra. Store prosenter av ulykkene skyldes enkelte av oss som vi vet hvem er men mangler evne eller vilje til å gjøre noe med. Dette er de store risikosøkerene som på toppen av å kjøre villmann også gjør dette uten bilbelte og mange av dem også er også tidligere straffedømte. Kombinasjonene her er det få som snakker om. De snakker bilbelte når det passer og fart når det passer og alt skal lage begrensninger på hele samfunnet.jhn skrev:Æ må bare beklage på det aller sterkeste at æ va så tankeløs i formuleringen da æ sa at vi ikke eier veien, unnskyld.![]()
Men om vi eier veien eller bare kjøper tillatelse til å kjøre på den gjør ingen forskjell, veien ligger, og om du e deleier, så kan du fremdeles ikke gjøre hva du vil med veien eller på veien. Du har ikke flere rettigheter enn utlendinger som besøker oss, du har de samme rettighetene på svenske veier som svenskene, selv om du ikke eier en meter.
Æ for min del har ingen interresse av å eie noen vei
mekkern sa:
"Har du mening som går på kryss av de vedtatte sannheter er du enten Idiot/frepper/(valgfritt nedsettende ord)-dette har venstresiden lykkes nesten totalt med i de fleste fora."
Men de som går på kryss av vedtatte sannheter i dette tilfellet, e de som ser "logikken" bak, eller si tanken bak, eller..(leter etter ord). Den vedtatte sannheten e jo at vi vil og skal kunne kjøre så fort vi vil, de som sier noe annet e kommunist og politi, nærmest en landsviker
Men det vel nettopp pga våre holdninger til fartsgrenser slike forslag kommer
Det vises jo vilje gjennom forslaget, uviljen vises her.
Æ har inntrykk av at det letes etter gangbare argumenter mot forslaget, men de e vanskelig å finne kanskje ? Beklageligvis
Prinsipelt e ikke dette forslaget værre enn f.eks. alkolås i bil f.eks. Æ vil ha muligiheten til å kjøre i fylla. Eller hva med kravet om mere politi i gatene? Æ vil også ha muligheten til å slå ned en fremmed, eller kanskje klå på damene. Eller hva med bæretillatelse på våpen, hvorfor må vi ha det egentlig, æ vet at det ikke lov å skyte noen med hagle lørdags formidag på Karl Johan, men i tilfellet æ skulle få lyst, så vil æ gjerne ha hagla med mæ.
Kanskje ikke alle eksemplene va like gode, men likevel så...
Re: Tvungen fartsregulering
Er vel ikkje forbudt å klå på damene endajhn skrev:eller kanskje klå på damene.

- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Tvungen fartsregulering
Jo Tom... Det er ikke lov! Du kan jo bli anmeldt og siktet for og antaste med mindre du har tillatelse fra vedkommende til og klå 

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Re: Tvungen fartsregulering
Så når eg har vore ute på byen og eg ser polti kjem, så bør eg slenge eventuele dame(r) eg taffser på og springe rett til et mannfolk og tafse der, slik at eg ikkje havner i arresten? 

Re: Tvungen fartsregulering
Det er mye mulig at akkurat du må detaljreguleres for ikke å kjøre i fylla, eller må være under døgnovervåkning for ikke å slå ned gamle kjerringer på Karl Johan, akkurat du burde heller ikke ha lov til å gå på karatekurs heller siden du ikke er helt trygg på deg selv. I tillegg bør du ha en psykisk diagnose så akkurat du aldri får lov til noen gang å få bruke våpen…… OG DETTE ER IRONI OG BARE DET MOTSATTE AV DET DU SIERjhn skrev: Prinsipelt e ikke dette forslaget værre enn f.eks. alkolås i bil f.eks. Æ vil ha muligiheten til å kjøre i fylla. Eller hva med kravet om mere politi i gatene? Æ vil også ha muligheten til å slå ned en fremmed, eller kanskje klå på damene. Eller hva med bæretillatelse på våpen, hvorfor må vi ha det egentlig, æ vet at det ikke lov å skyte noen med hagle lørdags formidag på Karl Johan, men i tilfellet æ skulle få lyst, så vil æ gjerne ha hagla med mæ.
Kanskje ikke alle eksemplene va like gode, men likevel så...
- vi andre ønsker kanskje ikke å være fullt så overvåket og regulert av hvilken som helst politiker eller den han setter inn for å utføre ordre på samme måte du tydeligvis aksepterer. Vi ønsker å ha litt frihet til å ta en beslutning som gjør at vi er lovlydige borgere, ikke fordi vi må, men fordi vi ønsker å være relativt lovlydige borgere i landet og ønsker å vise at dette klarer vi uten at Politi og reguleringskåte politikere skal stå over oss med pisken.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Tvungen fartsregulering
Det ser ut som om æ må gjenta: Æ e ikke for dette forslaget, men det e hovedsakelig pga at æ vil kjøre fortere enn fartsgrensa. Hvis æ alltid ville holde mæ innafor grensene, ville ikke dette berørt mæ. Æ prøve bare å påpeke at hvis man har en lov som så mange ignorerer, med ganske store konskvenser for ganske mange, så e det naturlig at det kommer ymse forslag til løsning på problemet
Hvis du kjenner noen halvgamle damer og menn med hatt, som e fullstendig uinterressert i kjøring som sådan, men tusler til og fra butikken med bilen sin, alltid innafor fartsgrensene, så kan du prøve å spørre de om de føler at dette e et angrep mot deres frihet. Æ vet ikke hvilket svar du vil få, men æ har en mistanke om at de vil si at det ikke plager dem overhodet, de vil ønske det velkommen, og føye til i en bisetning at de ikke skjønner hvorfor man skal ha biler som går fortere enn 80.
Men æ trur ikke vi skal bekymre oss så veldig, de store bil/mc-produsentene vil nok klare å stoppe det
Hvis du kjenner noen halvgamle damer og menn med hatt, som e fullstendig uinterressert i kjøring som sådan, men tusler til og fra butikken med bilen sin, alltid innafor fartsgrensene, så kan du prøve å spørre de om de føler at dette e et angrep mot deres frihet. Æ vet ikke hvilket svar du vil få, men æ har en mistanke om at de vil si at det ikke plager dem overhodet, de vil ønske det velkommen, og føye til i en bisetning at de ikke skjønner hvorfor man skal ha biler som går fortere enn 80.
Men æ trur ikke vi skal bekymre oss så veldig, de store bil/mc-produsentene vil nok klare å stoppe det
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Tvungen fartsregulering
Raljere var nok ikke et godt ord, og var bare et forsøk på å spissformulere det å uttrykke sine meninger på en nettforum.Duville skrev:Sau er den som bare følger lederen uten å si fra om at det lederen gjør er feil, den som sier man ikke kan gjøre noe for å tilpasse samfunnet til det vi ønsker mener nå jeg. Du lister opp en masse men det enkleste er jo dersom man gjør det enkleste av disse som jo er å bruke stemmeseddelen ved neste valg. Stemt har jeg gjort siden jeg fikk lov uten unntak. Det andre er jo å støtte de foreningene som arbeider for vår sak for eks NMCU og tilsvarende for bil. Når det gjelder NAF så er disse bare nikkedukker for regjeringen og ingen fordel for bilistene men jeg vet ikke helt hvem som er best der....Banditmannen skrev:Jeg tar det som en selvfølge at dere bruker de demokratiske mulighetene vi faktisk har??!!![]()
At dere er med i styre og stell, er aktive i et politisk parti, at dere uttrykker meningene deres i store og små forsamlinger, slik at dere får samla flere med samme mening.
Og at dere driver med aktiv lobbyvirksomhet for å fremme disse meningene! Ikke bare prater rundt kaffebordet, eller raljerer på nettforum.
Ellers er dere jo ikke det spøtt bedre en resten av oss sauer...
Ser ellers ikke helt hva du mener med å raljere på nettforumet men dersom å raljere bare er ett uttrykk for å si sin mening så er jeg enig men ellers ikke.
Er enig i at det enkleste er å stemme, noe jeg har gjort i alle år! Selv om jeg etter hvert sliter med å finne noen å stemme på...


Kommer nok neppe noen gang til å gjøre særlig mer en dette for å fremme mine meninger.

I det store å hele kommer jeg nok til å fortsette å være sau...


- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Tvungen fartsregulering
Sauer er ålreite dyr, va det en kar som sa
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39843
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tvungen fartsregulering
Tru'kke det, neijhn skrev:Sauer er ålreite dyr, va det en kar som sa

Var vel Liv Finstad (krminologi-professor) som sa dette i sin tid. At hun har en legning som gjør at hun ikke er spesielt interessert i karfolk får bli en annen sak...
Som kriminolog (med et knall rødt politisk ståsted) kan det hende hun har noen forebyggendetanker om forslaget som diskuteres...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Tvungen fartsregulering
Er vel der jeg også er...mekkern skrev:finnes ikke et politisk parti som vil ta i meg med ildtang engang..![]()
fra spøk til alvor- hvis jeg engasjerer meg i politiske diskusjoner så sprenger jeg ei sikring i hodet og kreperer av hjerneblødning.(kan bli litt vel engasjert)
så av hensyn til helsa så har jeg begynt å drite i å engasjere meg for mye.
og jada jeg vet at jeg da kan spare meg for å si noe.![]()
![]()
men en mening har jeg fremdeles. :-#
Og den dagen jeg slutter å mene noe, da er det natta for godt!

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Tvungen fartsregulering
AJ skrev:Tru'kke det, neijhn skrev:Sauer er ålreite dyr, va det en kar som sa![]()
Var vel Liv Finstad (krminologi-professor) som sa dette i sin tid. At hun har en legning som gjør at hun ikke er spesielt interessert i karfolk får bli en annen sak...
Som kriminolog (med et knall rødt politisk ståsted) kan det hende hun har noen forebyggendetanker om forslaget som diskuteres...

Re: Tvungen fartsregulering
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/541410/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Tvungen fartsregulering
I bunn og grunn... Når jeg blir beskyldt for å gjøre en ugjerning, uten at det ligger bevis for at nettop jeg har gjort ugjerningen. Da vokser det en djevel i meg, og jeg begynner å gjøre de tingene jeg har blitt straffet/beskyldt for.
Med andre ord.. Dette fungerer stikk motsatt på meg.
Blir jeg "tvunget" til å ha en bil som ikke kan kjøre fortere enn hva en datamaskin forteller den. Blir den umiddelbart hacket / byttet ut.
Med andre ord.. Dette fungerer stikk motsatt på meg.
Blir jeg "tvunget" til å ha en bil som ikke kan kjøre fortere enn hva en datamaskin forteller den. Blir den umiddelbart hacket / byttet ut.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: Tvungen fartsregulering
Ser at enkelte biler har slik automatisk fartstilpassing. Volvo skilter med det. Den stopper for hinder og reduserer farten når den når igjen bilen foran..
Sikkert et bra system, men går det å få det motsatte til...?
Jeg når stadig igjen biler, hadde vært greit hvis systemet økte farten på bilen foran meg, slik at jeg slipper å bremse/kjøre forbi...
Sikkert et bra system, men går det å få det motsatte til...?
Jeg når stadig igjen biler, hadde vært greit hvis systemet økte farten på bilen foran meg, slik at jeg slipper å bremse/kjøre forbi...
-
- Innlegg: 147
- Registrert: 29 sep 2011, 10:56
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron
Re: Tvungen fartsregulering
Med fare for å fremstå som en idiot (noe som kanskje ikke er helt galt), føler jeg for å komme med noen innspill i debatten jeg også. Nå er det da en risiko, i en politisk debatt, at jeg utaler meg om ting jeg ikke har snøring på, men det får jeg vel raskt nok høre.
Jeg ser tre problemer med det forslaget som MC avisen skriver om. Det første problemet er hvordan dette blir innført, rent demokratisk. Jeg mener at mye av det som kommer fra EU blir nærmest snikinnført og at det går litt utenom de vanlige demokratiske kanalene og nærmest uten noen form for debatt eller at befolkningen er gitt noen mulighet til å protestere på dette. Har ikke inntrykk av at vår bruk av stemmeseddelen vil påvirke dette forslaget i sin enkelhet da det neppe blir noe tema i en valgkamp.
Det andre problemet jeg ser er at det er tiltak som griper direkte inn på min og andres frihet og dømmekraft. Jeg har et inntrykk av at i de siste årene har det kommet mange forskjellige regler og tiltak som kontrollerer, begrenser eller overvåker folk. I hvert enkelt tilfelle blir ikke dette så gale, men summen av alle tiltakene, gir en betydelig snevrere ramme for enkeltpersoners frihet. Argumenter som at hvis man holder loven, så spiller det ingen rolle, rettferdiggjør ikke for meg at de tar fra meg en del av friheten min. Man har en rett til å velge å gjøre dumme ting, men man har også plikt å ta konsekvensene av de det valgene man tar. Et gjerde er en begrensning, selv om man ikke har tenkt seg på andre siden.
Det tredje problemet slik jeg ser det, er en "fordi noen gjør noe, skal alle straffes" holdning. En slags kollektiv begrensning. Om konesekvensen for fyllekjøring er at man må ha en alkohollås i bilen er det flotte greier. Jeg ønsker ingen alkohollås i bilen fordi jeg har et klart standpunkt mot fyllekjøring. Jeg mener det er en mistenkeliggjøring overfor det store flertallet av sjåfører, som faktisk er lovlydig om alkohollås skulle bli påbudt. Om en notorisk råkjører får en slik elektronisk fartsbegrensningssak i bilen/mcen, så kan det rettferdiggjøres som en konsekvens av den sjåførens valg.
For å nyansere meg selv litt, så hørte jeg på ”bbc world service” for noen år siden at det dør flere mennesker i trafikken, globalt, enn i krig hvert år. Så at trafikksikkerhet er på dagsorden er jo veldig bra. Motorsyklister i Norge har jo vist, i flg. NMCUs undersøkelser at de faktisk kan ta og tar stort frivillig ansvar for egen og andres sikkerhet i trafikken. Og statistikken går da også i riktig retning. Har tro på slike løsninger som bl.a. de NMCU legger opp til.
Jeg ser tre problemer med det forslaget som MC avisen skriver om. Det første problemet er hvordan dette blir innført, rent demokratisk. Jeg mener at mye av det som kommer fra EU blir nærmest snikinnført og at det går litt utenom de vanlige demokratiske kanalene og nærmest uten noen form for debatt eller at befolkningen er gitt noen mulighet til å protestere på dette. Har ikke inntrykk av at vår bruk av stemmeseddelen vil påvirke dette forslaget i sin enkelhet da det neppe blir noe tema i en valgkamp.
Det andre problemet jeg ser er at det er tiltak som griper direkte inn på min og andres frihet og dømmekraft. Jeg har et inntrykk av at i de siste årene har det kommet mange forskjellige regler og tiltak som kontrollerer, begrenser eller overvåker folk. I hvert enkelt tilfelle blir ikke dette så gale, men summen av alle tiltakene, gir en betydelig snevrere ramme for enkeltpersoners frihet. Argumenter som at hvis man holder loven, så spiller det ingen rolle, rettferdiggjør ikke for meg at de tar fra meg en del av friheten min. Man har en rett til å velge å gjøre dumme ting, men man har også plikt å ta konsekvensene av de det valgene man tar. Et gjerde er en begrensning, selv om man ikke har tenkt seg på andre siden.
Det tredje problemet slik jeg ser det, er en "fordi noen gjør noe, skal alle straffes" holdning. En slags kollektiv begrensning. Om konesekvensen for fyllekjøring er at man må ha en alkohollås i bilen er det flotte greier. Jeg ønsker ingen alkohollås i bilen fordi jeg har et klart standpunkt mot fyllekjøring. Jeg mener det er en mistenkeliggjøring overfor det store flertallet av sjåfører, som faktisk er lovlydig om alkohollås skulle bli påbudt. Om en notorisk råkjører får en slik elektronisk fartsbegrensningssak i bilen/mcen, så kan det rettferdiggjøres som en konsekvens av den sjåførens valg.
For å nyansere meg selv litt, så hørte jeg på ”bbc world service” for noen år siden at det dør flere mennesker i trafikken, globalt, enn i krig hvert år. Så at trafikksikkerhet er på dagsorden er jo veldig bra. Motorsyklister i Norge har jo vist, i flg. NMCUs undersøkelser at de faktisk kan ta og tar stort frivillig ansvar for egen og andres sikkerhet i trafikken. Og statistikken går da også i riktig retning. Har tro på slike løsninger som bl.a. de NMCU legger opp til.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Tvungen fartsregulering
{{{I Norge fører den generelle friheten, og førernes individuelle avgjørelsesmyndighet i trafikken, til rundt 200 døde og tusenvis av lemlestede mennesker hvert år.}}}(fra DT&BB)
Når de legger det frem slik så er ALLE ulykker et utslag av at det er en valgt handling som ligger til grunn..
Selvfølgelig, hadde vi valgt å ikke benytte transport i det hele tatt hadde dette falt bort.](./images/smilies/grrr.gif)
appropo alkolås:
hadde jeg følt et behov for alkolås på kjøretøyet mitt så tror jeg hadde vurdert mine alkoholvaner først..
i steden for å hindre meg selv i å kjøre i fylla.. 
Når de legger det frem slik så er ALLE ulykker et utslag av at det er en valgt handling som ligger til grunn..

Selvfølgelig, hadde vi valgt å ikke benytte transport i det hele tatt hadde dette falt bort.
](./images/smilies/grrr.gif)
appropo alkolås:
hadde jeg følt et behov for alkolås på kjøretøyet mitt så tror jeg hadde vurdert mine alkoholvaner først..


当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 147
- Registrert: 29 sep 2011, 10:56
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron
Re: Tvungen fartsregulering
Jeg mente som en reaksjon fra sammfunnet, rettet mot dem som ikke selv klarer å ligge unna kjøring når man er full. Altså en del av straffen. Det var bare et eksempel til sammenligning med det som er "topic" i tråden.appropo alkolås:
hadde jeg følt et behov for alkolås på kjøretøyet mitt så tror jeg hadde vurdert mine alkoholvaner først.. i steden for å hindre meg selv i å kjøre i fylla..
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Tvungen fartsregulering
ja jeg vet at det er litt på siden.. men det har en paralell til det å ta ansvar for egne handlinger.
straffesanksjoner for overtredelser blir vel en sak for rettsvesnet-eller som det er i norge forvaltningssak(ref.førerkort inndragelse for for mye festing i helgene)

straffesanksjoner for overtredelser blir vel en sak for rettsvesnet-eller som det er i norge forvaltningssak(ref.førerkort inndragelse for for mye festing i helgene)


当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 147
- Registrert: 29 sep 2011, 10:56
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron
Re: Tvungen fartsregulering
Tror vi er ganske enig om det. Straff etter forbrytelse, ikke før... 

Re: Tvungen fartsregulering
Hvorfor ikke pålegge alkolås på bil dersom man en gang har vist at man ikke er til å stole på (tatt!) i stedet for å sette hele befolkningen under overvåkning - samme med ekstremadferd i bil - pålagt GPS i bil.
Da slipper man overvåkning av hele samfunnet.
Da slipper man overvåkning av hele samfunnet.
-
- Innlegg: 147
- Registrert: 29 sep 2011, 10:56
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron
Re: Tvungen fartsregulering
Det var nøyaktig det jeg mente. Du sa det bare bedre....Hvorfor ikke pålegge alkolås på bil dersom man en gang har vist at man ikke er til å stole på (tatt!) i stedet for å sette hele befolkningen under overvåkning - samme med ekstremadferd i bil - pålagt GPS i bil.
Da slipper man overvåkning av hele samfunnet.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Tvungen fartsregulering
Her blir det jo sagt en del kloke ting, av både den ene og den andre, men det med frihet som flere nevner får en litt snodig klang i mine ører. Det e en frihet vi ikke har nå heller, eller i beste fall, en frihet vi urettmessig har tilrøvet oss selv, på bekostning av andres sikkerhet.
Hvis det e argumentet man skal bruke for å kjempe mot forslaget, e æ redd man ikke når frem
At enkelte også betegner det som en straff e jo ganske fantastisk, hva er det straffen består i ? Bli nektet å bryte loven ?
Men æ e helt enig at det e et problem med alle lover og forskrifter vi får fra EU, nærmest i all hemmelighet, uten muligheter til si vår mening. Det e et problem.
Men akkurat dette forslaget e kanskje et eksempel på en lov som enten må innføres i alle europeiske land, eller ingen. Æ håpe på ingen, selvfølgelig
Hvis det e argumentet man skal bruke for å kjempe mot forslaget, e æ redd man ikke når frem
At enkelte også betegner det som en straff e jo ganske fantastisk, hva er det straffen består i ? Bli nektet å bryte loven ?
Men æ e helt enig at det e et problem med alle lover og forskrifter vi får fra EU, nærmest i all hemmelighet, uten muligheter til si vår mening. Det e et problem.
Men akkurat dette forslaget e kanskje et eksempel på en lov som enten må innføres i alle europeiske land, eller ingen. Æ håpe på ingen, selvfølgelig
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Tvungen fartsregulering
Fordi konas bil ikke har alkolås, eller naboens, eller en annen bil. Et stort antall biler som blir benyttet til promillekjøring e stjålet. Kanskje det tallet ville økt?Iron76 skrev:Det var nøyaktig det jeg mente. Du sa det bare bedre....Hvorfor ikke pålegge alkolås på bil dersom man en gang har vist at man ikke er til å stole på (tatt!) i stedet for å sette hele befolkningen under overvåkning - samme med ekstremadferd i bil - pålagt GPS i bil.
Da slipper man overvåkning av hele samfunnet.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Tvungen fartsregulering

Det enkleste er vel om "staten" forbyr allt ???
Slutt på alkohol ,motorsykkel,bil,båt,tobakk,og la alle reise kollektivt i lovlig hastighet.


If it ain't broke, I'll break it.