Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:Verdt å lese?
50 000km test:
http://www.motorradonline.de/dauertests ... 0-s/414119" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjekk det de skriver om kjede i kontakt med svingarm...hmmm...villle bare si det...dog har jeg truffet flere som ikke har fått dette problemet.
Jeg har truffet service sjefen for Ducati Norden som holder til i Sverige. Snakket med han om mye rart, men jeg spurte også direkte om dette med svingarmen. Den sykkelen til Motorrad er den eneste han har hørt om hvor dette har skjedd. I Sverige har de bla en kunde som har kjørt godt over 40.000km med sin MTS på to sesonger. Han har ikke hatt noen problemer heller :-k

Men igjen, det er bra at noen kjører slike harde tester som Motorrad! Gleder meg til de når 50.000km, å begynner å demontere sykkelen for å sjekke slitasjer osv som de gjør i de testene :thumleft
Nei, jeg har heller ikke hørt om andre enn Motorrad sin...men så klarte de jo bruke to motorer på BMW K1300GT i løpet av 50 000km også, samt diverse annet. Sier ikke at Motorrad testene er missvisende, men man kan jo lure litt. :scratch

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:Lite "offroad" med 17" forhjul. Hadde de hatt i det minste 19" hadde sannsynligvis MS vært suveren til det meste. Lav vekt har den allerede, tror nok den scorer godt i tester takket være det. Sammenlignet med andre smålubne sofagriser som prøver å selge seg som eventyrsykler er nok Ducatien et av de beste alternativene til GS.
m-m, enig, men jeg setter Explorer aller høyest, dog har jeg kun kjørt GS, og det var ikke noe artig.

Min rangering av "Eventyrsyklene":
Bilde
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Multistrada: + tøff, sterk, sporty. - det var denne "Dauertesten" da
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
Sist redigert av ZZR-Erling den 27 nov 2012, 14:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: Min rangering av "Eventyrsyklene":
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
Interessant.
Jeg har testkjørt Stelvio og Tiger Explorer i denne rekkefølgen og over omtrent like lang tid. Og falt altså ned på Stelvio...
Versys 1000 har jeg kun prøvesittet og Super Ténéré'en kun saumfart høyt og lavt på et par messer...
Forsåvidt det det samme med Crosstourer også, som sto utstilt der jeg kjøpte Stelvio...

GS/GSA har egentlig aldri fenget eller gjort meg nok nysgjerrig til at jeg har sjekket den nærmere, men kjenner jo flere som har slik sykkel og sett den "in action", kan man si... :-).

Inntrykkene etter testturene med Stelvio satt igjen såpass sterkt at de heller ikke slapp taket etter testrundene med Tiger Explorer. Gjelder også fast passasjer, Bakpå, som hadde flere superlativer om Stelvio-plassen enn baksetet på Explorer'n...

Sier kanskje en del om meg, for alt jeg vet, men også en god del om Stelvio, vil jeg også tro... ;-)
Ikke den sprekeste i klassen, heller ikke den vakreste, om man kan si det slik. Og ikke den med lavest vekt... Men det er dette noe, annerledesheten og denne X-faktoren - som jeg tror gjør utslaget for mange. Dette i tillegg til at den er god å kjøre og har i forhold til min skapning, en meget godt ergonomi :thumleft

At den har 32 liters tank er forsåvidt heller ikke noe minus...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

AJ skrev:
ZZR-Erling skrev: Min rangering av "Eventyrsyklene":
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
Interessant.
Jeg har testkjørt Stelvio og Tiger Explorer i denne rekkefølgen og over omtrent like lang tid. Og falt altså ned på Stelvio...
Versys 1000 har jeg kun prøvesittet og Super Ténéré'en kun saumfart høyt og lavt på et par messer...
Forsåvidt det det samme med Crosstourer også, som sto utstilt der jeg kjøpte Stelvio...

GS/GSA har egentlig aldri fenget eller gjort meg nok nysgjerrig til at jeg har sjekket den nærmere, men kjenner jo flere som har slik sykkel og sett den "in action", kan man si... :-).

Inntrykkene etter testturene med Stelvio satt igjen såpass sterkt at de heller ikke slapp taket etter testrundene med Tiger Explorer. Gjelder også fast passasjer, Bakpå, som hadde flere superlativer om Stelvio-plassen enn baksetet på Explorer'n...

Sier kanskje en del om meg, for alt jeg vet, men også en god del om Stelvio, vil jeg også tro... ;-)
Ikke den sprekeste i klassen, heller ikke den vakreste, om man kan si det slik. Og ikke den med lavest vekt... Men det er dette noe, annerledesheten og denne X-faktoren - som jeg tror gjør utslaget for mange. Dette i tillegg til at den er god å kjøre og har i forhold til min skapning, en meget godt ergonomi :thumleft

At den har 32 liters tank er forsåvidt heller ikke noe minus...
Enig, "X-faktoren" til Stelvio lokker, og jeg skal prøve to biker til våren: Stelvio og Explorer, er spent på 1190 Adventure..ja, må prøve den også :D

http://blog.derestricted.com/photograph ... hotoshoot/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=6BNKOKJ29Qk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:
joo skrev:Lite "offroad" med 17" forhjul. Hadde de hatt i det minste 19" hadde sannsynligvis MS vært suveren til det meste. Lav vekt har den allerede, tror nok den scorer godt i tester takket være det. Sammenlignet med andre smålubne sofagriser som prøver å selge seg som eventyrsykler er nok Ducatien et av de beste alternativene til GS.
m-m, enig, men jeg setter Explorer aller høyest, dog har jeg kun kjørt GS, og det var ikke noe artig.

Min rangering av "Eventyrsyklene":
Bilde
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Multistrada: + tøff, sterk, sporty. - det var denne "Dauertesten" da
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
:sk? Æ føle mæ både glemt og oversett, ja nesten diskriminert. Det e vel min sykkel som e den mest eventyrlige av alle.
Den e eventyrlig spennende å kjøre, ingen ABS eller tractionkontroll eller kombibremser av noe slag, eller elektronikk overhodet (bortsett fra innsprøytning) Manuell innstilling av dempere og vindskjerm. I forhold til dagens eventyrere e den jo eventyrlig gammeldags, og så har den jo et "eventyrlig" utseende som bare "far kan like", og knapt nok han.
Men upåklagelig komfort og forholdsvis gode kjøreegenskaper på alle underlag
DL1000 1 - 800 x 561 nær.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av L-NA »

AJ skrev:
ZZR-Erling skrev: Min rangering av "Eventyrsyklene":
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
Interessant.
Jeg har testkjørt Stelvio og Tiger Explorer i denne rekkefølgen og over omtrent like lang tid. Og falt altså ned på Stelvio...
Versys 1000 har jeg kun prøvesittet og Super Ténéré'en kun saumfart høyt og lavt på et par messer...
Forsåvidt det det samme med Crosstourer også, som sto utstilt der jeg kjøpte Stelvio...

GS/GSA har egentlig aldri fenget eller gjort meg nok nysgjerrig til at jeg har sjekket den nærmere, men kjenner jo flere som har slik sykkel og sett den "in action", kan man si... :-).

Inntrykkene etter testturene med Stelvio satt igjen såpass sterkt at de heller ikke slapp taket etter testrundene med Tiger Explorer. Gjelder også fast passasjer, Bakpå, som hadde flere superlativer om Stelvio-plassen enn baksetet på Explorer'n...

Sier kanskje en del om meg, for alt jeg vet, men også en god del om Stelvio, vil jeg også tro... ;-)
Ikke den sprekeste i klassen, heller ikke den vakreste, om man kan si det slik. Og ikke den med lavest vekt... Men det er dette noe, annerledesheten og denne X-faktoren - som jeg tror gjør utslaget for mange. Dette i tillegg til at den er god å kjøre og har i forhold til min skapning, en meget godt ergonomi :thumleft

At den har 32 liters tank er forsåvidt heller ikke noe minus...

Selv om denne debatten kanskje begynner å fjerne seg en del fra overskriften "Ny sykkel 2013" Så tillater jeg meg likevel tilføre noen "God ord" til AJ sin Stelvio begeistring.
Selv om min stelvio er av første utg. med "lat motor" og liten tank, så har både "X-faktor" og "feeling" overskredet alle mine forventninger. Dette har vel noe å gjøre med mine krav og bruk av denne maskinen. Mine kriterier for terreng, akselerasjon og fartegenskaper er alle lavt prioriterte egenskaper.

Derimot så elsker jeg Twin motorer med høyt dreiemoment på lave turtall, motorer med merkbar "dunking", svingete motbakker, høy sitte stilling og god oversikt, komfort for både meg og kona når vi skal tur - retur Alpene, - eller bare en liten tur på butikken. Kraft nok til en kjapp forbikjøring med fullastet sykkel opp en bratt bakke, og til slutt alt dette krydret med litt særegenheter, sykkel historie og kvalitet. Og til slutt så kan jo de mindre viktige kriteriene også nevnes som kardang, integrerte blinklys, kjørecomputer, varme i håndtak.
Og da passer Stelvio`n perfekt. :prf

Det jeg prøver å si er at det er vanskelig å rangere de forskjellige syklene etter samme norm. Jeg har definert mine behov og landet på Stelvio. Og dette har gitt meg en "X-faktor" og "feeling" som vanskelig kan overgåes.... ja,ja kanskje når 1400 Stelvio kommer :D :D

Og til slutt AJ, kanskje det er tid for en generell "Adventure" tråd??

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

Man kan vel kanskje si det slik at adventure-sykkla, uansett merke, er det segment mottorsykkel som er MEST MOTTOR-SYKKEL :-k
De duger til det meste, du sitter godt, de er rimelig spreke, har gode kjøreegenskaper, takler grus, svingete småveier såvel som motorveier med glans, har høy show-off faktor (folk kikker ånnkli når du kommer med en fullrigga, sølete GS på Karl Johan :yeyeye ).
Kort og godt, det er meget anvendelige sykkler som gir stor kjøreglede, man får virkelig løsst til ut å kjøre :thumleft :D
Sist redigert av ArcticTiger den 27 nov 2012, 19:47, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Ja, her var det vært aktivitet idag. Bare hyggelig at det kanskje ble en mer "Eventyrsykkel tråd" enn min forsiktige start om kanskje ny sykkel i 2013. Her er det rangeringer, skryt av eget sykkel valg og en rekke andre saker. Forresten skulle bare mangle at en ikke skulle være fornøyd med eget sykkel valg når de fleste leser, prøverkjører og vurderer lenge før handel gjøres og sykkel kjøpes. Måtte jo vært surt å bruke masse tid og ikke minst masse penger på noe en ble skuffet over.

Så Eventyr folk hiv dere på å fortell fortrefligheten med eget Eventyr sykkel valg. Og AJ vil du gjøre tråden om til en generell tråd om eventyrsykler så er det OK for meg. Jeg har nok bestemt meg at blir det ny sykkel så blir det i dette segmentet. Og i henhold til lista til ZZR-Erling så er vel lista hans ganske komplett for Eventyr syklene, men vi må nok ta med V-Stromen også.

Ser ZZR-Erling nevner KTM 1190 Adventure, har noen sett denne sykkelen enn?

Når det gjelder meg selv og MTS'en så har jeg hatt litt e-mail kommunikasjon med selger hos Eker i Fredrikstad, han var helt enig i at pantet skulle slettes før eventuelt sykkelen skulle selges. Han skjønte klart det jeg snakket om når jeg utrykte skepsis til å kjøpe en sykkel med en aktiv heftelse på.

Har jo enda ikke sett sykkelen og langt mindre prøvekjørt, men det frister med en sykkel som det satt på omtrent det som er mulig av karbondeler. Har jo lest mange tråder her inne hvor flere bytter til karbon deler til sykkelen sin.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

Det er bare å smekke tel Kz1300 :thumleft
Det svir litt med en gang vet du, men du kommer til å glise godt når du kommer deg på den sykkern :knegg
Garrrantert :yeyeye :gk :mc1

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

kz1300 skrev:Ja, her var det vært aktivitet idag. Bare hyggelig at det kanskje ble en mer "Eventyrsykkel tråd" enn min forsiktige start om kanskje ny sykkel i 2013. Her er det rangeringer, skryt av eget sykkel valg og en rekke andre saker. Forresten skulle bare mangle at en ikke skulle være fornøyd med eget sykkel valg når de fleste leser, prøverkjører og vurderer lenge før handel gjøres og sykkel kjøpes. Måtte jo vært surt å bruke masse tid og ikke minst masse penger på noe en ble skuffet over.

Så Eventyr folk hiv dere på å fortell fortrefligheten med eget Eventyr sykkel valg. Og AJ vil du gjøre tråden om til en generell tråd om eventyrsykler så er det OK for meg. Jeg har nok bestemt meg at blir det ny sykkel så blir det i dette segmentet. Og i henhold til lista til ZZR-Erling så er vel lista hans ganske komplett for Eventyr syklene, men vi må nok ta med V-Stromen også.

Ser ZZR-Erling nevner KTM 1190 Adventure, har noen sett denne sykkelen enn?

Når det gjelder meg selv og MTS'en så har jeg hatt litt e-mail kommunikasjon med selger hos Eker i Fredrikstad, han var helt enig i at pantet skulle slettes før eventuelt sykkelen skulle selges. Han skjønte klart det jeg snakket om når jeg utrykte skepsis til å kjøpe en sykkel med en aktiv heftelse på.

Har jo enda ikke sett sykkelen og langt mindre prøvekjørt, men det frister med en sykkel som det satt på omtrent det som er mulig av karbondeler. Har jo lest mange tråder her inne hvor flere bytter til karbon deler til sykkelen sin.

Bilde
KTM 1190 Aventure jeg nenver, er en 2013 modell..det er flere fine bilder her:

http://blog.derestricted.com/photograph ... hotoshoot/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den er basert på LC8-motoren som sitter i RC8:
Bilde

Den har kjede og all elektronikk, også el justerbar fjæring..kanskje bare på R-modellen?
148hk, 230kg.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

L-NA skrev:
Og til slutt AJ, kanskje det er tid for en generell "Adventure" tråd??
Kanskje det, gitt?
Litt opptatt akkurat nå selv om jeg er innom her og kikker, men ser på dette i morra.
Hvis ikke noen allerede har opprettet enn sånn tråd, da...
Hvem som helst av medlemmene her kan jo gjøre det, sådetg er jo egentlig bare å sette i gang... ;-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

ArcticTiger skrev:Det er vel bare å kontakte de som har pantet direkte, og spørre hvordan dette kan ordnes på en grei måte?
Antakelig er framgangsmåten denne: Selger skriver under på vognkort del 2 og leverer det til panthaver, hvorpå du betaler den avtalte sum til panthaver, som så sletter pantet og gir deg vognkort del 2.
Selger og panthaver ordner så opp seg imellom.
Helt riktig AT, jeg har kontaktet panthaver fått opplyst restgjeld som er lavere enn kjøpesum. Hvis jeg velger denne sykkelen så innbetaler jeg restgjelden til panthaver og restbeløpet til kjøpesum til selger.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

Det som også er veldig morro med MTS 1200, er at du kan ta av alle koffertene, sette den i Sport-modus og så gjøre dette (må vell koble bort noen sperrer i hodet også først :P :p ) :

[video]http://www.youtube.com/watch?v=NmL2zjKT ... re=related[/video]

Så selv om den har 17" framhjul og tvilsomme terrengegenskaper i Enduro-modus, så henger den godt på asfalt :prop:

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av joo »

Dagens æventyr-sykler med en bra sjåfør på vil lett ligge og stange bak middelmådige RR-SS-sjåfører med slagside :lol
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:Dagens æventyr-sykler med en bra sjåfør på vil lett ligge og stange bak middelmådige RR-SS-sjåfører med slagside :lol
Enig :thumleft ...og sånt e morsomt :knegg

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

joo skrev:Dagens æventyr-sykler med en bra sjåfør på vil lett ligge og stange bak middelmådige RR-SS-sjåfører med slagside :lol
Hva med middelmådige eventyr-sykkel sjåfører, klarer de å holde følge med MC-sidens felles turer?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

kz1300 skrev:
joo skrev:Dagens æventyr-sykler med en bra sjåfør på vil lett ligge og stange bak middelmådige RR-SS-sjåfører med slagside :lol
Hva med middelmådige eventyr-sykkel sjåfører, klarer de å holde følge med MC-sidens felles turer?
Ingen problemer med det, sku' je mene ;-)
Virker som de fleste greier å tilpasse seg hverandre slik at turene blir trivelige fellesopplevelser.
Men dette har du vel erfart allerede med Kawasakien din...? :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

Når jeg er ferdig med skolen blir det kanskje ny R1200GS eller ny KTM 1190 Adv , men jeg er ikke ferdig før 2015 så det blir med F800GSen noen år til ja :-)

Edit: skriveleifer
Sist redigert av Bringisen den 16 des 2012, 12:12, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JohnnyTh »

Kanskje jeg må kjøpe meg en eventyr-sykkel jeg og så jeg kan henge med på en Mc-siden tur :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ojda »

JohnnyTh skrev:Kanskje jeg må kjøpe meg en eventyr-sykkel jeg og så jeg kan henge med på en Mc-siden tur :)
Ja. Eller kansje vi skal male sykklene våre spygrønne
så vi ikke blir så skumle å dra på tur med :-k :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av pelsen »

joo skrev:Dagens æventyr-sykler med en bra sjåfør på vil lett ligge og stange bak middelmådige RR-SS-sjåfører med slagside :lol
:knegg en bra fører på en hvasomhelst sykkel ligger vel og stanger bak middelmådige førere

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

pelsen skrev:
joo skrev:Dagens æventyr-sykler med en bra sjåfør på vil lett ligge og stange bak middelmådige RR-SS-sjåfører med slagside :lol
:knegg en bra fører på en hvasomhelst sykkel ligger vel og stanger bak middelmådige førere

Når man snakker om "middelmådige" sjåfører som de mer erfarne ligger å stanger bak, så blir jeg litt betenkt.

For og snakke for meg selv så fikk jeg min første MC i 1986 og kjører MC enda, jeg er vel en av dem som kan bli kalt erfaren utfra CVen min :P :p

Men på tross av dette er jeg nok også en av dem mange ligger bak og stanger.

Ikke fordi jeg er en middelmådig sjåfør uten erfaring men fordi jeg er blitt voksen, har familie ,kostbar sykkel og redd for livet.
Jeg merker rett og slett at jeg er blitt mer pysete og ikke tar så mange sjansen lenger. Jeg holder meg helst på den sikre siden og nyter MC turen på andre måter. Nyter beveglsesfriheten , naturen og luften under vingene. Kneskraping og forbikjøringer blir det svært lite av.

Men jeg føler det ufortjent å bli kalt en middelmådig sjåfør om dere forstår :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av joo »

Bringisen skrev: Men jeg føler det ufortjent å bli kalt en middelmådig sjåfør om dere forstår :P :p
Er mer snakk om folk som kjører "hardt" det med "veldig gode" kontra "ikke-så-gode-wannabees" kontra hva slags sykkel de kjører hardt med ;-)

Nei, vi voksne er ferdige med sånne mannejevninger.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av pelsen »

Bringisen skrev:Men jeg føler det ufortjent å bli kalt en middelmådig sjåfør om dere forstår :P :p
jeg tenkte nok mer på hva gode sporvalg og god flyt i kjøringen betyr for tempoet. Det hjelper ikke stort å ha værstingsykkel hvis man ikke kan finne de gode sporene gjennom svingene.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av mekkern »

Bringisen skrev:Men jeg føler det ufortjent å bli kalt en middelmådig sjåfør om dere forstår
jeg er IKKE middelmådig.....jeg er ELENDIG-dessuten har jeg bare gammal dritt under 1000ccm uten TC-ABS-ESA og GPS.. :lol

Egentlig rart jeg ikke er dau.. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar