MCsidens store tråd om Plastraketter!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

MV A har heftige R-sykler! F4 er jo også nydelig rent visuelt. Motor Guzzi, med kardang, tyngde og lav effekt..nei, ingen R-sykkel i min bok, like lite som BMW HP2 Sport. Det er min mening.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

Tror jeg for høflighet skyld, lett kaller GTR for en sport/tourer. :prf

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Busa Trond »

Liker det jeg leser om denne Aprilia RSV4 i tester. Feit motor og lett som en 600 :thumleft .
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang :yeyeye

RSV4.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

Busa Trond skrev:Liker det jeg leser om denne Aprilia RSV4 i tester. Feit motor og lett som en 600 :thumleft .
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang :yeyeye

RSV4.jpg
En R ja. Skal ha et særdeles bra chassie, også snasen V4. KTM RC8 er ikke helt vekk de heller, og Triumph 675!

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Rottenikken »

images[1].jpg
Jeg mener det største framskrittet på plastrakettfronten i min tid som pilot er YAMAHA R1, ikke det at den hadde så voldsomme fartsresursser, men kjørbarheten og hvordan kreftene kom wow det var og er bra. Den kom plutselig flere hestehoder foran de andre.
2001- 2003 modellene har/hadde jeg veldig sans for.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg mener en plastrakett er noe som går fort, laget i Japan og masse plastik. En R sykkel er noe som er laget for å gå fort.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Andreas »

Definisjon på hva som kan kalles R-sykkel er vell veldig enkel? Er den konstruert for, og vært brukt i baneracing, så er det en R-sykkel.

Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?

Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R :prop:

Bilde
Sist redigert av Andreas den 09 feb 2013, 09:16, redigert 1 gang totalt.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:Definisjon på hva som kan kalles R-sykkel er vell veldig enkel? Er den konstruert og vært brukt i baneracing, så er det en R-sykkel.

Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?

Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R :prop:

Bilde
høres korrekt ut ja, enig.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av simpson »

Det som er R-sykler i dag er ofte gateverson av det de bruker i VMklassene Supersport 600 ccm og Superbike 1000 ccm.
Men så sier regelverket at trippel kan være 675 i Supersport eks. Trimup Daytona og MV Augusta F3 og 1200 for twin, eks Ducati.
Det er dette som setter dagens standarer.
Tidliger var det både 750 og 900 cmm klasser i Superbike og da hadde gsx- 750 og zx-9 osv.
Ingen tvil om at dette styrer mye av hva produsentene lager av R sykler.
Og som zzer-erling sier, passasjerer er ikke beregnet på en R sykkel, ikke store muligheten med vesker, gps fester osv heller.
En ting er vekt/effektforhold, en annen ting er geometri.
De er kun bygget for å gå fort, stoppe fort og med best mulig kjøreegenskaper. Ikke mye tanke på komfort eller praktiske løsninger, drivstofføkonomi eller andre uvesentlige ting.
Upraktisk? Tja, kanskje for Iron Butt, med fullt brukelig på langturer om du ikke er opptatt av mest mulig komfort.
Og ikke minst, hysterisk morsomme å kjøre på svingete vei. Lettsvingt, masse power og bremser som er absolutt det beste i mc-verden :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene.
Ingen problem det vet du L-NA
Bare gi ett vink hvis du er på tur igjen så skal du gjerne få prøve min.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Busa Trond »

Andreas skrev:Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R :prop:
For noen år siden da jeg kjørt XX så var det en 1098 som bydde opp til dans, men jeg greide ikke holde takten :redface . Men den deilige lyden av Termingnoni anlegget i karbon glemmer jeg ikke, meget vakker lyd i den 1098 :prf

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av simpson »

Busa Trond skrev:
Andreas skrev:Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R :prop:
For noen år siden da jeg kjørt XX så var det en 1098 som bydde opp til dans, men jeg greide ikke holde takten :redface . Men den deilige lyden av Termingnoni anlegget i karbon glemmer jeg ikke, meget vakker lyd i den 1098 :prf
At 1098 er ett råskinn som mange må bite i gresset for kan jeg skrive under på.
Lyden er ett kapittel for seg selv.
Har selv 70 mm full race titananlegg med carbonpotter fra Termignoni og lyden kan ingen sykler matche etter mitt syn.
Ved bykjøring og litt gasspådrag er det bileier eller to som må ut å stoppe alarmen på bilen :knegg

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av AJ »

L-NA skrev:
AJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...

:mk

Og det kan kanskje være like greit... :knegg
PROTEST....HEFTIG PROTEST
Bilde
Ta en kikk under høyre handa til føreren....Hva ser du??? :D :D

Jepp, bekreftes ved å Zoome inn på tank merket.. :thumleft
:knegg
Jo'a... Blir å regne som en plastikkræcer den der, ja :mc1
Guzzi kan hvis dem vil :thumleft
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

Jeg må si meg enig når det kommer til lyd. Det er ikke en sykkel pr dags dato som kan måle seg med Ducati!
Det er en grunn til at alle snur seg etter lyden hver gang "den" kommer rullende :thumleft

Jeg har alltid likt designet på Ducati, men panigalen tapte seg litt med tanke på hvilket design de hadde på 10 og 1198 :love
Bilde

Om denne tråden er litt tam, tja kanskje. Jeg har ikke noe problem med å holde for meg selv at sykkelen min går veldig fort opp til 80 og videre :-#
Var heller ikke meningen å bruke denne tråden til å skryte av pubertetskrise oppnåelsene sine her, det er flere andre forum en kan benytte seg av :roll

Hadde vært kjekt om folk ville dele litt av erfaringene de hadde med de forskjellige syklene! Selv har jeg best erfaring med Ducati 748... Er vel ikke en gang jeg ikke blir spurt om hvordan i helvete en så stor gutt får plass på en så liten sykkel :scratch
Overraskende lett og fint skal jeg si deg :lol

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Bosted: Drammen (Lier)

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Icetruck »

Har ikke så veldig mye erfaringer å dele om disse plastrakettene, da det eneste jeg fikk kjørt i første sesongen min var min egen R6, en 2012 R1, 2012 ZX10R, og en 849 evo.
Men må si jeg ble mest imponert av zx10r. Og det frister å bytte ut R6'n etter 12.000km.... Syntes også at R1'n var en artig sak med crossplane motoren...
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 740
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JanK »

Uansett hva man synes om plastraketter er det ingen tvil om at de er det ultimate på to hjul, og de som kan håndtere de har baller av stål!

:-)å

[video]http://www.youtube.com/watch?v=LU-ynRoqDEs[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=dDgYq1DY4Ow[/video]
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av L-NA »

simpson skrev:
L-NA skrev:har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene.
Ingen problem det vet du L-NA
Bare gi ett vink hvis du er på tur igjen så skal du gjerne få prøve min.
Takker for det Simpson, og kjører jeg i området så gir jeg en lyd.
Men det er nå engang slik at, - bruker man sko størrelse 47, ja da trør man ikke pedalene ned i en sko som er bar 42. Jeg prøve satt er MV Agusta nå i sommer, og det gikk bare ikke :D :D :D ....se for deg en X-Bow som skal opp på slippen i småbåt havna :D Det gåkke det vet du :D :D

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av simpson »

Ja ser hva du mener, men du har jo en fordel av store sko i jobben din. Skulle tro du står støtt.... :D

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Bosted: Regnværsbyen

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Misha »

AJ skrev:
L-NA skrev:
AJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...

:mk

Og det kan kanskje være like greit... :knegg
PROTEST....HEFTIG PROTEST
Bilde
Ta en kikk under høyre handa til føreren....Hva ser du??? :D :D

Jepp, bekreftes ved å Zoome inn på tank merket.. :thumleft
:knegg
Jo'a... Blir å regne som en plastikkræcer den der, ja :mc1
Guzzi kan hvis dem vil :thumleft
Protest avvist! Plastrakett må ha helkåpe! Den lille vindskjermen der er ikke nok... :[-(
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av jhn »

Mener jeg så en slags test en gang på hvor mye kåpa hadde å si ... den øvre delen av kåpa hadde ganske stor betydning, men den nedre delen nesten ingenting.

Men det er ganske lenge siden, og all erfaring sier at man skal ikke stole for mye på hukomelsen min

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

Misha skrev:
AJ skrev:
L-NA skrev:
AJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...

:mk

Og det kan kanskje være like greit... :knegg
PROTEST....HEFTIG PROTEST
Bilde
Ta en kikk under høyre handa til føreren....Hva ser du??? :D :D

Jepp, bekreftes ved å Zoome inn på tank merket.. :thumleft
:knegg
Jo'a... Blir å regne som en plastikkræcer den der, ja :mc1
Guzzi kan hvis dem vil :thumleft
Protest avvist! Plastrakett må ha helkåpe! Den lille vindskjermen der er ikke nok... :[-(
Tørrvekt 192kg, 128hk v 8000rpm...det holder i min bok ikke til å bli kalt R-sykkel, uansett hvor mye R den måtte se ut som! Den mangler minst 50 hk.


http://mybikeshop.wordpress.com/2008/05 ... -01-corsa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Bosted: Drammen (Lier)

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Icetruck »

R6 er da ikke en R sykkel? :P Min har bare 128HK
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

Icetruck skrev:R6 er da ikke en R sykkel? :P Min har bare 128HK
..jo, veier 35kg mindre...dvs, akser mye bedre. Desuten skal det ikke være kardang på en R! Det kommer jo et større effekttap til veien med det, høyere vekt, lastvekselreaksjoner mm...ikke bra.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ejs »

:thumleft

TL1000r er vel regnet som R-sykkel,selv om den ikke er sterk. :scratch
If it ain't broke, I'll break it.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

ejs skrev::thumleft

TL1000r er vel regnet som R-sykkel,selv om den ikke er sterk. :scratch
Var R sykkel.

Svar