MCsidens store tråd om Plastraketter!
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
MV A har heftige R-sykler! F4 er jo også nydelig rent visuelt. Motor Guzzi, med kardang, tyngde og lav effekt..nei, ingen R-sykkel i min bok, like lite som BMW HP2 Sport. Det er min mening.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Tror jeg for høflighet skyld, lett kaller GTR for en sport/tourer. 

- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Liker det jeg leser om denne Aprilia RSV4 i tester. Feit motor og lett som en 600
.
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang

Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
En R ja. Skal ha et særdeles bra chassie, også snasen V4. KTM RC8 er ikke helt vekk de heller, og Triumph 675!Busa Trond skrev:Liker det jeg leser om denne Aprilia RSV4 i tester. Feit motor og lett som en 600.
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
2001- 2003 modellene har/hadde jeg veldig sans for.
Veien er viktigere enn målet.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Jeg mener en plastrakett er noe som går fort, laget i Japan og masse plastik. En R sykkel er noe som er laget for å gå fort.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Definisjon på hva som kan kalles R-sykkel er vell veldig enkel? Er den konstruert for, og vært brukt i baneracing, så er det en R-sykkel.
Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?
Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R

Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?
Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R


Sist redigert av Andreas den 09 feb 2013, 09:16, redigert 1 gang totalt.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
høres korrekt ut ja, enig.Andreas skrev:Definisjon på hva som kan kalles R-sykkel er vell veldig enkel? Er den konstruert og vært brukt i baneracing, så er det en R-sykkel.
Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?
Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R![]()
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Det som er R-sykler i dag er ofte gateverson av det de bruker i VMklassene Supersport 600 ccm og Superbike 1000 ccm.
Men så sier regelverket at trippel kan være 675 i Supersport eks. Trimup Daytona og MV Augusta F3 og 1200 for twin, eks Ducati.
Det er dette som setter dagens standarer.
Tidliger var det både 750 og 900 cmm klasser i Superbike og da hadde gsx- 750 og zx-9 osv.
Ingen tvil om at dette styrer mye av hva produsentene lager av R sykler.
Og som zzer-erling sier, passasjerer er ikke beregnet på en R sykkel, ikke store muligheten med vesker, gps fester osv heller.
En ting er vekt/effektforhold, en annen ting er geometri.
De er kun bygget for å gå fort, stoppe fort og med best mulig kjøreegenskaper. Ikke mye tanke på komfort eller praktiske løsninger, drivstofføkonomi eller andre uvesentlige ting.
Upraktisk? Tja, kanskje for Iron Butt, med fullt brukelig på langturer om du ikke er opptatt av mest mulig komfort.
Og ikke minst, hysterisk morsomme å kjøre på svingete vei. Lettsvingt, masse power og bremser som er absolutt det beste i mc-verden
Men så sier regelverket at trippel kan være 675 i Supersport eks. Trimup Daytona og MV Augusta F3 og 1200 for twin, eks Ducati.
Det er dette som setter dagens standarer.
Tidliger var det både 750 og 900 cmm klasser i Superbike og da hadde gsx- 750 og zx-9 osv.
Ingen tvil om at dette styrer mye av hva produsentene lager av R sykler.
Og som zzer-erling sier, passasjerer er ikke beregnet på en R sykkel, ikke store muligheten med vesker, gps fester osv heller.
En ting er vekt/effektforhold, en annen ting er geometri.
De er kun bygget for å gå fort, stoppe fort og med best mulig kjøreegenskaper. Ikke mye tanke på komfort eller praktiske løsninger, drivstofføkonomi eller andre uvesentlige ting.
Upraktisk? Tja, kanskje for Iron Butt, med fullt brukelig på langturer om du ikke er opptatt av mest mulig komfort.
Og ikke minst, hysterisk morsomme å kjøre på svingete vei. Lettsvingt, masse power og bremser som er absolutt det beste i mc-verden

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Ingen problem det vet du L-NAL-NA skrev:har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene.
Bare gi ett vink hvis du er på tur igjen så skal du gjerne få prøve min.
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
For noen år siden da jeg kjørt XX så var det en 1098 som bydde opp til dans, men jeg greide ikke holde taktenAndreas skrev:Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R![]()


Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
At 1098 er ett råskinn som mange må bite i gresset for kan jeg skrive under på.Busa Trond skrev:For noen år siden da jeg kjørt XX så var det en 1098 som bydde opp til dans, men jeg greide ikke holde taktenAndreas skrev:Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R![]()
. Men den deilige lyden av Termingnoni anlegget i karbon glemmer jeg ikke, meget vakker lyd i den 1098
Lyden er ett kapittel for seg selv.
Har selv 70 mm full race titananlegg med carbonpotter fra Termignoni og lyden kan ingen sykler matche etter mitt syn.
Ved bykjøring og litt gasspådrag er det bileier eller to som må ut å stoppe alarmen på bilen

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
L-NA skrev:PROTEST....HEFTIG PROTESTAJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...
![]()
Og det kan kanskje være like greit...
Ta en kikk under høyre handa til føreren....Hva ser du???![]()
![]()
Jepp, bekreftes ved å Zoome inn på tank merket..

Jo'a... Blir å regne som en plastikkræcer den der, ja

Guzzi kan hvis dem vil

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Jeg må si meg enig når det kommer til lyd. Det er ikke en sykkel pr dags dato som kan måle seg med Ducati!
Det er en grunn til at alle snur seg etter lyden hver gang "den" kommer rullende
Jeg har alltid likt designet på Ducati, men panigalen tapte seg litt med tanke på hvilket design de hadde på 10 og 1198

Om denne tråden er litt tam, tja kanskje. Jeg har ikke noe problem med å holde for meg selv at sykkelen min går veldig fort opp til 80 og videre :-#
Var heller ikke meningen å bruke denne tråden til å skryte av pubertetskrise oppnåelsene sine her, det er flere andre forum en kan benytte seg av
Hadde vært kjekt om folk ville dele litt av erfaringene de hadde med de forskjellige syklene! Selv har jeg best erfaring med Ducati 748... Er vel ikke en gang jeg ikke blir spurt om hvordan i helvete en så stor gutt får plass på en så liten sykkel
Overraskende lett og fint skal jeg si deg
Det er en grunn til at alle snur seg etter lyden hver gang "den" kommer rullende

Jeg har alltid likt designet på Ducati, men panigalen tapte seg litt med tanke på hvilket design de hadde på 10 og 1198


Om denne tråden er litt tam, tja kanskje. Jeg har ikke noe problem med å holde for meg selv at sykkelen min går veldig fort opp til 80 og videre :-#
Var heller ikke meningen å bruke denne tråden til å skryte av pubertetskrise oppnåelsene sine her, det er flere andre forum en kan benytte seg av

Hadde vært kjekt om folk ville dele litt av erfaringene de hadde med de forskjellige syklene! Selv har jeg best erfaring med Ducati 748... Er vel ikke en gang jeg ikke blir spurt om hvordan i helvete en så stor gutt får plass på en så liten sykkel

Overraskende lett og fint skal jeg si deg

- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Har ikke så veldig mye erfaringer å dele om disse plastrakettene, da det eneste jeg fikk kjørt i første sesongen min var min egen R6, en 2012 R1, 2012 ZX10R, og en 849 evo.
Men må si jeg ble mest imponert av zx10r. Og det frister å bytte ut R6'n etter 12.000km.... Syntes også at R1'n var en artig sak med crossplane motoren...
Men må si jeg ble mest imponert av zx10r. Og det frister å bytte ut R6'n etter 12.000km.... Syntes også at R1'n var en artig sak med crossplane motoren...
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
- JanK
- Innlegg: 740
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Uansett hva man synes om plastraketter er det ingen tvil om at de er det ultimate på to hjul, og de som kan håndtere de har baller av stål!
:-)å
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LU-ynRoqDEs[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=dDgYq1DY4Ow[/video]
:-)å
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LU-ynRoqDEs[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=dDgYq1DY4Ow[/video]
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Takker for det Simpson, og kjører jeg i området så gir jeg en lyd.simpson skrev:Ingen problem det vet du L-NAL-NA skrev:har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene.
Bare gi ett vink hvis du er på tur igjen så skal du gjerne få prøve min.
Men det er nå engang slik at, - bruker man sko størrelse 47, ja da trør man ikke pedalene ned i en sko som er bar 42. Jeg prøve satt er MV Agusta nå i sommer, og det gikk bare ikke






Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Ja ser hva du mener, men du har jo en fordel av store sko i jobben din. Skulle tro du står støtt.... 

- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Protest avvist! Plastrakett må ha helkåpe! Den lille vindskjermen der er ikke nok...AJ skrev:L-NA skrev:PROTEST....HEFTIG PROTESTAJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...
![]()
Og det kan kanskje være like greit...
Ta en kikk under høyre handa til føreren....Hva ser du???![]()
![]()
Jepp, bekreftes ved å Zoome inn på tank merket..![]()
Jo'a... Blir å regne som en plastikkræcer den der, ja![]()
Guzzi kan hvis dem vil

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Mener jeg så en slags test en gang på hvor mye kåpa hadde å si ... den øvre delen av kåpa hadde ganske stor betydning, men den nedre delen nesten ingenting.
Men det er ganske lenge siden, og all erfaring sier at man skal ikke stole for mye på hukomelsen min
Men det er ganske lenge siden, og all erfaring sier at man skal ikke stole for mye på hukomelsen min
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Tørrvekt 192kg, 128hk v 8000rpm...det holder i min bok ikke til å bli kalt R-sykkel, uansett hvor mye R den måtte se ut som! Den mangler minst 50 hk.Misha skrev:Protest avvist! Plastrakett må ha helkåpe! Den lille vindskjermen der er ikke nok...AJ skrev:L-NA skrev:PROTEST....HEFTIG PROTESTAJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...
![]()
Og det kan kanskje være like greit...
Ta en kikk under høyre handa til føreren....Hva ser du???![]()
![]()
Jepp, bekreftes ved å Zoome inn på tank merket..![]()
Jo'a... Blir å regne som en plastikkræcer den der, ja![]()
Guzzi kan hvis dem vil
http://mybikeshop.wordpress.com/2008/05 ... -01-corsa/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
R6 er da ikke en R sykkel?
Min har bare 128HK

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
..jo, veier 35kg mindre...dvs, akser mye bedre. Desuten skal det ikke være kardang på en R! Det kommer jo et større effekttap til veien med det, høyere vekt, lastvekselreaksjoner mm...ikke bra.Icetruck skrev:R6 er da ikke en R sykkel?Min har bare 128HK
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

TL1000r er vel regnet som R-sykkel,selv om den ikke er sterk.

If it ain't broke, I'll break it.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Var R sykkel.ejs skrev:![]()
TL1000r er vel regnet som R-sykkel,selv om den ikke er sterk.