Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av FredrikE24 »

Det er nok satt på spissen at det er et "helvete", men i forhold til min egen sykkel som jeg var godt vandt med før jeg begynte med opplæring hos kjøreskole, så føltes det dramatisk og kjøre "så fort".

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Geiroe »

Har hatt nakensykkel selv, det er når du passerer 100 at det begynner å bli litt ubehagelig. Veldig praktisk med hensyn til fartsbøter (er nå prikkfri :banansplit ) Var nedover til Østerrike men ble sinke på autobahn, veldig slitsomt å ligge over 120. Bare man tar valget med åpne øyne, så velg hva du vil. :vs
Edit: VF'n er behagelig i 150+
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Toven

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Toven »

Type hjelm har også en del å si, bytta ut min AGV K4 til en K5 som gjorde høyere hastighet bedre :)

Brukeravatar
Sprocket
Innlegg: 56
Registrert: 16 jun 2016, 15:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Sprocket »

Geiroe skrev:Har hatt nakensykkel selv, det er når du passerer 100 at det begynner å bli litt ubehagelig. Veldig praktisk med hensyn til fartsbøter (er nå prikkfri :banansplit ) Var nedover til Østerrike men ble sinke på autobahn, veldig slitsomt å ligge over 120. Bare man tar valget med åpne øyne, så velg hva du vil. :vs
Edit: VF'n er behagelig i 150+
Er nok litt speedfreak og liker å tøye fartsgrensene til tider, noe som får meg over på et annet tema. Når man nå får lappen så blir det jo prøvetid i 2 år igjen, har pr nå 3 prikker som går ut om 2 år ca. sa man får vel prøve å beherske seg i denne tiden så ikke lappen ryker med en gang. For jeg regner med prikkene er uavhengig om man får dem på mc eller bil?

Har jo alltid kjørt litt over på kjøreskolen også, og det var ikke før på langkjøringa at kjørelærer sa at siden vi kjørte i opplæring så var det best å følge fartsgrensa.

Brukeravatar
Sprocket
Innlegg: 56
Registrert: 16 jun 2016, 15:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Sprocket »

Toven skrev:Type hjelm har også en del å si, bytta ut min AGV K4 til en K5 som gjorde høyere hastighet bedre :)
Kjører med en AGV GT Veloce som føles helt nydelig, har ingenting å utsette på den.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Bjerknez »

Å ligge i 130km/t på E6 er intet problem med min S1000R vertfall. Kunne sikkert kjørt fortere også, men jeg trenger jo ikke akkurat rope på onkel politi heller.

Ingen problem med å ligge over lenger tid i høye hastigheter med nakensykkel. Tror nok man blir vant til det meste. I førsten når jeg var sylfersk så synes jeg det var litt stress på motorvei i 100+ men i dag bare koser jeg meg :)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av JK95 »


Brukeravatar
Sprocket
Innlegg: 56
Registrert: 16 jun 2016, 15:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Sprocket »

Ja er klar over at man får dobbelt opp med prikker i prøvetid.
Planen er å ta det rolig i denne tiden, men stort sett så ligger trafikken over og da følger jeg som regel på.
Vet hvor UP pleier å ha kontroller i nærområdet så går som regel greit.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av JK95 »

Neinei, få med deg detaljene. Har sjekket på vegvesenet sine nettsider også, er kun på klasse B prøvetid er nevnt. Verken da jeg mistet førerkortet i fjor grunnet noe høy gjennomsnittsfart, eller da jeg fikk tre prikker i år var prøvetid nevnt, og jeg fikk ikke dobbel prikkbelastning.

Brukeravatar
Sprocket
Innlegg: 56
Registrert: 16 jun 2016, 15:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Sprocket »

JK95 skrev:Neinei, få med deg detaljene. Har sjekket på vegvesenet sine nettsider også, er kun på klasse B prøvetid er nevnt. Verken da jeg mistet førerkortet i fjor grunnet noe høy gjennomsnittsfart, eller da jeg fikk tre prikker i år var prøvetid nevnt, og jeg fikk ikke dobbel prikkbelastning.
Seriøst?
så i artikkelen at det var kl.B som var nevnt men var sikker på at dette gjelder kl.A også.
Isåfall er jo dette gode nyheter, har gått og tenkt på dette en stund da jeg er livredd for å miste lappen.
Får helt noia hvis en kliss ny bil ligger å lusker bak meg.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av JK95 »


Brukeravatar
Sprocket
Innlegg: 56
Registrert: 16 jun 2016, 15:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Sprocket »

Dette ser jo meget bra ut, da har jeg hvertfall en liten buffer å gå på. :thumleft
Ikke det at jeg har planer om å få flere prikker på en stund...bank i bordet!

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?

Legg inn av Geiroe »

Kommer det en nyere bil og legger seg tett opp i deg bak, slakk av og slipp den forbi. Dårlig erfaring med slikt.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Svar