Har sjekka litt rundt på nettet, og det står da motoreffekt, riktignok på tysk, svensk, norsk, engelsk alt ettersom på BMWs sykler også.Toven skrev:Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)jhn skrev:Sier du at du har samme effekt i motor og på hjuletZadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Og hvorfor i all verden skulle BMW oppgi effekten på bakhjulet når alle konkurrentene oppgir motoreffekt ?
Men tilbake til spørsmålet i overskrifta, hvordan har Triumph klart det ?
Ikke vet jeg, og ingen har vwl enda gitt et godt svar, unntatt Bjerknez som både stilte spørsmålet og kom med svaret i første innlegg.