Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av evike »

Invitasjonen er lest og mottatt. Ønsker deg foreløpig riktig god bedring og en nokså ålreit 17. mai! OK?

Vi skal på tur til Rjukan i dag, men det er ikke vi som kjører foran og dessuten kan det fort bli litt VEL mange kaffegjester, så jeg tror vi må spare oss til en annen flott dag.

Blåser på .... nei, kanskje ikke.... Klem - Bedringsklem! ;e
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Huffda. Kjedelig med et avbrekk akkurat når sesongen har begynt skikkelig.
Ønsker deg god bedring, så får du trøste deg med at det regner her på vestlandet. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Nah, regner ikke her Snikkern :D

God Bedring Dexter. Vi og er syke, men i andre enden av kroppen. Hodeverk og forkjølelse.
Tar det med ro nå på morrakvisten, så er det opp til gamlingene mine og spise rømmegrøt.

Edit: Nå kom det et par regndråper.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Nasseline
Motorsykkelen din: har ingen

Legg inn av Nasseline »

:m

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

God bedring Dexter :rose

Grei beskrivelse av plagene dine, sånn akkurat passe info, passe diskré og nok til å lage mentale bilder som det tar noe tid å komme over :knegg

Du får sitte på pute, med samlede ben og pleie "tannpina" di :mk Det er fortsatt noen dager igjen av sesongen ;e

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:God bedring Dexter :rose

Grei beskrivelse av plagene dine, sånn akkurat passe info, passe diskré og nok til å lage mentale bilder som det tar noe tid å komme over :knegg

Du får sitte på pute, med samlede ben og pleie "tannpina" di :mk Det er fortsatt noen dager igjen av sesongen ;e
Fantasi er en fin ting, det krydrer jo de mentale bildene litt :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

God bedring Dexter. Jeg får opp noen glimt av ett program som kjærringa
pleier å se på, pinlige sykdommer på NRK3. Da får ho sitte alene. :sick:

Nei, du får sette på litt musikk å gjøre det beste ut av det:
Stars.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Offhh...

Maks uflaks....

Og så der da i tillegg....

Men, god bedring, håper det ordner seg raskt.

Krysser fingre og tær :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ansporet av disse uheldige omstendighetene Googlet jeg litt og kom over en morsom konklusjon hva gjelder kirurgiske inngrep. Det viser seg nemlig at hudflak fra personalet kan være en risikofaktor (bakterier på disse). Menn avgir mer hudflak enn kvinner og videre har temperatur på på personen og alder en innvirkning.

Konklusjonen ble dermed at det gunstigste (i forhold til mest mulig hygienisk miljø) er at
hele operasjonsteamet består av lettkledde kvinner i fertil alder som ikke bedriver unødvendig fysisk aktivitet
:lol

God bedring ! :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

RuneMC skrev:Ansporet av disse uheldige omstendighetene Googlet jeg litt og kom over en morsom konklusjon hva gjelder kirurgiske inngrep. Det viser seg nemlig at hudflak fra personalet kan være en risikofaktor (bakterier på disse). Menn avgir mer hudflak enn kvinner og videre har temperatur på på personen og alder en innvirkning.

Konklusjonen ble dermed at det gunstigste (i forhold til mest mulig hygienisk miljø) er at
hele operasjonsteamet består av lettkledde kvinner i fertil alder som ikke bedriver unødvendig fysisk aktivitet
:lol

God bedring ! :thumleft

*KJenner etter* ......Tror det ligger an til et eller annet inngrep her :rofl:

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Satte å bare kula "tannåpina" å så på TV i går da jeg syntes jeg hørte noe som ikke stemte med normale lyder bak huset. Gikk på kjøkkenet og kikka og der fikk jeg se de første som kom for å benytte seg av min kaffe-invitasjon!

[album]1971[/album]

evike og Knut Morten sto på trappa. Det ble kaffe, litt dekksparking og litt gpp. Hyggelig med besøk! Så fikk jeg endelig se "Jeremy" :thumleft

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Kom over en meget fin sak på FB, å tenkte med en gang at den må jeg dele med dere:

"En indianer satt å snakket med sitt barnebarn. Han sa: "I alle mennesker bor det to ulver som sloss. Den ene er ond. Det er sinne, frykt, misunnelse, sjalusi, grådighet, arroganse, selvmedlidenhet, løgn og egoisme. Den andre er god. Det er glede, fred, kjærlighet, håp, ro, ydmykhet, vellvilje, empati, sannhet og tillit." "Hvem vinner spurte?" barnebarnet."Den du mater gutten min!" Svarte bestefaren..

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

ØYYYY... har du sendt gutta i forsvaret på jakt etter meg så jeg ikke skal få kjørt???
nå sirkler det 3 F-16 over her...og så 3 choppere i stad...

Jeg gir meg ikke.. :bandana :bandana :bandana :bandana :mc1 :mc1
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

mekkern skrev:ØYYYY... har du sendt gutta i forsvaret på jakt etter meg så jeg ikke skal få kjørt???

Var det så tydelig at det var meg? :scratch :knegg

mekkern

Legg inn av mekkern »

njaaaa...frister vel å kunne sitte å kjøre litt snart..?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

mekkern skrev:njaaaa...frister vel å kunne sitte å kjøre litt snart..?
Jepp. Fikk kjørt en tur både på søndag og mandag, men natt til i går var ikke god, så det kan hende jeg var litt for tidlig ute, men jeg kjenner bedringer så det går rette veien. Søndag må jeg til Smia MC og prøve Z1000SX :knegg

mekkern

Legg inn av mekkern »

skal prøve å rekke det på returen fra Dalen....Gasser oppover på Lørdag. :bananas
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

mekkern skrev:ØYYYY... har du sendt gutta i forsvaret på jakt etter meg så jeg ikke skal få kjørt???

Sikker på at du ikke har flyttet til Syria..? :moi:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern

Legg inn av mekkern »

Trur ikke jeg har havnet der.... men det er mulig jeg skal være et treningsmål før Libya avløsning.. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jaja, så satt jeg her i stua å ante fred og ingen fare. Gløtta litt ut av vinduet og ønska meg ut en tur, men i dag passer det ikke...

Så hørte jeg en lyd - en motorsykkel-lyd. Først trodde jeg det var naboene som drev med ATVen, men det stemte ikke helt, så jeg gikk i vinduet og gløtta. Der var det en motorsykkel. En Honda Deauville. Sjåføren så meg og skjønte da tydeligvis plutselig hvor han skulle.

På gårdsplassen da sto plutselig Duville! Fram med kaffen!!

Bilde

Det ble en kopp kaffe og en trivelig prat før han måtte videre. Han har en lang tur foran seg. Han hadde kjørt fra Hadeland i morges, og skulle faktisk helt hjem. Bare en liten stopp i Skien, før videre kjøring.

Har sagt det før og sier det igjen: ikke nøl med å stikke innom å få en kopp kaffe! :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dexter skrev: Det ble en kopp kaffe og en trivelig prat før han måtte videre. Han har en lang tur foran seg. Han hadde kjørt fra Hadeland i morges, og skulle faktisk helt hjem. Bare en liten stopp i Skien, før videre kjøring.

Har sagt det før og sier det igjen: ikke nøl med å stikke innom å få en kopp kaffe! :thumleft
Jøss!
Fra Hadeland!? :eh
Ja, da har'n vært rett i nærheten av meg, da :-)
Var så vidt hjemme i dag tidlig, men er nå på farten igjen. Ikke langt avgårde, nærmere bestemt Hønefoss. Men er hjemme igjen i kveldinga...

Spent på å høre hva Duville har gjort på Hadeland :knegg
Hvis han vil dele det med oss da... :-J

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Joda, det er ikke så hemmelig.... Trox-Auranor leverer ventilasjonsteknisk utstyr og vi handler litt med dem. De inviterer på golfturnering og den skulle arrangeres på fredag. Jeg sendte derfor golfsettet med transportbilen deres på tirsdag og kjørte til Sanner Hotell på torsdag på middag etc golf på fredag med middag på kvelden og hjemtur i dag - hjemme nå etter en noe kald og fuktig hjemtur på noen timer.

Hjemturen med besøk hos Dexter som virket som han var i fin form - kanske dopet :-) det vet je nå ikke.... og Nasseline og friske etterkommere som gjerne ville underholde mest mulig var jo ett høydepunkt.

Kjørte ellers mye fine smale svingete veier spesiellt på hjemturen.

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jess. Da har jeg vært på minimesse hos Smia MC. Dær var det mulig å prøvekjøre Kawasakis nyeste modeller. Jeg har lenge siklet på og gledet meg til muligheten for å prøve Z1000SX. Den er bare rå!

Jeg var svært spent. Jeg har lest mye tester og artikler om nevnte sykkel så det er ikke til å unngå at jeg hadde egentlig store forventninger til hva som skulle komme. Endelig ble det MIN tur! Jeg klatra oppå sykkelen (kledde den på meg) og starta opp. Hul lyd, men greit. Ut på veien. Sykkelen er utrolig lettkjørt og manøvrerbar! Den gir av utseende (husk dette er mine inntrykk) inntrykk av å ha svært sportslig sittestilling. Den tilsynelatende overdimensjonerte bensintanken er formet slik at man sitter litt "rundt og under" den. Førsteinntrykket av sittestillingen er at jeg sitter utrolig bra. En annen ting jeg opplevde da var at jeg nesten ikke kunne merke å ha noen sykkel under meg. Lite å se for å si det slik. Den blir litt "borte" på en måte. Vel vel, drar på og kommer fort opp i lovlig hastighet. Kjenner litt på gassresponsen, men... hvor er den...? Jeg sammenligner naturligvis med den sykkelen jeg har nå. Skulle jeg noen gang ønske å bytte til en SX så er det jo naturlig å kjenne på differansen på det jeg har og det jeg kan ende opp med. SXen har ca. 40 hester mer enn min og ca. 22nm mer dreiemoment (begge 1000ccm). Jeg leita å gira å styrte noe fryktelig, men jeg måtte nesten gi opp å finne dem?! Akkurat dette med motoren hadde jeg STORE forventninger til faktisk. Skuffelsen er stor kjenner jeg. Jeg snur og finner et egnet sted til å gire ned og se om jeg kan finne noe på høyere turtall - joda, det er noe dær, men da høres det ut som en r-sykkel og jeg blir stressa. Akselerasjonen er jo selvfølgelig tilstede, men hestene og dreiemomentet er på feil sted!

Skal du ha r-sykkel med et snev av touring-preg så kan dette være sykkelen. Skal du ha en touringsykkel med et snev av r-sykkel så er det bare å glemme denne! Det er ingenting av det jeg har i min sykkel nå som jeg vil bytte ut med det Z1000SX har å tilby... Jeg er kjempeskuffet! Kawasaki har klart å skape et inntrykk hos meg om at dette er en ultimat kjøre og tursykkel, men den er ikke det sammenlignet med den jeg har nå. Den er for liten. Den har ikke merkbart større effekt i det turtallsområde det er naturlig å "toure" i. Den har ALT for liten vindskjerm selv i høyeste stilling. Den har en hul metallisk lyd som ikke fenger meg. Den kan fungere til sportslig racing-stress-kjøring, men det er jo ikke det jeg vil ha. Det klarer jeg med min UTEN å tyne på turtallet.

Til slutt var det egentlig greit, tenker jeg. Jeg kjørte hjem glad og fornøyd og kanskje en anelse skuffa også? Prøvekjøringen fortalte meg at jeg har rett sykkel allerede. Det er bare tull av meg å tro at jeg kan bytte til noe bedre med det første. Jeg og Jane er kjempevenner og det skal vi være lenge-lenge! Hun er lunefull nok til å dra "skinnet av pølsa" og mild nok til å bare la meg cruise rundt i all ro, fred og fordragelighet. Akkurat slik jeg vil ha det! Hun er stor nok til at jeg kjenner og ser hva jeg sitter på. Jeg har større vindskjerm, bedre passasjerplass og jeg har alt det utstyr jeg trenger.

Nei Globe, jeg tror ikke Z1000SX blir riktig for deg heller... :-k

:janikk

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Snikkeren »

Hmm. Høres ikke bra ut for Kawa dette.
Tipper du sitter igjen med en blandet følelse; Skuffet over at den ikke var så bra som du hadde håpet, men glad for at prøveturen slapp å gå utover lommeboken. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Absalon
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250 R 2009

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Absalon »

Hm, kanskje du skulle teste den nye VFRen? =) Den sikler jeg på! Hehe..

Svar