Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

AJ skrev:
ejs skrev::thumleft

Hadde vel ca:142nm på veiva på 750turboen. :D
Nå klarer jeg meg med 96nm på guzzien. :prf
"Nok er nok" er det noe som heter.

Men igjen...
For noen er det slik at "For mye er nesten nok"...
Moment er en vanskelig ting å forstå for uinnvidde.
Min 1098 drar 126 nm på rundt 7000 mdr, men egentlig drar den noe inni helvete fra rundt 3000 omdr og gir seg ved rundt 9000.
Panigale 1199 har mere moment enn min men den har den på ett helt annet turtall.
Mens min drar fra "0" må Panigalen opp i der min rødmerking begynner før den oppnår sin max.
Den har momentet mye høyere på turtall men knuser min i max. moment.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av SuperMorten »

simpson skrev: Moment er en vanskelig ting å forstå for uinnvidde.
Min 1098 drar 126 nm på rundt 7000 mdr, men egentlig drar den noe inni helvete fra rundt 3000 omdr og gir seg ved rundt 9000.
Panigale 1199 har mere moment enn min men den har den på ett helt annet turtall.
Mens min drar fra "0" må Panigalen opp i der min rødmerking begynner før den oppnår sin max.
Den har momentet mye høyere på turtall men knuser min i max. moment.
Ett annet bilde på moment kontra turtall, hester og vekt osv. Jeg hadde en gang en Ford Excurison. Den hadde en 6,8 liters V10 bensin, med 320 hk mener jeg. En kompis hadde en Golf GTI, med hva nå enn er vanlig motor der..
Uansett, vi stilte oss opp for "dragrace" på stripa, og han med GTI'en knuste meg selvsagt. Men vi ble enige om en annen test. Vi lå ved siden av hverandre i 80, og på signal ga vi jernet begge to. Flat pedal. Min tunge Ford parkerte GTI'en fullstendig, og ledet frem til jeg hadde min maxfart. Da kom selvsagt Golfen, og tok meg igjen til slutt.. :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
simpson skrev: Moment er en vanskelig ting å forstå for uinnvidde.
Min 1098 drar 126 nm på rundt 7000 mdr, men egentlig drar den noe inni helvete fra rundt 3000 omdr og gir seg ved rundt 9000.
Panigale 1199 har mere moment enn min men den har den på ett helt annet turtall.
Mens min drar fra "0" må Panigalen opp i der min rødmerking begynner før den oppnår sin max.
Den har momentet mye høyere på turtall men knuser min i max. moment.
Ett annet bilde på moment kontra turtall, hester og vekt osv. Jeg hadde en gang en Ford Excurison. Den hadde en 6,8 liters V10 bensin, med 320 hk mener jeg. En kompis hadde en Golf GTI, med hva nå enn er vanlig motor der..
Uansett, vi stilte oss opp for "dragrace" på stripa, og han med GTI'en knuste meg selvsagt. Men vi ble enige om en annen test. Vi lå ved siden av hverandre i 80, og på signal ga vi jernet begge to. Flat pedal. Min tunge Ford parkerte GTI'en fullstendig, og ledet frem til jeg hadde min maxfart. Da kom selvsagt Golfen, og tok meg igjen til slutt.. :prop:
Man må vel også tenke vekt/effekt her?

En gedigen Ford i den klassen veier vel bortimot 2-3 tonn?

At Forden regelrett "parkerte" en ekte GTI på flatmark klarer jeg ikke helt og forstå. Jeg kjører i dag en bil med omtrent samme motor som den nye GTI'en (med tanke på ytelse) og det er en Mercedes A-250 AMG Sport med 211HK'er orginalt. Altså omtrent like mange hester samt samme motorvolum som den ney GTI. Ikke fortell meg at du kjører fra meg med en diger Ford av den typen, uansett scenario. Jeg stiller opp når som helst for en test. :)

MEN, at den store Forden med V10 etc. kan dra store lass som campingvogner etc. langt mer uanstrengt er klart. Men den forbruker også flere ganger så mye drivstoff.

EDIT: jeg sa "uansett scenario" men du kjører så klart fra meg med en slik motor hvis man huker på en fullvoksen 8meter lang campingvogn på kroken. Da har jeg nok ikke sjans :)
Sist redigert av Bjerknez den 20 sep 2013, 07:37, redigert 1 gang totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av TBI81 »

Good old gammal nok. Nei, denne diskusjonen skjønner jeg ikke :knegg

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av L-NA »

Tidlig PMS syndrom - og mer eller mindre saklige, eller usaklige debatter kan være nokså underholdende både å lese og holde liv :D :D , og som et lite supplement til denne debatten vil jeg bare minne om at antall kubikk er nødvendigvis ikke likestilt med høyere dreiemoment, og høyt dreiemoment er heller ikke nødvendigvis like stilt med "godt bunndrag". Derimot så kommer faktorer som areal på stempel, og slaglengde inn og utgjør b.l.a en vesentlig faktor hva feks. bunndrag angår. Eller rettere sagt - høyt dreiemoment på lave turtall......og sån går nu dagan.. :-) :-)

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Geiroe »

Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Eller, hvor langt er et tau? :mk
Det kommer veldig mye an på hva sykkelen primært skal brukes til. Jeg for min del syns det er behagelig med en bunnsterk motor, slik at når man pakker opp for tur med passasjer, slipper å jage på gira. :prop:
Vi har som regel en sykkel som skal fylle flere bruksområder, det blir jo upraktisk med en stor tourer i bytrafikken, og det samme med en 250 på tur. Så da hver enkelt finne sitt kinderegg, eller prioritere det som betyr mest for hver enkelt.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vil nok tro at hva hver enkelt tror dem vet vil endre seg avhengig av bruksmønster etc. Meg selv inkludert så klart.

Men personlig så tror jeg nok jeg foretrekker bunndrag fremfor å jage kraft ved rødmerkingen på turtelleren. Jeg annser "bunndrag" som mer anvendelig til daglig bruk og langt morsommere. Når det er sagt, så finnes det også situasjoner hvor jeg ønsker litt turtall og aktiv kjøring og da egner ikke sykkelen jeg har i dag seg spesielt godt. Mulig det blir en streetfighter på sikt i tillegg, men jeg er nok ganske sikker på at jeg kommer til å trives med den jeg har i dag :)

Etter at jeg byttet til Cobra slipon i dag, så ble vertfall ikek gleden mindre!
En slik sykkel fortjener langt mer brutal lyd enn den orginale synes jeg :)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Relax »

" there ain't no substitute for cubic inches"

Det er vel et slogan som kanskje er mest brukt i cruiser segmentet.. og, ja, der er det gyldig ;)
"Do the right thing"

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JK95 »

Jeg er ung og dum, ikke 18 vintre enda engang, og synes jo min Hysesang har for lite futt :prop: Samtidig innser jeg jo at det er bra at doningen er såppass treg, den er jo rask nok til å drepe seg med uansett :redface Det som plager meg er jo mangel på dreiemoment under 8000 rpm, alle oppoverbakker er min fiende :bandana Samme med forbikjøringer, da alle på bygda holder grei fart på strekkene, men i svingene er de "for treige" sett fra en umulig ungdoms øyne :redface

Nå blir det andre boller neste vår, da et eldre søskenbarns Skruzuki Gixxer 600 2009-mod blir min :twisted Selvsagt med slip-on for å holde Trøndelag våken hele natta :mc1

Nå som jeg har sagt mitt så kan jeg jo bare håpe at dere der ute på MCsiden.no sier deres meninger, og at vi får mange gode PMS-tråder å lese nå når tiden for å parkere nærmer seg sterkt :popcrn

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av TomB »

JK95 skrev:Jeg er ung og dum, ikke 18 vintre enda engang, og synes jo min Hysesang har for lite futt :prop: Samtidig innser jeg jo at det er bra at doningen er såppass treg, den er jo rask nok til å drepe seg med uansett :redface Det som plager meg er jo mangel på dreiemoment under 8000 rpm, alle oppoverbakker er min fiende :bandana Samme med forbikjøringer, da alle på bygda holder grei fart på strekkene, men i svingene er de "for treige" sett fra en umulig ungdoms øyne :redface

Nå blir det andre boller neste vår, da et eldre søskenbarns Skruzuki Gixxer 600 2009-mod blir min :twisted Selvsagt med slip-on for å holde Trøndelag våken hele natta :mc1

Nå som jeg har sagt mitt så kan jeg jo bare håpe at dere der ute på MCsiden.no sier deres meninger, og at vi får mange gode PMS-tråder å lese nå når tiden for å parkere nærmer seg sterkt :popcrn
På den lille gixxeren, må man jo over 10000 rpm, før det skjer noe som helst, hold deg til Hylesangen du :lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Intruder »

Putrer rundt i +- 80,og det er innmari sjelden jeg blir forbikjørt av "kara" med mætt rævva av gamp og dreiemoment,om jeg tok en tur med telt osv trur jeg jeggu 750 hadde holdt da også...
Tror mange har mer nytte av utstyret sitt på ettermiddagspraten på kaffesjappa...også visuelt (?) (Er ikke helt sikker på hva visuelt betyr og gidder ikke sjekke,men...)

:mc2 :orefk :rop :mc1 :bandana :bb_p:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
Etter at jeg byttet til Cobra slipon i dag, så ble vertfall ikek gleden mindre!
En slik sykkel fortjener langt mer brutal lyd enn den orginale synes jeg :)
Traktor er traktor, med eller uten potte :prop:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
Etter at jeg byttet til Cobra slipon i dag, så ble vertfall ikek gleden mindre!
En slik sykkel fortjener langt mer brutal lyd enn den orginale synes jeg :)
Traktor er traktor, med eller uten potte :prop:
Har fått med meg at du ikke liker cruisere TomB :)

Derimot så er JEG mer åpen andre veien. Jeg foretrekker nok cruiser i 90% av tillfellene, men en liiiiten del av meg skulle nok ønsket en liten streetfighter. Men da en "ekte" fighter som feks. Kawasaki Z800 etc. Men først må jeg få litt erfaring før jeg kjøper meg noe som helst :)

Ser uansett frem til neste tur TomB, hvis det blir noen fler før kulda setter inn :)

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Bosted: Høvik

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av PCP »

Relax skrev:" there ain't no substitute for cubic inches"

Det er vel et slogan som kanskje er mest brukt i cruiser segmentet.. og, ja, der er det gyldig ;)
De ligger kanskje ofte ikke helt fremst når det gjelder motor-teknologi? Ordtaket var vel ellers generelt mer riktig på 50-60-tallet når større og mer var eneste veien til lykke. Idag finnes det jo i alle fall gode substitutter i form av overladning, variable "smarte" innsug, variable kamtider/åpning, aktiv styring av tenning, innsprøytning, osv, osv. Men det mer gammeldagse kan vel også ha sin sjarm, fremdeles.

Hva som er for lite effekt eller kubikk vet jeg ikke, men syns uansett karakteristikk og følelse er viktigere enn tall. Har nok endret litt smak med årene og min aller våteste drøm var for en del år siden en Suzuki RG500 Gamma, en farkost jeg i dag vil betrakte som nær ubrukelig med sitt totale fravær av effekt på både bunn og mellomregister, men vill råskap like før det er på tide å gire.

Er ikke blitt så gammel at helt flat "diesel-effektkurve" tiltaler meg voldsomt, selv om det unektelig er praktisk. I så måte er jeg veldig fornøyd med min gamle VFR, med relativt god bunndrag, jevn (litt halvdvask) økning gjennom mellomregister, men et markant skille og mer livlig fra 7-8K-rpm opp til enden ved 13K. Liker det veldig godt sånn, selv om det gjerne kunne vært MER av alt! ;-)

På den annen side er det sikkert like greit for både førerkort og helse at det er litt begrenset. Og selv om jeg bruker det som er der av og til, så kan jeg godt ta meg selv i å ha vært på en dagstur uten at jeg hverken har vært inne på rødmerkning, eller hatt full gass. :gk :mk

Så klarer meg vel greit med ca 100hk og 750cm3 selv om, mer, bedre, og nyere frister av og til. :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bjerknez »

Personlig har jeg nok ikke erfaring (og guts) nok til å temme plastraketter uansett, så jeg kommer nok like fort fram med den jag har som jeg hadde gjort med en Hayahoppsalaheibusa eller lignende sykler.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JK95 »

TomB skrev:
JK95 skrev:Jeg er ung og dum, ikke 18 vintre enda engang, og synes jo min Hysesang har for lite futt :prop: Samtidig innser jeg jo at det er bra at doningen er såppass treg, den er jo rask nok til å drepe seg med uansett :redface Det som plager meg er jo mangel på dreiemoment under 8000 rpm, alle oppoverbakker er min fiende :bandana Samme med forbikjøringer, da alle på bygda holder grei fart på strekkene, men i svingene er de "for treige" sett fra en umulig ungdoms øyne :redface

Nå blir det andre boller neste vår, da et eldre søskenbarns Skruzuki Gixxer 600 2009-mod blir min :twisted Selvsagt med slip-on for å holde Trøndelag våken hele natta :mc1

Nå som jeg har sagt mitt så kan jeg jo bare håpe at dere der ute på MCsiden.no sier deres meninger, og at vi får mange gode PMS-tråder å lese nå når tiden for å parkere nærmer seg sterkt :popcrn
På den lille gixxeren, må man jo over 10000 rpm, før det skjer noe som helst, hold deg til Hylesangen du :lol
Hehe, mulig det, jeg har fortsatt ikke prøvd den ;-) Uansett så er 66Nm 6 ganger mer enn 11Nm :knegg

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ega16 »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:
Bjerknez skrev:
Etter at jeg byttet til Cobra slipon i dag, så ble vertfall ikek gleden mindre!
En slik sykkel fortjener langt mer brutal lyd enn den orginale synes jeg :)
Traktor er traktor, med eller uten potte :prop:
Har fått med meg at du ikke liker cruisere TomB :)

Derimot så er JEG mer åpen andre veien. Jeg foretrekker nok cruiser i 90% av tillfellene, men en liiiiten del av meg skulle nok ønsket en liten streetfighter. Men da en "ekte" fighter som feks. Kawasaki Z800 etc. Men først må jeg få litt erfaring før jeg kjøper meg noe som helst :)

Ser uansett frem til neste tur TomB, hvis det blir noen fler før kulda setter inn :)
z800 "ekte" streetfighter? Pøøh! Er bare en ekte streetfigter og det er streetfighter :P

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Busa Trond »

Intruder skrev:...også visuelt (?) (Er ikke helt sikker på hva visuelt betyr og gidder ikke sjekke,men...)
Visuelt blir den eksentriske delen av kutymen visuelt implisittert i å konseptualisere fremedord Intruder,
ble det letter å skjønne nå :=D> :D


:thumleft
Fant en sykkel her for alle som ikke er så opptatt av kubikksyka og føler 800 kubikk blir for brutalt :vs
Ligger også en you tube video på http://www.motopeds.com" onclick="window.open(this.href);return false; ( Mye rart gitt )


Bilde

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

Øy! Den var jo dritkul!

Men selvsagt. Alt dritkult er jo forbudt her i Gnore... :-k
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Geiroe »

Neida, alt som er moro er dyrt, men hvis det nærmer seg kjempegøy, så er det forbud. :lol
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

Spot on :prop:
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av teeU »

ega16 skrev:
Bjerknez skrev:
TomB skrev:
Bjerknez skrev:
Etter at jeg byttet til Cobra slipon i dag, så ble vertfall ikek gleden mindre!
En slik sykkel fortjener langt mer brutal lyd enn den orginale synes jeg :)
Traktor er traktor, med eller uten potte :prop:
Har fått med meg at du ikke liker cruisere TomB :)

Derimot så er JEG mer åpen andre veien. Jeg foretrekker nok cruiser i 90% av tillfellene, men en liiiiten del av meg skulle nok ønsket en liten streetfighter. Men da en "ekte" fighter som feks. Kawasaki Z800 etc. Men først må jeg få litt erfaring før jeg kjøper meg noe som helst :)

Ser uansett frem til neste tur TomB, hvis det blir noen fler før kulda setter inn :)
z800 "ekte" streetfighter? Pøøh! Er bare en ekte streetfigter og det er streetfighter :P
Ekte streetfightere fås ikke kjøpt, det må bygges fra en R-sykkel, var sånn det startet

safari
Innlegg: 25
Registrert: 01 okt 2013, 18:11
Motorsykkelen din: 85 Yamaha fz750 /95 virago750
Bosted: Tromsø

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av safari »

Hvor mye som er for lite, avhenger sterkt utifra personlighet tror jeg. Har en god kompis gjennom mange år som kjører 77 Suzuki GT750. Den har han hatt i 17 år. Og kjører like langt som mange andre hvert år. Dvs 8-12 000km. Han mener bestemt at den har kraft nok for han. Han har til og med hatt med kjærringa si på ukestur med tilhørende oppakning :rofl: Selv har jeg moderert meg i senere år, og trives godt med mine 750 kubikkere. Viragoen med snaue 50hk brukes ofte når det er sommer og fint vær, mens min gode gamle FZ750 med rundt 100hk fra 85 brukes til litt mere sporty kjøring. (Er sikkert MINST 70-80hk igjen i den) :knegg
Kunne godt tenke meg en litt større sykkel ala BMW R1100 til langkjøring med fruen. Da er nemlig begge syklene mine for små synes jeg.. Evt vi for feite :redface

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Carpa »

649 ccm er litt for lite :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av hakhap »

Carpa skrev:649 ccm er litt for lite :knegg
Men 650ccm er passe? :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar