Motvind tror jeg rett og slett ikke biter på meg. Kunne ikke brydd meg mindre, hverken den ene eller andre veien. Bare jeg slipper vindskjerm så er jeg veldig fornøyd

Lyden på syklene er overaskende ulik til å være to mer eller mindre like sykler med to versjoner av Acrapovic. Xyvind sin låter litt mer høyfrekvent og "metallisk", mens min er litt dypere og "mildere". Jeg har jo kjørt en S1000R med oppsettet Xyvind har og jeg syntes rett og slett den lyden ble for slitsom. Jeg var derfor glad for at min har et litt annet lydbilde.
Lyden er ikke slitsom fordi det var for mye støy, men fordi lyden var høyfrekvent og slitsom når man kjørte i vanlige hastigheter.
Ellers så sto vi vel og sammenlignet litt disse to syklene og forskjellene kan man ikke se før man liner de opp ved siden av hverandre. Den største forskjellen utseendemessig som alle kan se er så klart potta. Bortsett fra det så er det noen små forskjeller på sidene med tanke på de lakkerte flatene. Den nye S1000R har fått mindre lakkerte flater og ser litt mer "street aktig" ut i mine øyne. Det er også forskjeller på plasten rundt radiatoren forran. Den nye ser ut til å ha litt "røffere" plast. Litt mer "ru", mens den gamle har en helt slett overflate. Den gamle vet jeg hadde en ganske laber kvalitet på plasten rundt radiatoren. Jeg håper den nye er noen hakk bedre der. Det får tiden vise.
Mitt instrumentpanel, eller skiva bak turtelleren er litt annerledes, samt fargene på sykkelen så klart.
Den største forskjellen på disse to når det kommer til kjøring er definitivt girkassa. Den nye har en MYE smoothere girkasse. Vertfall i forhold til min gamle. Natt og dag faktisk. Jeg kunne fint kjørt meg en tur og snappet den i gir med quickshifter bare i sokkelessen. Den gamle krevde en del mer kraft.
Motoren på den nye har jo 5 HK'er mer, men dette er nok ikke noe man merker. Vertfall ikke oss vanlige mennesker.
En annen ting som utgjør en vesentlig forskjell på xyvind og min sykkel er at min er HELT ripefri. Xyvind... jeg sa det til deg, men du MÅ virkelig la meg få ta de ripene dine snart. Jeg får vondt i sjela når jeg ser slikt. En tur i Bjerknez sin bilpleie fauna, og 95% av alle ripene på sykkelen din er historie.
Men jeg gjør det så klart ikke gratis. Jeg leker ikke butikk her. Så du blir nødt til å spandere en kaffe på meg i løpet av sommeren.

Her er foresten min versjon av bildet jeg tok i går: