Cutless sin blogg
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Re: Cutless sin blogg
Her er min beskjedne video fra El Mirage - beklager vertikal filming.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=SJiotX5 ... e=youtu.be[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=SJiotX5 ... e=youtu.be[/video]
Dette så digg ut! 

-
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Dobbel D ring?. Forøvrig eneste duglige feste for hakestropp om uhellet først er uteCutless skrev:Joda, hjelmen satt godt den, men det var en festemekanisme med to metallringer - gadd aldri å lete etter den knappen som enden skal festes i.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=guoItcZ9TAM#t=24[/video]
- Cutless
Det var det også, lar det gjerne bli en årlig vintertradisjon :)TBI81 skrev:Dette så digg ut!
Jepp, det stemmer. Aldri brukt det før - er ikke alternative festemekanismer like bra?detvarvondtdet skrev:Dobbel D ring?. Forøvrig eneste duglige feste for hakestropp om uhellet først er uteCutless skrev:Joda, hjelmen satt godt den, men det var en festemekanisme med to metallringer - gadd aldri å lete etter den knappen som enden skal festes i.. Jeg gikk bevisst etter hjelm med dobbel D-ring
-
Cutless skrev:Det var det også, lar det gjerne bli en årlig vintertradisjon :)TBI81 skrev:Dette så digg ut!
Jepp, det stemmer. Aldri brukt det før - er ikke alternative festemekanismer like bra?detvarvondtdet skrev:Dobbel D ring?. Forøvrig eneste duglige feste for hakestropp om uhellet først er uteCutless skrev:Joda, hjelmen satt godt den, men det var en festemekanisme med to metallringer - gadd aldri å lete etter den knappen som enden skal festes i.. Jeg gikk bevisst etter hjelm med dobbel D-ring
Hehe. Det har vært mang en diskusjon rundt D-ring kontra andre festemekanismer. Har vært tråder her på forumet også. Jeg har ingen forskning å henvise til, men jeg er av den klare oppfatning at den gjengse oppfatning er at Dobbel D-ring er den sikreste løsningen. Når jeg kjørte trail var dobbel D-ring det eneste som gjaldt. Er litt usikker, men tror ikke du finner noen RR kjørere som ikke har hjelm med Dobbel-D. Kjørelæreren og sensor ved biltilsynet mente begge at dobbel D var et "must".
Her er forresten en tråd hvor temaet diskuteres.
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=5439
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Den dobbel D-ring greia var vel eneste godkjente i RR. Den som jeg har på C3 Pro'en(som jeg antar er samme som du har på din) er vel den "nye godkjente", såvidt jeg har hørt?
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Jeg har C3 Pro og Arai XD4, foretrekker dobbel d-ring løsningen i Arai hjelmen.
Keep it simple!
Keep it simple!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
C3 sin er jo MYE simplere!Snikendeugle skrev:Jeg har C3 Pro og Arai XD4, foretrekker dobbel d-ring løsningen i Arai hjelmen.
Keep it simple!
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Merker jeg har et ganske avslappet forhold til denne hakereimen... 

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Den tar mye plass for oss som liker jakker med høy hals :)mortenolb skrev:C3 sin er jo MYE simplere!Snikendeugle skrev:Jeg har C3 Pro og Arai XD4, foretrekker dobbel d-ring løsningen i Arai hjelmen.
Keep it simple!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
-
Mange har det, helt til de går i asfalten i 100+ etc.Bjerknez skrev:Merker jeg har et ganske avslappet forhold til denne hakereimen...

- Bjerknez
- Kontakt:
Hva er dette??
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Formstøpte øreplugger jeg ser her?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ørepropper man tilpasser selv...?Bjerknez skrev:Hva er dette??

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Cutless
Det er starten på formstøpte øreplugger. Jeg var å tok avtrykk på fredag - skal sende de inn til Hantek Audio http://www.hantek.no/orepropper/mc-prop ... mc-propper" onclick="window.open(this.href);return false; over helgen, også lager de formstøpte øreplugger med utskiftbart filter basert på avtrykkene
Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har kjørt uten ørepropper, og det var tortur. Det jeg synes var kjipt med engangsøreplugger var at det tok tid å sette de inn. Spesielt hvis man tok en kort stopp for å diskutere veivalg. Og om man ikke hadde satt den i helt riktig så oppdaget man gjerne ikke det før man var på veien igjen - og måtte stoppe igjen... Så jeg er veldig spent på hvordan mc-hverdagen blir med formstøpte øreplugger.

Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har kjørt uten ørepropper, og det var tortur. Det jeg synes var kjipt med engangsøreplugger var at det tok tid å sette de inn. Spesielt hvis man tok en kort stopp for å diskutere veivalg. Og om man ikke hadde satt den i helt riktig så oppdaget man gjerne ikke det før man var på veien igjen - og måtte stoppe igjen... Så jeg er veldig spent på hvordan mc-hverdagen blir med formstøpte øreplugger.
- Bjerknez
- Kontakt:
Den eneste fordelen med å høre dårlig er å slippe å styre med slike ørepropper 

- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Cutless sin blogg
Der har du misforstått litt, Bjerknez. Der er bare noe du (og mange andre) tror. Når du endelig VET, -er det for seint....
:
Fornuftig, Cutless

Fornuftig, Cutless

Sist redigert av norse900 den 10 jan 2015, 22:36, redigert 1 gang totalt.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Bra investering dette!!!
Hørselen er ikke noe du skal tulle med.... Er helt skremmende hvor stor skade vindsus gjør på hørselen!

Hørselen er ikke noe du skal tulle med.... Er helt skremmende hvor stor skade vindsus gjør på hørselen!
- Cutless
Jeg har hatt mild tinnitus så lenge jeg kan huske, og det siste jeg vil er at den skal bli værre. Jeg plages ikke av den, og hører den bare når det er helt stille rundt meg. Men jeg har lest om andre som har veldig kraftig tinnitus og hvor jævlig det er.
- Bjerknez
- Kontakt:
Ironi er en fin bilnorse900 skrev:Der har du misforstått litt, Bjerknez. Der er bare noe du (og mange andre) tror. Når du endelig VET, -er det for seint....:
Fornuftig, Cutlass

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Ja hvertfall når den er blå!!!Bjerknez skrev:Ironi er en fin bilnorse900 skrev:Der har du misforstått litt, Bjerknez. Der er bare noe du (og mange andre) tror. Når du endelig VET, -er det for seint....:
Fornuftig, Cutlass

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Hørselen er viktig ja, jeg har i årets sesong brukt kun skumpropper, men er enig med deg at dem ikke er noe særlig visst man er mange på tur og ved et kort stopp hvor noen prøver å snakke til deg så hører man ikke en dritt pga proppene og akkuratt i det du tar dem ut jo da skal gjengen avgårde igjen så da er det bare å få de inn igjen fort som f....
Skal bli artig å se hva du syntes om disse formstøpte :) kanskje det blir et par slike på meg også etterhvert
Skal bli artig å se hva du syntes om disse formstøpte :) kanskje det blir et par slike på meg også etterhvert

Kjøpte et par Hantek pro17 med 17db filter til konsert og full-tett filter til mc, kjøpte også T15 så jeg får in-ear musikk. Av og til glemmer jeg å ta dem med, men er inn i øra på 2 sek så absolutt å anbefale :-)