Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
lazyboy
Innlegg: 264
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av lazyboy »

:D
Ja, den har alt. Sjarm, sjel, motor, kick ass bremser (brembo) veldig gode dempere, god plass til bagasje, god sittestilling, fin lyd, moderne tft display, konfigurerbar antispinn etc. kjøremoduser, den er faktisk veldig smooth til å være såpass vilgær som den er etc.

Frontlysene er også veldig gode. Også utseendet da.... :redface

Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
[/quote]

Du har med andre ord kjøpt en moderne motorsykkel :scratch
Helt klart en råtass, men husk den beste sykkelen du noengang eier er den neste :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 03 mar 2022, 22:02
Bjerknez skrev: 03 mar 2022, 21:54
Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
Og selvfølgelig quickshifter :crazy: ?
Denne så jeg ikke før nå :)

Quickshifter vurderte jeg å legge til og prisen var 6.500 fersig montert. Men etter en prøvetur så føltes dette som et bortkastet invistering. Man trenger nesten ikke gire med denne. :twothumbs:

Førstegiret brukes når mann kjlrer i gang og opp til 40 km/t og selv i 40km/t så føles turtallet ganske naturlig. Over 40 så kan man velge og vrake av gir. Det er ett fett. Den drar uansett.

Dessuten trenger man ikke quickshifter her for å "effektivisere" akslellerasjonen. Men har mer enn nok med å holde seg fast og for å unngå hjulspinn :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 03 mar 2022, 23:02
AJ skrev: 03 mar 2022, 22:02
Bjerknez skrev: 03 mar 2022, 21:54
Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
Og selvfølgelig quickshifter :crazy: ?
Haha - prøver du å fyre opp Bjerkenez må? :lol :lol :lol
Haha, du skulle bare vist hvor mange det er som prøver og fyre opp meg :lol

Jeg skjønner jo selvsagt hvorfor for jeg kan ha en litt frekk tilnærming mange ganger, men jeg synes dette er bare gøy jeg da. Litt kameratslig mobbing og ørepirking må være lov synes jeg :twothumbs:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

-5 grader ute og litt smårim og glatt på veien på morgenkvisten på vei til jobb. En liten kaffe på Esso før jeg drar videre :)

Dårlig bilde, men betrakt det som et bevis :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

BjørnSover
Innlegg: 402
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:33 Haha, du skulle bare vist hvor mange det er som prøver og fyre opp meg :lol

Jeg skjønner jo selvsagt hvorfor for jeg kan ha en litt frekk tilnærming mange ganger, men jeg synes dette er bare gøy jeg da. Litt kameratslig mobbing og ørepirking må være lov synes jeg :twothumbs:
Jeg liker en småfrekk hyggelig tone. Jeg regnet med du tok dette med et smil 😃

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 04 mar 2022, 14:15
Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:33 Haha, du skulle bare vist hvor mange det er som prøver og fyre opp meg :lol

Jeg skjønner jo selvsagt hvorfor for jeg kan ha en litt frekk tilnærming mange ganger, men jeg synes dette er bare gøy jeg da. Litt kameratslig mobbing og ørepirking må være lov synes jeg :twothumbs:
Jeg liker en småfrekk hyggelig tone. Jeg regnet med du tok dette med et smil 😃
Selvsagt. Biter ikke på meg det der.

Blir jo litt som å prøve og mobbe Kong Harald. Trur ikke det funker. :knegg :knegg

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Relax »

dypen skrev: 03 mar 2022, 21:36 Ser bare helt nydelig ut :thumleft Men den blir litt tungkjørt når du får slitt litt på det brede bakdekket, sånn er det bare og da er det julekvelden igjen med nytt bakdekk :twothumbs:
Jeg har tung sykkel og gjenkjenner dette du snakker om.
MEN , det neste siste framhjulet mitt, Bridgestone Exedra G701, så og kjentes ut til, å være noe annerledes. Det hadde bedre grip ved nedlegg enn tidligere dekk. Mistenkte at gummiblandingen var mykere enn de andre.
Jeg likte dekket meget godt!
Etter rund 20 000 km ble ikke midten av dekket flatt som andre MC dekke har gjort, men området ved siden av ble mer utslitt.
Jeg mistenker de har bygd dekket opp litt annerledes enn tidligere.

I fjor sommer satt jeg på et Avon Cobra Crome foran, og det nesten helt likt ut som det siste Bridgestone. Jeg mistenker det har noe samme (nye) oppbygging.
Det kan nok være dekk jeg har fått flere mil på, men jeg har ikke hatt dekk som jeg føler har grepet som disse har.
;)
"Do the right thing"

BjørnSover
Innlegg: 402
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Kaller de det ikke noe som 2c når de blander harde og mye gummiblandinger på midten/siden av dekkene. For at det ille skal slites så mye i midten, men ha godt grep i svingene

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:31
AJ skrev: 03 mar 2022, 22:02
Bjerknez skrev: 03 mar 2022, 21:54
Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
Og selvfølgelig quickshifter :crazy: ?
Denne så jeg ikke før nå :)

Quickshifter vurderte jeg å legge til og prisen var 6.500 fersig montert. Men etter en prøvetur så føltes dette som et bortkastet invistering. Man trenger nesten ikke gire med denne. :twothumbs:
Quickshifter er selvfølgelig ingen livsnødvendighet. Men er uten særlig tvil en ganske behagelig greie å ha.
Samme gjelder også cruisekontroll, men for egen del må jeg si at jeg ikke bruker den spesielt ofte... :-k
Andre ting som varmeholker og tre-trinns (overkill...) varme i salen er også noe jeg sjelden bruker.
Derimot har jeg i flere situasjoner hatt god nytte av bakkestartassisten. Så den har jeg lært å sette pris på.

Synes for øvrig det var en stiv pris på quickshifteren til Rocket'en.
Samme forsåvidt med Duke 390'en jeg hvor prisen var 4000,- kr. Mener prisen var under dette for øvrig, på 1290'en som jeg kjøpte ny i april 2018.
Men på Duke'en fikk jeg den med på kjøpet. Samme med 1. gangs service. I tillegg til et prisavslag på ca. 9000,- inkl. klargjøring i forhold til hva som sto på nyprislappen. Og altså quickshifter til 4000,- kr. og 1. gangsservice, som jeg ikke kjenner prisen på. Kanskje en drøy tusenlapp, vil jeg tro.
Et brukbart godt kjøp på en demosykkel, som ingen hadde demokjørt før jeg gjorde det. Altså 0 km. på telleren :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 04 mar 2022, 17:28
Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:31
AJ skrev: 03 mar 2022, 22:02
Bjerknez skrev: 03 mar 2022, 21:54
Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
Og selvfølgelig quickshifter :crazy: ?
Denne så jeg ikke før nå :)

Quickshifter vurderte jeg å legge til og prisen var 6.500 fersig montert. Men etter en prøvetur så føltes dette som et bortkastet invistering. Man trenger nesten ikke gire med denne. :twothumbs:
Quickshifter er selvfølgelig ingen livsnødvendighet. Men er uten særlig tvil en ganske behagelig greie å ha.
Samme gjelder også cruisekontroll, men for egen del må jeg si at jeg ikke bruker den spesielt ofte... :-k
Andre ting som varmeholker og tre-trinns (overkill...) varme i salen er også noe jeg sjelden bruker.
Derimot har jeg i flere situasjoner hatt god nytte av bakkestartassisten. Så den har jeg lært å sette pris på.

Synes for øvrig det var en stiv pris på quickshifteren til Rocket'en.
Samme forsåvidt med Duke 390'en jeg hvor prisen var 4000,- kr. Mener prisen var under dette for øvrig, på 1290'en som jeg kjøpte ny i april 2018.
Men på Duke'en fikk jeg den med på kjøpet. Samme med 1. gangs service. I tillegg til et prisavslag på ca. 9000,- inkl. klargjøring i forhold til hva som sto på nyprislappen. Og altså quickshifter til 4000,- kr. og 1. gangsservice, som jeg ikke kjenner prisen på. Kanskje en drøy tusenlapp, vil jeg tro.
Et brukbart godt kjøp på en demosykkel, som ingen hadde demokjørt før jeg gjorde det. Altså 0 km. på telleren :crazy: .
Jada, behagelig med quickshifter, men synes den passer bedre til såkalt turtallssykler eller evt. veldig kortpustede sykler. Var nettopp på Høk en tur og kom frem til at denne sykkelen drar som tusan og helt rent ned til 1.500 omfreininger. Hører ikke at den sliter en gang. 6 giret er nok et typisk bensinsparegir, men ellers er det ett fett hvilket gir man har i nesten uansett hastighet.

Derimot må jeg inrømme at jeg kjente fartsvinden mer på rocketen i typiske E6 hastigheter. Typ 130km/t +. Bimmern var hakket bedre der faktisk. Er nok fordi jeg sitter mer oppreist vil jeg tro. Ikke ubehegelig, men man kjenner det river mer i kroppen.

Forbikjøring på Motorvei er enda artigere med Rocketen. Momentet man har til rådighet er bare helt hinnsides. Ingen grunn til å gire ned og tyne maskineriet for maks aksellerasjon. Man bare rykker litt med det ene øyelokket, og vrir ritt på rulla, så smetter den forbi med et brøl :twothumbs:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

En annen ting jeg la merke til. Den er bittelitt nøkkete når man skal vrir på rulla fra tomgang. Ikke noe værre enn at man kan clutche litt, men ikke like smooth som bimmern. Nå kan jo ikke disse sammenlignes heller, men bare en observasjon.

Kan kanskje heller sammenligne den med cruiseren jeg hadde først. Nemlig en Yamaha XVS 1300. Eller en 1400 harley jeg prøvekjørte for ett par år siden. Spesielt harleyen ristet og klunket som en gammel skraphaug, bremsene var forferdelige og jeg har ikke hørt så mange merkelige lyder siden kona fikk en murstein på toa. Yamahaen var mye bedre enn harleyen på alle områder. Uten tvil. Men ja, det var lyder der også.

Rockethen er helt smooth i forhold.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 04 mar 2022, 00:03 :D
Ja, den har alt. Sjarm, sjel, motor, kick ass bremser (brembo) veldig gode dempere, god plass til bagasje, god sittestilling, fin lyd, moderne tft display, konfigurerbar antispinn etc. kjøremoduser, den er faktisk veldig smooth til å være såpass vilgær som den er etc.
;)
Frontlysene er også veldig gode. Også utseendet da.... :redface

Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
Du har med andre ord kjøpt en moderne motorsykkel :scratch
Helt klart en råtass, men husk den beste sykkelen du noengang eier er den neste :D
[/quote]
Er slett ikke alle sykler som blir levert med alt overnevnte samlet synes jeg. Faktisk svært få. ;)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Er det noen her som har keyless start/stopp nøkler til sykkelen som kan si noe om batterivarigheten og hvilket batteri deres nøkkel bruker?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 19:01 Er det noen her som har keyless start/stopp nøkler til sykkelen som kan si noe om batterivarigheten og hvilket batteri deres nøkkel bruker?
Har byttet batteri én gang på nøkkelen til min 1290, 2018 mod. som nå har passert 60K.
Tar dette etter hukommelsen; mener det er et CR 2020 batteri, som jeg også mener er det mest vanlige på slike keylessnøkler.
Slike batterier får du kjøpt "overalt", bla. Europris.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 04 mar 2022, 19:08
Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 19:01 Er det noen her som har keyless start/stopp nøkler til sykkelen som kan si noe om batterivarigheten og hvilket batteri deres nøkkel bruker?
Har byttet batteri én gang på nøkkelen til min 1290, 2018 mod. som nå har passert 60K.
Tar dette etter hukommelsen; mener det er et CR 2020 batteri, som jeg også mener er det mest vanlige på slike keylessnøkler.
Slike batterier får du kjøpt "overalt", bla. Europris.
2032 tenker jeg det er ;)
Sitter vertfall 2032 batterier i mine.

Jada, er klar over det. Bare lurte på batterilevetiden, men byttet nettopp batteri i mine, just in case :)

Svar