Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 17:58 En annen ting jeg la merke til. Den er bittelitt nøkkete når man skal vrir på rulla fra tomgang.
Den jeg prøvde var ikke nøkkete. Dette er nok mest en vanesak vil jeg tro
Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 17:58 En annen ting jeg la merke til. Den er bittelitt nøkkete når man skal vrir på rulla fra tomgang.
Jeg vil ikke si den er direkte nøkkete. Men LIT mer nøkkete enn feks. s1000R. Jeg anser det ikke som et problem for det er veldig vagt. Mest en observasjon.
Takk for det Fsva :)Fsva skrev: 04 mar 2022, 20:26 Gratulerer så mye med fet sykkel, både i bokstavelig og i billedlig forstand.
Man lever jo bare en gang og det må være greit å følge hjertet. Om Putin i tillegg velger å trykke på den store røde knappen så slipper du kanskje å betale mer enn et par avdrag. Da blir jo sykkelen skikkelig billig![]()
Takk for det kjellv.kjellv skrev: 05 mar 2022, 00:40 Gratulerer med høypotent skyss Ove. Gleder meg til å se denne til sommeren![]()
..men hva blir den neste tro? Boss Hoss?
boss-hoss-v8_799a2.jpg
LOL - rocket 3 er bare for dem som ikke tørr slippe ut sitt alter egokjellv skrev: 05 mar 2022, 00:40 Gratulerer med høypotent skyss Ove. Gleder meg til å se denne til sommeren![]()
..men hva blir den neste tro? Boss Hoss?
boss-hoss-v8_799a2.jpg
Det ligger noen bilder på nett, men har ikke fått koffertene enda så får ikke vist min sykkel.Jompa skrev: 06 mar 2022, 11:04 Gratulerer med lettsykkeln.
Underkant av 300 kg er ingenting for en voksen mann.
Skikkelig beist du har skaffet deg![]()
Har du noen bilder av sykkelen fullt rigga med koffertene ?
Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Ja, keyless er faktisk ganske behagelig, når det funker. Man slipper liksom å fikle med de nøklene. Men som du sier kan man virkelig irritere seg over det også når det ikke funker.AJ skrev: 06 mar 2022, 15:13Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Fikk montert ny og forbredet enhet på høyre styreholke, på garantien. Ingen problemer siden.
Selv om jeg synes keylessløsningen er behagelig, heller jeg nok mest til at dette er en ganske unødvendig "nymotens" greie, som er en risiko for flere fuksjonsfeil på nye sykler.
Alt fikses, selvfølgelig. Men like fullt ergerlig når noe helt eller delvis svikter og i verste fall går i stykker. Og naturligvis spesielt på nye sykler.
Men dette ser altså ut til å skje stadig oftere.
Javisst. Og hvis det svikter mens du kanskj er på langtur og langt fra nærmeste verksted, så har du sjelden noen nødløsning. Som f.eks. en tenningslås du kan stikke nøkkelen i og vri om for å få startet.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:28Ja, keyless er faktisk ganske behagelig, når det funker. Man slipper liksom å fikle med de nøklene. Men som du sier kan man virkelig irritere seg over det også når det ikke funker.AJ skrev: 06 mar 2022, 15:13Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Fikk montert ny og forbredet enhet på høyre styreholke, på garantien. Ingen problemer siden.
Selv om jeg synes keylessløsningen er behagelig, heller jeg nok mest til at dette er en ganske unødvendig "nymotens" greie, som er en risiko for flere fuksjonsfeil på nye sykler.
Alt fikses, selvfølgelig. Men like fullt ergerlig når noe helt eller delvis svikter og i verste fall går i stykker. Og naturligvis spesielt på nye sykler.
Men dette ser altså ut til å skje stadig oftere.
Det blir nok fikset og vil etter all sannsynlighet funke feilfritt når fiksingen er gjort.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:37 Ja foreløpig er jeg ikke helt overbevist om at keyless er noe jeg ønsker, men hvis dem fikser det og det funker etterpå, kan det hende jeg ombestemmer meg :)
Jada, jeg er ikke veldig bekymret for det :)AJ skrev: 06 mar 2022, 15:40Det blir nok fikset og vil etter all sannsynlighet funke feilfritt når fiksingen er gjort.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:37 Ja foreløpig er jeg ikke helt overbevist om at keyless er noe jeg ønsker, men hvis dem fikser det og det funker etterpå, kan det hende jeg ombestemmer meg :)
Det har det jo gjort på 1290'en min siden oktober 2019 :) .
Bank-i-bordet, sånn for sikkerhet skyld![]()
![]()
Kan vel si at saken plutselig har forandret seg "noget" igjen på et halvt års tidBjerknez skrev: 23 aug 2021, 20:39 Min mening er at kubikksyken forsåvidt er en artig greie som gir en mye glede en god stund. Jakten på mest mulig motor og ellers alle egenskaper man ønsker blir større og større og til slutt ender man med svindyre sykler som har alt både på papiret og i praksis. Det er artig en god stund, helt til man (vertfall jeg da) kjenner at man ikke kan få så veldig mye mer i pose og sekk og den faktiske gleden ved å kjøre ebber litt ut i takt med at man blir vant til og kanskje litt lei den sykkelen man har og vil ha noe nytt og bedre etc.
Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.
Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).
Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)
Haha, ja pipa fikk en annen lyd når jeg ble "tvunget" til å velge en annen sykkel. Når jeg nå først har kjøpt en rocket så blir man jo litt opphengt i kubikk allikevelbiker7 skrev: 06 mar 2022, 16:31 Kom tilfeldigvis over denne posten:
Kan vel si at saken plutselig har forandret seg "noget" igjen på et halvt års tidBjerknez skrev: 23 aug 2021, 20:39 Min mening er at kubikksyken forsåvidt er en artig greie som gir en mye glede en god stund. Jakten på mest mulig motor og ellers alle egenskaper man ønsker blir større og større og til slutt ender man med svindyre sykler som har alt både på papiret og i praksis. Det er artig en god stund, helt til man (vertfall jeg da) kjenner at man ikke kan få så veldig mye mer i pose og sekk og den faktiske gleden ved å kjøre ebber litt ut i takt med at man blir vant til og kanskje litt lei den sykkelen man har og vil ha noe nytt og bedre etc.
Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.
Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).
Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)![]()
![]()
Har opplevd at nye batterier av den typen har feil/er dårlige. Sjekk spenningen på det du tok ut igjen.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:29 Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!
Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv!![]()
Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....
Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det![]()
![]()
Spenningen på det jeg satt inn igjen var 3.07V. Kanskje jeg burde invistere i et nytt batteri allikevel. Hva er DOA?Gammelsmurfen skrev: 06 mar 2022, 16:37Har opplevd at nye batterier av den typen har feil/er dårlige. Sjekk spenningen på det du tok ut igjen.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:29 Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!
Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv!![]()
Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....
Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det![]()
![]()
Friske nye batterier av CR2032 har ofte hvilespening som er godt over 3V gjerne 3.4x-ish, mens litt slitne ofte ligger på ca. 3V blank.
Kan være du har hatt et "DOA" batteri.