+1Flanker skrev:Selv om det er plussgrader og tørre veier så ligger det masse veisalt igjen, og det gjør veien glatt. Svært fort gjort å få seg en ubehagelig overraskelse da!
Det som trengs er at de stopper å salte (altså vedvarende temp. på den rette siden av gradestokken), samt ett skikkelig regnskyll som vasker bort saltet. DA går det an å kjøre, slik jeg ser det...
Cutless sin blogg
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Tror nok det går bra jegevike skrev:+1Flanker skrev:Selv om det er plussgrader og tørre veier så ligger det masse veisalt igjen, og det gjør veien glatt. Svært fort gjort å få seg en ubehagelig overraskelse da!
Det som trengs er at de stopper å salte (altså vedvarende temp. på den rette siden av gradestokken), samt ett skikkelig regnskyll som vasker bort saltet. DA går det an å kjøre, slik jeg ser det...

Handler bare om å ta det litt pent samt kanskje unngå å kjøre tidlig morgen og kveld. Midt på dagen når veiene er tørre og det er varmegrader i luften tror jeg nok detcer ganske ufarlig. Altså hvis man tar det pent

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Det går fint å kjøre på saltet så lenge veien er våt. Ikke at det er noe kjempegøy å få ryggen full av salt, men...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Kontakt:
En bekjent av meg har kjørt motorsykkel i hele vinter til og fra jobb samt noko attått. Han kjører en Hornet 900cc. Så da skulle vel også jeg klare og stabbe meg bortover en tørr asvaltvei i varmegrader, selv med litt salt påSnikendeugle skrev:Det går fint å kjøre på saltet så lenge veien er våt. Ikke at det er noe kjempegøy å få ryggen full av salt, men...

Kjørte på tørre saltede veier i dag med bilen og det fantes ikke anntydning til glatt noe sted. Riktignok snakker vi her om bil, men jeg tror nok jeg har grep nok til en liten "søndagstur".

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Går nokk kanskje enda bedre nå siden du er ekstra oppmerksom på at det er glatt ute , værste er nokk olje eller diesel søl som kommer totalt uventet på en god varm sommerdag , for da er man ikke like oppmerksom på det , tenker ihvertfall jeg da .
Men er man så redd for å kjøre på litt salt då er det jo bare å la sykkelen stå ja :)
Men er man så redd for å kjøre på litt salt då er det jo bare å la sykkelen stå ja :)
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Dyr voks til lakk, allslags duppeditter for å unngå riper/roser i tanken, men å kjøre sykkel i saltlake er det ingen bekymringer rundt. Nei det hjelper ikke bare å spyle etter endt tur
det legger seg drit over hele motoren. Innimellom himmel og jord. Nei, sesongen starter ikke før sent i mars tidlig april om været tillater det
Note 4

Note 4
- Bjerknez
- Kontakt:
Takker for rådetLordShaft skrev:Dyr voks til lakk, allslags duppeditter for å unngå riper/roser i tanken, men å kjøre sykkel i saltlake er det ingen bekymringer rundt. Nei det hjelper ikke bare å spyle etter endt turdet legger seg drit over hele motoren. Innimellom himmel og jord. Nei, sesongen starter ikke før sent i mars tidlig april om været tillater det
Note 4

Men tror nok kanskje jeg skal klare å få spylt av saltet så lenge man tar det etter turen. Man skumlegger hele sykkelen først med avfetting etc. Og lar stå til man spyler av. Bilen blir ren og da blir nok sykkelen det også.

-
- Kontakt:
Hahaha.... ikke meningen å være ufin, men du må huske på at en bil er som oftest tektyl behandlet og brukt litt mer solide materialer under enn hva en sykkel er. Jeg har selv en kollega som kjører året rundt....å det er liten tvil om at den bærer preg av det langt mer enn mine gamle sykler som bare er kjørt på sommeren. Men hver sin lyst. Jeg vil hvertfall fraråde det
Note 4

Note 4
- Bjerknez
- Kontakt:
Neida... Såpass tåler jeg seruLordShaft skrev:Hahaha.... ikke meningen å være ufin, men du må huske på at en bil er som oftest tektyl behandlet og brukt litt mer solide materialer under enn hva en sykkel er. Jeg har selv en kollega som kjører året rundt....å det er liten tvil om at den bærer preg av det langt mer enn mine gamle sykler som bare er kjørt på sommeren. Men hver sin lyst. Jeg vil hvertfall fraråde det![]()
Note 4

Men er da ikke snakk om å kjøre året rundt her. Er snakk om å ta seg en liten tur på tørre veier i varmegrader etterfulgt av avspyling etc.
Må skille mellom epler og kanonkuler her

-
- Kontakt:
Hahaha epler å kanonkuler faktisk.... 
Note 4

Note 4
En fordel er at veiene ikke saltes like mye her nord.
Ulempen er det 5 cm hardpakka snølaget.
Ulempen er det 5 cm hardpakka snølaget.
- Bjerknez
- Kontakt:
Nå tenker jeg Cutless har begynt å telle dager jeg
Han lurer sikkert også fælt på hvordan været blir om noen dager og hvordan han skal få hentet sykkelen

Han lurer sikkert også fælt på hvordan været blir om noen dager og hvordan han skal få hentet sykkelen

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Denne kan jeg støtte godt oppunder for er jo ikke vanskelig å vaske mc`n etter bruk,bare å stoppe på sist besinstasjon og vaske av driten det.Bjerknez skrev:Neida... Såpass tåler jeg seruLordShaft skrev:Hahaha.... ikke meningen å være ufin, men du må huske på at en bil er som oftest tektyl behandlet og brukt litt mer solide materialer under enn hva en sykkel er. Jeg har selv en kollega som kjører året rundt....å det er liten tvil om at den bærer preg av det langt mer enn mine gamle sykler som bare er kjørt på sommeren. Men hver sin lyst. Jeg vil hvertfall fraråde det![]()
Note 4![]()
Men er da ikke snakk om å kjøre året rundt her. Er snakk om å ta seg en liten tur på tørre veier i varmegrader etterfulgt av avspyling etc.
Må skille mellom epler og kanonkuler her
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Kontakt:
riktig..... så å spyle sykkelen på en bensinstasjon er nok til å vaske sykkelen ren for saltet som legger seg alle plasser på sykkelen??
Da må jo jeg gjøre noe alvorlig feil....
For når jeg plukker av kåper, sal, diverse deksel osv ligger det store mengder drit jeg ikke får tatt ved vanlig "grundig" vask 
Da må jo jeg gjøre noe alvorlig feil....

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Hehe du får bruke brannslangen istedet da vet du hvis du ikke får det tilLordShaft skrev:riktig..... så å spyle sykkelen på en bensinstasjon er nok til å vaske sykkelen ren for saltet som legger seg alle plasser på sykkelen??
Da må jo jeg gjøre noe alvorlig feil....For når jeg plukker av kåper, sal, diverse deksel osv ligger det store mengder drit jeg ikke får tatt ved vanlig "grundig" vask

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++