Da passer tanktrekk helt ypperlig for BjerknezToven skrev:Tanktrekk blir for på-tur for min smak gett![]()
Foliering kan vel bli litt dyrt iforhold til tankgrips. Beskytter tanken mot merker fra knær som stort sett er det største slitasjen tanken blir utsatt for - om man ikke er Rossi og lener mage/hjelm mot tanken
![]()
Quickshift er jææævla morro!Zadnez skrev:Quickshif unyttig??? For noen typer, unyttig????? Morsomme ting er IKKE unyttige...aldri. QS er det nest beste på sykkelen min og du vil elske det Bjerknez. Ikke hør på alle de kjipe gledesdreperne. Unyttig... Hmpfff
speed'en i seg selv har ingen praktisk nytte, men tipper den er et must ift. en kjedelig bruksgjenstand?Olav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
Henter sykkel hos forhandler og kjører 9 mil til fergja... de siste to milene har jeg tresmak og lengter etter å komme fram til fergjekaien. Men med comfortsal kjører man non stop mellom tankfyllingene, om man ønsker det![]()
Om jeg bare fikk gjøre EN modifisering på Streeten jeg hadde, ville jeg valgt denne ( til mitt bruk)
Jeg aner ikke om disse tankveskene er HELT vanntette, men tviler på det, siden de blir levert med regntrekk. Kriega sine løsninger er vanntette, men ser litt annerledes ut.
Dette kan du egentlig bruke vinteren til å lese deg opp på. Er vel begrenset hvor mange og lange turer du vil ta før våren :)
Quickshift: Jeg gjentar meg selv, det har ikke noen praktisk nytte, men er så j...lig gøy at jeg bestilte til Speed'n med det samme jeg hadde hentet den. Jeg føler at "bølle-faktoren" blir enda høyere med en slik.... passer perfekt på en Street fighter![]()
Såpass ja... da beholder jeg comfort salen jaOlav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
Henter sykkel hos forhandler og kjører 9 mil til fergja... de siste to milene har jeg tresmak og lengter etter å komme fram til fergjekaien. Men med comfortsal kjører man non stop mellom tankfyllingene, om man ønsker det![]()
Om jeg bare fikk gjøre EN modifisering på Streeten jeg hadde, ville jeg valgt denne ( til mitt bruk)
Jeg aner ikke om disse tankveskene er HELT vanntette, men tviler på det, siden de blir levert med regntrekk. Kriega sine løsninger er vanntette, men ser litt annerledes ut.
Dette kan du egentlig bruke vinteren til å lese deg opp på. Er vel begrenset hvor mange og lange turer du vil ta før våren :)
Quickshift: Jeg gjentar meg selv, det har ikke noen praktisk nytte, men er så j...lig gøy at jeg bestilte til Speed'n med det samme jeg hadde hentet den. Jeg føler at "bølle-faktoren" blir enda høyere med en slik.... passer perfekt på en Street fighter![]()
bare du ikke bruker dem på tanktrekk så:)Bjerknez skrev:Såpass ja... da beholder jeg comfort salen jaOlav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
![]()
Denne fåes dog i to typer. En høy og en lav. Litt usikker på hvem som er best for meg, men jeg valgte den lave...
Gjør ikke noe om dem ikke er vanntette, bare det følger med trekk. De Kriega veskene syntes jeg ikke passer min sykkel rent estetisk... Givi har mye flott, det samme har SW-Motech, men jeg aner jo ikke hvordan sykkelen vil bli seende ut med veskene på og jeg aner heller ikke hvilke festeannordninger jeg bør ha i tillegg etc. Ikke veldig mye innformasjon om det synes jeg. Da blir jeg stående litt fast da jeg ikke gidder å "dra kortet" før jeg ser hvordan det blir...
Jeg heller mer og mer mot å fjerne QuickShift. Jeg tviler sterkt på om dette er verdt 6.000,- ferdig montert. Dessuten kan man bare gire opp, og selv om det utvilsomt er morsomt så blir det vel med denne som med disse girknappene på rattet på biler med automat (som jeg har hatt flere av). Tøft og ha og det gir deg noe å skryte av til kompiser, men det ble aldri brukt.
De 6.000,- kunne jeg tenkt meg å bruke på andre ting tror jeg...
Tankvesken er jo et must på langturer da, og dessuten så er den jo avtagbar.Zadnez skrev:når det gjelder tankveske er jeg enig med at det blir som å kjøpe setetrekk til bilen... helt sinnsykt og fantastisk kjipt
Tanktrekk blir ikke noa av nei. Det kler heller ikke denne sykkelen synes jeg.Zadnez skrev:bare du ikke bruker dem på tanktrekk så:)Bjerknez skrev:Såpass ja... da beholder jeg comfort salen jaOlav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
![]()
Denne fåes dog i to typer. En høy og en lav. Litt usikker på hvem som er best for meg, men jeg valgte den lave...
Gjør ikke noe om dem ikke er vanntette, bare det følger med trekk. De Kriega veskene syntes jeg ikke passer min sykkel rent estetisk... Givi har mye flott, det samme har SW-Motech, men jeg aner jo ikke hvordan sykkelen vil bli seende ut med veskene på og jeg aner heller ikke hvilke festeannordninger jeg bør ha i tillegg etc. Ikke veldig mye innformasjon om det synes jeg. Da blir jeg stående litt fast da jeg ikke gidder å "dra kortet" før jeg ser hvordan det blir...
Jeg heller mer og mer mot å fjerne QuickShift. Jeg tviler sterkt på om dette er verdt 6.000,- ferdig montert. Dessuten kan man bare gire opp, og selv om det utvilsomt er morsomt så blir det vel med denne som med disse girknappene på rattet på biler med automat (som jeg har hatt flere av). Tøft og ha og det gir deg noe å skryte av til kompiser, men det ble aldri brukt.
De 6.000,- kunne jeg tenkt meg å bruke på andre ting tror jeg...
PS: jeg og tipper alle andre bruker QS hele tiden utenom i bykjøring
De er ikke vanntette nei, men de innvendige posene som følger med er 100% vanntette.Bjerknez skrev: EDIT:
En ting til jeg lurer på.
Har sett litt på SW Motech sidevesker/tankvesker etc. og synes disse ser bra ut, men er dem vanntette? Jeg er HELT avhengig av at tankveske og sidevesker er 100% vanntette. Om ikke veskene er vanntette i seg selv så holder det med at det følger med et vanntett trekk etc. Finner ikke noe informasjon om dette på siden dems.
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg...Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()
Jeg er enig med deg med tanke på luften mellom tanken og vesken ved bruk av easylock og det er nettopp hovedgrunnen til at jeg vil se hvordan det blir seende ut før jeg evt. kjøper.Tommas skrev:Stilen passet godt på en "Streetfighter type" sykkel. Ser ikke ut som en overveldende mengde reimer heller.
Jeg synes ulempen med "quickfix" tankbag er at det ofte blir for mye luft mellom tank og bag, og det ser ofte ikke bra ut (advarsel, subjektiv mening knyttet til smak...).
Sier han som som lever på sparebluss!mortenolb skrev:Blir mer og mer uenig med deg angående quickshift! Det er jo absolutt verdt penga!
Joda, jeg har sett det. Funker sikkert greit det, men synes liksom det blir litt jalla med slike stropper over alt. Det er sikkert bare megCutless skrev:Kriega ser tøft ut og virker som et genialt system. Er det jeg skal ha på sykkelen etterhvert.
Hvis du ser nøye på bildet så ser du en metall krok som er festet i en stoff-sløyfe. De stoff sløyfene er festet under setet. Når du tar av vesken så er det bare de små svarte stoff sløyfene som så vidt stikker ut under. Et genialt system som gjør at festeordningen er så å si usynlig når vesken er tatt av. Går også raskt å ta av og på.