Fra ADVrider.com kan du hente denne lille guiden.Pollti skrev: Tuller du ?
[TaSK]
Det ække "registerreim"Desmo skrev:Men så ille som Ducati er det vel ikke? Liten service på 10.000, 30.000, 50.000 osv. Og Stor service på 20.000, 40.000, 60.000 osv. Stor service inneholder skifting av registerreim og ventiljustering bl.a og det koster.
Fri & bevare meg.... Håper inderlig at denne spådommen ikke går i oppfyllelse!Jalmar skrev:[klippe...]Men mc-produsentene følger jo bare markedet. Snart blir mc akkurat like spennende som en vaskemaskin. Borte blir behovet for vedlikehold og de koselige timene der man puslet med sykkelen og blei kjent med de tekniske finessene, borte blir muligheten til å reparere selv etter veien med en ståltrådbit og litt verktøy, og borte blir den gode følelsen av at man kjenner sykkelen sin. Nuvel, det er vel sånn folk vil ha det framover...
Jeg hadde en 1992 (!) Audi 2.5TDi. Fantastisk motor; da jeg ga den bort hadde den 270.000 km på tellerenGeir skrev:Ikke bellmann om jeg skal ende opp som på bilfronten. Nymotens elektronikkbefengt f*enskap som man knapt kan peile oljen på selv engang...
På den andre siden: Borte blir også veldig mye av behovet for å reparere.Jalmar skrev:.....og borte blir den gode følelsen av at man kjenner sykkelen sin.
AUUUU!!!ejs skrev:![]()
De lager ikke motorsykler enda...
De eier 20% av Suzuki
Var ikke det æ mente.mekkern skrev:VAG pålitlig elektronikk??????![]()
![]()
![]()
Du får unnskylde at jeg kaller det for registerreim, men det er nå navnet på disse lissene her hvor jeg bor. Og jeg har et stykke til Ducatienes Mekka i Norge, nemlig Holmestrand. For jeg bor et lite stykke fra Mjøsa's vestbredd, på Toten. Det er litt plundrete,men det ordner seg.ArcticTiger skrev:Det ække "registerreim"Desmo skrev:Men så ille som Ducati er det vel ikke? Liten service på 10.000, 30.000, 50.000 osv. Og Stor service på 20.000, 40.000, 60.000 osv. Stor service inneholder skifting av registerreim og ventiljustering bl.a og det koster.Det er KAMREIMER!
Jeg er glad jeg har folk til å pusle med Ducatien, jeg hadde aldri tørt å ta den bort fra VestfoldMen kjempesykkel å kjøre da, de små horna spretter ut i panna med en gang Det Buldrende Hjertet begynner å pompe, og kløtsjen begynner å skrangle
.
Det veier opp for litt servaice kostnad innimellom, det
Ja, bare flir du. Jeg har en 10 år gammel Bora som nå nylig måtte ha ny sender i nøkkelen for fjernkontroll av låsinga. Det er det eneste av elektronikk som har krangla mens jeg har hatt bilen siden 2001. Om det skulle skje noe nå, vil jeg skrive det på kontoen for elde.mekkern skrev:VAG pålitlig elektronikk??????![]()
![]()
![]()
GratulererPollti skrev:Jalmar ! Kjøpte dette rakkelet jeg på påståtte 251 ccm jeg. Ser ut akkurat som en Jawa 350. Med litt sats og mye tålmodighetgikk den i sånn rundt 105 km/t på det værste. Nå regner jeg å ha 10 dager omtrentlig til å prøve den ut.
Dokumentasjonen er høyst tvilsom men for en 100 lapp så ordnes det seg nok slik at den kan kjøres lokalt ihvertfall så da er det tid til å grave i registeret hvis export er målet.
Når Jalmar må rydde i garasjen for å finne frem, er det meget alvorlig! Og vi får ikke glemme at han har sørveggen med verktøy i sideveska på Voyageren. Så da er det igjen to vegger som må ryddes. Og sikkert litt ruskomsnusk på gulvet.Jalmar skrev:Forøvrig kan nevnes at jeg holder på for fullt i garasjen for tiden. Det hadde blitt så rotete og fullt av skrot, at det begynte å bli ekstra vanskelig å orientere seg der inne selv for meg.
Er på langt nær ferdig, men nå har jeg i hvert fall fått hengt opp hjemmelaga verktøytavle og fått det meste av "bruksverktøyet opp på veggen. Kommer historie på hjemmesia etter hvert.![]()
Rot kan hverken oppstå eller forsvinne, bare anta andre former.Desmo skrev:Når Jalmar må rydde i garasjen for å finne frem, er det meget alvorlig! Og vi får ikke glemme at han har sørveggen med verktøy i sideveska på Voyageren. Så da er det igjen to vegger som må ryddes. Og sikkert litt ruskomsnusk på gulvet.Jalmar skrev:Forøvrig kan nevnes at jeg holder på for fullt i garasjen for tiden. Det hadde blitt så rotete og fullt av skrot, at det begynte å bli ekstra vanskelig å orientere seg der inne selv for meg.
Er på langt nær ferdig, men nå har jeg i hvert fall fått hengt opp hjemmelaga verktøytavle og fått det meste av "bruksverktøyet opp på veggen. Kommer historie på hjemmesia etter hvert.![]()
Desmo skrev:Har du funnet en SMK'er igjen, Pollti?