Quiz, Septemberutgaven

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Ragnhild

Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Ny måned, nye muligheter.
Har vært et par små hint om vanskelighetsgraden på oppgavene i det siste.
Litt vanskelig må det være, kan liksom ikke bare legge ut et bilde av Karl Johans gate og spørre om når det er utvidet MC-parkering der. Eller når det er storinnrykk på "Grava". Vi får tross alt sponset premiene og da kan det gjerne være reell konkuranse om disse.

Månedens første oppgave er det AJ som står for.
Han har vært på tur i nærmiljøet og lurer på navnet på denne åsen?
Bilde
Bildet er tatt fra en utmerket MC-vei, og hvis noen kan fortelle hvor den er blir det poeng for det òg. Hovedveien her er nybygd (siste 10 - 15 åra eller så) relativt kjedelig og belemret med fartsbegrensninger i form av skilting i fleng.
Starter litt lavt denne gangen 2 poeng for navnet på åsen, to poeng for navnet på dalen og et ekstra for nummeret på hovedveien gjennom dalen.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Erling »

Erd etikke Hurdal da? :notlistening
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Ragnhild

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Beklager Erling, det er ikke Hurdal, og hvis du svarer på PM risikerer du å få poeng når du svarer riktig :)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av cheron »

*pass* ](*,)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

cheron skrev:*pass* ](*,)
Er en passe dagstur for deg dit, fin mulighet til å bli kjent med flere fine MC-veier Bilde

Ragnhild

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Erling skrev:Emne: Quiz, Septemberutgaven
Ragnhild skrev:Beklager Erling, det er ikke Hurdal, og hvis du svarer på PM risikerer du å få poeng når du svarer riktig :)
ok ok....

da er det Varingskollen i Nittedal hvor riksvei 4 går i gjennom Hakkadal
Geso skrev:Hei igjen

Denne kan jeg: (trur eg....)
Det er Varingskollen, i Nittedal (eller på dette stedet går dalen over til å hete Hakadal), og det er riksveg 4 som går gjennom dalen.
Antar at bildet er tatt fra gamlevegen (Fylkesveg 402)


Geir
Skjønner itteno jeg :-k Her klages og passes det, men riktige svar ramler inn likevel.
Erling og Geso slår til med full pott begge to :=D>

Og har med det skaffa seg verdifulle poeng i kampen om månedens premie, som er et gavekort på kr 500,- i Cruisers nettbutikk.

Ståa etter en oppgave er da:
Erling 5 poeng
Geso 5 poeng

Ragnhild

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Ny oppgave og nye muligheter
AJ studerer på så mye, og nå har'n også begynt å studere på heltid. Ikke rart at han ikke skjønner hva dette er slags doning?
Bilde

Med litt kjennskap til AJ burde denne være enkel, og den gir to poeng + bonuspoeng i fleng for gode, utfyllende svar som kan sette Quizmistress i godt humør og dempe hennes tvil om kunnskapene ute blant den gemene hop.

Svar utbes på PM og bare gi dere god tid, for ørkendyret skal slite gummi de neste par dagene \:D/ \:D/

Ragnhild

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Geso skrev:Hei

Etter å ha fintenkt, noe som ikke er helt naturlig for meg, har jeg kommet til den konklusjon at dette er en Yamaha sykkel. Dette er kun basert på det faktum at Ragnhild har gitt tips om at det er noe AJ kan være interesert i. Har også skjønt at han, altså AJ, er litt imponert av noe som omtales som twin motorer. Dette er ett begrep som er totalt ukjent for en wannabe som meg, som forøvrig forbinder Boxermotorer med Muhammed Ali og Steffen Tangstad. Tror imidlertid Twinmotorer er motorer som består av to motorer, altså tvillingmotorer. Imidlertid er det slik at selv en analfabet som meg skjønner at det er problematisk med to motorer på en sykkel (selv om det ikke skulle forundre meg at sådan finnes), og den neste tanken er da at det kan være en motor med to slike ting som det går noe opp og ned inni ett hulrom (etter å ha søkt litt på nettet skjønner jeg at det også kalles syllindre). Utifra det resonnementet, har jeg vært i garasjen og sett på min egen sykkel, og sett at den har fire av det som jeg heretter kommer til å omtale kun som sylindre, (og ikke en motor med to slike ting som det går noe opp og ned inni ett hulrom) og også observert at jeg har to stykk eksospotter, som forøvrig blir relativt varme nås sykkelen brukes, mens det på bildet i quizen vises bare en ekshospotte. Dette fører meg til den åpenbare konklusjon ( i hvertfall åpenbar for en som ikke har teknisk innsikt) at dersom det er en eksospotte, er det to sylindre, og dersom det er to eksospotter er det fire sylindre. I dtte tilfelle vises det som nevnt kun en eksospotte, og da drar jeg den konklusjonen at det er en Yamaha med twinmotor. Den eneste Yamaha med twinmotor jeg har hørt om er Yamaha TDM, og grunnen til det er at den er behørig omtalt av nevnte AJ på dette eminente forum.
Jeg har imidlertid studert brosjyremateriell fra Yamaha (måtte innom Yamaha forhandler i området for å skaffe meg litt brosjyremateriell), og ved å sammenligne brosjyrebilder med det bilde som er presentert i denne quiz, ikke kan finne noe som er likt. Dette får meg til å tvile litt på om det i det hele tatt er en Yamaha, men i og med tipset i quizen henviser til AJ, har jeg falt ned på en konklusjon, som på en måte ikke er en konklusjon, men en vill gjetting om at dette er en modifisert (futuristisk) Yamaha Fazer med twinmotor.

Med vennlig hilsen
Geso
Beklager Geso, utrolig godt tenkt og ikke minst skrevet, men selv med mye fintenking ble det ikke uttelling denne gangen. Henvisningen til AJ var at han er veldig opptatt av parallelltwiner, eller linjetoere som han liker å kalle dem. Og den avbildede sykkelen har som du sier en slik motor. Men det er ikke en Yamaha. AJ har også ved opptil flere anledninger snakket om sykkelen på bildet.
Vi får se om det er andre som har kobla dette.
mekkern skrev:kan jo ikke være annet enn en MZ 1000S...

endelig lager de flotte sykler og ikke de forferdelige greiene vi fikk tak i i ungdommen for 200kr...50kr corvettene var tøffere og gikk nesten like bra som en mz150ccm...men det værste var vaskebøtta foran styret-DET dro ikke småripsa...
nesten samme stand som denne men i grønn..

Bilde
Ja, gikk en sånn i heimbygda mi, husker den lykta der.
Erling skrev:Dette er vel MZ 1000s
Er det en 2004 modell montro? De ble produsert fra 2004 til 2007.( og flere blir det neppe, siden MZ gikk konkurs i 2008)
MZ Motorrad ( grunnlagt av dansken Jørgen Skafte Rasmussen) er (øst)tysk og mange husker kanskje MZ es 125ccm modellen, som hadde tank og lykt i ett! + muligens verdens lengste eksospotte..? lang var den ihvertfal.

MZ1000s er liten som 1000cc, ikke større enn en VFR. Den har paralell twinmotor ( er det her AJ's Yamaha TRX850 kommer inn ? ) , hydrauliske kammer, bensininnsprøytning.
Det er en dyyyr sykkel og den konkurrerte direkte mot Ducatisegmentet etc. Noe som jeg tror må være på kanten uansvarlig og ikke så lite tøft, i og med den neppe hadde oppbakking av forhandler etc...
Det ga to poeng til Mekker'n og tre til Erling for litt ekstra om MZs 1000kubikk

Ståa er da:
Erling 8/b] poeng
Geso 5 poeng
Mekker'n 2 poeng

Ragnhild

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Jeg er litt tungnem, jeg må innrømme det. men siden så mange av forummedlemmene tyller i seg no brunt skvip de kaller Braastad, bare måtte jeg ta med dette skiltet
Bilde
Hvor er dette?
Kommune
Og på hvilken riksvei finner vi dette skiltet?

Kunne tenkt meg at Baronen vet hvor dette er, men han har jo glimret med sitt fravær lenge nå :sorry

to poeng for hvert spørsmål + de vanlige bonuspoengene for utfyllende svar.
Og svar på PM blir honorert, om ikke annet så med hederlig omtale.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av AJ »

Må bare få kommentere disse fornøyelige kommentarene til alle svarene på denne MZ oppgaven.
Geso tar prisen og ender helt klart på en 10 poenger :notworthy:
Dere andre får greie dere med halvparten... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Rolig i svingene her
Svar er avgitt og poeng er gitt

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Rolig i svingene her
Svar er avgitt og poeng er gitt
Ok, ok... :punch :knegg
Trekker tilbake poengene, men poenget var å poengtere hvor poengtert Geso var i sine kommentarer... :skriver
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

AJ skrev: men poenget var å poengtere hvor poengtert Geso var i sine kommentarer... :skriver
Skjønte at du følte deg truffet ja :vs

Bonuspoengene er nettopp for slike svar, men hittil har kravet vært at svaret også er riktig, ikke bare godt skrevet. Må kanskje revurdere :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:
AJ skrev: men poenget var å poengtere hvor poengtert Geso var i sine kommentarer... :skriver
Skjønte at du følte deg truffet ja :vs

Bonuspoengene er nettopp for slike svar, men hittil har kravet vært at svaret også er riktig, ikke bare godt skrevet. Må kanskje revurdere :-k
Ubetalelig godt skrevet av Geso :splgl
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Quiz, Septemberutgaven

Legg inn av Erling »

ubetalig AJ?
Bare fordi du var nevnt? 8)
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Svar