Fikk tilbud på dekk bytte fra lokal forhandler (6000 NOK)

dekk koster 3200 på nettet (metzeler roadtec 01).
Om det finnes noen lokale (bil) dekk forhandlere som kan bytte dekk på motorsykkel ?
Du har nok fått et litt dårlig tilbud vil jeg tro, det vil kanskje være rom for forhandlinger om du gir dem beskjed at de har priset seg ut.badkernel skrev: 13 mai 2019, 13:33 Hei
Fikk tilbud på dekk bytte fra lokal forhandler (6000 NOK)og synes at den er ganske høy med tanke på at
dekk koster 3200 på nettet (metzeler roadtec 01).
Om det finnes noen lokale (bil) dekk forhandlere som kan bytte dekk på motorsykkel ?
Snakket med folk på Dekk1 i dag i Stavanger og fikk vite at det koster 830 NOK med moms for å bytte 2 dekk (hvis jeg kommer med hjulene).kjellv skrev: 13 mai 2019, 17:25
Du har nok fått et litt dårlig tilbud vil jeg tro, det vil kanskje være rom for forhandlinger om du gir dem beskjed at de har priset seg ut.
Men sammenlign ikke dekkpriser hos forhandlere med dekk du får kjøpt hos utenlandske nettbutilkker. Norske forhandlere kjøper ikke dekkene der. De kjøper dekkene hos Norske grossister som leverer dekk hos forhandleren neste dag i de fleste tilfeller. Forhandlernes innkjøpspriser ligger nok i nærheten av de prisene du oppnår i disse nettbutikkene. Forhandleren er også avhengig av å tjene penger på dekkene, ellers er det ingen vits å drive med dekk.
Om du leverer inn hjulene i stedet for hele sykkelen kan du nok få hjelp hos vanlige dekksjapper. Men det er kun godkjente MC-verksteder som har lov å ta av og montere hjul på sykkelen din (i tillegg til deg selv). Vanlige dekkforhandlere har ikke nødvendig godkjenning til dette.
På BMW er nok dette uproblematisk. Vi har aldri hatt problemer med dem. Har hørt at KTM sine kan være noe mer utfordrende.
Takk for tipset, sjekker med dem i morgen.Misha1969 skrev: 13 mai 2019, 21:55 I Gjøvik bruger jeg mekonomen til dekkskift. Kommer med nye dekk og fælg. Demontering af gamle Dekk og påmontering af nye giver jeg 250NOK for ialt.
Prøv og hør https://www.mekonomen.no/butikk-verkste ... at6041-132 om de bytter på mc samt pris! Måske gør de og til billige penge
Snakket med dem i dag morges (butikk i Stavanger - Åsen) og fikk NEI med forklaring at de mangler utstyr som kan hjelpe dem med motorsykkel hjulMisha1969 skrev: 13 mai 2019, 21:55 I Gjøvik bruger jeg mekonomen til dekkskift. Kommer med nye dekk og fælg. Demontering af gamle Dekk og påmontering af nye giver jeg 250NOK for ialt.
Prøv og hør https://www.mekonomen.no/butikk-verkste ... at6041-132 om de bytter på mc samt pris! Måske gør de og til billige penge
Det er nok egentlig bare noen adaptere de mangler til balanseringsmaskina vil jeg tro, de fleste omleggingsmaskinene for bil går mc hjulene rett på.badkernel skrev: 14 mai 2019, 10:08Snakket med dem i dag morges (butikk i Stavanger - Åsen) og fikk NEI med forklaring at de mangler utstyr som kan hjelpe dem med motorsykkel hjulMisha1969 skrev: 13 mai 2019, 21:55 I Gjøvik bruger jeg mekonomen til dekkskift. Kommer med nye dekk og fælg. Demontering af gamle Dekk og påmontering af nye giver jeg 250NOK for ialt.
Prøv og hør https://www.mekonomen.no/butikk-verkste ... at6041-132 om de bytter på mc samt pris! Måske gør de og til billige penge![]()
Jeg skrev "kanskje" i tillegg til et "?" gjorde jeg ikke?Snikendeugle skrev: 21 mai 2019, 08:45 Det er jo ingen som tvinger forbrukeren til å bytte dekk der, så svindel er et litt sterkt ord, synes du ikke?
Om dekkene koster ca. kr 3000 på nett, så er sannsynligvis prisen litt høyere hos forhandler. Si 500 kr mer. Da står vi igjen med Kr 2500 for jobben, som vi kan dele på 2 arbeidstimer aka Kr 1250 timen. Dette er ikke spesielt mye timesprismessig for en proffesjonell tjeneste, spesielt ikke om det ikke finnes veldig mye konkurranse i området. Tiden det tar TOTALT fra mottak til overlevering av sykkel tar nok fort rundt 2 timer uansett.
Litt stivt ja, men ikke hårreisende. Det er noen som må tjene penger på dette også, ikke bare drive dugnad
Jeg er kanskje påvirket av å jobbe i en konsulentbransje hvor timespris er både høyt og lavt. Det er ikke MYE verdi som blir skapt på én time, selv om prisen ofte er godt over kr 1000/t. Derfor er jeg også glad jeg aldri skal jobbe med privatpersoner som kunde![]()
Prøv å ta den diskusjonen med hvilken som helst bransje som baserer seg på fakturerte timerBjerknez skrev: 21 mai 2019, 09:31 Man betaler vel for hvor lenge dem faktisk har brukt på jobben og ikke tiden det tar fra man leverer den til man har betalt? Eller skal dem fakturere meg for kundeservice også?