Har aldri satt på varmehåndtak før selv, så er usikker på om jeg skal la et verksted gjøre denne jobben, eller om jeg kan regne med at jeg klarer det fint selv?
Hva slags erfaringer har dere? Noen som har prøvd selv og angret på det?
Oxford Evo varmehåndtak, installere selv, eller få verksted til å gjøre jobben?
-
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Oxford Evo varmehåndtak, installere selv, eller få verksted til å gjøre jobben?
Har grei erfaring med å montere selv. Det følger jo med en god monteringsanvisning.
Spør gjerne her hvis du lurer på noe.
Spør gjerne her hvis du lurer på noe.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Oxford Evo varmehåndtak, installere selv, eller få verksted til å gjøre jobben?
De eneste varmehåndtakene jeg har montert var Symtec varmefoliene under de originale Yamaha TDM 900 holkene.SilverSmurfer skrev: 10 okt 2021, 05:15 Har aldri satt på varmehåndtak før selv, så er usikker på om jeg skal la et verksted gjøre denne jobben, eller om jeg kan regne med at jeg klarer det fint selv?
Hva slags erfaringer har dere? Noen som har prøvd selv og angret på det?
Monteringen gikk helt greit med strømtilkobling til egen sikringsboks under salen.
Symtec varmerne har nok vært de mest affektive jeg har hatt på de syklene jeg har eid så langt.
Dessverre sluttet de etter hvert å virke siden bryteren kortsluttet. Tror jeg...

Den var for dårlig skjermet mot fukt. En åpenbar amatørmessige monteringstabbe...

viewtopic.php?p=6069#p6069

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Følg monteringsanvisningen. Så må du finne strøm et sted. Min anbefaling er at du kobler via et relé på tenninga. Manualen beskriver å bare koble rett på batteriet med sikring på. Det er greit nok, men man bør ha et relé inn i kretsen der i tillegg. Så slipper du å tømme batteriet når du glemmer å skru av.
Ellers ser alt pluggbart ut.
-
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Håndtakene skrur seg automatisk av når batteriet går under 13.5 volt.FredrikE24 skrev: 10 okt 2021, 13:11 Følg monteringsanvisningen. Så må du finne strøm et sted. Min anbefaling er at du kobler via et relé på tenninga. Manualen beskriver å bare koble rett på batteriet med sikring på. Det er greit nok, men man bør ha et relé inn i kretsen der i tillegg. Så slipper du å tømme batteriet når du glemmer å skru av.
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Samme funksjon på mine fra R&G. Slår seg faktisk av på tomgang, og går på igjen med litt turtall.SilverSmurfer skrev: 10 okt 2021, 13:49Håndtakene skrur seg automatisk av når batteriet går under 13.5 volt.FredrikE24 skrev: 10 okt 2021, 13:11 Følg monteringsanvisningen. Så må du finne strøm et sted. Min anbefaling er at du kobler via et relé på tenninga. Manualen beskriver å bare koble rett på batteriet med sikring på. Det er greit nok, men man bør ha et relé inn i kretsen der i tillegg. Så slipper du å tømme batteriet når du glemmer å skru av.
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Kan være litt plunder på høyre holke.
Diameteren på gassrulla kan variere på forskjellige sykler. Har måtte skjære av riller, for å få tredd på varme håndtak, har også måtte legge noe imellom fordi handtak er for romslig. Har alltid koblet via rele.
Diameteren på gassrulla kan variere på forskjellige sykler. Har måtte skjære av riller, for å få tredd på varme håndtak, har også måtte legge noe imellom fordi handtak er for romslig. Har alltid koblet via rele.
If it ain't broke, I'll break it.
Jeg monterte et sett fra Louis.de i våres og det var relativt enkelt.
Koblet meg på tilførselen opp til frontpanelet da dette er på tenningsreleet og kabelen er tjukk nok til å håndtere lasten.
Et tips for å få av de gamle holkene er å bruke trykkluft. Det gjorde jobben betraktelig enklere.
Koblet meg på tilførselen opp til frontpanelet da dette er på tenningsreleet og kabelen er tjukk nok til å håndtere lasten.
Et tips for å få av de gamle holkene er å bruke trykkluft. Det gjorde jobben betraktelig enklere.