Styredemper på Bandit 1200

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
hjc
Innlegg: 44
Registrert: 17 okt 2010, 21:26
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 S -02 mod.

Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av hjc »

Noen som har montert styredemper på en Bandit? Får tak i en fra en GSXR 1000 for en billig penge og tenkte å se om det lot seg gjøre å sette den på min Bandit. Kan spare litt tid og kanskje ergrelser hvis noen har gjort det før og har tips å komme med :scratch

Mens jeg ventet på å få den i posten, kom jeg over en Øhlins jeg fikk kjøpt. :orefk Satser heller på den, siden den er justerbar. Må bare få laget en brakett når jeg har funnet den beste plassen å montere den. :scratch

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av Kjellrf »

Er Bandit'en ustødig uten?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

hjc
Innlegg: 44
Registrert: 17 okt 2010, 21:26
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 S -02 mod.

Re: Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av hjc »

NEI ! :redface Lider vel litt nå mens jeg venter på våren... Er det noen feil, er det vel mer min skyld enn Bandit'en.

Øhlins jeg kjøpte på eBay var bøyd og kunne ikke brukes. Har returnert den og venter i spenning på hva selgeren gjør.
Jeg vil jo gjerne ha penger og frakt tilbakebetalt. Anbefaler IKKE thebikebarnltd. Lite seriøs. Påsto den var i orden da de sendte den :[-X

Da kjøper jeg heller en hos Esp1-Tech i Oslo. 2500,- + mont.sett. Hvis jeg ikke tar til fornuften og lar være. Pris opp mot behov stemmer ikke.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av ArcticTiger »

hjc skrev: Hvis jeg ikke tar til fornuften og lar være. Pris opp mot behov stemmer ikke.
:oh Vær så snill å ikke ødelegge stemningen her på forumet med slike holdninger :[-(

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av MaxTron »

hjc skrev:NEI ! :redface Lider vel litt nå mens jeg venter på våren... Er det noen feil, er det vel mer min skyld enn Bandit'en.

Øhlins jeg kjøpte på eBay var bøyd og kunne ikke brukes. Har returnert den og venter i spenning på hva selgeren gjør.
Jeg vil jo gjerne ha penger og frakt tilbakebetalt. Anbefaler IKKE thebikebarnltd. Lite seriøs. Påsto den var i orden da de sendte den :[-X

Da kjøper jeg heller en hos Esp1-Tech i Oslo. 2500,- + mont.sett. Hvis jeg ikke tar til fornuften og lar være. Pris opp mot behov stemmer ikke.
Går ut ifra at det er sånn at alle forsendelser er forsikret mot transportskade, derfor burde han bruke forsikringa å sende deg en ny!!!
Koster dem ingen ting, eller muligens en liten egenandel...

(en annen ting er vist du/dere har juksa og skrevet ned verdien for å spare moms, da er pakken forsikkra bare for den summen som står på... :moi: )
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

hjc
Innlegg: 44
Registrert: 17 okt 2010, 21:26
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 S -02 mod.

Re: Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av hjc »

Dersom den var blitt skadet under transporten, måtte de ha sprengt postbilen. Ut i fra slik den så ut, hadde den sittet montert oppe mellom styrkronen og tanken og sykkelen har gått rundt og bøyd stangen og alu-knotten på enden har slept mot asfalten. Dette var en av de få pakkene som slapp igjennom uten moms og toll. Forsikringen vet jeg ikke noe om. Jeg foreslo at han kunne sende meg en i god stand som erstatning, men har ikke fått noe svar på det ennå . Venter i spenning.
Jeg har ikke sendt" feed-back" ennå :twisted

Angående "pris opp i mot behov" som jeg litt kjepphøyt gikk ut med her, ser jeg på handlelisten min fra i vinter at jeg nok må moderere meg ganske kraftig ;e

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av Kawasaki »

Har du handlet på Ebay og betalt med PayPal,så er det hjelp å hente der,hvis dere ikke blir enige.
ikkebike.norwegianforum.net

hjc
Innlegg: 44
Registrert: 17 okt 2010, 21:26
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 S -02 mod.

Re: Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av hjc »

Det ordnet seg. Jeg fikk refundert alt. Det negative er at han har lagt den ut for salg igjen uten å informere om at den er skadet. Da går vel historien i reprise for nestemann. (Ohlins Steering Damper Yamaha R6 5EB 99-02 No Res). Det er ikke mulig å se hvem som legger inn bud, ellers hadde jeg sendt en mail.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Styredemper på Bandit 1200

Legg inn av MaxTron »

hjc skrev:Det ordnet seg. Jeg fikk refundert alt. Det negative er at han har lagt den ut for salg igjen uten å informere om at den er skadet. Da går vel historien i reprise for nestemann. (Ohlins Steering Damper Yamaha R6 5EB 99-02 No Res). Det er ikke mulig å se hvem som legger inn bud, ellers hadde jeg sendt en mail.
Går vel an å sende en mail til E-bøy og fortelle din historie, er jo heller ikke bra for dem vist det blir mange sånne svindlere
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar