DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av AJ »

Det er ubehagelig å forholde seg til, men likefullt et faktum: MC-sesongen 2011 går dessverre mot slutten for de fleste av oss...

Lurer bare på hva denne sesongen har gitt deg av opplevelser. Kan være både positive og negative opplevelser, selvfølgelig.
Uansett så håper jeg du har lyst til å dele de med oss andre her inne på MCsiden.no - aktivt forum for aktive MC-folk! :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av evike »

Fått fryktelig mye erfaring med regnværskjøring. Føler at det sitter ganske bra nå!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av Jompa »

Sesongen har overgått alle mine forventninger :thumleft
Jeg har både vært på treff, tatt flere korte ettermiddagsturer, en liten ferietur og truffet mange trivelige mc-folk.
Ekstra artig var det å treffe folk fra forumet. Sesongen min er vel ellers bra dokumentert i "gyllene tider" både med tekst og bilder.
Har heldigvis ikke fått noen dårlige erfaringer denne sesongen. Og mangler enda erfaring med regnværskjøring, utrn at det plager meg noe særlig.
Håper enda på at det skal bli etpar varme kvelder, sånn at det kan bli en skikkelig "last cruising" før sesongen er helt over.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av Snikkeren »

Dette er så langt den beste sesongen som motorsyklist for meg.

Startet sesongen 1. april, og 5. mai reiste jeg til Trondheim for å hente nye Gliset. Der ble jeg tatt veldig godt imot av en fantastisk gjeng. Globe var til og med så snill at han åpnet huset for meg. :thumleft

En drøy mnd seinere vendte jeg igjen nesen mot trøndelag. Denne gangen for å delta på mitt aller første mc-treff, og det til og med et temmelig stort et. Dere gjettet riktig ja; Norgestreffet.
Og igjen ble jeg tatt like godt imot av samme gjengen der oppe, og slo følge med de. :thumleft

Jeg har også en veldig forståelsesfull samboer, som lot meg kjøre sykkel da vi reiste til Bergen. Det samme fikk jeg lov til da vi skulle til Oslo.

Når jeg først var i området stilte AJ opp og tok imot meg på Roa. Vi spiste en god middag på Harestua Kro, og fikk preiket litt skit. :thumleft

Noen dager senere traff jeg Dexter for første gang. Han møtte meg på Roa, og loste meg trygt og godt hjem til han hvor jeg også fikk hilst på Nasseline. Middag fikk jeg også. :thumleft

Så kom høydepunktet i sesongen: PreHøstTuren. Det ble en opplevelse jeg kommer til å huske temmelig lenge. Har sett igjennom bildene fra turen mer enn en gang for å si det sånn. ;e


Til tross for en del, hva skal vi si, ustabilt vær, er dette den sesongen jeg har kjørt lengst. Nærmer meg 16000 km, og håper sesongen varer en stund til.

Håper neste sesong blir like bra. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av AJ »

I dag var det bare 3 grader ute da jeg sto opp, men flott vær ellers. Men tynt islag på rutene til bilene er tydelig tegn på at MC-sesongen går mot slutten... Litt trist, egentlig. Må bare innrømme det...

Men det har vært en bra sesong, som har gått så altfor fort. Synes jeg, da.
Egentlig startet 2011 sesongen med en testkjøring av Husaberg 570 i vinter. Hadde et par virkelig morsomme dager med denne \:D/ Selv om det var bortimot 20 kuldegrader. Men GARD varmedressen fra Felleskjøpet og tjukke hansker gjorde susen. Og ikke minst 'varmet' det skikkelig å kunne sette seg på en MC å kjøre selv om det var midtvinters!

Ellers startet den normale sesongen med å hente Tiger i slutten av mars, med nytt Arrow eksosanlegg og litt annet ettermontert stæsj. Ble en bra tur fra Gjøvik den dagen, ja!

Og siden ble det mange turer og i år gikk de fleste nordover, vestover og østover.
Regnfullt så holdt for flere sesonger da vi dro til Norgestreffet i Trøndelagen. Totalt sett en flott tur likevel, tross regnet. Enig med evike; har ftt mye erfaring med regnværskjøring i år. Ikke bare turen til Norgestreffet, men og da vi tok turen til OleB, som tok godt i mot oss som han alltid pleier å gjøre, for å få med oss Gressvik Rock City og Ken Hensley, Eirikur og andre dyktige musikere i storform.

Kommer ikke på alle turene vi hadde i år, men har hatt noen i Sverige hvor vi blant annet fikk med oss litt av Trollträffen i Karlstad. Frister absolutt til gjentakelse!
Også hadde vi også i år gleden av å være på trivelig treff hos evike og Knut Morten. Veldig hyggelig :thumleft

Og til slutt er jeg helt enig med Snikkeren: PreHøstTuren vi hadde kommer til å bli husket lenge!
Utrolig heldige med været og en kjempegjeng å kjøre tur sammen med!
Har kjørt 20K i år... Aldri kjørt så langt noen sesong tidligere. Satse på at det blir enda flere km neste år :P :p :prop:
Tiger har for øvrig oppført seg helt upåklagelig gjennom hele sesongen :prf

Og i morgen, 17. sept. møtes en gjeng her fra MCsiden.no igjen til det som for mange av oss kanskje blir det siste "treffet" i år. La oss håpe på pent vær og fine kjøreforhold.
Vi sees!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av Crinos »

For meg har 2011 sesongen blitt en amputert sesong...

Grunnet utbytte av slitedeler som tok vesentlig lengre tid enn planlagt, kombinert med at vi flyttet tok det hele et godt hugg på MC sesongen min...
Men men... Jeg hadde beregnet at denne sesongen kom til å bli amputert da jeg kjøpte sykkelen i fjor høst.

Her i sør var det også kaldt, og bitte litt frost på frontrutene i dag, så jeg vurderer om jeg skal begynne tidligere på sykkelen i år... I går skal alt av det elektriske strippes på nytt, og strekkes opp inne i ramma på sykkelen i stedet for langs ramma. :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av Intruder »

Vått i sommer,dette har ført til at jeg ikke har fått gjort alle turene jeg hadde planlagt da jeg satt inne i verste snøføyka sist vinter.. :sorry
Men da kan en jo om ei stund sette seg og deppe og drømme videre.. :\m/:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av Gammelgutt »

Fuktig, men det har nå trillet på med kilometere (og kanskje noen kilo) i løpet av sommeren.

Den fredagen det var fint vær i sommer ble det en lang dagstur. Fra Bærum til Lysebotn og tlbake igjen. Den turen kan anbefales. :bananas

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av Rottenikken »

Gammelgutt skrev:Den fredagen det var fint vær i sommer ble det en lang dagstur. Fra Bærum til Lysebotn og tlbake igjen. Den turen kan anbefales.
Den dagsturen har jeg tatt, veldig fin, og kan også anbefale den.
Jeg kjørte via Dalen frem til Lysebotn og Evje Drangedal/Skien hjem,
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
stiandre
Innlegg: 114
Registrert: 06 aug 2011, 21:22
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av stiandre »

Et ord ... VÅTT

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av lefty293 »

Min lengste sesong hvis en bruker ant.km som mal. Passerer straks 11000 km denne sesongen. Fin sesong bortsett fra at jeg fikk min første fartsbot på mc. Sikkert fortjent.. Neste år blir det Lofoten.
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av Svein2 »

Det går desverre mot slutten av min første sesong på MC på lang tid.
Gruer meg til vinter`n, men kommer til å huske tilbake på hvordan
kjøp av en Honda Transalp i fjor høst forandret hele livet mitt i en alder av 52.
De fleste begynner å roe seg litt ned i den alder`n, men noen av oss går motsatte
veien og så moro det har vært, her er det bare å gi gass.
En ting er mestringsfølelsen du føler i svingen med bare deg sjøl, veien og sykkelen,
det andre er hvor mange fine folk jeg har blitt kjent med, både her på forumet og sammen
med Old Bikers MC.
Takk til dere alle, vi prates, skrives og treffes neste sesong også. :prf

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av OleB »

Svein2 skrev:Det går desverre mot slutten av min første sesong på MC på lang tid.
Gruer meg til vinter`n, men kommer til å huske tilbake på hvordan
kjøp av en Honda Transalp i fjor høst forandret hele livet mitt i en alder av 52.
De fleste begynner å roe seg litt ned i den alder`n, men noen av oss går motsatte
veien og så moro det har vært, her er det bare å gi gass.
En ting er mestringsfølelsen du føler i svingen med bare deg sjøl, veien og sykkelen,
det andre er hvor mange fine folk jeg har blitt kjent med, både her på forumet og sammen
med Old Bikers MC.
Takk til dere alle, vi prates, skrives og treffes neste sesong også. :prf
Kjenner godt igjen både situasjonen og følelsen ;e
Det er bare å begynne å glede seg til neste sesong........detta blir bare bedre etterhvert har jeg erfart :knegg
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av Jompa »

OleB skrev:
Svein2 skrev:Det går desverre mot slutten av min første sesong på MC på lang tid.
Gruer meg til vinter`n, men kommer til å huske tilbake på hvordan
kjøp av en Honda Transalp i fjor høst forandret hele livet mitt i en alder av 52.
De fleste begynner å roe seg litt ned i den alder`n, men noen av oss går motsatte
veien og så moro det har vært, her er det bare å gi gass.
En ting er mestringsfølelsen du føler i svingen med bare deg sjøl, veien og sykkelen,
det andre er hvor mange fine folk jeg har blitt kjent med, både her på forumet og sammen
med Old Bikers MC.
Takk til dere alle, vi prates, skrives og treffes neste sesong også. :prf
Kjenner godt igjen både situasjonen og følelsen ;e
Det er bare å begynne å glede seg til neste sesong........detta blir bare bedre etterhvert har jeg erfart :knegg
For å si som møteplagerne bruker: Enig i siste replikk, men............ gleder meg til vinteren også. Med ny støtdemper som skal monteres,
felger som skal lakkeres og eksosrør som absolutt bør lakkes har jeg nok å puske med. Og så kommer alt det man oppdager etterhvert i tillegg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: DIN opplevelse av MC-sesongen 2011 - så langt?

Legg inn av jhn »

Artig å pusle i garagen, men æ synes ikke V-stromen innbyr til så mye pusling. Men æ får bare mere og mere sansen for 80 tallsykler, ala din f.eks, Jompa.
No har det dukka opp en Yamaha FZ 750 i nabolaget, til en billig penge Æ har ingen kjennskap til denne modellen, har folket noen meninger?

Svar